کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

امریه مسکن و شهرسازی استان ها چگونه ممکن است؟

شرایط امریه مسکن و شهرسازی استان ها

امریه مسکن و شهرسازی استان ها یکی از ارگان هایی است که بخشی از نیروی مورد نیاز خود را از سربازان خدمت وظیفه جذب میکند. بنابر دلایلی عموما مشمولان خدمت سربازی به پذیرش در امریه علاقه مند هستند. مثلا نپوشیدن لباس سربازی، فعالیت در زمان اداری و نداشتن پست و شیفت در پادگان. علاوه بر این گذراندن امریه برای سربازان سابقه کاری محسوب شده و گاها سبب موقعیت کاری نیز میشود. خدمت سربازی امریه قواعد و قوانین خاص خود را دارد. برای هر سازمانی شرایط خاصی وجود دارد که متقاضیان باید واجدالشرایط باشند.

برخی از این قوانین امریه مسکن و شهرسازی استان ها به این صورت است. در مرحله اول باید بدانیم سازمان مربوطه در پایان خدمت هیچ تعهدی به جذب شما در اداره خود ندارد، سربازان باید تا پایان خدمت در سازمانی که ستاد کل تعیین کرده خدمت کنند و جابجایی بدون مجوز ستاد خلاف قوانین است. هر روز غیبت ۲ روز اضافه خدمت دارد، غیبت بیش از ۱۵ روز به عنوان سرباز فراری محسوب میشود. موارد دیگری نیز وجود دارد، برای کسب اطلاعات دقیق میتوانید با مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس بگیرید و به پاسخ سوالات خود برسید.


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


شرایط امریه مسکن و شهرسازی استان ها

شرایط امریه مسکن و شهرسازی استان ها شامل برخی نکات مهم است که لازم است تمامی متقاضیان آنها را رعایت کنند. لازم است بدانید که شرایط پذیرش در هر استانی ممکن است متفاوت باشد. هر ساله تغییراتی در شرایط و جذب نیروی امریه به وجود می آید. داوطلب امریه باید حداقل یکی از شرایطی که ذکر میکنیم را داشته باشد. ۱_ سهمیه خانواده ایثارگران را داشته باشد. ۲_ متاهل باشد. ۳_تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد. ۴_ داشتن معدل بالای ۱۵ برای فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد و معدل بالای ۱۳ برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی الزامی است . سرباز امریه نباید هیچ گونه نسبت فامیلی چه نسبی چه سببی با کارمندان سازمان مربوطه داشته باشند، در غیر این صورت امریه آنها لغو میشود.

از دیگر شرایط امریه مسکن و شهرسازی استان ها این است که پس از پایان دوران خدمت امریه سازمان مسکن و شهرسازی تعهدی در جذب سرباز به کار در اداره خود ندارد. هر روز غیبت ۲ روز اضافه خدمت دارد.سابقه عضویت در بسیج بیش از ۶ ماه، زمان کاری سربازان امریه مطابق با وقت اداری است اما در صورت نیاز سازمان مربوطه میتواند بدون پرداخت هزینه اضافه کاری زمان بیشتری از وقت سربازان را بگیرد. مرخصی سربازان امریه مجرد ۱۲ روز میباشد و مرخصی متاهلین ۳۰ روز میباشد. حقوق سربازان امریه با توجه به مدرک تحصیلی و درجه توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین میشود.

مدارک امریه مسکن و شهرسازی استان ها


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


مدارک امریه مسکن و شهرسازی استان ها

مدارک امریه مسکن و شهرسازی استان ها شامل مواردی است که جهت ثبت نام امریه مسکن الزامی است. تصویر صفحه اول شناسنامه و صفحه مشخصات همسر برای بررسی وضعیت تاهل، تصویر پشت و رو از کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی به همراه معدل، معرفی نامه بنیاد شهدا برای خانواده شهیدان، معرفی نامه بهزیستی برای افراد تحت پوشش بهزیستی، معرفی نامه کمیته امداد برای افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی. تعهد نامه در خصوص عدم فامیلی با کارمندان اداره. برگه اعزام به خدمت بدون غیبت نیز باید ارائه شود.

موارد دیگری از مدارک امریه مسکن و شهرسازی استان ها شامل گواهی عدم سوء پیشینه، عکس سه در چهار، مدرک دانشگاه و یا گواهی پایان مهلت معافیت تحصیلی، درخواست اعزام و تعیین محل خدمت نمونه هایی از مدارک لازم میباشند. تمامی مشمولان خدمت سربازی در امریه برای جذب در هر سازمانی باید مدرک تحصیلی هماهنگ با فعالیت سازمان مرتبط را داشته باشند. به طور کلی چون شرایط و مدارک امریه هر استانی متفاوت است بهتر است پیش از اقدام با یک مشاور و متخصص در این زمینه مشورت کنید.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


مراحل امریه مسکن‌ و شهرسازی استان ها

مراحل امریه مسکن و شهرسازی استان ها سلسله مراحل اداری است که تمامی متقاضیان امریه مسکن موظف به رعایت آنها هستند. همانطور که گفتیم ممکن است هر استانی قواعد و قوانین خاص خود را داشته باشد، به طور کلی ابتدا باید به اداره کل مسکن و شهرسازی درخواست پذیرش امریه را بدهید. شما باید درخواست و مدارک خود را به سازمان مربوطه تحویل بدهید. سپس وضعیت شما طبق ضوابط و قوانین بررسی میشود. درصورتی که شما تمامی فیلترهای مخصوص پذیرش را با موفقیت بگذرانید و واجدالشرایط باشید، توسط اداره کل به سازمان های مربوطه معرفی میشوید. این معرفی باید حدودا ۲ ماه پیش از اعزام صورت بگیرد. سپس وزارت متبوع بار دیگر تمامی شرایط و وضعیت شما را بررسی میکند. در این مرحله با افرادی که شرایط لازم را داشته اند موافقت میشود.

