کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

پذیرش نیروی امریه در بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان

شرایط پذیرش امریه بنیاد نخبگان اصفهان

امریه بنیاد نخبگان اصفهان چه شرایطی دارد؟

یکی از تشکیلاتی که در دهۀ ۸۰ در کشور ما پایه ریزی شد، بنیاد ملّی نخبگان است. این بنیاد در سال ۱۳۸۵ راه اندازی و رسماً کار خود را آغاز نمود. رسالت امریه بنیاد نخبگان اصفهان، جذب و پشتیبانی مادّی و معنوی از نخبگان است. از آنجایی که سیستم اداری این بنیاد، از بدو کار تاکنون با توجّه به تعدّد مراکز علمی، گستردگی زیادی در سطح کشور داشته، لذا این نهاد در برخی نقاط با کمبود نیروی انسانی متخصّص مواجه گشته است؛ از طرفی ضرورت انجام خدمت سربازی توسط همین نخبگان، این بنیاد را بر آن داشت تا با اخذ مجوّز رسمی از ستاد کلِّ نیروهای مسلّح اقدام به پذیرش نیروهای متقاضی امریۀ خدمت سربازی کند، تا از این طریق بخشی از نیازهای انسانی خود را در حوزه های علمی و تخصّصی تأمین نماید.

شرایط عمومی جذب امریه بنیاد نخبگان اصفهان:

بنیاد ملّی نخبگان اصفهان مانند تمام ارگان های دیگر دولتی که جذب امریۀ سربازی دارند، شرایطی را متناسب با دستورالعمل جذب این بنیاد در خصوص امریه داراست که جزو شرایط عمومی آن به حساب می آید. از مهم ترین شرایط عمومی بنیاد ملّی نخبگان برای پذیرش نیروهای امریۀ سربازی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- فرد متقاضی جزو خانوادۀ ایثارگران یا ایتام و یا تحت پوشش کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) و یا سازمان بهزیستی باشد؛

۲- متأهل باشد؛

۳- برگه معافیت از رزم داشته باشد؛

۴- بورسیۀ یکی از سازمان های کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) و یا سازمان بهزیستی باشد؛

۵- آمادگی خدمت در مناطق محروم و کم برخوردار با ضریب ۵ را داشته باشد؛

۶- خودِ فرد از نخبگان، استعدادهای برتر، قاریان و یا حافظان قرآن کریم باشد.

توجه: شرایط عمومی متقاضیان تابع «وحدت رویه بکارگیری کارکنان وظیفه در دستگاه های غیر نظامی» می باشد.

مراحل پذیرش امریه بنیاد نخبگان اصفهان

شرایط اختصاصی جذب امریه بنیاد نخبگان اصفهان:

علاوه بر شرایط عمومی که در بالا به آن ها اشاره شد، مواردی نیز به عنوان شرایط اختصاصی امریه سربازی در اصفهان برای پذیرش امریۀ سربازی تعریف شده که در ادامه به اهمّ آن ها اشاره می کنیم:

۱- فقط فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، در تمام رشته های تحصیلی دانشگاه های داخل و خارج از کشور می توانند تقاضای امریۀ سربازی از این بنیاد را داشته باشند؛

۲- نداشتن غیبت و اضافه خدمت سربازی، براساس برگۀ آماده به خدمت، از دیگر شرایط اختصاصی این بنیاد برای امریۀ سربازی می باشد؛

۳- شرط دارا بودن حداقل معدل ۱۶ در مقطع کارشناسی ارشد نیز برای متقاضیان الزامیست؛

۴- فرد متقاضی می باید بومی استان باشد که تقاضای خدمت در آنجا را دارد. لازم به ذکر است منظور از بومی استان این است که فرد، محل تولّدش با استان مورد تقاضا یکی بوده یا حداقل ۵ سال از سنوات تحصیلی خود از ابتدایی تا پیش دانشگاهی را به صورت پیوسته در همان استان مورد تقاضا گذرانده باشد.

۵- همچنین شرط عدم خویشاوندی درجۀ یک بین فرد متقاضی امریه با کارکنان معاونت توسعه مدیریت و منابع و یا بنیاد ملّی نخبگان، از ضروریات است.

شش مهارت مورد نیاز برای امریۀ خدمت سربازی در بنیاد ملّی نخبگان چیست؟

برای ثبت نام در طرح امریۀ بنیاد ملّی نخبگان، علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی که فوقاً به آن ها اشاره شد، داشتن مهارت هایی برای متقاضی امریۀ سربازی در این بنیاد الزامی می باشد؛ برخی از این مهارت ها به شرح ذیل می باشد:

۱- آشنایی با مفاهیم پایگاه داده و تسلّط بر MYSQL

۲- آشنایی با کامپیوتر، الگوریتم و محاسبات

۳- آشنایی با زبان کوئری نویسی

۴- آشنایی با کدنویسی به زبان های جاوا و جاوا اسکریپت

۵- آشنایی با سیستم های فرآیندساز (BPMS)

۶- توانمندی حل مسائل و تحلیل فرآیندهای کسب و کار

نکته: توانمندی های یادشده در فوق، ممکن از استانی به استان دیگر و یا در طی سال های مختلف، از سوی بنیاد ملّی نخبگان دستخوش تغییر شوند.

