کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟

شرایط دریافت امریه ارگان های دولتی

آشنایی با امریه ارگان های دولتی

امریه ارگان های دولتی امروزه از مباحثی است که برای مشمولین مهم تلقی می شود. زیرا همانطور که می دانید بسیاری از عزیزان متقاضی نمی توانند از برخی تسهیلات نظام وظیفه مانند معافیت های سربازی و کسری های خدمت وظیفه عمومی استفاده کنند. به همین منظور امریه ارگان های دولتی راهی مناسب برای افراد به ویژه تحصیل کرده ها است. انجام امریه خدمت سربازی می تواند یک فرصت مناسبی برای متقاضیان عزیز باشد تا خدمت سربازی خود را بسیار راحت تر بگذرانند.

طبق دستور فرمانده کل قوا ، رهبر جمهوری اسلامی ، ارگان های دولتی می توانند برای تکمیل کادر کاری خود از نیرو های خدمت وظیفه و با توجه به نیاز های ارگان استفاده کنند . براساس قوانین امریه سربازی ، ارگان های دولتی مربوطه از ستاد كل نيروهاي مسلح ، فردی را که با توجه به توانایی هایش به آن نیاز دارد را تقاضا می کند . هدف از امریه ارگان های دولتی استفاده هر چه بهتر از توانایی ها و استعداد های فارغ التحصیلان و توانایی های هر فرد می باشد .

مشمولین امریه سربازی با استفاده از امریه ارگان های دولتی به کار مشغول می شوند . این افراد هم زمان با کار در سازمان مشخص شده ، خدمت سربازی را نیز طی می کنند . ذکر این نکته واجب است که مشمولین می بایست قبل از مشغول شدن به عنوان امریه ارگان های دولتی دوره آموزشی خود را در یکی از مراکز آموزش نیرو های مسلح کشور بگذرانند .

 شرایط و قوانین امریه ارگان های دولتی

طبق قوانین نظام وظیفه کشوری هر شخص می بایست در یکی ارگان های نظامی نیرو های مسلح به مدت مشخص خدمت کند . که این ارگان های نظامی عبارتند از سپاه ، ارتش ، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی . براساس قوانین امریه سربازی و شرایط خاص , جذب به عنوان امریه ارگان های دولتی می تواند جایگزین خدمت سربازی شود . طبق قوانین امریه سربازی ملاک امریه ارگان های دولتی برای جذب ، توانایی ها و نیاز های ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی می باشد . اما برخی اولویت ها می تواند راه اخذ امریه ارگان های دولتی را راحت تر کند .

برای مثال خانواده ایثارگران و یا  افراد متأهل احتمال جذبشان به عنوان امریه ارگان های دولتی بیشتر است . مشمولین امریه سربازی بعد از گذراندن یک دوره آموزش نظامی خود را به ارگان پذیرش شده معرفی می کنند . در امریه ارگان های دولتی مشمولین با لباس شخصی و مانند یک کارمند عادی خدمت خود را سپری می کنند .

در امریه ارگان های دولتی به دلیل نیروی وظیفه بودن، حقوق افراد در همان حد و اندازه به مانند دیگر سربازان و یا کمی بیشتر است . طبق قوانین امریه سربازی ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی از طریق اطلاعیه ها و اعلامیه های رسمی اقدام به جذب نیروی وظیفه می کنند . بسیاری از افراد با توجه به داشتن شرایط اخذ امریه ارگان های دولتی بنا به دلایلی مانند زمان اقدام برای امریه سربازی یا ناقص بودن مدارک امریه سربازی مورد نیاز این فرصت ارزشمند را از دست می دهند . برای اطلاع از تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز امریه سربازی می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه  تماس حاصل نمایید .


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست


مراحل دریافت امریه ارگان های دولتی

امریه ارگان های دولتی به چه کسانی تعلق می گیرد؟ 

شرایط امریه ارگان های دولتی برای همه ی مشمولین آسان نخواهد بود. همانطور که متقاضیان دریافت انواع معافیت نظام وظیفه سربازی یا کسری های خدمت وظیفه باید دارای شرایط ویژه ای باشند. تا بتوانند از مزایای ارائه شده ی سازمان نظام وظیفه بهره بگیرند. شرایط امریه ارگان های دولتی نیز دارای قوانین و مصوبات خاص خود می باشد. اما سوال اینجاست که اولویت گرفتن امریه سربازی به چه کسانی تعلق می گیرد؟ اولین و مهم ترین شرایط گرفتن امریه سربازی چیست؟

باید در پاسخ بگوییم که اولین و مهم ترین شرایط گرفتن امریه داشتن تحصیلات دانشگاهی می باشد. افرادی که دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند می توانند از شرایط امریه بهره مند شوند. اما داشتن مدرک دانشگاهی همانطور که گفته شد اصلی ترین بخش قضیه محسوب می شود. اما شرایط ویژه ای نیز وجود دارد که مشمولین بر اساس آن اولویت بندی خواهند شد. این شرایط در زیر برای آگاهی شما عزیزان آورده شده است.

