کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط امریه اداره تعاون چگونه ممکن است؟

شرایط امریه اداره تعاون

امریه اداره تعاون یکی از انواع امریه سربازی میباشد که تعداد زیادی از مشمولان برای اخذ آن اقدام میکنند. ممکن است این سوال پیش آید که امریه خدمت سربازی یعنی چه؟ به همین دلیل در ابتدا به شرح امریه میپردازیم. گاهی سازمان وظیفه عمومی کشور اعلام میکند که تعداد سربازان بیش از ظرفیت پادگان ها و یگان های نظامی است، در این حالت برخی از ارگان ها و ادارات سعی میکنند کمبود نیروی انسانی خود را با این سربازان تکمیل کنند. به این ترتیب مشمولان واجد شرایط میتوانند دوره خدمت سربازی خود را در ارگان ها و ادارات مختلف بگذرانند که همانطور که گفته شد اداره تعاون نیز یکی از این ارگان ها میباشد. نکته ای که در اینجا اهمیت میابد این است که هر سازمانی که اقدام به جذب سرباز امریه میکند، شرایطی را در نظر میگیرد، مشمولانی که متقاضی امریه آن سازمان هستند باید دارای آن شرایط باشند.

اطلاع یافتن از این شرایط و قوانین مربوط به امریه یکی از دغدغه های مشمولان خدمت وظیفه عمومی میباشد. به طور کلی امریه سربازی به دسته ای از افراد تعلق میگیرد که در ادامه متن مفصلا به آن میپردازیم. افراد متقاضی اخذ امریه اداره تعاون نیز قبل از هر اقدامی باید از شرایط عمومی دریافت امریه و همچنین شرایط اختصاصی این سازمان آگاهی یابند و بعد در این مسیر قدم بگذارند. همچنین شما عزیزان میتوانید برای رفع سوالات خود از مشاوره های نظام وظیفه استفاده کنید و از طریق تماس با مرکز مشاوره تلفنی نظام وظیفه به راحتی از تمام قوانین و مقررات مربوط به امریه سازمان ها از جمله اداره تعاون مطلع شوید. اهمیت این موضوع باعث شده است که در ادامه متن شرایط و مراحل دریافت امریه های اداره تعاون را مورد بررسی قرار دهیم.


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


شرایط امریه اداره تعاون

شرایط امریه اداره تعاون همانطور که گفتیم از موضوعات مهمی است که مشمولان باید با آگاهی کامل از آن اقدامات لازم برای دریافت امریه را انجام دهند. شرایطی که برای سربازان امریه این سازمان در نظر گرفته شده است به دو دسته ی کلی شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم بندی میشود. شرایط عمومی همان اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی، عدم فساد اخلاقی، اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و عدم عناد با نظام، عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و… میباشد. همچنین به طور کلی سازمان وظیفه عمومی شرایط پنج گانه ای را مطرح کرده است که تنها افرادی که در این پنج گروه قرار گیرند میتوانند برای اخذ امریه اقدام کنند.

این شرایط به شرح زیر میباشد:

• اقوام درجه یک شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران

• افراد مددجوی کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی

•افراد متاهل

• افراد معاف از رزم

• افراد سرپرست خانوار

همچنین افراد نخبه نیز میتوانند برای دریافت امریه اقدام کنند. اداره تعاون بر اساس نیاز خود، افراد با مدارک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را جذب میکند. نوع مدرک تحصیلی و رشته ی تخصصی افراد به وظیفه ی محوله به سرباز امریه بستگی دارد. برخی از رشته هایی که مورد نیاز این اداره است میتوان به رشته های حسابداری، مدیریت، مهندسی عمران، مهندسی صنایع و مهندسی معماری و دیگر رشته های مربوط به تعاون اشاره کرد. یکی دیگر از شرایط امریه اداره تعاون مربوط به معدل مقطع تحصیلی مشمولان متقاضی امریه میباشد، بر این اساس افرادی که در دانشگاه های روزانه تحصیل کرده اند باید حداقل معدل ۱۵ داشته باشند. افرادی که در دوره های شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی و… تحصیل کرده اند باید معدل ۱۶ به بالا داشته باشند تا بتوانند امریه این سازمان را دریافت کنند.

مدارک امریه اداره تعاون


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


مدارک امریه اداره تعاون

مدارک امریه اداره تعاون و اطلاع از لیست آن ها به یکی از دغدغه های مشمولان خدمت وظیفه عمومی بدل شده است، برای رفع نگرانی های شما مشمولان عزیز لیست این مدارک را در اینجا آورده ایم. قبل از هر چیز باید این موضوع را در نظر گرفت که سربازان امریه به نوعی به استخدام اداره تعاون در میایند. بنابراین بدیهی است که یکی از مدارک مورد نیاز، مدرک تحصیلی در رشته های همچون مهندسی عمران، مدیریت، حسابداری، مهندسی کامپیوتر و… باشد. همچنین افرادی که تحت پوشش بهزیستی و یا کمیته امداد هستند، معرفی نامه این سازمان ها را باید ارائه دهند. بستگان ایثارگران نیز باید معرفی نامه از بنیاد شهید را در دست داشته باشند. از دیگر مدارک امریه اداره تعاون میتوان به تصویر برگ اعزام به خدمت اشاره کرد. افراد سرپرست خانوار نیز باید مدارک مربوط به افراد تحت تکفل خود را به اداره تعاون ارائه دهند.


