کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط امریه سازمان بازرسی کل کشور چگونه ممکن است؟

شرایط امریه سازمان بازرسی کل کشور

امریه سازمان بازرسی کل کشور یکی دیگر از مواردی میباشد که شما میتوانید برای نگذراندن دوران خدمت سربازی خود در پادگان های نظامی به آن فکر کنید. همانطور که میدانید سرباز امریه فردی است که در یک ارگان دولتی مانند یک کارمند در ساعات کاری مشغول به کار میشود و بجای لباس فرم سربازی لباس شخصی مناسب میپوشد. البته تمام شرایط سرباز امریه مانند یک کارمند عادی نخواهد بود که در این زمینه میتوان به مسئله مرخصی و حقوق اشاره کرد. سازمان بازرسی کل کشور یکی از نهادهای وابسته به قوه قضایی میباشد که سعی دارد بخشی از نیروی انسانی خود را از طریق جذب کارمندان امریه تامین کند از این رو هر ساله تعداد ظرفیت خود برای پذیرش سرباز امریه به سازمان وظیفه عمومی اعلام میکند.

به طور کل هر ارگان دولتی که امریه خدمت سربازی را در روال کار خود دارد طبیعتا علاوه بر مقررات عمومی ، شرایط، قوانین و دستور عمل خاص خود را نیز دارد که فرد باید پیش از اقدام به ثبت نام اطلاعات لازم را از آن ها کسب کند. امریه سازمان بازرسی کل کشور نیز به همین صورت میباشد و شرایط مخصوص به خود را برای جذب شما به عنوان یک سرباز امریه خواهد داشت. مرکز مشاوره نظام وظیفه یکی از بهترین گزینه هایی میباشد که میتواند راهنمای قابل اعتمادی برای شما در این زمینه باشد. این مراکز کمک خواهند کرد به اطلاعات لازم در مورد شرایط ثبت نام، مدارک مورد نیاز، مراحل ثبت نام، قوانین موجود و هر آنچه که لازم است در خصوص امریه سازمان بازرسی کشور بدانید را به دست آورید.


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است ؟


شرایط امریه سازمان بازرسی کل کشور

شرایط امریه سازمان بازرسی کل کشور علاوه بر شرایط عمومی پذیرش سرباز امریه در کل ارگان های دولتی شامل موارد ویژه دیگری نیز میباشد. به طور کل اولویت پذیرش امریه برای افرادی میباشد که یکی از شرایط تاهل، سرپرست خانواده، نخبگان و استعدادهای برتر، قاریان و حافظان قرآن، افراد معاف از رزم، افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی را داشته باشند. البته احتمال پذیرش برای افرادی که این شرایط را نداشته باشند نیز وجود دارد و تنها مسئله این است که آیا کسی در کنار شما قرار است مقایسه شود یا خیر.

در رابطه با امریه در هر ارگانی شرایط خاصی وجود دارد که شما موظف به پذیرش آن ها خواهید بود. شرایط امریه سازمان بازرسی کل کشور نیز در مواردی تخصصی خواهند شد، داشتن مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر با حداقل معدل ۱۵ در یکی از رشته های (امور مالی و حسابداری، گمرک، بیمه، فناوری اطلاعات، حقوق، امور بانکی، امور مالیاتی، عمران) از جمله این شرایط میباشند. البته در خصوص این رشته ها باید دید که واحد مورد نظر شما به چه گرایشی نیازمند است. به این نکته نیز باید توجه داشت که برخی از ارگان ها تنها در صورت داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی امریه میپذیرند اما نهادی مانند محیط زیست حتی با مدرک دیپلم نیز امریه پذیرش میکند و این مسئله به نحوه فعالیت آن نهاد و حوزه عملکرد آن بستگی دارد که تا چه اندازه به نیروی متخصص و علمی نیازمند است.

مدارک امریه سازمان بازرسی کل کشور


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


مدارک امریه سازمان بازرسی کل کشور

مدارک امریه سازمان بازرسی کل کشور همانند سایر ارگان هایی که امریه میپذیرند دارای موارد مشابه میباشد اما باید بدانید که هر ارگان با توجه به حیطه کاری خود و قوانین جاری در روال کاری آن ممکن است مدارکی را از شما درخواست کند که در ارگان دیگر اهمیت نداشته باشد. برای مثال زمانی که سازمان بازرسی کل کشور برای پذیرش امریه شرایطی مانند مدرک کارشناسی ارشد به بالا را دارد طبیعتا گواهی فارغ التحصیلی از مدارک لازم برای ارائه خواهد بود اما درمقابل ارائه چنین مدرکی برای متقاضیان امریه سازمان محیط زیست لازم نمیباشد از این رو مدارک امریه سازمان بازرسی کل کشور شامل کپی کارت ملی و شناسنامه، یک قطعه عکس پرسنلی، رزومه تحصیلی، فرم اطلاعات شخصی، فرم درخواست امریه و. . . میباشد.

