کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

آیا امریه آموزشی دارد؟

شرایط آموزشی سربازان امریه چیست؟

آیا محل آموزشی سربازان امریه متفاوت است؟

آموزشی سربازان امریه و نیز دریافت امریه های سربازی از مسائلی است که بسیاری از مشمولین را در سال های جاری به خود درگیر کرده است. می دانید که مسئله ی نظام وظیفه و انجام خدمت وظیفه سربازی یکی از وظایف مهم جوانان در سن مشمولیت می باشد. همه ی جوانان ذکور در کشور ما پس از رسیدن به این سن، باید آماده ی رفتن به خدمت سربازی باشند. اما از آنجایی که خدمت کردن و گذراندن دوره ی خدمت ضرورت برای جوانان کار بسی دشوار به نظر می آید و مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت.

آموزشی سربازان امریه نیروهای مسلح باید بر اساس تقسیم بندی سازمان نظام وظیفه صورت گرفته تا به مشمولان خدمت وظیفه نیز ابلاغ گردد. مشمولان امریه بگیر فقط دوران خدمت خود را در سازمان های مربوطه می گذرانند. برای دوره ی آموزشی خود باید طبق سایر سربازان به یکی از پادگان ها احضار شوند. تا پس از انجام دوره ی آموزشی برای ادامه ی خدمت به سازمان امریه دهنده منتقل شوند.

شرایط آموزشی سربازان امریه چگونه است؟

شرایط آموزشی سربازان امریه بر اساس قوانین پادگانی که در آن حضور پیدا خواهند کرد متفاوت می باشد. در واقع مشمولین قبل از اعزام به خدمت از محل آموزشی خود هیچ اطلاعی نخواهند داشت. یک هفته قبل از اعزام به خدمت به آن ها کد محل خدمتشان اعلام می گردد. که بر اساس آن کد می توانند برای دوره ی آموزشی به محل مربوطه  اعزام شوند. انجام خدمت سربازی وظیفه در چهار ارگان مختلف صورت می گیرد. که انتخاب این ارگان ها به خواست مشمولین نخواهد بود.

این ارگان های نظامی شامل ارتش، وزارت دفاع، سپاه و نیروی انتظامی می باشند. که بر اساس تشخیص سازمان نظام وظیفه مشمولین در یکی از این ارگان ها مشغول به خدمت خواهند شد.

دوره ی آموزشی کمی متفاوت تر از سایر دوران خدمت می باشد. در این دوره ی دو ماهه فقط دو هفته ی اول برای مشمولان سخت است. زیرا به شرایط عادت کرده و تلاش می کنند که خود را با این شرایط وفق دهند. زیرا در دوران آموزشی کارهای زیادی است که سربازان باید آن را انجام دهند و از پس آن ها به خوبی بر بیایند. زیرا لحن مسئولان در دوره آموزشی خشن و سخت بوده و مهربانی و ملاطفت در پادگان های نظامی مفهومی نخواهد داشت.

مراحل آموزشی سربازان امریه

وظایف سربازان در دوره ی آموزشی چیست؟

  1. آموزش دانش نظامی

  2. شرکت در رژه های نظامی

  3. آموزش کار با اسلحه

  4. مراسم احترام به شکل نظامی

  5. نگهبانی دادن

  6. سر پست ایستادن

  7. انجام نطافت

  8. مهارت تیر اندازی

  9. آموزش های عقیدتی 

  10. دوره رزم مقدماتی 

مدت زمان آموزشی سربازان امریه با سربازان دیگر متفاوت است؟

مدت زمان آموزشی سربازان امریه شبیه به دیگر سربازان خدمت وظیفه می باشد. دوره ی آموزشی یکی از مهم ترین بخش های خدمت دوره ی ضرورت می باشد. مدت زمان آموزشی سربازان امریه به مدت دو ماه می باشد. این مدت برای افراد با مدارک تحصیلی مختلف هیچ تفاوتی نخواهد داشت. همه ی مشمولان خدمت وظیفه قبل از رفتن به خدمت سربازی باید دو ماه آموزشی را بگذرانند. در این دو ماه چه کارهایی باید انجام داد؟ شاید این سوال شما نیز باشد. برخی از جوانان از دوره ی آموزشی می ترسند. باید بگوییم دوره ی آموزشی اگرچه کمی متفاوت تر و سخت تر از بقیه ی دوران خدمت سربازی است. اما این قدرها هم که گفته می شود سخت و ترسناک نیست.

مشمولین می توانند برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط آموزشی قبل از خدمت سربازی با مشاوره تلفنی نظام وظیفه آویژه در تماس بوده تا اطلاعات و راهنمایی لازم را بدست آورند. داشتن اطلاعات به مشمولین فرصت می دهد تا به همه ی مسائل واقف شده و کمتر دچار مشکل بشوند.

گذراندن دوران آموزشی سربازان سخت است؟

گذراندن آموزشی سربازان امریه شاید کمی با سختی همراه باشد. اما پس از گذشت دو ماه امریه بگیران به سازمان های مورد نظر خود منتقل شده و کار خود را شروع خواهند کرد. گرفتن امریه سربازی مزایای بسیاری به همراه دارد. یکی از مهم ترین این مزایا ساعات کاری کمی است که به مشمولین این فرصت را می دهد که نصف روز خود را بیکار باشند. سربازان امریه مانند سایر کارمندان در ساعات اداری باید در سازمان مربوطه حضور داشته باشند. پس از پایان کار نیز می توانند به خانه بروند. هم چنین این سربازان با لباس معمولی مانند سایرین سرکار خود حاضر خواهند شد. اگرچه حقوق این افراد زیاد نیست اما مقدار حقوق دریافتی سربازان امریه از سایرین بیشتر خواهد بود.