نظام وظیفه

مدارک لازم و مراحل اقدام برای امریۀ خدمت سربازی در بنیاد ملّی نخبگان اصفهان:

مشمولانی که شرایط و مهارت های فوق را دارا بوده و متقاضی استفاده از امریۀ خدمت سربازی در بنیاد ملّی نخبگان هستند، می بایست از طریق سامانۀ ثبت نام بنیاد، نسبت به ثبت نام اقدام کرده و مدارک زیر را ارائه دهند:

۱- تکمیل فرم درخواست خدمت نظام وظیفه

۲- تصویر کامل صفحات شناسنامه

۳- تصویر کارت ملّی

۴- تصویر آخرین مدرک تحصیلی

۵- ارائۀ سه قطعه عکس پرسنلی

۶- ارائۀ مدارک دالِّ بر بومی بودن فرد

۷- ارائۀ مدارک احراز یکی از شرایط امریه

توجّه: لازم به توضیح است که ارسال درخواست و ارائۀ مدارک، به منزلۀ تأیید و تعهّد بنیاد برای جذب نیروی امریه نبوده و این امر منوط به انجام مراحل اداری و گزینش در بنیاد ملّی نخبگان می باشد.

توجه : لازم به ذکر است ارسال درخواست و ارائه مدارک به منزله تأیید و تعهد بنیاد برای جذب نیروی امریه نمی باشد و این امر منوط به انجام مراحل اداری و گزینش در بنیاد ملی نخبگان می باشد.

شرایط متقاضیان امریه سربازی در اصفهان:

متقاضی می بایست دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در کلیه رشته های تحصیلی دانشگاه های دولتی داخل و یا دانشگاه های خارج از کشور (مورد تأیید وزارت علوم/ وزارت بهداشت کشور) در رشته های مندرج در جدول رشته ها باشد.

* یکی از مقاطع تحصیلی دانش آموختگان داخل می بایست از دانشگاه های دولتی باشد.
* داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد با معدل حداقل ۱۶ از دانشگاه های داخلی و یا معادل آن برای دانشگاه های خارجی ضروری است.
* متقاضیان نباید در اخذ برگه آماده به خدمت غیبت داشته باشند.
* متقاضیان باید حائز یکی از شرایط ” تأهل، معافیت از رزم، تحت پوشش سازمان های بهزیستی و کمیته امداد، خانواده شهدا و ایثارگر” باشند.
* متقاضیان باید بومی استان باشند و بومی، شامل افرادی می شود که حداقل دارای یکی از ویژگی های زیر باشند:

محل تولد متقاضی در استان باشد.حداقل پنج سال از سنوات تحصیلی متقاضی (ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و تحصیلات دانشگاهی) به صورت پیوسته در استان طی شده باشد.

چگونه امریه بنیاد نخبگان اصفهان بگیریم؟

درخواست امریه سربازی در اصفهان:

  • متقاضی در فرصت زمانی کافی قبل از ثبت نام برای دریافت برگ آماده به خدمت، می بایست اقدام به ارائه درخواست به این بنیاد نماید. واضح است روند بررسی پرونده متقاضیان مستلزم طی زمان مربوط به خود می باشد.
  • آشنایی کافی به زبان انگلیسی و داشتن مهارت هفتگانه رایانه و فناوری اطلاعات، ضروریست.
  • به درخواست دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی غیر از موارد اعلام شده در این شیوه نامه و همچنین مدارک معادل ترتیب اثر داده نخواهد شد
  • بررسی پرونده متقاضیان منوط بر استعلام وضعیت آنها از حراست و گزینش بنیاد ملی نخبگان می باشد.
  • مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده و یا ارسال ناقص مدارک بر عهده متقاضی می باشد و بنیاد نسبت به عدم پذیرش و عودت مدارک به متقاضی اقدام خواهد نمود.
  • متقاضی نباید از خویشاوندان درجه یک کارکنان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یا بنیاد نخبگان باشند.
  • در بررسی صلاحیت متقاضیان در کارگروه مربوطه، در صورت وجود شرایط مساوی، اولویت با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران می باشد

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره امریه خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه پذیرش نیروی امریه در بنیاد ملی نخبگان استان اصفهان

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.