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


مراحل پذیرش امریه اداره تعاون

مراحل پذیرش امریه اداره تعاون نیز مانند دریافت امریه دیگر ادارات میباشد. برای این کار بعد از اطلاع از شرایط امریه گیری این سازمان باید با مراجعه حضوری از تاریخ جذب سرباز امریه اطلاع یابید. بعد از اطلاع از این تاریخ باید برای اعزام به خدمت اقدام کنید و باید سعی کنید که تاریخ اعزام شما با تاریخ جذب امریه اداره تعاون یکی باشد. برای این کار باید مدارک خود را چند ماه زودتر از تاریخ اعلام شده اداره تعاون به سازمان وظیفه ارسال کنید. به محض دریافت برگه سبز مربوط به اعزام باید ان را به این سازمان ارائه دهید. از دیگر مراحل پذیرش امریه اداره تعاون ارائه ی مدارک به این اداره میباشد.

بعد از انجام بررسی ها و در صورت پذیرش ودریافت امریه این اداره، باید برگه مربوطه را به یگان خدمتی خود ارائه دهید. البته افرادی که امریه دریافت میکنند باید دوره دو ماهه ی آموزشی را بگذرانند.


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


ثبت نام امریه اداره تعاون

ثبت نام امریه اداره تعاون یکی از مراحلی است که متقاضیان دریافت امریه این اداره باید آن را پشت سر بگذارند. متقاضیان دریافت امریه این سازمان باید با مراجعه حضوری از ظرفیت جذب امریه و همچنین تاریخ آن اطلاع پیدا کنند. بعد از کسب این اطلاعات و در صورت واجد شرایط بودن باید اقدامات لازم برای ارسال مدارک به سازمان وظیفه و اعزام به خدمت سربازی را انجام دهند.

بعد از ارسال مدارک به سازمان وظیفه، برگه ی سبز که تاریخ اعزام مشمول روی آن درج شده است به دست مشمول میرسد. مشمول باید این برگه سبز را که تاریخ اعزام آن با تاریخ امریه گیری اداره تعاون یکی است به این اداره تحویل دهد. بعد از انجام مراحل مربوط به ثبت نام امریه اداره تعاون و در صورت پذیرفته شدن مشمول گواهی در اختیار داوطلب قرار میگیرد که در زمان تقسیم نیرو باید آن را به یگان خدمتی تحویل دهد.

نکته ی قابل توجه این است که حقوق دریافتی سربازان امریه اداره تعاون که به آن ها تعاون یار گفته میشود با دیگر سربازان فرقی نمیکند و در همان حدود است. یکی از مزیت هایی که دریافت امریه دارد این است که این دوره دو ساله به عنوان سابقه شغلی مشمول در نظر گرفته میشود.

ثبت نام امریه اداره تعاون


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است ؟


سهمیه امریه اداره تعاون

سهمیه امریه اداره تعاون چیست؟ این سوالی است که ممکن است برای مشمولان خدمت وظیفه پیش آید. به طور کلی سازمان وظیفه تعدادی از سربازان خود را به ادارات و سازمان ها واگذار میکند. انجام این کار باعث میشود که این سازمان ها کسری نیروی خود را جبران کنند. همچنین خود سازمان وظیفه نیز تعداد سربازان خود را در یگان ها ی نظامی تعدیل میکند. این سهمیه از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای اداره تعاون نیز تعیین میشود که طی آن اداره تعاون باید از بین مشمولان خدمت وظیفه که متقاضی و واجد شرایط اخذ امریه هستند، افرادی را جذب کند. این افراد در پست های خدماتی، اداری و … و بر اساس مدرک تحصیلی شان مشغول به کار میشوند.

نکته ی مهمی که درباره ی سهمیه امریه اداره تعاون وجود دارد این است که این سهمیه ادارات و سازمان ها به طور سالانه مقرر میگردد و چنانچه این سازمان سهمیه خود را برای جذب نیروی امریه استفاده نکند، این سهمیه به ارگان ها و ادارات دیگر واگذار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


سوالات متداول

امریه سربازی به چه معناست؟

مشمولان واجد شرایط میتوانند دوره خدمت سربازی خود را به عنوان امریه در ارگان ها و ادارات مختلف بگذرانند که همانطور که گفته شد اداره تعاون نیز یکی از این ارگان ها میباشد.

شرایط لازم برای دریافت امریه اداره تعاون کدام است؟

اقوام درجه یک شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، افراد مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی ،افراد متاهل، افراد معاف از رزم و سرپرست خانوار از واجدین شرایط اخذ امریه این سازمان هستند.

مدارک لازم برای دریافت امریه اداره تعاون کدام است؟

مدرک تحصیلی در رشته های عمران، مدیریت و …، گواهی از بهزیستی و کمیته امداد، گواهی بنیاد شهید برای خانواده ایثارگران و برگه اعزام به خدمت از مدارک مورد نیاز میباشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Cooperative Business Management Functions

 

برای مشاوره در زمینه شرایط امریه اداره تعاون چگونه ممکن است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.