کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

مزایا و معایب امریه سربازی چیست؟

مزایا و معایب امریه سربازی چیست؟

امریه سربازی چه مزایا و معایبی دارد؟

” مزایا و معایب امریه سربازی ” امریه به عبارتی همان خدمت نظام وظیفه می باشد با این تفاوت که کسانی که مشغول به خدمت در سازمان های دولتی کشور هستند، به جای خدمت در پادگان ها وظیفه خود را در این سازمان ها انجام می دهند. با توجه به اینکه که مشمولان خدمت سربازی در نیروهای مسلح خدمت می کنند. ادارات دولتی هم می توانند براساس قوانین و براساس ضوابط خاصی از نیروهای خدمت وظیفه استفاده کنند.

یکی از مسائل مهم در این زمینه مزایا و معایب امریه سربازی است که افراد مشمول با این مزایا و معایب امریه سربازی دست و پنجه نرم می کنند. از این رو آگاهی در این زمینه و نیز آشنایی با مزایا و معایب امریه سربازی از اهمیت قابل ملاحظه ای برخور

اخذ امریه سربازی یکی از راه هایی میباشد که مشمولین خدمت سربازی میتوانند برای تخفیف در سربازی ، از آن استفاده کنند . اما در ابتدا لازم است به شرح امریه سربازی بپردازیم . مشمولان خدمت وظیفه عمومی به دنبال راه هایی برای معافیت سربازی و یا تخفیف در آن میباشند . اخذ امریه سربازی یکی از مواردی است که خدمت سربازی را برای مشمولان راحت تر میکند . در واقع افرادی که موفق به اخذ امریه سربازی میشوند ، میتوانند خدمت سربازی خود را در یکی از ارگان ها و سازمان هایی که به نیروی کارنیاز دارند ، بگذرانند . اگر شما نیز به دنبال اخذ امریه سربازی هستید میتوانید با استفاده از مشاوره نظام وظیفه از شرایط و قوانین مربوط به آن اطلاع کامل کسب نمایید . همکاران ما در مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه ، هر روز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان ، در حوزه نظام وظیفه میباشند .


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


مقایسه مزایا و معایب امریه سربازی با خدمت سربازی

شرایط اخذ امریه سربازی توسط سازمان نظام وظیفه و سایر سازمان های زیربط اعلام میگردد . پنج شرط اصلی برای امریه خدمت سربازی اعلام شده است .

متاهل بودن 

همچنین سرپرست خانوار بودن 

خانواده درجه یک ایثارگران ، جانبازان و شهدا برای دریافت امریه در اولویت هستند .

از دیگر شرایط اخذ امریه سربازی میتوان به معافیت از رزم اشاره کرد 

افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز میتوانند برای دریافت امریه اقدام کنند .

بر اساس مطالب گفته شده افرادی که واجد شرایط اخذ امریه سربازی هستند میتوانند برای دریافت امریه اقدام کنند . مشمولان عزیز باید به این نکته توجه کنند که برای دریافت امریه اقدام به موقع انجام دهند .هر سازمان نیز ممکن است علاوه بر این شرایط گفته شده ، تعدادی شرایط و مقررات دیگر داشته باشد . که بر اساس آن ها اقدام به استخدام سربازان امریه میکند . بنابراین داشتن شرایط عمومی  و اختصاصی ارگان ها و موسسات از لزومات دریافت امریه سربازی برای مشمولان میباشد .

چه شما امریه باشید و چه نباشید میبایست دوره آموزشی خود را طی کنید!

شرایط، مزایا و معایب امریه سربازی

مزایای امریه سربازی چیست؟

اگر بخواهیم مزایا و معایب امریه سربازی را با خدمت سربازی معمولی مورد مقایسه قرار دهیم می توان گفت یکی از مزایای امریه سربازی این است که افراد در این حالت مانند یک کارمند معمولی بوده و شیوه لباس پوشیدن و نیز ساعات رفت و آمد نیز همانند یک کارمند خواهند بود و بسیاری از مشکلات و سختی ها و نیز مسئولیت های یک سرباز معمولی را نخواهند داشت. علاوه بر این مزایا، امتیازهای دیگری نیز در امریه سربازی وجود دارد که در حین استخدام و نیز در بسیاری از موارد می تواند به کار آید.