دوره آموزشی سربازان امریه چقدر است؟

محل آموزشی سربازان امریه کجاست؟

محل آموزشی سربازان امریه از طرف سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تعیین می گردد. این محل های آموزشی دارای کدهای مشخصی هستند که بر اساس کد آن ها می توان این محل ها را شناسایی کرد. خیلی از مشمولین مشتاق هستند تا محل خدمت دوره ی ضرورت خود را بدانند. اما این امکان پذیر نخواهد بود. زیرا این محل ها پس از اتمام دوره ی آموزشی به مشمولین اعلام می گردد. برخی از کد محل آموزشی سربازان امریه را برای شما عزیزان در اینجا معرفی خواهیم کرد.

کد محل های آموزشی نظامی سربازان

  • ۲۰- دانشگاه هوایی ستاری تهران
  • ۰۵- نیروی زمینی ارتش کرمان
  • ۱۱- نیروی انتظامی شهید دستغیب فارس
  • ۳۸- نیروی زمینی ارتش شهید اشرف گنجوی کرمان
  • ۵۲- نیروی زمینی ارتش شهید حسن آبشناسان تهران
  • ۵۴- نیروی زمینی ارتش چهل دختر سمنان
  • ۵۷- نیروی زمینی ارتش کرمانشاه
  • ۸۸- نیروی هوایی سپاه اردکان یزد
  • ۷۵- وزارت دفاع شهدا جوادنیا قزوین
  • ۱۰۶- نیروی انتظامی جهرم فارس

مزایا و معایب امریه سربازی شامل چه مواردی است؟

اگر خواهان مقایسه مزایا و معایب امریه سربازی با خدمت سربازی معمولی باشیم مهم ترین قسمت مثبتی که از نظر اکثر مشمولین امریه سربازی به نظر می آید،

نپوشیدن لباس های فرم نظامی و ساعات کاری برای امریه سربازی است . دیگر نکته مثبتی که به چشم می خورد نداشتن سختی های سربازی در پادگان و وظیفه های سخت آن ها می باشد . امریه سربازی در آینده نیز می تواند برای مشمولین امریه سربازی مفید باشد ، با وجود این که طبق قوانین امریه سربازی ، ارگان های ارائه دهنده امریه سربازی هیچ گونه تعهدی نسبت به استخدام شخص را ندارد ولی گاها دیده شده با توجه به شرایط به وجود آمده برای شخص و با تجربه شدن وی ، امکان استخدام را در صورت جذب نیرو برای مشمولین افزایش می دهد .

با اینکه امریه سربازی یکی از راه های تسهیل خدمت سربازی برای مشمولین می باشد اما در کنار مزایا معایبی را نیز به همراه دارد . یکی از معایب که شاید برای مشمولین بسیار آزار دهنده نیز می باشد زمان امریه سربازی است زمان خدمت سربازی معمولی بیشتر می باشد .

فهرست سازمان های دولتی امریه دهنده

  1. شرکت سهامی مخابرات
  2. ادارات بازرگانی
  3. اداره اوقاف
  4. دفاتر ثبت اسناد
  5. فرمانداری ها
  6. ادارات دارایی
  7. سازمان مسکن و شهرسازی
  8. سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی
  9. سازمان حفاظت محیط زیست
  10. سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور
  11. بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی
  12. سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
  13. ادارات گمرکی
  14. سازمان هواپیمایی کشور
  15. سازمان ثبت اسناد و املاک کشوری
  16. معاونت راهبردی ریاست جمهوری
  17. قرارگاه خاتم الانبیا
  18. دفتر نهاد ریاست جمهوری
  19. سازمان میراث فرهنگی
  20. سازمان بهزیستی
  21. سازمان مسکن انقلاب اسلامی کشور
  22. سازمان نیروگاه های اتمی
  23. کمیته امداد امام خمینی
  24. ادارات برق و شهرداری
  25. دادگستری کل کشور
  26. وزارت معدن تعاون
  27. وزارت آموزش و پرورش
  28. وزارت نیرو
  29. و سازمان های دیگر دولتی

محل آموزشی سربازان امریه

سوالات متداول

۱٫ آیا مشمولین متقاضی امریه سربازی می توانند دوره ی آموزشی خود را نیز در سازمان مربوطه بگذرانند؟

خیر. مشمول پس از پایان دوره ی آموزشی در سازمان های دولتی مشغول به خدمت خواهد شد.

۲٫ آیا دوره ی آموزشی امریه بگیران با سایر سربازان متفاوت خواهد بود؟

خیر. دوره ی آموزشی برای همه ی افراد به طور یکسان برگزار خواهد شد.

۳٫ آیا آموزش و پرورش از افراد با تحصیلات دیپلم برای سربازی امریه نیرو جذب می کند؟

خیر. حداقل تحصیلات برای دریافت امریه از وزارت آموزش و پرورش مقطع فوق دیپلم می باشد.

۴٫ آیا محل دوره آموزشی مشمولان امریه متفاوت با سایر سربازان خواهد بود؟

خیر. همه ی مشمولان به یکی از پادگان های نام برده در بالا اعزام خواهند شد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره امریه خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه آیا امریه آموزشی دارد؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.