کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

همه چیز در مورد نحوه دریافت امریه سربازی سپاه ۹۹

شرایط دریافت امریه سپاه چیست؟

در مورد امریه سپاه چه می دانید ؟!

امریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، مخصوص شماست، اگر از خدمت در پادگان ها می ترسید ! اگر تصور دوران سربازی برای تان کابوس است ! و اگر به دنبال راهی برای بی دردسر گذراندن این دوران هستید ! امریه سپاه

پس در صورتی که مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر در مورد امریه سپاه هستید ، با ما همراه باشید.

امریه سپاه از جمله تسهیلات سازمان نظام وظیفه عمومی است که از طریق آن درصد بسیاری از مشمولان می توانند دوره ی خدمت سربازی خود را به آسان ترین شکل بگذرانند. اما این سوال برای بسیاری از خوانندگان پیش می آید که آیا همه ی افراد می توانند از امریه خدمت سربازی بهره مند شوند؟ آیا اینکه امریه سپاه از میان مشمولین متقاضی امریه خدمت نیرو جذب خواهد کرد؟ این سوالات کاملا به جا و مهم تلقی می کند. زیرا امریه سپاه در کشور ما و انجام خدمت سربازی در این ارگان ها برای جوانان بسیار مهم است. به همین منظور جوانان مشمول زیادی در نظر دارند که از شرایط گرفتن امریه سپاه مطلع شده و اطلاعات لازم درباره مراحل اقدام آن را بدست آورند.

سربازی در سپاه چگونه است؟

همانطور که میدانید مشمولین خدمت سربازی برای گرفتن امریه باید به یکی از سازمان ها یا ارگان های امریه گیر نظیر میراث فرهنگی وگردشگری ، سازمان ثبت اسناد و املاک ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ، سازمان گسترش ونوسازی صنایع ، وزارت اموزش وپرورش تهران ، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ، وزارت کار و امور اجتماعی کشور ، وزارت صنایع و معادن ، وزارت مسکن و شهرسازی ، وزارت نفت ایران و … مراجعه کنند . که هر کدام از ارگان ها دارای شرایط خاص خود است. سپاه یکی از بهترین ارگان هایی است که مشمولان می توانند دوران خدمت سرلازی خود را در انجا به صورت امریه بگذرانند . سپاه با شرایط و ضوابط خاص خود مشمولین سربازی را به عنوان امریه میپذیرد.

آشنایی با سپاه پاسداران 

سپاه با هدف حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تامین نیاز نظامی کشور در کنار ارتش و همچنین آبادانی شهرها و روستاها تشکیل گردیده است . در راس این نهاد نظامی پس از فرماندهی کل قوا و ستاد نیروهای مسلح ، ستاد مشترک سپاه پاسداران قرار دارد و به بخشهای نیروی زمینی ، نیروی هوایی ، نیروی دریایی ، قرارگاه سازندگی ، نیروی مقاومت و نیروی قدس تقسیم شده که هر یک نقش مهمی در حفظ و آبادانی کشور ایفا می نمایند .

مزایای گرفتن امریه سربازی سپاه چیست؟

  • طی نکردن دوره ی آموزشی خدمت نظام وظیفه برای مشمولان خدمت سربازی

  • یکی از راحت ترین ارگان ها و سازمان ها برای گرفتن و دریافت امریه مشمولین سربازی ، سپاه است .

  • برای گرفتن امریه در سپاه نیازی به مدرک تحصیلی خاصی نیست ولیکن در دریافت امریه نظام وظیفه در ارگان ها و سازمان های دیگر نظیر وزارت نفت ایران ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت کار و امور اجتماعی ، وزارت صنایع و معادن ، وزارت نیرو و … این مزیت وجود نخواهد داشت .

  •  محل خدمت در امریه سپاه به اختیار و انتخاب مشمولان نظام وظیفه است .

  • مشمولین نظام وظیفه در صورت نداشتن غیبت می توانند از تمام کسری های خدمت دوران سربازی خود استفاده کنند .

