کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط امریه بنیاد مستضعفان چیست؟

شرایط امریه بنیاد مستضعفان

امریه بنیاد مستضعفان یکی از همکاری های این سازمان با سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا برای جوانان میباشد. سازمان بنیاد مستضعفان که در سال های اول انقلاب با هدف کمک به نیازمندان تشکیل شده است. در سال های اخیر در بحث امریه های سربازی با نظام وظیفه عمومی کشور مشارکت کرده و سربازان امریه را جذب میکند. این موسسه بخشی غیرانتفاعی در جمهوری اسلامی ایران شناخته میشود که بعد از شرکت نفت، دومین قطب اقتصادی به حساب میاید. هم چنین در بخش های بانکداری، سرمایه گذاری، بازرگانی و خدمات فرهنگی فعالیت میکند.

امریه های خدمت سربازی به نوعی همکاری سازمان نظام وظیفه با ارگان های دولتی است. این سازمان های دولتی مشمولین خدمت سربازی را جذب کرده و در سازمان ها و ادارات دولتی آن ها را به خدمت خواهند گرفت. در واقع امریه خدمت سربازی به جوانان کمک میکند تا از پادگان رفتن و خدمت کردن در فضای نظامی دور شده و به جای آن در شغل مرتبط با رشته ی خود فعالیت کرده و سابقه ی کار بدست آورند.

امریه بنیاد مستضعفان نیز فرصت مناسبی برای جوانان به شمار میرود. این سازمان هرساله درصد زیادی از جوانان را جذب و در نهادهای مختلف این سازمان به خدمت میگیرد. آن دسته از متقاضیان دریافت امریه خدمت سربازی در بنیاد مستضعفان باید از شرایط و قوانین دریافت امریه در این سازمان مطلع شده و سپس مراحل ثبت نام برای دریافت امریه را طی کنند.

ما در این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعات لازم در زمینه امریه های نظام وظیفه به ویژه امریه های بنیاد مستضعفان را در اختیار مشمولین قرار داده و مراحل ثبت نام برای امریه و شرایط آن را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


شرایط امریه بنیاد مستضعفان

شرایط امریه بنیاد مستضعفان وابسته به شرایط و ضوابط سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا میباشد. زیرا این سازمان بر اساس قوانین تصویب شده به مشمولین اجازه ی درخواست امریه های سربازی در ارگان های مختلف دولتی را خواهد داد. به همین منظور پس از اعلام شرایط و ضوابط سازمان نظام وظیفه، مشمولین میتوانند برای امریه های سربازی اقدام کنند.این شرایط بر اساس قانون شامل موارد زیر است. آن ها را با دقت مطالعه کرده و برای مطرح کردن سوالات خود با مشاوره نظام وظیفه در تماس باشید.

شرایط امریه های خدمت سربازی نظام وظیفه

  1. مدارک تحصیلی دانشگاهی: دارندگان مدارک لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر.
  2. خانواده های جانبازان و ایثارگران: فرزندان آزادگان، جانبازان، شهدا و رزمندگان با سابقه ی جبهه.
  3. تاهل: مشمولین دارای همسر و فرزند.
  4. سابقه ی بسیج: دارندگان کارت فعال بسیج با سابقه ی بیش از ۶ ماه فعالیت در پایگاه های مختلف بسیج سراسر کشور.
  5. سازمان بهزیستی: دارندگان کارت عضویت در سازمان های بهزیستی کشور.
  6. کمیته امداد امام خمینی: اعضای تحت پوشش سازمان کمیته امداد امام خمینی رحمه الله.
  7. ایتام: فرزندان خانواده های ایتام و نیازمندان.
  8. سرپرست خانواده: مشمولین سرپرست خانوارهای بی سرپرست.
  9. معافیت خدمات رزمی: دارندگان کارت معافیت های خدمات رزمی.
  10. نخبگان: اعضای بنیاد ملی نخبگان و استعدادهای درخشان در دانشگاه های کشور.
  11. حافظان قرآن: دارندگان تقدیرنامه های کشوری برای قاریان و حافظان قرآن کریم.