از دیگر مراحل امریه مسکن و شهرسازی استان ها معرفی شدن به دفتر گزینش است. افرادی که با پذیرش آنها موافقت شده به دفتر سیاستگذاری و حفاظت نیروهای مسلح معرفی میشوند. در صورتی که تمامی مراحل با موفقیت انجام شود. سرباز خدمت امریه میتواند در سازمان مرتبط و در کارهای هماهنگ با رشته تحصیلی خود مشغول به فعالیت شود.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


ثبت نام امریه مسکن و شهرسازی استان ها

ثبت نام امریه مسکن و شهرسازی استان ها اولویت بندی خاصی دارد. افرادی که در یکی از این گروه ها قرار دارند نسبت به سایر افراد در پذیرش امریه موفق تر هستند. دسته اول خانواده ایثارگران هستند، یعنی فرزندان و برادران شهدا، جانبازان و رزمندگان. گروه بعدی افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند. قاریان برتر و حافظان قران نیز در اولویت بعدی قرار میگیرند. مشمولان باید برگه سبز بدون غیبت را داشته باشند، مدارک را به صورت کامل بارگذاری کنند و کد رهیگیری خود را دریافت نمایند، سپس مشمولان از طرف اتحادیه محل اعزام دعوت به مصاحبه حضوری میشوند و تحقیقات محلی تکمیل میشوند.

برای ثبت نام امریه مسکن و شهرسازی استان ها افرادی که همه مراحل ذکر شده را با موفقیت پشت سر بگذارند برای اعزام حداقل دو ماه قبل به صورت تلفنی از نتیجه با خبر میشوند. نتیجه نهایی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح اعلام میشود و انجام این مراحل تعهدی برای پذیرش نیست.

نکته قابل توجه دیگر در ثبت نام امریه این است که خدمت امریه ۲۴ ماه است و افراد مشمول کسری خدمت پذیرفته نمیشوند. در صورتی که مدارک ارسالی تکمیل نباشند و یا کیفیت لازم را نداشته باشند درخواست جذب در امریه خدمت سربازی لغو میگردد. اگر خواستار جذب در امریه هستید بهتر است اطلاعات کامل و لازم در مورد مدارک، شرایط، و استان های مد نظر خود را کسب کنید؛ سپس برای ثبت نام اقدام نمایید.

ثبت نام امریه مسکن و شهرسازی استان ها


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


سهمیه امریه مسکن و شهرسازی استان ها

سهمیه امریه مسکن و شهرسازی استان ها به چه افرادی تعلق میگیرد؟ هر سهمیه تا چه میزانی به موفقیت در پذیرش امریه تاثیر میگذارد؟ و سوالاتی در این مورد که ممکن است برای بسیاری از مشمولان پیش بیاید. همانطور که ذکر کردیم خدمت امریه برتری هایی نسبت به خدمت معمولی سربازی دارد. لذا اکثر داوطلبان خواستار پذیرش در امریه هستند. از آنجایی که پذیرش امریه با محدودیت هایی همراه است لذا نمیتوان تمامی متقاضیان را پذیرا شد.

سهمیه امریه مسکن و شهرسازی ممکن است در هر استان و سازمانی متفاوت باشد. داشتن سابقه ۶ ماه به بالا در بسیج، سرپرست خانواده بودن، معاف از رزم، نخبگان و استعدادهای برتر، فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر با معدل بالاو.. نمونه هایی از ویژگی هایی هستند که پذیرش افراد در امریه خدمت سربازی اثر مثبت دارند. پذیرفته شدگان خدمت امریه میتوانند در بخش های امور بهداشتی، پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی، کشاورزی، امدادی، تولیدی و درمانی خدمت رسانی کنند. میزان نیرو و سهمیه امریه مسکن و شهرسازی هر ساله با توجه به تغییرات و نیاز های سازمان مربوطه و از طرف ستاد کل نیروهای مسلح تعیین میشود. برای آگاهی دقیق از سهمیه و سایر اطلاعات لازم بهتر است با مشاور و متخصص در زمینه امریه سربازی تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

امریه مسکن و شهرسازی چه شرایطی دارد؟

خانواده ایثارگران را داشته باشد. ۲_ متاهل باشد. ۳_تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد. ۴_ داشتن معدل بالای ۱۵ برای فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد و معدل بالای ۱۳ برای فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی برخی از این شرایط میباشد.

مدارک لازم برای امریه مسکن و شهرسازی چیست؟

تصویر صفحه اول شناسنامه و صفحه مشخصات همسر برای بررسی وضعیت تاهل، تصویر پشت و رو از کارت ملی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی به همراه معدل، معرفی نامه بنیاد شهدا برای خانواده شهیدان و موارد دیگری که لازم است ارائه شود.

سهمیه امریه مسکن و شهرسازی چگونه است؟

میزان نیرو و سهمیه امریه مسکن و شهرسازی هر ساله با توجه به تغییرات و نیاز های سازمان مربوطه و از طرف ستاد کل نیروهای مسلح تعیین میشود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   Isfahan Province Regional Office

 

برای مشاوره در زمینه امریه مسکن و شهرسازی استان ها چگونه ممکن است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.