  • برای گرفتن امریه سربازی سپاه الزامی وجود ندارد که مشمول مورد نظر عضو خانواده ی جانباز ، شاهد و کمیته امداد باشد این در صورتی است که در قوانین امریه سربازی همچین مزیتی وجود ندارد .

نحوه دریافت امریه سپاه

امریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انواع آن

به طور کلی ، یکی از ایده آل ترین یگان هایی که می توان دوران خدمت سربازی را در آن گذراند ، سپاه است ! این شرایط ، در صورت گرفتن پذیرش یا امریه ، راحت تر هم می شود . و اساسا ، دو نوع اصلی امریه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد : امریه سپاه

  1. امریه در دستگاه های نظامی
  2. امریه در دستگاه های غیر نظامی

انتخاب هر یک از موارد بالا ، پروسه و روند خاص خودش را داراست . و برای رسیدن به هر یک ، راه متفاوتی را باید طی کنید . دو راهی که به نتایج متفاوتی نیز ختم می شوند ! برای اطلاع از جزییات این پروسه و زمان بندی مراجعه و نیز ، مدارک مورد نیاز ، می توانید با متخصصین ما در مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید .

پذیرش سپاه

در نوع اول امریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، شما با پیچیدگی های زیادی روبرو نیستید . و نیاز به کفش آهنی ندارید ! برای اینکه در دستگاه های نظامی سپاه امریه و پذیرش بگیرید ، همین که یک بسیجی ساده باشید کفایت می کند !

شرایط این نوع از پذیرش و امریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عبارت است از :

  1. نداشتن غیبت
  2. داشتن حداقل ۶ سابقه بسیج
  3. گذراندن دوره تکمیلی بسیج ( و داشتن کارت سبز )

در صورتی که مجموع شرایط بالا را دارید ، به شما تبریک می گوییم ! حالا می توانید به راحتی در یکی از پادگان های نزدیک سپاه در شهر خودتان ، پذیرش بگیرید .


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست


دریافت امریه سربازی سپاه چه شرایطی دارد؟

شرایط امریه سپاه نیز مانند سایر ارگان ها شروط خاصی است. زیرا می دانید که سپاه پاسداران یکی از نهادهای مهم و تاثیر گذار در کشور ما می باشد. به همین منظور است که مشمولین متقاضی امریه سپاه قبل از اقدام باید از این شرایط اطلاع پیدا کرده و با آگاهی از این شرایط و داشتن آن ها برای این سازمان مهم اقدامات لازم را انجام دهند. اما سوال اینجاست که این شرایط چیست؟ هر سازمان شرایط عمومی و اختصاص دارند که برخی از این شرایط برای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به شرح زیر می باشد.

چگونه امریه سپاه بگیریم؟

شرایط دریافت امریه سربازی در سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران

  • نداشتن غیبت: که یکی از مهم ترین شروط دریافت امریه به حساب می آید. این شرط برای دریافت همه ی امریه های سربازی در سازمان های مختلف یکسان می باشد.

  • سابقه ی بسیج عادی یا بسیج فعال داشته باشید .

  •  به دفاتر منابع نیروی زمینی سپاه ، قرارگاه خاتم الانبیا ، سپاه های استانی ، نواحی بسیج مراجعه کنید و درخواست پذیرش بدهید .

  • دارا بودن کارت سبز ( گذراندن دوره تکمیلی بسیج یا داشتن کفایت از آموزش ) . توجه داشته باشید که در همه ارگان ها کارت سبز الزامی نیست ، ولی داشتن آن شانس بیشتری را در احتمال پذیرش شما دارد .

  • داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با نیاز سپاه پاسداران: نوع مدرک تحصیلی و رشته ی مشمول یکی از شرایط مهم تلقی می شود. زیرا در اطلاعیه سازمان ها برای جذب سرباز امریه، رشته های مورد نیاز نیز اعلام می شود تا مشمولین از آن ها مطلع شوند.

