کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید

امریه ارتش

امریه ارتش چیست؟ برخی از افراد از امریه های سربازی اطلاعاتی ندارند. به این منظور بخش عظیمی از مشمولین وظیفه عمومی این تسهیلات را از دست خواهند داد. داشتن اطلاعات درباره جدیدترین اخبار خدمت سربازی به مشمولین این امکان را می دهد تا خدمت سربازی را راحت تر سپری کنند. همانطور که می دانید خدمت سربازی یک دوره ی ۲ ساله محسوب می شود که انجام آن برای هر جوان ذکور ایرانی واجب است. این وظیفه و مسئولیت در سن مشمولیت به جوانان واگذار می شود. سن مشمولیت همان سن ۱۸ سالگی است که دوره ی متوسطه تحصیلات به پایان رسیده و افراد باید برای رفتن به دانشگاه تلاش کنند.

امریه ارتش

اما متاسفانه برخی جوانان به دلیل وجود خدمت سربازی ترجیح می دهند از درس و کار دست کشیده و این مرحله را به سرعت پشت سر بگذارند. از طرف دیگر درصدی از پسران نیز سعی می کنند با خدمت سربازی دوره ی ضرورت دیرتر روبرو شوند. برخی از این افراد با داشتن شرایط به طور کلی از سربازی معاف می شوند و کارت معافیت می گیرند. اما افراد دیگر از معافیت تحصیلی استفاده کرده و به تحصیل مشغول می شوند. تا بتوانند از شرایط راحت تری مثل کسری های خدمت، امریه های سربازی و غیره استفاده کرده تا این دوران سخت را به پایان برسانند.


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست


مزایای امریه ارتش

این مقاله درباره ی تسهیلات ویژه امریه خدمت سربازی مانند امریه ارتش مطالب کامل و مفیدی را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. سوال اول این است که مزایای امریه سربازی چیست؟ برای پاسخ باید بگوییم که امریه سربازی مزایایی است که در اختیار مشمولان قرار داده می شود. تا بتوانند از سازمان های دولتی کمک گرفته و مشغول به کار شوند و دوران خدمت خود را در ارگان های دولتی بگذرانند.

اما سوال اینجاست که این خدمت کردن به همان میزان بوده و تفاوت آن در چیست؟ بزرگترین و اصلی ترین تفاوت این است که مشمول دیگر نیاز نیست در پادگان های نظامی دوره ی خدمت ضرورت را بگذراند. هم چنین در مراکز دولتی مانند  گرفتن امریه ارتش مشمولان مانند سایر کارمندان در ساعات اداری حاضر شده و پس از اتمام آن نیز به منزل خواهند رفت.


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست


شرایط امریه ارتش

شرایط امریه ارتش و سازمان های دیگر نیروهای مسلح بر اساس اظهارات سرداران سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا و قوانین این سازمان برای مشمولین در نظر گرفته می شود. بر طبق آخرین گزارشات در زمینه امریه های سربازی خدمت وظیفه و بر اساس ماده ۶۶ قانون وظیفه عمومی سازمان نیروهای مسلح موظف است بخشی از سربازان خود را در حوزه های مختلف جهادی، آموزشی، کشاورزی، بهداشتی و درمانی، پژوهشی و امدادی در اختیار دولت قرار بدهد. البته این قانون منوط بر آن است که سازمان نظام وظیفه از نظر آمادگی رزمی دچار مشکل نبوده و آسیبی به این سازمان وارد نشود.

سازمان نظام وظیفه عمومی کشور شرایط عمومی و اختصاصی زیادی برای مشمولان متقاضی امریه های سربازی قرار داده است. این داوطلبان می توانند با توجه به این شرایط برای گرفتن انواع امریه های خدمت سربازی در سازمان های مختلف اقدام کنند. برخی از این شرایط و ضوابط شامل بخش های زیر می باشند.