  • محل خدمت امریه سربازی در مراکز و ادارات دولتی است .
  • افرادی که امریه دریافت میکنند باید بر اساس ساعات کاری اداری در ادارات فعالیت کنند .
  • سال های امریه ی سربازی ، به عنوان سنوات کاری افراد در نظر گرفته میشود .

معایب امریه سربازی چیست؟

از جمله معایب امریه سربازی مدت زمان امریه سربازی در طول خدمت می باشد چرا که در برخی از موارد مدت زمان امریه سربازی دو سال کامل بوده و از این رو نسبت به خدمت سربازی معمولی دیرتر به اتمام می رسد.

عیب دیگری که در امریه سربازی وجود دارد این است که یکی از شرایط دریافت امریه سربازی، عدم وجود غیبت در دفترچه خدمت می باشد در صورتی که افراد غیبت داشته باشند در این صورت شرط دریافت امریه سربازی را نقض می کنند.

از معایب دیگر دریافت امریه سربازی عدم غیبت در حین حضور حتی به دلیل ادامه تحصیل می باشد.

مشمولانی مه دارای شرایط پنجگانه شامل ؛ تاهل ، سرپرستی خانواده ، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ، مشمولان معاف از رزم و خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران ، باشند در اولویت هستند.

 نکته آخر افرادی که امریه میشوند باید از خیر کسری خدمت بگذزند زیرا در بیشتر موارد ارگانهای امریه دهنده به دنبال مشمولینی هستند که کسری خدمت ندارند.


بیشتر بخوانید: شرایط امریه سربازی چیست؟


مراحل، مزایا و معایب امریه سربازی

مراحل دریافت امریه خدمت سربازی

  • مراجعه به قسمت کارگزینی اداره جات و سازمان های دولتی برای پذیرش امریه.
  • تنها مدت معینی از تاریخ فارغ التحصیلی فرصت وجود دارد تا  افراد مشمول مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی ارسال بنمایند.
  • از هنگام ارسال مدارک به سازمان وظیفه عمومی نزدیک یک ماه طول میکشد تا برگ سبز به دست افراد مورد نظر برسد.
  • افراد مشمول می بایست برگ سبز خود را که تاریخ اعزام آن مطابق با تاریخ معرفی به شرکت است چند ماه قبل تر از این تاریخ به این شرکت تحویل دهند.

لازم به ذکر است ادارات و شرکت های دولتی ظرفیت محدودی دارند از این رو بایستی اقدامات مربوط به پذیرش امریه نظیر ارسال برگ سبز به شرکت مربوطه و … سریع تر انجام شوند.

جذب سربازان امریه چگونه است؟

افرادی که دارای شرایط عمومی مربوط اخذ امریه سربازی باشند ، میتوانند برای دریافت آن به ادارت و سازمان ها مراجعه کنند . اولین مرحله از مراحل اخذ امریه سربازی اطلاع یافتن از لیست اداراتی است که اقدام به پذیرش امریه میکنند . از جمله این سازمان ها میتوان به اداره آموزش و پرورش ، سازمان میراث فرهنگی ، سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان هواپیمایی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، وزارت نفت ، وزارت مسکن و شهر سازی ، مراکز بهزیستی کشور ،وزارت کار و امور اجتماعی ، سازمان بازرسی کشور و بسیاری ادارات و مرکز دیگر اشاره کرد . که هر یک از این سازمان ها بر اساس نیاز سالانه ی خود اطلاعیه جذب امریه سربازی  را منتشر میکنند.