این شرایط و بسیاری شرایط دیگر به مشمولین خدمت وظیفه اجازه میدهد تا به جای رفتن به خدمت سربازی وظیفه، از امریه های سربازی بهره مند شوند.

گرفتن امریه های سربازی مزایای بسیاری را برای جوانان به همراه خواهد داشت. مهم ترین موضوع درباره ی امریه های سربازی مبحث دور بودن از خانواده است. مشمولین برای دوره ی خدمت ضرورت مجبورند به پادگان ها رفته و برای مدت طولانی از خانه و خانواده ی خود دور باشند. اما دریافت امریه در نهادهای دولتی فرصتی است که مشمول مانند سایر کارمندان به اداره رفته و پس از پایان ساعات اداری به خانه بازگردد. به دلیل مزایای بسیاری که برای امریه های سربازی وجود دارد. متقاضیان امریه بگیر در این سال ها افزایش چشمگیری داشته اند.

شما داوطلبان عزیز نیز میتوانید با داشتن شرایط امریه بنیاد مستضعفان، از فرصت استفاده کرده و سریعا برای دریافت امریه اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط امریه های خدمت سربازی نظام وظیفه


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


مدارک امریه بنیاد مستضعفان

مدارک امریه بنیاد مستضعفان، همان اسناد و مدارکی است که مشمولین بر اساس آن ها میتوانند از امریه در این سازمان استفاده کنند. همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد. سازمان بنیاد مستضعفان یکی از قطب های مهم اقتصادی در کشور محسوب میشود. به همین منظور گرفتن امریه در این سازمان شرایط خاص خود را دارد. هم چنین مدارک اعلام شده از سوی این سازمان باید توسط خود مشمول به صورت حضوری به این ارگان تحویل داده شود. مدارک امریه بنیاد مستضعفان، پس از تشکیل پرونده ی مشمولین، باید از طریق گزینش مورد بررسی قرار گیرد.

مدارک لازم برای دریافت امریه سربازی بنیاد مستضعفان

  • عکس پرسنلی رنگی مشمول با پس زمینه ی سفید ۲ عدد
  • اصل شناسنامه ی مشمول
  • تصویر شناسنامه مشمول از تمام صفحات در صورت داشتن همسر و فرزند
  • اصل کارت ملی مشمولین
  • تصویر کارت شناسایی مشمولین
  • تصویر شناسنامه همسر مشمول
  • تصویر کارت ملی همسر مشمولین
  • معرفی نامه از بنیاد شهید و ایثارگران
  • معرفی نامه کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه
  • معرفی نامه از طرف سازمان بهزیستی کل کشور
  • معرفی نامه از طرف پایگاه های بسیج کشور
  • معرفی نامه بنیاد ملی نخبگان ایران
  • فرم تسویه حساب مشمولین با دانشگاه
  • مدرک تحصیلی دانشگاهی یا مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری.
  • و سایر مدارک دیگر

شاید این سوال پیش آید که آیا سازمان بنیاد مستضعفان تنها سازمانی است که مدارک مشمولین را در هسته ی گزینش بررسی میکند یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که بیشتر نهادها و ارگان های دولتی برای جذب نیروی امریه پس از بررسی مدارک مشمول توسط کارگزینی، مدارک متقاضیان را به هسته های گزینش این سازمان ها خواهند فرستاد. زیرا کار کردن در ادارات دولتی شرایط خاص خود را دارد. پس داوطلبان باید پس از بررسی این شرایط، مدارک لازم برای هر سازمان امریه دهنده را آماده کرده و به بخش کارگزینی تحویل دهند.


بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


مراحل پذیرش امریه بنیاد مستضعفان

مراحل پذیرش امریه بنیاد مستضعفان پس از بررسی مدارک مشمول صورت خواهد گرفت. مشمولین و دارندگان شرایط دریافت امریه های خدمت سربازی، پس از بررسی ضوابط و قوانین دریافت امریه، مراحل پذیرش امریه بنیاد مستضعفان را پشت سر خواهند گذاشت. مراحل پذیرش برای امریه های خدمت سربازی به صورت زیر میباشد.

  1. کسب اطلاعات مناسب درباره ی تمام شرایط سازمان امریه دهنده
  2. مراجعه حضوری به سازمان بنیاد مستضعفان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه ی مدارک
  3. ارائه ی مدارک به سازمان مربوطه
  4. تشکیل پرونده در قسمت کارگزینی بنیاد مستضعفان
  5. ارسال مدارک به بخض گزینش برای بررسی و اعلام نظر
  6. تایید مدارک مشمول و پذیرش متقاضی برای انجام خدمت
  7. معرفی مشمول به سازمان و شروع خدمت سربازی

متقاضیانی که قصد دریافت امریه خدمت سربازی در بنیاد مستضعفان را دارند. باید مراحل بالا را با دقت و حوصله پشت سر بگذارند. در آخر میتوانند دوره ی خدمت ضرورت خود را در این سازمان شروع کرده و به اتمام برسانند.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


ثبت نام امریه بنیاد مستضعفان

ثبت نام امریه بنیاد مستضعفان باید در زمانی صورت بگیرد که مشمول هنوز در سنوات مجاز تحصیلی خود به سر ببرد. این بدان معنی است که مشمولین دارای غیبت سربازی، مجاز نخواهند بود که برای دریافت امریه اقدام کنند. آن دسته از افرادی که دارای معافیت تحصیلی بوده و فارغ التحصیل شده اند. باید پس از اتمام تحصیل نسبت به ثبت نام برای امریه سربازی خود به بنیاد مستضعفان مراجعه کنند.

ثبت نام امریه بنیاد مستضعفان


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


سهمیه امریه بنیاد مستضعفان

سهمیه امریه بنیاد مستضعفان اول از به دارندگان یکی از شرایط امریه های خدمت سربازی که در بالا نام بردیم ارائه میشود. یعنی آن دسته از مشمولین داوطلب برای دریافت امریه که شرایط عمومی و اختصاصی گرفتن امریه های خدمت را داشته باشند. میتوانند مراحل ثبت نام امریه بنیاد مستضعفان را پشت سر بگذارند. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که اولین سهمیه امریه بنیاد مستضعفان به افرادی تعلق میگیرد که سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند.

بنابراین افرادی که زودتر به این سازمان مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت میکنند. برای دریافت امریه سربازی در اولویت قرار خواهند گرفت.


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


سوالات متداول

امریه های بنیاد مستضعفان دارای چه شرایطی است؟

شرایط دریافت امریه در این سازمان بسیار گسترده است. اما مهم ترین شرایط امریه سربازی نداشتن غیبت، داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، داشتن معافیت خدمات رزمی، تاهل و سایر موارد میباشد.

مدارک لازم برای دریافت امریه خدمت سربازی در بنیاد مستضعفان برای افراد متاهل چیست؟

افراد متاهل باید سند ازدواج و کپی شناسنامه ی همسر خود را همراه مدارک شناسایی خود به بخش کارگزینی این سازمان تحویل دهند. تا بر اساس این مدارک سازمان مربوطه نظر نهایی خود را صادر کند.

مراحل پذیرش امریه های سربازی بنیاد مستضعفان از طریق کدام بخش سازمان پیگیری میشود؟

مشمولین باید مدارک خود را به بخش کارگزینی بنیاد مستضعفان تحویل داده و سپس بررسی مدارک از طریق هسته ی گزینش این سازمان انجام میشود

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   Bonyad e-Mostazafan Foundation | Iran Watch

 

برای مشاوره در زمینه شرایط امریه بنیاد مستضعفان چیست؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.