شرایط امریه ارتش سربازی

  1. مشمولان متاهل: مشمولان دارای همسر می توانند برای دریافت امریه سازمان های دولتی اقدام کنند.
  2. مشمولان دارای فرزند: این مشمولین دارای همسر و فرزند در اولویت لیست امریه های خدمت سربازی قرار می گیرند.
  3. مشمولان سرپرست خانواده: سرپرست خانواده ها به دلیل مشکلات زیاد می توانند برای امریه سربازی اقدامات لازم را انجام دهند. این افراد به راحتی از این مزایا بهره مند خواهند شد.
  4. مشمولان تحت پوشش سازمان های حمایتی: افرادی که در سازمان های بهزیستی و کمیته های امداد امام خمینی عضویت دارند نسبت به سایر مشمولان اولویت داشته و از امتیاز بیشتری برای دریافت امریه سربازی برخوردار می گردند.
  5. مشمولان و اعضای خانواده ایثارگران و جانبازان: فرزندان شهدا و جانبازان در اول لیست دریافت امریه قرار دارند. این افراد به راحتی می توانند به جای رفتن به خدمت سربازی از امریه استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که این افراد شامل انواع معافیت ها و کسری های خدمت نیز می باشند.
  6. و سایرین

سوال اینجا مطرح خواهد شد که آیا تنها این افراد متقاضی امریه خدمت سربازی خواهند بود؟ در پاسخ باید خاطر نشان کنیم که این افراد با داشتن شرایط بالا برای دریافت امریه ارتش دارای اولویت می باشند. اما این بدان معنا نیست که سایر افراد از این مزایا بی بهره بمانند.

شرایط دیگر برای سایرین به صورت زیر تعریف شده است.

  1. نداشتن غیبت: یکی از مهم ترین شروط برای دریافت امریه های سربازی در ارگان های مختلف دولتی می باشد. که مشمولین باید به آن دقت و توجه خاصی داشته باشند.
  2. رشته ی تحصیلی مرتبط: این شرط که بسیار مهم نیز جلوه می کند برای بسیاری از سازمان ها کاربردی است. در واقع مشمول باید در رشته ای تحصیل کرده باشد که سازمان های امریه بگیر به آن رشته ها نیاز داشته و این مشمولین را به خدمت گرفته و از دانش آن ها در زمینه های مختلف استفاده کنند.

شرایط امریه ارتش


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است


مدارک امریه ارتش

مدارک امریه ارتش مانند سایر سازمان های دیگر از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پیگیری و گرفته خواهد شد. سازمان های نیروهای مسلح و مرتبط با وزارت دفاع از سازمان های حساس محسوب می شوند. به این منظور برای دریافت امریه در این سازمان ها باید از شرایط اختصاصی این سازمان ها اطلاع پیدا کرده و سپس برای دریافت امریه آن ها اقدام کنید. اما آماده کردن مدارک بحث کاملا متفاوتی است. مدارک مورد نیاز برای دریافت امریه به طور واضحی همان رزومه شخصی به حساب می آید.

زیرا شما عزیزان متقاضی باید برای دریافت امریه از سازمان های مختلف حدود ۳ یا ۴ ماه قبل از مراحل اعزام اقدام کنید. بنابراین رزومه و فعالیت مشمول در تخصص های مختلف می تواند بسیار موثر واقع شده و مشمول می تواند برای دریافت امریه ارتش امیدوار باشد. برخی از مدارکی که مشمولین باید برای اقدام اولیه گرفتن امریه در دست داشته باشند شامل موارد زیر است.

