کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

امریه گمرک ها چگونه ممکن است؟

شرایط امریه گمرک ها

امریه گمرک ها و اخذ امریه در این سازمان یکی از اهداف مشمولان متقاضی امریه میباشد. افرادی که تخصص های لازم برای فعالیت در این ارگان را دارند میتوانند اقدامات لازم را انجام دهند. سازمان وظیفه تعدادی از مشمولان خود را به عنوان سرباز امریه به سایر سازمان ها و ارگان ها از جمله گمرک ها واگذار میکند تا این سازمان ها از تخصص این افراد استفاده کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که امریه شدن در یک سازمان به معنای تعهد آن سازمان به استخدام شما نمیباشد. میتوان گفت امریه خدمت سربازی به نفع سازمان وظیفه، اداره های امریه گیر و همچنین مشمولان خدمت سربازی میباشد. افرادی که به عنوان مشمول خدمت سربازی شناخته میشوند، همواره به دنبال راهی برای کوتاه کردن و یا راحت تر کردن دوره سربازی خود هستند. امریه سربازی راهی است که سازمان وظیفه پیش روی این افراد قرار داده است.

افرادی که به عنوان سرباز امریه گمرک ها شناخته میشوند، مانند دیگر کارمندان این سازمان در ساعات اداری مشغول به خدمت میشوند. همچنین این افراد اغلب لباس فرم به تن ندارند. همه ی این موارد باعث شده است که مشمولان زیادی متقاضی اخذ امریه گمرک ها باشند. اما از بین تمام این متقاضیان تنها تعداد اندکی پذیرفته میشوند. شرایط و عوامل زیادی در پذیرش و یا عدم پذیرش سربازان امریه در گمرک ها اثر دارد. چنانچه تمایل دارید برای دریافت امریه گمرک ها اقدام کنید اما اطلاعات کافی را درباره چگونگی اقدام و شرایط و قوانین مقرر شده ندارید، توصیه ما به شما استفاده از مشاوره های نظام وظیفه میباشد. همکاران ما در مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه آماده ارائه خدمات در حوزه ی امریه سربازی میباشند. شما عزیزان میتوانید تمام سوالات خود را درباره امریه به خصوص امریه مربوط به گمرک ها در این مشاوره ها مطرح کنید.


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


شرایط امریه گمرک ها

شرایط امریه گمرک ها با توجه به نوع فعالیت این اداره و همچنین قوانین مقرر شده از سوی سازمان وظیفه عمومی کشور مشخص میشوند. یکی از شرایط مهمی که مورد توجه گمرک ها است، نداشتن غیبت از خدمت سربازی میباشد. افرادی که بعد از رسیدن به مشمولیت به هردلیلی برای اعزام به خدمت اقدام نکرده اند، مجاز به دریافت امریه نمیباشند. گمرک ها ادارات هستند که وظایف به خصوصی را بر عهده دارند به همین دلیل افرادی که در این سازمان جذب میشوند باید مهارت ها و تخصص لازم را دارا باشند. لذا این سازمان تنها از بین افراد دارای مدرک تحصیلی مرتبط امریه جذب میکند. علاوه بر این معدل بالای ۱۵ آخرین مدرک تحصیلی نیز یکی از شرایط لازم برای دریافت امریه در این سازمان میباشد. نداشتن فساد اخلاقی، نداشتن اعتیاد، اعتقاد به اسلام و … از شرایطی است که سازمان وظیفه برای متقاضیان امریه در نظر گرفته است.

علاوه بر مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد پنج گروه از مشمولان وجود دارند که در زمان دریافت امریه در اولویت قرار دارند و از مهم ترین شرایط امریه گمرک ها میباشد.

مثالی از این شرایط افراد متاهل و یا سرپرستان خانوار یا افراد معاف از رزم میباشند، با توجه به مسئولیت هایی که این افراد بر عهده دارند، سازمان وظیفه برای جلوگیری از بروز هر گونه خلل و آسیب در زندگی این افراد، امکان دریافت امریه را برایشان فراهم کرده است. افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند و همچنین مددجویان سازمان بهزیستی نیز یکی از گروه هایی هستند که در این گروه قرار دارند و میتوانند برای دریافت امریه اقدام کنند. آخرین گروه از افرادمربوط به شرایط پنج گانه بستگان درجه اول شهدا و ایثارگران میباشند. به این ترتیب احتمال پذیرش امریه در گمرک ها برای افرادی که این شرایط را داشته باشند، بالا است.

مدارک امریه گمرک ها


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


مدارک امریه گمرک ها

مدارک امریه گمرک ها باید تایید کننده ی وضعیت مشمولان و واجد شرایط بودن آن ها باشد. مثلا فردی که به واسطه ی معافیت از رزم تقاضای امریه دارد باید گواهی پزشکی مربوط به معافیت از رزم خود را ارائه دهد. همچنین افراد متاهل و سرپرست خانوار باید مدارک شناسایی گواه بر تاهل خود را به بخش گزینش گمرک ارائه دهد. معرفی نامه کمیته امداد و یا بهزیستی از دیگرمدارک امریه گمرک ها است که مددجویان این سازمان ها باید به گمرک تحویل دهند.

