کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

امریه بنیاد مسکن چه مزایایی دارد؟

شرایط امریه بنیاد مسکن

امریه بنیاد مسکن راه دوم مناسبی برای افرادی میباشد که تمایل ندارند در پادگان های نظامی خدمت سربازی خود را سپری کنند. همانطور که میدانید امریه همان خدمت سربازی میباشد با این تفاوت که افراد بجای انجام وظیفه در پادگان های نظامی در ارگان های دولتی مانند یک کارمند مشغول به فعالیت میشوند البته به این صورت نمیباشد که یک امریه تمام امتیازهای یک کارمند عادی را داشته باشد که در ادامه به برخی از این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد.

امریه بنیاد مسکن شرایط جامع تری را برای پذیرش امریه خدمت سربازی دارد و از آن جایی که فعالیت های این سازمان هم اداری و علمی و هم عملی و فنی میباشد از این رو سهمیه پذیرش در آن تنها به یک قشر خاص از افراد محدود نمیشود. برای مثال امریه سازمان بازرسی کل کشور تنها افرادی را پذیرش میکند که مدرک کارشناسی ارشد به بالا در یک سری رشته بخصوص  داشته باشند اما بنیاد مسکن این گونه نمیباشد و دامنه وسیع تری از افراد را پذیرش میکند. اگر متقاضی امریه در سازمان بنیاد مسکن هستید بهتر است از طریق مرکز مشاوره نظام وظیفه اطلاعات اولیه لازم را در خصوص شرایط پذیرش، چگونگی ثبت نام، مراحل ثبت نام، زمان ثبت نام، زمان اعزام و. . . کسب کنید تا در هنگام اقدام با مسئله غیر منتظره ای  روبرو نشوید.


بیشتر بخوانید: امریه  مسکن انقلاب اسلامی چه مزایایی دارد؟


شرایط امریه بنیاد مسکن

شرایط امریه بنیاد مسکن نیز تابع قوانین و شرایط کلی سازمان نظام وظیفه میباشد با این حال ممکن است شرایط خصوصی نیز در مورد امریه این سازمان وجود داشته باشد و یا شرایط منحصر به فردی برای واحد مورد نظر شما وجود داشته باشند پس با توجه به مطالب فوق علاوه بر مشاوره نظام وظیفه، مراجعه حضوری به واحد مورد نظر خود، کمک میکند تا جزئیات بیشتری را به دست آورید. به طور کل برای پذیرش در هر ارگان و سازمانی داشتن یکی از شرایط تاهل، معاف از رزم، خانواده شهدا، خانواده ایثارگر، خانواده جانبازان، عضو بنیاد نخبگان و استعدادهای برتر، سرپرست خانواده، قاریان و حافظان قرآن، باعث میشود شما در اولویت باشید.

اما ذکر این شرایط به این معنا نمیباشد افرادی که شرایط فوق را ندارند هیچ شانسی برای پذیرش در امریه نداشته باشند. شرایط امریه اداره بنیاد مسکن به نسبت برخی از سازمان هایی که امریه جذب میکنند تا حدودی بهتر است چرا که طیف کاری این سازمان گسترده است و علاوه بر افراد علمی به افراد فنی و حرفه ای نیز نیاز دارد.

مدارک امریه بنیاد مسکن


بیشتر بخوانید: امریه گمرک ها چگونه ممکن است؟


مدارک امریه بنیاد مسکن

مدارک امریه بنیاد مسکن بسته به اینکه شما در چه زمینه ای قرار است فعالیت کنید ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. مدارکی که به شکل عمومی در ارگان ها از شما خواسته میشود شامل فتوکپی شناس نامه و کارت ملی، یک قطعه عکس سه در چهار، فرم اطلاعت شخصی و برگه درخواست به اعزام میباشد. در این میان اگر شما در ارگانی مانند سازمان بازرسی کل کشور قصد پذیرش داشته باشید ارائه مدارک تحصیلی الزامی میباشد اما اگر در سازمانی مانند محیط زیست درخواست امریه داده باشید نیازی به ارائه مدارک دانشگاهی نمیباشد چراکه این سازمان با دیپلم نیز امریه جذب میکند.

پس بسته به شرایط و نوع سازمان لیست مدارک اعطایی شما نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. مدارک گرفتن امریه در بنیاد مسکن نیز به همین صورت میباشد و بستگی به این مسئله دارد که شما در این بنیاد قرار است در چه پستی خدمت کنید.


بیشتر بخوانید: امریه مسکن و شهرسازی استان ها چگونه ممکن است؟


مراحل پذیرش امریه بنیاد مسکن

مراحل پذیرش امریه دربنیاد مسکن نیز به این صورت میباشد که شما ابتدا باید به قسمت کارگزینی بنیاد مسکن مراجعه کنید و ببینید که آیا به سرباز امریه احتیاج دارند یا خیر. سپس فرم مربوط به ثبت نام را باید پرکنید و حداقل سه ماه پیش از زمان اعزام مدراک لازم را به واحد مربوطه تحویل دهید. اما پیش از سپری کردن مراحل پذیرش امریه اداره بنیاد مسکن نکاتی هست که باید بدانید. اولین مورد این است که حقوق شما در امریه تنها اندکی بیشتر از یک سرباز عادی میباشد.