مدارک امریه ارتش

  • کارت شناسایی ملی مشمول
  • شناسنامه فرد متقاضی
  • فرم اعزام به خدمت مشمولان
  • فرم اطلاعات شخصی مشمول
  • مدرک تحصیلی مشمول
  • رزومه ی کاری (درصورت داشتن فعالیت)
  • و مدارک دیگر که می تواند بسیار موثر بوده و سازمان مربوطه را مجاب کند تا مشمول را به عنوان سرباز امریه ارتش به خدمت بگیرد. مرکز مشاوره سربازی آویژهدر خصوص امریه های سازمان های مختلف در این سایت مقالات زیادی منتشر کرده که می توانید از اطلاعات آن ها استفاده کرده و برای سوالات بیشتر با این مرکز در تماس باشید.

    بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم


مدت زمان امریه ارتش

مدت زمان امریه ارتش از طریق خود سازمان به مشمولان ابلاغ می گردد. مشمولان برای دریافت امریه ی خدمت در اینگونه سازمان ها باید هر چه سریع تر اقدام کنند. زیرا این سازمان ها به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان، افراد دارای صلاحیت بیشتر را به خدمت خواهند گرفت. پس باید به نکات گفته شده در زیر دقت کرده تا پس از آن با مشکل مواجه نشوید.

  1. مشمول متقاضی امریه ارتش نباید وارد غیبت شده باشد.
  2. سازمان های امریه بگیر هر ساله برای جذب سرباز اطلاعیه صادر می کنند. بنابراین متقاضیان باید پیگیر این اخبار باشند.
  3. مشمولین نمی توانند به طور همزمان از ۲ ارگان مختلف امریه سربازی بگیرند.
  4. کار مشمولان در سازمان ها و ارگان های دولتی مانند سایر کارمندان در ساعات اداری است.
  5. حقوق سرباز امریه ارتش همچون دیگر سربازان امریه مانند سایر سربازان خدمت وظیفه عمومی می باشد. شاید این مقدار برای این افراد کمی بیشتر نیز باشد.
  6. مشمولین ۳ یا ۴ ماه قبل از اعزام به خدمت باید مراحل گرفتن امریه سربازی را طب کنند.
  7. افرادی که امریه می گیرند می توانند پس از آن انصراف داده و به خدمت سربازی در پادگان ها بروند.
  8. مدت خدمت مشمولان در سازمان ها و ادارات دولتی جزو سوابق کاری آن ها به حساب می آید.

مدت زمان امریه ارتش


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است


حقوق امریه ارتش

حقوق امریه ارتش همانند سایر سازمان ها، شاید با کمی تفاوت می باشد. پس گرفتن امریه در سازمان های مختلف از نظر حقوقی تفاوت جندانی نخواهد داشت. مرتبط بودن رشته و داشتن شرایط اختصاص اولین و مهم ترین اصل در برخورداری از امریه های سربازی است.

لیست امریه ارتش

لیست امریه ارتش و سازمان های دیگر امریه بگیر بسیار گسترده است که می توانیم از ارگان ها و وزارت خانه های زیر نام ببریم.

  • وزارت آموزش و پرورش
  • وزارت دفاع
  • سازمان جهاد سازندگی
  • سازمان میراث فرهنگی
  • نیروی انتظامی
  • دانشگاه های دولتی
  • دانشگاه های آزاد اسلامی
  • سازمان محیط زیست
  • و غیره

سوالات متداول

۱٫ آیا برای دریافت امریه نوع دانشگاه نیز مد نظر بوده و مهم است؟

خیر. نوع دانشگاه اهمیتی ندارد. مرتبط بودن رشته ی تحصیلی از مهم ترین موارد می باشد.

۲٫ امریه گرفتن در حین تحصیل برای دانشجویان یا دانش آموزان امکان پذیر است؟

خیر. مشمولان پس از تحصیل باید برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام کنند.

۳٫ آیا داشتن مدارک دانشگاهی از شرایط سازمان های امریه می باشد؟

بله. بیشتر سازمان ها از افراد با مدارک لیسانس و بالاتر استفاده می کنند و این افراد را به خدمت خواهند گرفت.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   ARMY SOLDIER LIFE

 

برای مشاوره در زمینه با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.