کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

چه طور امریه وزارت کشور بگیرم؟

شرایط امریه وزارت کشور

امریه وزارت کشور چیست؟ چه کسانی میتوانند از امریه خدمت سربازی در وزارت کشور بهره مند شوند؟ شرایط دریافت امریه سربازی در وزارت کشور چگونه است؟ آیا وزارت کشور مانند سال های گذشته سربازان امریه را به خدمت میگیرد؟ این سوالات و بخشی از سوالات دیگر درباره ی امریه های وزارت کشور امروزه ذهن بسیاری از مشمولین خدمت را درگیر کرده است. میدانید که جوانان پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مشمول خدمت سربازی شده و باید به اعزام به خدمت فکر کنند. اما به دلیل سختی دوران خدمت در پادگان ها جوانان دنبال راه حل های جایگزین دوره ی خدمت سربازی میباشند.

یکی از این راه های جایگزین امریه های خدمت سربازی هستند. که امریه وزارت کشور یکی از مهم ترین ارگان های دولتی در این زمینه به شمار میرود. که ما در این مقاله درباره ی امریه در این وزارتخانه صحبت خواهیم کرد. هم چنین شرایط دریافت امریه های این سازمان را برای شما عزیزان به طور کامل شرح خواهیم داد. وزارت کشور یکی از دستگاه های دولتی در ایران است که فرمانداری ها و استانداری ها زیرمجموعه ی این سازمان به حساب میایند. مهم ترین وظایف این نهاد نظارت بر برگزاری انتخابات ها در کشور میباشد.

امریه خدمت سربازی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا برای مشمولین در نظر گرفته شده است. تا از طریق آن متقاضیان تحصیل کرده را در ارگان های مختلف به خدمت بگیرند. همچنین از علم و دانش این افراد بهره گرفته تا سطح علمی کشور را ارتقا بخشند. این طرح توسط رهبر انقلاب اسلامی در سال های گذشته به تصویب رسیده است. در این طرح سازمان های دولتی در مشارکتی عظیم با بخش نظام وظیفه نیروهای مسلح، از میان داوطلبان واجد شرایط سرباز امریه جذب میکنند. وزارت کشور نیز در این طرح سهم به سزایی داشته و نقش مهمی ایفا میکند.


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


شرایط امریه وزارت کشور

شرایط امریه وزارت کشور به مشمولین این فرصت را میدهد تا پس از بررسی آن ها، مدارک لازم برای این سازمان را تهیه کرده و سایر مراحل را پشت سر بگذارند. وزارت کشور به عنوان یکی از وزارتخانه های مهم در کشور از میان افراد واجد شرایط نیرو جذب میکند. بر این اساس علاوه بر شرایط نظام وظیفه عمومی کشور برای امریه خدمت سربازی، شرایط عمومی و اختصاصی وزارت کشور نیز میتواند بسیار سختگیرانه عمل کند. این شرایط و ضوابط هر ساله با تغییراتی به مشمولین ابلاغ شده و بر اساس آخرین تغییرات پذیرش نیرو امکان پذیر خواهد شد.

ما در اینجا شرایط امریه وزارت کشور را بر اساس آخرین اطلاعیه این سازمان برای پذیرش نیروی امریه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. زیرا کسب اطلاعات درباره قوانین و ضوابط سازمان های امریه بگیر، یکی از بخش های مهمی است که باید به آن دقت شود.

شرایط امریه سربازی وزارت کشور

  1. مشمولین بومی در مناطق کمتر توسعه یافته
  2. دارندگان مدرک تحصیلی مرتبط با نیازهای شغلی وزارت کشور
  3. دارندگان مدارک دانشگاهی لیسانس و مدارک تحصیلی بالاتر
  4. اولویت دارندگان مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر کشور
  5. دارندگان معدل بالا و افراد دارای معدل الف در دانشگاه های سراسر کشور
  6. اعضای خانواده های ایثارگران، جانبازان، آزادگان
  7. دارندگان معافیت از خدمات رزمی
  8. اعضای خانواده های دارندگان سابقه ی جبهه
  9. مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام
  10. مشمولین تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور
  11. دارندگان همسر با وضعیت تاهل
  12. ایتام و سرپرست های خانواده
  13. نداشتن رابطه ی سببی و نسبی با کارکنان وزارت کشور

دارندگان هریک از شرایط بالا میتوانند پس از پایان تحصیل خود و قبل از وارد شدن به غیبت غیر مجاز برای دریافت امریه در وزارت کشور اقدام کرده و مراحل ثبت نام را طی کنند. به دلیل گسترده بودن شرایط عمومی و اختصاصی دریافت امریه خدمت سربازی، مشمولین میتوانند برای راهنمایی های بیشتر با مشاوره نظام وظیفه در تماس بوده و سوالات خود را با مشاورین ما در این مرکز مطرح کنند.

مدارک امریه وزارت کشور


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


مدارک امریه وزارت کشور

مدارک امریه وزارت کشور باید در مهلت مشخص شده به این سازمان تحویل داده شود. آن دسته از داوطلبانی که قصد دریافت امریه های خدمت سربازی وزارت کشور را دارند. میتوانند در یکی از استانداری ها و فرمانداری های تحت نظارت این وزارتخانه مشغول به کار شوند. بنابراین متقاضیان میتوانند پس از انتشار اطلاعیه جذب نیروی سرباز امریه از سوی وزارت کشور، با مراجعه ی حضوری به این سازمان مدارک خود را تحویل دهند.

