کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

چه طور امریه وزارت اقتصاد و دارایی بگیرم؟

امریه وزارت اقتصاد و دارایی

امریه وزارت اقتصاد و دارایی یکی از امریه های شناخته شده ی خدمت سربازی است که در سال های گذشته نیروهای زیادی از سازمان نظام وظیفه جذب کرده است. امریه خدمت سربازی یکی از بهترین راه هایی است که جوانان بتوانند از طریق آن علم و دانش خود را ارتقا ببخشند.

همانطور که میدانید جوانان در سال های آخر تحصیل خود در دبیرستان ها دغدغه ی رفتن به خدمت وظیفه عمومی را دارند. زیرا دوره ی خدمت سربازی یکی از مهم ترین بخش های زندگی پسران در ایران میباشد. به دلیل اهمیت و ضرورت این مسئله جوانان سعی دارند در این باره اطلاعات خود را افزایش دهند. رفتن به خدمت سربازی وظیفه ی هر جوان ایرانی است که در سن مشمولیت باید برای اعزام خود اقدام کند. اما متاسفانه طولانی بودن این دوران مشمولین را به ترس خواهد انداخت. این دوره ی دوساله در حساس ترین سن جوانان اتفاق خواهد افتاد. به همین منظور جوانان و هم چنین خانواده هایشان به دنبال راهی برای کم کردن دوره ی خدمت ضرورت میگردند.

امریه وزارت اقتصاد و دارایی

راهکارهای موجود در سال های گذشته که توسط سازمان نظام وظیفه عمومی به مشمولان ارائه شده است. توانسته شرایط خدمت را برای درصد زیادی از پسران آسان کند. این شرایط شامل انواع معافیت های خدمت سربازی، امریه های نظام وظیفه و کسری های خدمت می باشد.

در این بین اگرچه معافیت های دائم سربازی بسیار پرطرفدار است. اما شرایط آن ها نیز به مراتب سخت تر خواهد بود. به همین منظور گرایش جوانان به دریافت امریه خدمت سربازی در این سال ها بسیار زیاد شده است. این افراد با گرفتن معافیت های تحصیلی از رفتن به سربازی امتناع خواهند کرد. پس از فارغ التحصیلی نیز برایشان موقعیتی فراهم خواهد شد تا در رشته های خود مشغول به کار شده و تجربه های فراوان بدست آورند. این افراد در واقع از امریه های سربازی استفاده کرده و جذب سازمان ها و نهادهای دولتی خواهند شد.

شاید شما نیز راجع به امریه های سربازی مطالبی خوانده باشید. ما نیز در این مقاله قصد داریم امریه خدمت سربازی و شرایط آن را برای متقاضیان به طور کامل شرح داده و به طور ویژه به مبحث امریه وزارت اقتصاد و دارایی بپردازیم.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


شرایط امریه وزارت اقتصاد و دارایی

شرایط امریه وزارت اقتصاد و دارایی که یکی از سازمان های پرطرفدار در میان جوانان خواستار دریافت امریه میباشد آن قدرها هم که به گوش میرسد پیچیده نیست. امریه سربازی به طور کلی در سال های گذشته با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی پایه گذاری شد. این دستور سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا را ملزم به این میکند که هر ساله تعدادی از سربازان مشمول را به سازمان ها و ارگان های دولتی معرفی کند. این سربازان به جای خدمت کردن در پادگان ها و انجام کارهای رزمی، در شرکت ها و ادارات مختلف به کار گرفته شده و به شکوفایی و آموزش کشور خدمت خواهند کرد.

سازمان های همکاری کننده با سازمان نظام وظیفه عمومی کشور در این امور بسیار زیاد بوده است. یکی از این سازمان ها امریه وزارت اقتصاد و دارایی است. که هرساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان رشته های مختلف را به خدمت میگیرد. هر یک از سازمان های امریه بگیر دارای قوانین و ضوابط خاص خود میباشند. شرایط امریه وزارت اقتصاد و دارایی نیز شامل برخی شرایط اختصاصی و عمومی زیر است که هرساله با کمی تغییرات به مشمولین ابلاغ میشود.