  • داشتن سابقه فعالیت در بسیج: سابقه بسیج می تواند به مشمولین این فرصت را بدهد تا برای دریافت امریه در سپاه اقدام کنند. زیرا بسیجی بودن برای این سازمان یک اولویت مهم به حساب می آید.

  • عضو بودن در سازمان بهزیستی و کمیته امداد: اعضای این سازمان های حمایتی می توانند برای دریافت امریه در سپاه اقدام کنند.

  • فرزندان جانبازان، شهدا و ایثارگران: این افراد در اولویت دریافت امریه خدمت سربازی خواهند بود. به ویژه سپاه پاسداران نیز این افراد در اولویت لیست خود قرار داده است.

  • مشمولین ازدواج کرده و دارای فرزند: متقاضیان همسردار و دارای فرزند در اولویت دریافت امریه در سازمان های مختلف به ویژه سپاه نیز می باشند.


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست


مراحل  پذیرش امریه سپاه چیست؟

مراحل گرفتن این نوع از امریه سپاه به این ترتیب است :

  1. پست کردن دفترچه اعزام به خدمت سربازی
  2. دریافت برگه ی اعزام به خدمت نظام وظیفه از طریق پست
  3. مراجعه به یکی از پادگان های سپاه
  4. مراجعه به دفتر منابع انسانی یا کار گزینی
  5. ارائه درخواست امریه سپاه
  6. تکمیل فرم امریه سپاه
  7. ارائه مدارک ، به خصوص مدرک تحصیلی
  8. انتظار برای گرفتن پاسخ درخواست تان !

توجه : مشمولین خدمت سربازی که برای خدمت در سپاه اقدام کرده اند میبایست دوماه پیش از تاریخ اعزام به خدمت سربازی به دفاتر منابع نیروی انسانی ، نیروی زمینی سپاه ، قرارگاه خاتم الانبیاء ، سپاه های استانی و نواحی بسیج مراجعه کنند.

به این ترتیب ، شما می توانید بدون دردسر خاصی ، در شهر خود و نزدیک محل سکونت خودتان ، دوران خدمت سربازی را بگذرانید . اما توجه داشته باشید که نوع مدرک تحصیلی شما بسیار مهم است . طبیعی است هر چه مدرک بالا تری داشته باشید ، شانس بیشتری برای گرفتن پذیرش دارید . بعلاوه ، باید توجه داشت که تخصص های مورد نیاز پادگان و ارگان مورد نظر هم در میزان موفقیت شما بسیار موثر است . پس اگر درخواست شما رد شد ، میتوانید به پادگان بعدی مراجعه کنید !

نکات مهم امریه سربازی سپاه :

  • مشمولین خدمت سربازی برای دریافت امریه سربازی سپاه باید با دانشگاه مورد نظر تسویه کنند و نامه تسویه حساب را از دانشگاه به سازمان نظام وظیفه عمومی ارسال کنند .

  •  بعد از ارسال مدارک به سازمان وظیفه عمومی ، برگ سبز به نشانی منزل شما ارسال خواهد شد و شما می توانید از زمان دقیق اعزام خود به مراکز نظامی بر روی برگ سبز آگاه شوید .

  •  با این سازمان تنها به صورت تلفنی می توانید ارتباط برقرار کنید زیرا سایت مشخصی برای سازمان وظیفه عمومی وجود ندارد .

  • اولویت دریافت امریه برای مشمولان نظام وظیفه بر اساس زمان مراجعه می باشد . به تقاضا کنندگان دریافت امریه سربازی توصیه میشود با توجه به محدودیت ارگان ها و یا سازمان های دولتی در پذیرش امریه سربازی ، بلافاصله پس از دریافت برگه ی سبز آن را به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهند .

رشته های مورد نیاز برای دریافت امریه سپاه

مدارک امریه سپاه شامل چه مدارکی میشود؟

مدارک امریه سپاه باید به تایید این مرکز رسیده تا مشمول بتواند مراحل بعدی گرفتن امریه سپاه را پشت سر بگذارد. به همین منظور اطلاع پیدا کردن از لیست مدارک امریه سپاه مسئله ی مهمی است که باید با دقت آن ها را مطالعه کرده و برای جمع آوری آن ها سریعا اقدام کنید. اما در نظر داشته باشید که مدارک کافی دلیل محکمی برای دریافت امریه نخواهد بود. شما عزیزان متقاضی باید قبل از آماده سازی مدارک مورد نیاز، شرایط لازم برای دریافت امریه هر سازمان را به طور ویژه مطالعه کرده و از الزامات و قوانین آن ها مطلع شوید. سپس برای آماده سازی مدارک اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت امریه سربازی سپاه

  1. شناسنامه ی مشمول به همراه کپی از تمام صفحات آن
  2. کارت ملی مشمولان با کپی از پشت و روی کارت ملی
  3. کپی شناسنامه همسر و فرزندان. (در صورتی که مشمول دارای همسر و فرزند باشد)
  4. کپی کارت ملی همسر و فرزند
  5. کپی برگه ی اعزام به خدمت سربازی وظیفه
  6. برگه مشخصات مشمول
  7. فرم معرفی نامه از طرف سازمانی که مشمول عضو آن می باشد. (ممکن است فرد تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد بوده یا اینکه این معرفی نامه باید از بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختیار سپاه قرار بگیرد)
  8. کارت بسیج عادی یا بسیجی فعال مشمول برای گرفتن امریه سپاه پاسداران الزامی است.
  9. مدارک دانشگاهی مشمول که شامل گواهی پایان تحصیلات فرد می باشد.
  10. برگه تسویه حساب مشمول با دانشگاه نیز از الزامات مدارک متقاضیان برای دریافت امریه سپاه می باشد.

توجه : مشمولان نظام وظیفه دقت کنند که مهلت ارائه مدارک به سازمان وظیفه عمومی فقط ۱۲ ماه از زمان فارغ التحصیلی خواهد بود


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است


امریه قرارگاه خاتم الانبیا چه مزایای دارد؟

یکی از مهم ترین گزینه ها برای متقاضیان امریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، قرارگاه خاتم الانبیا است . این قرارگاه ، که مجری بزرگترین طرح های عمرانی و صنعتی در سراسر کشور است ، هر ساله ، برابر قانون ، عده ای از مشمولین خدمت سربازی را به عنوان سرباز امریه جذب می کند . نکته ی مهم در گرفتن امریه در این ارگان ، این است که شما حتما باید فارغ التحصیل مقطع کارشناسی یا بالا تر باشید . بعلاوه ، سابقه ی حداقل ۶ ماهه ی شما بعنوان بسیجی فعال ، شرط لازم برای بررسی و موافقت با درخواست شماست ! امریه سپاه

قرار گاه خاتم الانبیا ، که به عنوان مجری اصلی طرح امریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش های غیر نظامی فعالیت می کند ، گستره ی وسیعی از رشته های تحصیلی را نیاز دارد . و پذیرای فارغ التحصیلانی در رشته های زیر است :

  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی کشتی سازی
  • مهندسی معدن
  • مهندسی صنایع
  • مدیریت
  • حسابداری
  •  حقوق
  • و …

برای اطلاع از لیست کامل رشته های مورد نیاز قرار گاه خاتم الانبیا و نیز ، زمان و مراحل ثبت نام ، گزینش و مصاحبه برای امریه سپاه ، با مشاوران ما در مرکز مشاوره آویژه دانش ، مشورت کنید .

مراحل اخذ امریه سپاه

مراحل گرفتن امریه قرار گاه خاتم الانبیا ؛ شرایط و ضوابط امریه 

شرایط اولیه امریه سپاه در قرار گاه خاتم الانبیا ، تقریبا با موارد دیگر امریه یکسان است . بدین ترتیب که شما نباید غیبت داشته باشید . بعلاوه ، باید حداقل ۶ ماه سابقه بسیج فعال را دارا باشید . اما شرایط دیگر مورد نیاز برای اخذ امریه از قرار گاه خاتم ، به این شرح است :