قبلا هم اشاره کردیم که این سازمان از بین افراد با رشته های تحصیلی مرتبط سرباز امریه میگیرد بنابراین داوطلبان باید مدرک تحصیلی خود را نیز در دست داشته باشند. یکی از مهم ترین مدارکی که متقاضیان باید به گمرک ارائه کنند، همان برگه ی اعزام به خدمت سربازی میباشد. این برگه که تحت عنوان برگ سبز نیز شناخته میشود تاریخ اعزام به خدمت مشمول را دربردارد.

علاوه بر این موراد مشمولان باید گواهی مبنی بر نداشتن هیچگونه غیبت از سربازی را داشته باشند. افرادی که معافیت تحصیلی داشته اند نیز باید مدارک مربوطه را ارائه دهند.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


مراحل پذیرش امریه گمرک ها

مراحل پذیرش امریه گمرک ها موضوعی است که مشمولانی که علاقمند به اخذ امریه در این سازمان هستند باید مورد توجه قرار دهند. چون اقدامات درست و به جا میتواند زمینه را برای موفقیت در اخذ امریه مربوط به گمرک ها فراهم آورد. اما این مراحل پذیرش امریه گمرک ها به چه صورت میباشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که متقاضی باید ابتدا به این موضوع توجه کند که تاریخ امریه گیری گمرک ها چه زمانی است. اهمیت این موضوع در آن است که تاریخ اعزام به خدمت و امریه گیری گمرک باید یکی باشد. لذا مشمول باید چند ماه قبل از آن تاریخ برای اعزام به خدمت اقدام کند و مدارک خود را به سازمان وظیفه ارسال کند. بعد از ارسال این مدارک برگ سبز به دست مشمول میرسد که باید بلافاصله آن را به گمرک تحویل دهد.

این سازمان مدارک ارسالی را مورد بررسی قرار میدهد و در صورت تایید مدارک و همچنین قبولی داوطلب در مصاحبه برگه ی پذیرش در امریه را در اختیار مشمول قرار میدهد. موضوعی که گاهی برای مشمولان سوال برانگیز است این است که آیا افرادی که موفق به پذیرش امریه شده اند نیز باید دوره آموزشی را بگذرانند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله انجام دوره ی دو ماهه آموزشی برای این افراد نیز اجباری میباشد و بعد از این دوره در اداره مربوطه مشغول میشوند.


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


ثبت نام امریه گمرک ها

ثبت نام امریه گمرک ها یکی از مراحلی است که پیش روی مشمولان متقاضی دریافت این نوع امریه قرار دارد. وقتی فردی شرایط لازم را برای دریافت امریه مربوط به گمرک دارد حالا باید برای ثبت نام اقدام کند. اما ثبت نام امریه گمرگ ها به چه شکلی انجام میشود؟ افراد متقاضی برای ثبت نام باید به چه ارگانی مراجعه کنند؟ معمولا ثبت نام امریه از طریق سامانه های اینترنتی مربوط به امریه گیری ادارات انجام میشود. درباره ی گمرک ها نیز به این شکل است و متقاضیان باید به سامانه اینترنتی مراجعه کنند. این سامانه اطلاعات و مدارک مورد نیاز را به ثبت میرساند و بعد مورد بررسی قرار میگیرند. افراد واجد شرایط برای اقدامات بعدی دعوت میشوند.

ثبت نام امریه گمرک ها


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


سهمیه امریه گمرک ها

سهمیه امریه گمرک ها چگونه است و اغلب چه کسانی میتوانند از این سهمیه استفاده کنند و به عنوان سرباز امریه در این ارگان جذب شوند؟ اگر شما متقاضی دریافت امریه از گمرک باشید با این پرسش ها مواجه شده اید. میتوان گفت که سهمیه گمرک ها از سوی سازمان وظیفه و نیروهای مسلح مشخص میشود. زمانی که تعداد سربازان در پادگان ها نظامی بیشتر از میزان نیاز باشد، سازمان وظیفه برای تعادل بخشیدن به این وضع سهمیه ای را به عنوان امریه برای ارگان ها و سازمان های دیگر در نظر میگیرد، به این ترتیب نیاز این سازمان ها به نیروی انسانی با مهارت نیز برطرف میشود. سهمیه امریه گمرک ها نیز یکی از این موارد است، که افراد علاقه مند و دارای مدرک تحصیلی مرتبط و مورد تایید این سازمان میتوانند از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


سوالات متداول

ثبت نام امریه گمرک ها چگونه صورت میگیرد؟

افراد متقاضی برای ثبت نام باید به چه ارگانی مراجعه کنند؟ معمولا ثبت نام امریه از طریق سامانه های اینترنتی مربوط به امریه گیری ادارات انجام میشود. درباره ی گمرک ها نیز به این شکل است و متقاضیان باید به سامانه اینترنتی مراجعه کنند.

مراحل ثبت نام امریه گمرک ها کدام است؟

ارسال مدراک برای سازمان وظیفه و دریافت برگه اعزام، ارائه برگه اعزام به خدمت به این سازمان از مراحل مهم دریافت امریه گمرک ها میباشد.

مدارک مورد نیاز برای امریه گمرک کدامند؟

برگه اعزام به خدمت، مدرک تحصیلی، تصویر شناسنامه و کارت ملی، گواهی عدم غیبت از سربازی از مدارک مورد نیاز میباشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   Explaining the customs clearance process

 

برای مشاوره در زمینه امریه گمرک ها چگونه ممکن است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.