شرایط عمومی دریافت امریه وزارت اقتصاد و دارایی

  1. تاهل: داشتن همسر یکی از شرایطی است که مشمولان میتوانند از این طریق امریه دریافت کنند.
  2. ایتام: خانواده ی ایتام برای دریافت امریه وزارت اقتصاد و دارایی در اولویت هستند.
  3. مناطق محروم: داوطلبانی که برای خدمت در مناطق محروم اقدام میکنند، میتوانند از امریه خدمت سربازی استفاده کنند.
  4. افراد تحت پوشش بهزیستی: معلولان و اعضای سازمان بهزیستی در اولویت دریافت امریه وزارت اقتصاد و دارایی میباشند.
  5. افراد تحت حمایت کمیته امداد: اعضای کمیته امداد میتوانند از شرایط دریافت امریه استفاده کنند.
  6. معافیت خدمات رزمی: مشمولان معاف از رزم نیز می توانند از امریه وزارت اقتصاد و دارایی بهره مند شوند.
  7. اعضای نخبگان: اعضای سازمان بنیاد ملی نخبگان میتوانند از شرایط امریه سربازی بهره بگیرند.
  8. ایثارگران: فرزندان ایثارگران و جانبازان از شرایط معافیت استفاده خواهند کرد.
  9. حافظان قرآن: قاریان و حافظان در اولویت دریافت امریه هستند.
  10. و بسیاری شرایط دیگر عمومی و اختصاصی.

متقاضیان دریافت امریه وزارت اقتصاد و دارایی میتوانند سوالات خود را با مرکز مشاوره نظام وظیفه درمیان گذاشته و اطلاعات مربوط به مسائل خدمت سربازی را با مشاورین این مرکز درمیان بگذارند.


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


شرایط امریه وزارت اقتصاد و دارایی

مدارک امریه وزارت اقتصاد و دارایی

مدارک امریه وزارت اقتصاد و دارایی یکی از اصلی ترین مراحل برای دریافت امریه خدمت سربازی میباشد. به همین منظور مشمولین باید برای جمع آوری مدارک امریه وزارت اقتصاد و دارایی اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایند. همانطور که میدانید برای دریافت امریه در سازمان ها و وزارتخانه های مختلف باید مدارک دانشگاهی ارائه داد.

مدارک و گواهی های لازم امریه وزارت اقتصاد و دارایی

  1. شناسنامه
  2. تصویر شناسنامه مشمول
  3. کارت ملی
  4. مدرک دانشگاهی
  5. فرم تسویه حساب دانشگاه
  6. تصویر کارت ملی
  7. عکس پرسنلی رنگی با زمینه سفید
  8. کپی مدرک دانشگاهی
  9. کارت سبز اعزام به خدمت
  10. معرفی نامه از سازمان های مختلف که مشمول تحت پوشش آنهاست. مانند: کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی و غیره

زیرا بیشتر این سازمان ها از میان مشمولان تحصیل کرده جذب نیرو خواهند داشت. به همین دلیل هر سازمان در اطلاعیه جذب نیروهای امریه، رشته های مورد نیاز خود را اعلام میکند. سپس از میان مشمولانی که زودتر درخواست دریافت امریه کرده اند نیرو خواهند گرفت. امریه وزارت اقتصاد و دارایی از میان مشمولانی که زودتر برای گرفتن امریه سربازی اقدام کرده اند سرباز امریه انتخاب خواهد کرد. پس کسانی که درخواست خود را زودتر ثبت میکنند، شانس بیشتری خواهند داشت. برخی از رشته های مورد نیاز امریه وزارت اقتصاد و دارایی به شرح زیر میباشد.