  1. مشمولین تحت پوشش کمیته های امداد و سازمان های بهزیستی در اولویت قرار خواهند داشت.

  2. مشمولین دارای معافیت خدمات رزمی می توانند برای امریه سربازی اقدام کنند.

  3. افراد متاهل نیز می توانند برای امریه سربازی اقدام کنند.

  4. مشمولین دارای فرزند می توانند متقاضی گرفتن امریه سربازی باشند.

  5. فرزندان ایثارگران، جانبازان و آزادگان در لیست اولویت گرفتن امریه سربازی خواهند بود.

مراحل و شرایط اخذ امریه ارگان های دولتی

برای اخذ امریه ارگان های دولتی باید به نکات زیر توجه شود .

  • قبل از تاریخ اعزام برای امریه باید اقدام کرد .
  •  مشمولین امریه سربازی نباید غیبت داشته باشند .
  • انتخاب محل خدمت با ارگان مربوطه است ، مگر این که از محل مورد نیاز خود نامه ای مبنی بر نیاز آنها به ارگان ارائه دهنده امریه سربازی ارائه دهید .
  • مدت زمان امریه سربازی جزء سوابق استخدامی شما محسوب می شود .
  • امکان انصراف از امریه ارگان های دولتی بعد از پذیرفته شدن وجود ندارد .
  • امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند ولی آن را تسهیل خواهد کرد .

مراحل اقدام برای گرفتن امریه های سربازی وظیفه عمومی

  1. مشمولین حداقل ۴ ماه قبل از اعزام به خدمت خود برای امریه سربازی اقدام کنند.

  2. متقاضیان امریه خدمت وظیفه نباید وارد غیبت غیر موجه شده باشند.

  3. مشمولینی که از کسری خدمت استفاده می کنند نمی توانند در برخی سازمان ها امریه سربازی بگیرند.

  4. مشمولین پس از گرفتن امریه سربازی و حضور در سازمان های مربوطه نمی توانند از آن انصراف داده و برای خدمت کردن در پادگان ها اقدام کنند.

  5. متقاضیان عزیز می توانند از مدت انجام امریه به عنوان سابقه ی استخدامی خود استفاده کنند.

  6. مشمولین می توانند از حقوق و مزایای کمی در این سازمان ها برخوردار شوند.

  7. مشمولان باید در ساعت های اداری مانند سایر کارمندان سازمان مربوطه حضور داشته باشند.

  8. نوع دانشگاه و اعتبار آن هیچ نکته ی مثبتی برای گرفتن امریه سربازی محسوب نخواهد شد.

  9. هر مشمول باید برای یک سازمان درخواست امریه سربازی بدهند. گرفتن امریه سربازی از دو سازمان مختلف امکان پذیر نخواهد بود.

چگونه امریه ارگان های دولتی دریافت کنیم؟

مدت زمان امریه ارگان های دولتی

مدت زمان امریه ارگان های دولتی بر اساس ارگان های مختلف از ۲۱ ماه تا ۲۴ ماه متفاوت می باشد. فقط کافی است مراحل آن را طبق روال گفته شده در زیر ادامه داده و مراحل اقدام را طی کنید. این مراحل شامل بخش های زیر می باشد.

با توجه به نکات بالا برای اخذ امریه سربازی به ارگان ارائه دهنده و شرایط آن باید توجه کرد . گاها بعضی افراد با انتخاب نادرست که نتیجه اطلاعات ناقص آن ها از ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی و قوانین امریه سربازی می باشد این فرصت ارزشمند را از دست می دهند . در این زمینه مشاوره با افراد متخصص و آشنا به تمامی شرایط و جزئیات می تواند کارگشا باشد . برای مشاوره در زمینه امریه سربازی و آشنایی با جزئیات آن می توانید با مشاوران ما در مرکز آویژه دانش تماس حاصل نمایید

مدارک امریه ارگان های دولتی

مدارک امریه ارگان های دولتی به راحتی جمع آوری شده و برای انجام مراحل آن باید هر چه سریع تر اقدام کنید. گرفتن امریه سربازی قوانین خاص خود را دارد. برخی از این قوانین مهم را برای مشمولان در اینجا توضیح خواهیم داد. با دقت آن ها را مطالعه کرده تا با مشکل روبرو نشوید.

قوانین مربوط به مدارک امریه ارگان های دولتی

  • داوطلبان متقاضی امریه های سربازی باید حدود ۳ تا ۴ ماه قبل از اعزام به خدمت بری گرفتن امریه سربازی خود اقدام کنند.
  • پس از اقدام برای گرفتن امریه سربازی مشمولین باید با دانشگاه تسویه حساب کرده و مدارک و مستندات آن را برای سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ارسال کنند.
  • برخی از سازمان ها برای امریه بگیران شرایط خاصی در نظر خواهند گرفت که مشمولین باید این شرایط را در نظر داشته باشند.
  • مشمولین برای درخواست امریه سربازی در سازمان های دولتی باید به طور حضوری به بخش های کارگزینی این ادارات مراجعه کرده و درخواست خود را اعلام کنند.
  • مشمولان باید به مهلت ارسال مدارک و ثبت درخواست برای گرفتن امریه سربازی دقت داشته باشند. زیرا پس از گذشت مهلت مورد نظر آن ها دیگر قادر نخواهند بود برای گرفتن امریه سربازی اقدام کنند.
  • مشمولان برای گرفتن امریه سربازی باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ اقدام کنند.