نکته دوم این است که شما به هیچ عنوان حق جابجایی و درخواست انتقالی از محل خدمت خود را ندارید مگر در صورتی که خود مسئولین محل خدمت شما مصلحت بدانند که شما را انتقال دهند. مورد دیگر این است که طی کردن مراحل پذیرش امریه اداره بنیاد مسکن و فعالیت شما به عنوان امریه به این معنا نمیباشد که شما استخدام شده اید، به عبارتی سازمان بنیاد مسکن هیچ تعهدی در قبال استخدام شما پس پایان دوران امریه ندارد مگر در صورتی به شما به عنوان یک نیروی فعال نیاز باشد و. . . این ها برخی از شرایطی میباشند که نیاز از پیش از ثبت نام در مورد آن ها آگاهی داشته باشید چراکه پس از استخدام حق انتخاب دیگری را ندارید.


بیشتر بخوانید: شرایط امریه سازمان بازرسی کل کشور چگونه ممکن است؟


ثبت نام امریه بنیاد مسکن

ثبت نام امریه اداره بنیاد مسکن یا به صورت اینترنتی انجام میشود یا با مراجعه حضوری. ابتدا باید از طریق مشاوره نظام وظیفه مطلع شوید که به چه طریقی میتوانید ثبت نام کنید. اگر ثبت نام اینترنتی باشد باید به سایت مخصوص ثبت نام مراجعه کنید و پس از پر کردن مشخصات فردی در فرم ثبت نام مدارک خود را در سایت آپلود کنید. باید در آپلود مدارک لازم را داشته باشید چراکه ممکن است امکان ویرایش وجود نداشته باشد و نقص مدراک، ثبت نام شما را با مشکل روبرو کند.

اگر ثبت نام امریه اداره بنیاد مسکن به شکل حضوری باشد شما باید به بخش کارگزینی واحد مورد نظر مراجعه کنید و فرم ثبت نام را پر کرده و مدراک را به مسئول کارگزینی تحویل دهید سپس نتیجه ثبت نام شما از طریق تماس تلفنی یا پیامک به شما اطلاع داده میشود و پس از آن باید برای انجام مراحل دیگر ثبت نام مانند مصاحبه یا گزینش عقیدتی به واحد مربوطه مراجعه کنید.

ثبت نام امریه بنیاد مسکن


بیشتر بخوانید: چه طور امریه وزارت کشور بگیرم؟


سهمیه امریه بنیاد مسکن

سهمیه امریه اداره بنیاد مسکن چه تعداد و برای چه افرادی میباشد؟ این ها معمولا سوالات متدوالی هستند که برای متقاضیان امریه اداره بنیاد مسکن پیش می آید. باید گفت که ظرفیت بنیاد مسکن به طور دقیقی مشخص نمیباشد و در هر شهر و استانی با توجه به نیاز واحد مورد نظر تعدادی امریه جذب میشوند. البته باید گفته که ظرفیت امریه در هر سازمانی محدود میباشد و برای کسب آن نیاز است که به موقع اقدام کنید.

اما اینکه چه افرادی برای کسب سهمیه امریه اداره بنیاد مسکن در اولویت هستند به موارد ذکر شده (تاهل، معاف از رزم، سرپرست خانواده و. . .) برمیگردد و افرادی که یکی از شرایط فوق را دارا باشند اگر به موقع اقدام کنند شانس بیشتری برای کسب این سهمیه خواهند داشت. شما در امریه اداره بنیاد مسکنن با توجه به شرایط خود و نیاز سازمان ممکن است به عنوان راننده ماشین های مربوط به ساخت و ساز، به عنوان کادر اداری، کارشناس در موضوعات عمرانی و. . . مشغول به فعالیت شوید. نکته مهمی که در اینجا مطرحواست اگر مسافت محل سکونت تا محل خدمت شما کمتر از ۳۵ کیلومتر باشد شما یک امریه بومی هستید اما اگر این مسافت بیش از ۳۵ کیلومتر باشد شما غیر بومی محسوب میشوید و باید در محل خدمت خود اسکان یابید.

سوالات متداول

مسئله بومی بودن و غیر بومی بودن در امریه اداره بنیاد مسکن به چه صورت است؟

اگر مسافت محل سکونت تا محل خدمت شما کمتر از ۳۵ کیلومتر باشد شما یک امریه بومی هستید اما اگر این مسافت بیش از ۳۵ کیلومتر باشد شما غیر بومی محسوب میشوید و باید در محل خدمت خود اسکان یابید.

مدراک لازم جهت امریه اداره بنیاد مسکن چه چیزهایی هستند؟

مدارکی که به شکل عمومی در ارگان ها از شما خواسته میشود شامل فتوکپی شناس نامه و کارت ملی، یک قطعه عکس سه در چهار، فرم اطلاعت شخصی و برگه درخواست به اعزام میباشد.

ثبت نام امریه ارگان بنیاد مسکن به چه صورت است؟

ثبت نام امریه در ارگان بنیاد مسکن یا به صورت اینترنتی انجام میشود یا با مراجعه حضوری. ابتدا باید از طریق مشاوره نظام وظیفه مطلع شوید که به چه طریقی میتوانید ثبت نام کنید

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   شرایط اخذ امریه سربازی

 

برای مشاوره در زمینه امریه بنیاد مسکن چه مزایایی دارد؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.