رشته های مورد نیاز وزارت اقتصاد و دارایی

  • فارغ التحصیلان رشته اقتصاد
  • فارغ التحصیلان رشته آی تی
  • فارغ التحصیلان رشته امور گمرگی
  • فارغ التحصیلان رشته حسابداری
  • فارغ التحصیلان رشته بیمه
  • فارغ التحصیلان رشته مدیریت
  • فارغ التحصیلان رشته امور بانکی
  • و سایر رشته ها

بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


مراحل پذیرش امریه وزارت اقتصاد و دارایی

مراحل پذیرش امریه وزارت اقتصاد و دارایی باید از ۲ یا ۳ ماه قبل از پایان سنوات مجاز تحصیلی مشمولان انجام گردد. زیرا همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد برای دریافت امریه وزارت اقتصاد و دارایی به جز داشتن شرایط لازم، کسانی که زودتر ثبت نام میکنند اولویت خواهند داشت. مراحل پذیرش در این سازمان به شکل زیر میباشد.

مراحل پذیرش امریه وزارت اقتصاد و دارایی

  1. مراجعه به اداره کل دارایی استان محل سکونت مشمول
  2. ثبت درخواست دریافت امریه وزارت اقتصاد و دارایی
  3. ارائه ی مدارک مشمول برای تشکیل پرونده
  4. تشکیل پرونده توسط بخش کارگزینی سازمان مربوطه
  5. بررسی مدارک مشمول و احراز هویت آن توسط اداره دارایی
  6. معرفی مشمولان به اداره دارایی برای انجام گزینش های لازم
  7. دریافت معرفی نامه توسط مشمول برای شروع خدمت در اداره دارایی

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


ثبت نام امریه وزارت اقتصاد و دارایی

ثبت نام امریه وزارت اقتصاد و دارایی در استان های محل سکونت مشمولان و در بخش کارگزینی این سازمان صورت میپذیرد. بنابراین  مشمولان نیازی به مراجعه به وزارتخانه های اصلی ندارند. تنها اطلاعیه ها از سوی وزارتخانه ها صورت میپذیرد. مشمولین عزیز می توانند برای ثبت نام امریه وزارت اقتصاد و دارایی از ۳ ماه قبل از اعزام به خدمت به اداره دارایی مراجعه کرده و مراحل دریافت امریه که در بالا گفته شد را انجام دهند.

ثبت نام امریه وزارت اقتصاد و دارایی


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


سهمیه امریه وزارت اقتصاد و دارایی

سهمیه امریه وزارت اقتصاد و دارایی بین تمامی استان ها تقسیم میشود. بنابراین مشمولان متقاضی دریافت سهمیه امریه وزارت اقتصاد و دارایی با توجه به شرایط اعلام شده در بالا میتوانند به اداره ی اقتصاد و دارایی استان خود مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. مشمولان داوطلب برای دریافت امریه سربازی باید در سازمان های مربوطه تشکیل پرونده داده تا به کار آن ها رسیدگی لازم بشود. پس هر چه سریع تر اقدامات لازم را مبذول فرمایید.


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


سوالات متداول

اولین مرحله برای دریافت امریه وزارت اقتصاد و دارایی چه می باشد؟

مراجعه به اداره ی کل دارایی استان محل سکونت و ثبت درخواست دریافت امریه اولین مرحله اقدام برای گرفتن امریه خدمت سربازی میباشد.

رشته های مورد نیاز برای گرفتن امریه وزارت اقتصاد و دارایی چیست؟

رشته های موردنیاز در این سازمان شامل رشته های حسابداری، مدیریت، بیمه، امور بانکی، اقتصاد، امور گمرکی و سایر رشته ها میباشد.

شرایط عمومی و مهم دریافت امریه در سازمان های دولتی چیست؟

نداشتن غیبت و داشتن مدرک دانشگاهی مورد نیاز سازمان مربوطه از مهم ترین شرایط دریافت امریه برای مشمولان متقاضی میباشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Ministry of Economy and Finance (Cambodia) – Wikipedia

 

برای مشاوره در زمینه چه طور امریه وزارت اقتصاد و دارایی بگیرم؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.