در مرحله ی بعدی از مراحل اخذ امریه سربازی مشمولان باید به کارگزینی این سازمان ها مراجعه نمایند و تمایل خود را برای اخذ امریه اعلام نمایند . مشمولانی که مدارک خود را برای نظام وظیفه ارسال کرده اند ، یک ماه طول میکشد تا برگ سبز خود را دریافت کنند . این برگ سبز درواقع برگ تاریخ اعزام به خدمت سربازی میباشد . مشمولان باید این برگ سبز را به اداره مورد نظر خود تحویل دهند . باید توجه کنند که ارائه برگ سبز به سازمان باید حداقل سه ماه قبل از تاریخ اعزام صورت گیرد . تا در طول این سه ماه دیگر مراحل مربوط به دریافت امریه از سوی اداره مذکور طی شود . و برگه ی امریه را در روز پایان دوره آموزشی و زمان تقسیم نیرو در دست داشته باشند تا آن را به مراجع نظام وظیفه ارائه دهند و تقسیم آنها بر اساس آن صورت گیرد .


بیشتر بخوانید: امریه بنیاد مسکن چه مزایایی دارد؟


نظام وظیفه

مشمولین امریه سربازی و مدارک لازم

نحوه اخد امریه سربازی با توجه به آنچه تاکنون گفته شد کار چندان پیچیده و سختی نمیباشد . تمام مشمولانی که  ، میتوانند با اطلاع از نحوه اخذ امریه برای دریافت امریه اقدام کنند . علت تنظیم این شرایط این است که ، این افراد جز اقشار آسیب پذیر میباشند و یا به طور مثال مشمولان معاف از رزم نمیتوانند فعالیت های سخت بدنی خدمت سربازی را انجام دهند . به همین دلیل امریه بهترین گزینه برای این افراد میباشد . حال این مشمولان میتوانند بر اساس تخصص خود به سازمان هایی که نیازمند نیروی کار میباشند ، درخواست دهند . این سازمان ها با بررسی مدارک تصمیم خود را مبنی بر پذیرش و یا عدم پذیرش  آنها را اعلام میکند .

با اعلام پذیرش سازمان ها ، مشمولان باید مدارک خواسته شده از جمله برگه اعزام به خدمت ، اطلاعات شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی ، معرفی نامه های مربوط به سازمان بهزیستی و یا معرفی نامه ی کمیته امداد و همچنین معرفی نامه بنیاد شهید و مدارک تاهل و … را به سازمان ارائه دهند . با بررسی و ثبت این مدارک برگه امریه به مشمولان واجد شرایط داده میشود . این برگه امریه در زمان تقسیم نیرو به مراجع سازمان نظام وظیفه ارائه میشود و مراحل بعدی را این سازمان انجام میدهد . و سرباز میتوانند دوره ی سربازی خود را با سختی کمتر و در ادارات و سازمان های دولتی طی کند .

مزایا و معایب امریه سربازی

 سوالات متداول

چگونه امریه سربازی بگیریم ؟

برای دریافت امریه سربازی باید واجد یکی از شرایط اعلام شده باشید . که با ارائه مدارک و اطلاعات خود به سازمان ها و ادارات امریه گیر میتوانید برای دریافت امریه سربازی اقدام کنید .

شرایط امریه سربازی چیست ؟

افرادی که امریه سربازی میگیرند باید واجد یکی از این شرایط باشند . داشتن تاهل ، مددجویی کمیته امداد یا بهزیستی ، سرپرستان خانوار ، خانواده درجه یک شهدا ، جانبازان و ایثارگران و معافیت از رزم .

امریه سربازی چند سال است ؟

امریه درواقع همان دو سال خدمت اجباری سربازی میباشد که به جای پادگان ها در ادارات و سازمان ها طی میشود . که بر اساس میزان تخفیف ها و یا تنبیه های سربازان ، میتواند متفاوت باشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره امریه خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه مزایا و معایب امریه سربازی چیست؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.