کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

سرباز معلم چه شرایطی دارد؟

سرباز معلم

سرباز معلم همان طور که از نامش پیداست فرد مشمول خدمت سربازی به جای اعزام به خدمت به صورت سرباز معلم خدمت می کند . اینکه هر ساله چه تعداد مشمولی برای سرباز معلم انتخاب میشوند بر عهده آموزش و پرورش و سازمان نیروهای مسلح است . این افراد با علاقه خود به آموزش پرورش مراجعه کرده و درخواست خود را راجع به اینکه می خواهند سربازی خود را در این ادارات بگذرانند مطرح می کنند و پس از اینکه درخواست خود را مطرح کردند باید منتظر بمانند که آموزش و پرورش چه دستوری می دهد و آیا درخواستشان مورد قبول واقع می شود یا خیر ؟

طرح سرباز معلم همواره برای این است که مدرک تحصیلی مشمولان به کار گرفته شود . در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد معافیت نظام وظیفه از این مقاله کمک بگیرید . پس از اینکه آنها از طرف سازمان نیروهای مسلح و آموزش و پرورش انتخاب شدند باید مراحلی را طی کنند که در ادامه این مقاله به آنها نیز می پردازیم .

مشاوره سرباز معلم

مشاوره سرباز معلم به شما مشمولان کمک میکند تا اطلاعات مفیدی درباره سرباز معلمان بدانید. عده ای از مشمولان فقط اسم سربازان معلم را شنیده اند و هیچ اطلاعی در مورد آن ندارند بنابراین مشاوره سرباز معلم می تواند اطلاعات خوبی در این زمینه به مشمولان بدهد.

در طرح خدمت سربازی  برای مشمولان سرباز معلم ۲۴ ماه دوره خدمت وظیفه در نظر گرفته اند . مشاوره سرباز معلم به شما کمک می کند تا پاسخ سوالات خود را در مورد طرح خدمت سرباز معلمی بدانید ، مثلا برخی مشمولان راجع به اینکه حقوق سرباز معلمی چقدر است ؟ با چه مدرک تحصیلی می توانند سرباز معلم شوند ؟ سوالاتی دارند که می توانند با مرکز مشاوره تلفنی نظام وظیفه آویژه در میان بگذارند .

سرباز معلمان همانند مشمولان دیگر لباس رزمی نمی پوشند ، تمرینات سخت زمان خدمت سربازی در پادگان ها را انجام نمی دهند ، ساعت کاری آنان همانند ادارات دولتی است و مشمول می تواند در نزدیک ترین محل به سکونت خود خدمت کند .


بیشتر بخوانید:  شرایط اخذ امریه سربازی چیست


شرایط سرباز معلم

شرایط سرباز معلم نیز در طرح خدمت سربازی الزامی است اینکه مشمول غیبت نخورده باشد ، باید عضو بسیج باشد ، سوء سابقه و سابقه زندان نداشته باشد و اینکه اگر مشمول یکی از افراد خانواده شهدا و جانباز باشد شانس بیشتری برای سرباز معلمی دارد .

پس از اینکه درخواست خود را به آموزش و پرورش ارائه دادند در صورتی که این اداره شرایط سرباز معلمان مشمول را پذیرفت می تواند مراحل بعدی خدمت خود را انجام دهد . با شرایط سرباز معلمان آشنا شدید شما مشمول عزیز نیز می توانید در صورت داشتن این شرایط به گرفتن امریه سربازی (سرباز معلمی) اقدام کنید . مشمول خوشحال از این است که می تواند بدون پوشیدن لباس انتظامی و پوتین به خدمت برود و هم چنین دارای حقوقی بیشتر از مشمولان دیگر است. همچنین می تواند از آموخته ها و درسهای خود استفاده کرده و در اختیار دانش آموزان قرار دهد و بگوید بیهوده درس نخوانده ام .

شرایط سرباز معلم


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است


قوانین سرباز معلم

قوانین سرباز معلمان نیز همانند مقررات دیگر است که مشمول باید به آن احترام بگذارد ، کسی که به عنوان سرباز معلم در ادارات دولتی مثل مدرسه مشغول خدمت است باید همانند معلمان دیگر، سر وقت به مدرسه بیاید و سر وقت خارج شود . در صورت داشتن هر گونه سوالی در این باره می توانید با مشاورین با تجربه و کاردان مرکز مشاوره آویژه، تماس تلفنی و آنلاین داشته باشید . مشمولانی که برای سرباز معلمی اقدام کردند در صورت پذیرفته شدن چند ماه مانده به سال تحصیلی برای آموزش اعزام میشوند. این آموزش دو نوع است یکی آموزش های نظامی و دیگری آموزش های لازم برای تدریس می باشد.


بیشتر بخوانید: قوانین سربازی در ایران چگونه است


دریافت سرباز معلم

دریافت سرباز معلمی نیز همانند دیگر موارد سربازی نیاز به داشتن اطلاعات دارد. فرد مشمول پس از اینکه شرایط سرباز معلم را داشت، می تواند امریه سربازی بگیرد و خدمت سربازی را در غالب سرباز معلمی بگذراند .