البته این نکته نیز مهم است که داوطلبین باید قبل از هر چیز اطلاعات کافی درباره مدارک امریه وزارت کشور را بدست آورده و سپس مراحل ثبت نام را طی کنند. دریافت امریه اگرچه مزایای بسیاری را در برمیگیرد. اما قوانین سختگیرانه ای نیز برای آن اعمال شده است. به طور مثال دیر اقدام کردن میتواند فرصت دریافت امریه سربازی را از جوانان بگیرد. یا نداشتن مدارک کافی باعث ایجاد مشکل در روند اقدام برای امریه سربازی خواهد شد. پس مدارک مورد نیاز برای امریه ی وزارت کشور را مطالعه کرده و آن ها را در اسرع وقت آماده کنید.

  • شناسنامه
  • کپی شناسنامه
  • کارت ملی
  • کپی کارت ملی
  • گواهی تحصلی دانشگاهی
  • کپی مدرک تحصیلی
  • عکس پرسنلی رنگی تمام رخ
  • کپی شناسنامه همسر در صورت ازدواج
  • برگه ی تسویه حساب با دانشگاه
  • معرفی نامه از یکی از سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و ارگان های دیگر

بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


مراحل پذیرش امریه وزارت کشور

مراحل پذیرش امریه وزارت کشور این فرصت را به مشمولین میدهد تا قدم به قدم اقدامات خود را جلو برده و امریه سربازی را دریافت کنند. این مراحل اگرچه کمی وقت گیر است. اما کار چنان سختی نیست. فقط باید مراحل به ترتیب انجام شده تا متقاضیان با مشکل روبرو نشوند. وزارت کشور پس از انتشار اطلاعیه جذب نیروی سرباز وظیفه ، از داوطلبان واجد شرایط دعوت به همکاری کرده و از آن ها مدارک مورد نیاز را درخواست میکند. البته باید این نکته را خاطر نشان کرد که مشمولین پس از دریافت اطلاعیه باید سریعا نسبت به انجام مراحل زیر اقدام کنند.

مراحل پذیرش امریه وزارت کشور

  1. دریافت اطلاعیه امریه های سربازی وزارت کشور
  2. آماده سازی مدارک و ارائه به سازمان مربوطه در استان محل سکونت
  3. تشکیل پرونده ی امریه خدمت سربازی توسط استانداری یا فرمانداری کل استان
  4. دریافت کارت سبز اعزام به خدمت و گذراندن دوره ی آموزشی
  5. شروع خدمت سربازی در سازمان مشخص شده از سوی وزارت کشور

بررسی مدارک مشمول در این روند توسط بخش گزینش وزارت کشور میباشد. که پس از تایید و صدور رای، مشمولین در این سازمان مشغول به کار خواهند شد. ساعات کاری این افراد مانند سایر کارمندان بوده و نیاز به پوشیدن لباس رزمی نخواهند داشت. این دو مسئله از مزایای بسیار خوب امریه های سربازی در ارگان های دولتی است.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


ثبت نام امریه وزارت کشور

ثبت نام امریه وزارت کشور اول از طریق سایت این وزارتخانه انجام میشود. پس از آن داوطلبان دریافت امریه سربازی باید اطلاعیه این سازمان را با دقت خوانده و در موعد مقرر مدارک خود را برای طی کردن روند اداری به سازمان مربوطه تحویل دهند. آن دسته از افرادی که میخواهند برای ثبت نام امریه وزارت کشور اقدام کنند. باید مراحل گفته شده در بالا را طی کنند. اما برای انجام این مراحل بهترین زمان کی خواهد بود؟ بهترین زمان برای اقدام امریه های سربازی پس از پایان یافتن تحصیل میباشد. زیرا مشمول هنوز در سنوات مجاز تحصیلی به سر میبرد. پس غیبت نخواهد داشت.

ثبت نام امریه وزارت کشور


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


سهمیه امریه وزارت کشور

سهمیه امریه وزارت کشور در بین استانداری ها و فرمانداری های استان های کل کشور تقسیم بندی خواهد شد. بیشترین سهمیه به افراد واجد شرایط تعلق میگیرد. البته باید متقاضیان این نکته ی مهم را نیز در نظر داشته باشند که برای استفاده از سهمیه امریه وزارت کشور باید سریعا اقدامات لازم انجام شود. زیرا اولویت دریافت امریه با کسانی است که سریع تر مراحل پذیرش و ثبت نام خود را انجام میدهند. شما داوطلبان عزیز میتوانید برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


سوالات متداول

سازمان های تحت نظارت وزارت کشور که سربازان امریه را جذب میکنند کدام است؟

سازمان های امریه بگیراستانداری ها و فرمانداری های استان ها هستند که از میان افراد واجد شرایط سرباز امریه خواهند گرفت.

آیا برای دریافت امریه خدمت سربازی وزارت کشور معدل از شروط مهم به حساب میاید؟

شرط معدل و داشتن معدل الف از اولین و مهم ترین شروط دریافت امریه در وزارت کشور میباشد.

مدارک لازم برای دریافت امریه سربازی در وزارت کشور چیست؟

شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج، عکس پرسنلی، گواهی مدرک تحصیلی، رزومه و سابقه ی کار و بسیاری مدارک مورد نیاز دیگر برای دریافت امریه لازم است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Ministry of Interior | Iran Data Portal

 

برای مشاوره در زمینه چه طور امریه وزارت کشور بگیرم؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.