پس برای دریافت امریه های سربازی در ارگان های مختلف باید از آخرین اخبار نظام وظیفه در این باره مطلع شد. پس مقالات این سایت را در زمینه های مختلف نظام وظیفه پیگیری و دنبال کرده و برای طرح سوالات بیشتر نیز با شماره های داده شده در تماس باشید.


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


مدارک مورد نیاز برای دریافت امریه ارگان های دولتی

حقوق سرباز امریه ارگان های دولتی

حقوق سرباز امریه ارگان های دولتی و سایر سازمان ها و شرکت های خصوصی تفاوتی نخواهد کرد. برخی مشمولین تصور می کنند که گرفتن امریه می تواند به آن ها کمک کند تا مانند سایر کارمندان آن سازمان از حقوق و مزایای بیشتری استفاده کنند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که حقوق امریه بگیران با سایر سربازان وظیفه عمومی فرقی نخواهد داشت. در برخی موارد شاید این حقوق کمی بیشتر از سایرین باشد. اما تفاوت آن ها اندک خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن امریه خدمت سربازی

  1. تکمیل فرم اطلاعات شخصی مشمولان نظام وظیفه و متقاضیان گرفتن امریه
  2. شناسنامه فرد مشمول و متقاضی
  3. کپی صفحات شناسنامه مشمول
  4. مدرک تحصیلی مشمولان
  5. کپی مدرک تحصیلی
  6. کارت ملی شناسایی مشمول
  7. کپی کارت ملی آنان
  8. کپی از شناسنامه همسر مشمول
  9. کپی شناسنامه از فرزند یا فرزندان مشمول
  10. معرفی نامه از سازمان هایی مانند کمیته امداد یا سازمان امور ایثارگران و مستضعفان برای افراد واجد شرایط و تحت حمایت این سازمان ها.

 


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


لیست امریه ارگان های دولتی

لیست امریه ارگان های دولتی یکی از گسترده ترین لیست های موجود در نظام وظیفه است. این سازمان های متعدد فرصت مناسبی برای جوانان نخبه و پژوهشگر ایجاد می کنند تا در این فرصت از دانسته ها و توانمندی های خود استفاده کرده و به کشور خدمت کنند. این سازمان ها شامل موارد زیر هستند.

لیست برخی از سازمان های امریه بگیر

  1. سازمان هواپیمایی کشور
  2. سازمان جهاد دانشگاهی
  3. سازمان بهزیستی
  4. وزارت مسکن و شهرسازی
  5. وزارت کار و امور اجتماعی کشور
  6. وزارت آموزش و پرورش
  7. وزارت نیرو
  8. سازمان جهاد کشاورزی
  9. سازمان محیط زیست
  10. اداره مخابرات
  11. اداره ی برق
  12. وزارت صنایع و معادن

نحوه دریافت امریه ارگان های دولتی

ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی

در این جا به تعدادی از ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی اشاره می کنیم  . امریه ارگان های دولتی را می توان تمامی وزارت خانه های کشور و یا سازمان های وابسته به آن ها دریافت کرد . از دیگر ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی می توان به شهرداری های سراسر کشور اشاره کرد .دانشگاه ها و جهاد های دانشگاهی نیز از مراکز امریه گیر می باشند . فرماندای های تمامی استان ها نیز از مراکز مهم برای امریه سربازی بشمار می روند .

جهت آگاهی جامع با تمامی ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی و شرایط آن ها و همچنین نحوه دریافت امریه سربازی و آماده سازی مدارک امریه سربازی می توانید با مشاوران ما در مرکز آویژه دانش در تماس باشید . مشاوران متخصص و راه آشنا ی ما در این زمینه در کمترین زمان ممکن شما را در اخذ امریه سربازی راهنمایی خواهند کرد و شرایط هر یک از ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی را برای شما شرح خواهند داد .

شرایط و مراحل اخذ امریه ارگان های دولتی چگونه است؟

سوالات متداول

۱٫ آیا برای دریافت امریه باید از فرزندان ایثارگران بود؟

خیر. اعضای خانواده ایثارگران برای امریه سربازی فقط در اولویت هستند. این تنها شرایط محسوب نخواهد شد.

۲٫ آیا سازمان های امریه بگیر برای مشمولین شرط معدل قرار می دهند؟

شروطی مانند معدل و سایر شرایط دیگر برای برخی سازمان هاست. که این شرایط اختصاصی اعلام خواهد شد.

۳٫ آیا دانشجویان در طول تحصیل می توانند از امریه سربازی استفاده کنند؟

خیر. مشمولین باید اقدامات لازم را پس از تحصیل خود انجام دهند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره امریه خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.