مشمولی که می خواهد امریه سربازی بگیرد باید از شغل معلمی نیز اطلاع داشته باشد ، همچنین از سلامت جسمی ، روحی و روانی کامل بر خوردار باشد چرا که شغل معلمی شغلی حساس است . برای دریافت سرباز معلم مراحل زیر را باید طی کرد :

  • ۲ تا ۳ ماه قبل از تاریخ اعزام به سربازی برای سرباز معلم شدن اقدام کنید .
  • دفترچه اعزام به خدمت نباید غیبت خورده باشد .
  • انجام مصاحبه حضوری.

مشمول پس از انجام مراحل اداری و مصاحبه حضوری و تحقیقات محلی در صورتی که مورد تایید آموزش و پرورش باشد به عنوان معلم خدمت می کند  .


بیشتر بخوانید: مشاوره کسری خدمت سربازی


آشنایی با چگونگی سرباز معلمی

آشنایی با چگونگی سرباز معلمی مهم است؛ چرا که برخی از مشمولان فقط اسم این طرح را شنیده اند و اطلاع کاملی از آن ندارند .  کسی که به عنوان سرباز معلم مشغول تدریس است باید تا پایان سال تحصیلی خدمت کند حتی اگر این خدمت از ۲ سال هم بیشتر شود . آشنایی با چگونگی سرباز معلمی شما را با معایب و مزایای سرباز معلم آشنا می کند .

مزایای سرباز معلمان : نپوشیدن لباس نظامی ، نزدیکی بیشتر به خانواده و محل سکونت ، فرصت مناسب برای ادامه تحصیل و …

معایب سربازان معلم : طولانی شدن زمان خدمت سربازی ، ناتوانی سرباز معلمان در کنترل بچه های شلوغ کلاس و …

بعضی وقت ها هم سرباز معلمان به مناطقی دور از محل سکونت و خانه و خانواده اعزام میشوند و ناچارند که به دور از همه این ها خدمت کنند . مشمول به آموزش و پرورش مراجعه کرده و مدارک خود را در اختیار کارکنان این اداره می گذارند و در صورتی که مشمول را برای سرباز معلمی انتخاب کنند به وی اطلاع می دهند .

آشنایی با چگونگی سرباز معلم


بیشتر بخوانید: مشاوره خدمت سربازی


   مدت خدمت سرباز معلمان

مدت خدمت سرباز معلمان یکی از بحث های هر مشمولی است که این مدت ۲۴ ماه می باشد . اگر مشمول تمام شرایط سرباز معلمی را داشته باشد از سوی آموزش و پرورش مشخص می شود که خدمت سربازی را در چه منطقه محرومی بگذراند و انجام وظیفه کند . چرا که این طرح همواره برای آن است که دانش آموزان مناطق محروم که با کمی معلم روبرو هستند بتوانند ادامه تحصیل دهند .  هنگامی که برای مصاحبه حضوری تشریف میبرید سعی کنید لباسی بپوشید که مناسب برای محل مدرسه باشد و هیچ گونه استرس و ترسی نداشته و اصول اخلاقی را رعایت کنید .

دوره آموزشی نیز برای سرباز معلمان از اول تیر شروع میشود وتا اول شهریور ادامه دارد ، پس از پایان این دوره آموزشی به سرباز معلمان تدریس میشود تا آنان نیز بدانند به دانش آموزان چگونه تدریس کنند و تا اول مهر آمادگی داشته باشند .

مدارک لازم جهت سرباز معلمی

  1. برگه اعزام به خدمت
  2. اصل مدرک تحصیلی
  3. ۴ عدد عکس رنگی ۳ * ۴
  4. اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
  5. کپی کارت ملی
  6. و غیره

سوالات متداول

آیا اگر دوره سرباز معلمی در وسط سال تمام شود سرباز معلمان می توانند کارت خدمت خود را بگیرند ؟

خیر، تا زمانی که سال تحصیلی تمام نشده است باید خدمت کنند اگر چه ۲ سال او تمام شده باشد و پس از پایان سال کارت خود را میگیرد .

شرایطی که برای جذب سرباز معلمی گذاشته اند را نام ببرید ؟

فرد مشمول غیبت نخورده باشد ، یکی از اعضای بسیج باشد ، سوء سابقه و پیشینه زندان نداشته باشد.

آیا زمان اعزام به خدمت سرباز معلمان به تاخیر میفتد و چرا ؟

بله ، در صورتی که مشمول در زمان دوره خدمت بیمار باشد ، همچنین در صورت فوت یکی از بستگان نزدیک اعزام به خدمت سربازی به تعویق میفتد و …

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : Standard Mandatory DoD Notice and Consent Banner

 

برای مشاوره در زمینه سرباز معلم چه شرایطی دارد؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.