  1. داشتن حداقل مدرک کارشناسی
  2. داشتن حداقل معدل اعلام شده توسط هسته گزینش قرار گاه
  3. داشتن برگ اعزام به خدمت از سوی نیرو ی انتظامی
  4. نداشتن سابقه خدمت قبلی در ارتش ، نیروی انتظامی یا وزارت دفاع
  5. معاف از رزم نبودن

بنا به موارد بالا ، امریه سپاه پاسداران در قرار گاه خاتم ، یک تفاوت اساسی با سایر امریه ها دارد . در موارد دیگر، معافیت از خدمات رزمی ، یک امتیاز و حتی شرط لازم گرفتن گرفتن امریه است . اما در خصوص امریه قرار گاه خاتم الانبیا ، این موضوع بر عکس می شود ! به این صورت که اگر شما معاف از رزم باشید ، شانس گرفتن امریه سپاه در قرار گاه خاتم را از دست می دهید .

نظام وظیفه

مدت زمان امریه سپاه

مدت زمان امریه سپاه مانند سازمان های دیگر به مدت ۲ سال می باشد. با این تفاوت که مشمول امریه سربازی مانند سایر کارمندان در سازمان دولتی یا وزارت خانه ها در ساعات اداری به خدمت گرفته شده و پس از آن می توانند به منزل بروند. این مزایای مهم بسیاری از مشمولین را ترغیب کرده تا به جای خدمت سربازی برای دریافت امریه خدمت اقدام کنند.

حقوق امریه سپاه

حقوق امریه سپاه برای مشمولین آن قدرها هم که فکر می کنید زیاد نیست. برخی بر این باورند که پس از گرفتن امریه سپاه در سازمان های دولتی می توانند مانند سایر کارمندان از حقوق کافی برخوردار شوند. اما این باور کامل غلط و اشتباه بوده و باید بسیار واقع بین بود. اگرچه ممکن است در برخی سازمان ها میزان حقوق مشمولان کمی بیشتر از سربازان مشغول در پادگان ها باشد. اما این تفاوت بسیار زیاد نخواهد بود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که افزایش حقوق به عوامل زیادی نیز وابسته است. از جمله این عوامل مدرک تحصیلی مشمول، وضعیت تاهل آن ها و درجه ی نظامی که به آن ها داده می شود می باشد.


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


لیست رشته های امریه سپاه شامل کدام رشته ها میشود؟

لیست امریه سپاه و رشته های مورد نیاز این سازمان لیست بسیار گسترده ای است که مشمولان می توانند برای هر یک از این سازمان ها اقدام کنند. علاوه بر سپاه، سازمان های دیگر مهمی نیز هستند که هر ساله اطلاعیه جذب سربازان وظیفه را می دهند. البته این درخواست با هماهنگی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا صورت خواهد گرفت.

به طور مثال قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) سپاه یکی از مهم ترین سازمان های امریه بگیر است که در رشته های زیر پذیرش سرباز خدمت وظیفه را انجام می دهد.

  1. مهندسی مکانیک
  2. مهندسی کشتی سازی
  3. مهندسی معدن
  4. مدیریت نیروی انسانی
  5. حسابداری
  6. حقوق
  7. مهندسی عمران
  8. مدیریت دولتی
  9. مهندسی برق

چگونه امریه سپاه بگیریم؟

سوالات متداول

۱) آیا برای دریافت امریه سربازی معدل تاثیرگذار است؟

بله. بعضی سازمان ها در اطلاعیه خود برای معدل حداقل و حداکثر مشخص می کنند.

۲) آیا بسیجیان فعال برای دریافت امریه در سپاه اولویت خواهند داشت؟

بله یکی از شرایط دریافت امریه سربازی در سپاه داشتن سابقه بسیج می باشد.

۳) آیا افرادی که از کسری خدمت استفاده می کنند می توانند امریه سربازی بگیرند؟

بله در برخی شرایط این کار برای بعضی از سربازان امکان پذیر می باشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره امریه خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه همه چیز در مورد نحوه دریافت امریه سربازی سپاه ۹۹

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.