اگر شما متقاضی امریه سازمان بازرسی کل کشور هستید بهترین راهکار این است که از طریق مراکز مشاوره نظام وظیفه، تمام اطلاعات مهم در خصوص شرایط، مدارک و مراحل ثبت نام را کسب کنید. البته لازم است حداقل یکبار به صورت حضوری به ارگان و واحد مورد نظر خود مراجعه کنید تا جزییات دقیق تری را به دست آورید چراکه ممکن است برخی قوانین و شرایط نانوشته وجود داشته باشد که تنها از طریق پرسش از مسئول کارگزینی بتوانید از آن ها آگاهی پیدا کنید.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


مراحل پذیرش امریه سازمان بازرسی کل کشور

مراحل پذیرش امریه سازمان بازرسی کل کشور نیز مانند سایر ارگان ها مراحل مشترک دارد البته تفاوت هایی نیز ممکن است در این میان وجود داشته باشد. از آن جایی که پذیرش در این سازمان وابسته به داشتن مدارک دانشگاهی میباشد از این رو تسویه حساب با دانشگاه و اخذ گواهی و مدارک تحصیلی اولین مرحله برای پذیرش میباشد. در مرحله بعد متقاضیان باید مدارک و مشخصات خود را در صفحه مربوط به ثبت نام خود سازمان بازرسی آپلود کنند. پس از بررسی فرم ثبت نام شما در صورت واجد شرایط بودن و عدم مشکل درمدارک ارسالی شما، از طرف سازمان برای انجام مراحل پذیرش امریه سازمان بازرسی کل کشور به صورت حضوری و انجام مصاحبه، از طریق پیامک از شما دعوت به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است که به هیچ عنوان نباید برای اطلاع از نتیجه ثبت نام خود به سازمان مراجعه کنید یا تماس تلفنی برقرار کنید. اگر در آپلود مدارک شما مشکل جزئی و قابل حلی وجود داشته باشد مسئولین پذیرش امریه رسیدگی خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


ثبت نام امریه سازمان بازرسی کل کشور

ثبت نام امریه سازمان بازرسی کل کشور را میتوانید با پر کردن فرم پذیرش و آپلود مدارک خود در صفحه مربوط به استخدام امریه این سازمان انجام دهید. شما باید توجه داشته باشید که ضمن داشتن شرایط ذکر شده نباید غیبت از خدمت داشته باشید و فرم اعزام به سازمان وظیفه عمومی ارسال نکرده باشید. اگر شما همزمان با ثبت نام امریه سازمان بازرسی کل کشور در نهاد و ارگان دیگری نیز ثبت نام کنید هر دو ثبت نام شما لغو خواهد شد و به هیچ عنوان قابل پذیرش نمیباشد. در مورد کسری خدمت نیز باید بدانید که طول خدمت به عنوان امریه ۲۴ ماه کامل است و نهایتا دو ماه از کسری خدمت شما قابل قبول است.

با ثبت نام در این ارگان شما موظف به رفتار مانند یک کارمند هستید که باید در ساعات کاری با رعایت قوانین فعالیت کند اما حقوق شما تنها کمی بیشتر از حقوق یک سرباز عادی خواهد بود. باید توجه داشته باشید که استخدام و اعزام این سازمان چه زمانی است و سه ماه قبل از آن مراحل اولیه ثبت نام یعنی ارسال رزومه تحصیلی و درخواست پذیرش خود را انجام دهید.

ثبت نام امریه سازمان بازرسی کل کشور


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


سهمیه امریه سازمان بازرسی کل کشور

سهمیه امریه سازمان بازرسی کل کشور برای افرادی خواهد بود که مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد به بالا را در رشته ها و گرایش های مورد نیاز سازمان داشته باشند. اینکه این سازمان هر ساله چه تعداد سهمیه داشته باشد از طرف این سازمان به سازمان وظیفه عمومی ابلاغ خواهد شد اما معمولا پذیرش سرباز امریه ظرفیت محدودی دارد و اولویت با افرادی خواهد بود که ضمن داشتن شرایط اولیه سریع تر ثبت نام خود را انجام داده باشند.

افرادی که از سهمیه امریه سازمان بازرسی کل کشور برخوردار هستند و ثبت نام آن ها با موفقیت انجام گرفته است باید بدانند که در هر صورت پس از اتمام دوران امریه این سازمان تعهدی نسبت به جذب و استخدام آن ها به صورت رسمی ندارد. البته در برخی از ارگان ها امتیازهایی در مورد سربازان امریه برای استخدام وجود دارد اما به طور کلی پذیرش در امریه به منزله استخدامی دائم نمیباشد. برای اطلاع از جزئیات سهمیه امریه این سازمان میتوانید از مشاوره نظام وظیفه استفاده کنید تا در هنگام ثبت نام با مسئله غیر منتظره ای مواجه نشوید.


بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


سوالات متداول

شرط پذیرش امریه سازمان بازرسی کل کشور چه چیزهایی میباشد؟

داشتن مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر با حداقل معدل ۱۵ در یکی از رشته های (امور مالی و حسابداری، گمرک، بیمه، فناوری اطلاعات، حقوق، امور بانکی، امور مالیاتی، عمران) از جمله این شرایط میباشند.

مدارک مورد نیاز امریه سازمان بازرسی کل کشور چه چیزهایی هستند؟

مدارک امریه سازمان بازرسی کل کشور شامل کپی کارت ملی و شناسنامه، یک قطعه عکس پرسنلی، رزومه تحصیلی، فرم اطلاعات شخصی، فرم درخواست امریه و. . . میباشد.

ثبت نام امریه سازمان بازرسی کل کشور چگونه است؟

ثبت نام امریه سازمان بازرسی کل کشور را میتوانید با پر کردن فرم پذیرش و آپلود مدراک خود در صفحه مربوط به استخدام امریه این سازمان انجام دهید.

 

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : INSPECTION REFORMS

 

برای مشاوره در زمینه شرایط امریه سازمان بازرسی کل کشور چگونه ممکن است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.