کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزان

معافیت تحصیلی

معافیت تحصیلی دانش آموزان برای افرادی است که مشغول به تحصیل در دوره ی راهنمایی یا دبیرستان می باشند .

پسرانی که تابعیت ایرانی دارند پس از اتمام سن ۱۸ سالگی و ورود به سن ۱۹ سالگی مشمول به حساب می آیند . برطبق قانون وضع شده از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشور دانش آموزان مقطع  سه ساله که در بیرستان ها و هنرستان های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند . اگز در هنگام تحصیل مشمول شوند باید برای ادامه تحصیل از معافیت تحصیلی  استفاده کنند .

مشمولین برای استفاده از معافیت تحصیلی دانش آموزان باید فرآیندی را طی کنند . مشاوره معافیت تحصیلی مشمولین را راهنمایی خواهد کرد تا بتوانند به راحتی این فرآیند را طی کرده و از معافیت تحصیلی دانش آموزان استفاده کنند . تمامی دانش آموزان ذکور وقتی وارد سال اول دبیرستان می شوند مشمول قوانین نظام وظیفه می شوند . بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل دارند باید به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و فرم معافیت تحصیلی را دریافت کنند .


بیشتر بخوانید: صدور و تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان/شرایط و مدارک لازم


معافیت تحصیلی چیست؟

معافیت تحصیلی دانش آموزان یا به طور کلی معافیت تحصیلی چه مزایایی می تواند برای مشمولین در پی داشته باشد؟

می دانید که انواع معافیت ها یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین مسائل نظام وظیفه به شمار می رود. معافیت نظام وظیفه به طور کلی به مشمولین این فرصت را می دهد تا از رفتن به خدمت سربازی  راحت شده و به کارهای مهم تر دیگر خود بپردازند. این معافیت های پرطرفدار انواع زیر را شامل می شوند.

معافیت های خدمت وظیفه ضرورت:

  1. معافیت کفالت پدر
  2. معافیت پزشکی
  3. معافیت مددجویان بهزیستی
  4. معافیت کفالت مددجویان کمیته امداد امام خمینی
  5. معافیت سربازی با شرط سنی
  6. معافیت فرزندان جانباز و ایثارگر
  7. معافیت کفالت مادر و سایر اعضای خانواده
  8. معافیت سربازی فرزندان شهدا
  9. معافیت سربازی غایبان خدمت وظیفه
  10. معافیت سربازان فراری خدمت سربازی
  11. معافیت خدمت تک فرزندی
  12. معافیت بنیاد ملی نخبگان

معافیت تحصیلی دانش آموزان

تمام معافیت های گفته شده در بالا از جمله مزایایی است که در سال های گذشته به مشمولین ارائه شده تا توسط آن ها بتوانند به خدمت سربازی نروند. مشمولینی که دارای شرایط مناسب برای هر یک از این معافیت ها باشند می توانند کارت معافیت دریافت کنند. اما درباره ی معافیت تحصیلی داستان کمی متفاوت خواهد بود. این سوال ممکن است برای شما نیز مطرح باشد که تفاوت معافیت های تحصیلی با سایر معافیت ها در چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که معافیت تحصیلی نوعی معافیت موقت به حساب می آید که مشمول می تواند از آن استفاده کرده و به تحصیل خود ادامه دهد. این فرصت برای مشمولینی است که قصد ادامه تحصیل داشته و می خواهند به دانشگاه بروند.

البته باید خاطر نشان کرد که معافیت های تحصیلی به همه ی افراد نیز تعلق نخواهد گرفت. این نوع معافیت مانند سایر معافیت های خدمت وظیفه سربازی دارای ضوابط و شرایط خاص خود می باشد. به دلیل استقبال زیاد مشمولان از این نوع معافیت سازمان نظام وظیفه به طور دقیق همه ی شرایط را برای این مشمولین مهیا کرده و قوانین مورد نیاز برای این معافیت را نیز به درستی ارائه کرده است. البته این قوانین هر ساله تغییراتی داشته است. اما با این وجود هنوز هم افراد زیادی هستند که از این معافیت بهره می برند.

مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه این شرایط و قواعد را برای خوانندگان عزیز و متقاضیان محترم در این مقاله آورده است. آن ها را با دقت بخوانید. قطعا از آن ها بهره ی کافی را خواهید برد.


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت تحصیلی برای پشت کنکورها چیست؟


شرایط معافیت

شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزان

در اینجا ما قصد داریم مراحل اخذ معافیت تحصیلی دانش آموزان را به طور کامل شرح دهیم :

  • اولین کاری که دانش آموزان و مشمولین باید انجام دهند این است که درخواست معافیت تحصیلی خود را به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی ارائه دهند . مشمولین باید این کار را در اولین ماه ورود به سن ۱۹ سالگی یعنی اتمام ۱۸ سالگی شان انجام دهند .
  • معافیت تحصیلی برای دانش آموزان با سنوات تحصیلی حداکثر ۲ سال می باشد یعنی تا ۲۰ سالگی معافیت تحصیلی دارند .
  • در مرحله ی آخر مشمولین باید معافیت تحصیلی خود را به واحد آموزشی مربوطه ارائه دهند .

اگر مشمولی قصد انتقالی گرفتن به واحد تحصیلی و آموزشی دیگر را داشته باشند باید درخواست انتقال به واحد آموزشی جدید را در مراکز الکترونیک خدمات انتظامی ثبت کنند . سپس برای آن ها معافیت تحصیلی جدید صادر می شود . مشمولین می توانند مدارک معافیت تحصیلی جدید خود را به محل جدید ارائه دهند .

شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزان و انجام مراحل دریافت این معافیت می تواند کمی زمان بر باشد.

زیرا این اقدامات دارای شرایط خاص خود می باشد. می دانید که جوانان پس از رسیدن به سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت سربازی وظیفه می شوند. این افراد باید در این سن تحصیل خود را به اتمام برسانند. اما افرادی که تحصیلات خود را تمام نمی کنند مجبورند از شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزان بهره گرفته تا بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند. بنابراین سازمان نظام وظیفه عمومی کشور سنوات تحصیلی مشخصی را برای این افراد در نظر گرفته است.

این سنوات به صورتی است که مشمول باید تا سن مشخصی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را بگیرد. مشمولینی که تحصیلات خود را بر طبق سن خود و به موقع به پایان می رسانند در سن ۱۹ سالگی مشمول خدمت وظیفه خواهند بود. یعنی این افراد در سن قانونی خود همه مقاطع را پشت سر می گذارد. اما برخی دروس افتاده اجازه نمی دهد که این افراد فارغ التحصیل شوند. این افراد می توانند تا سن ۲۰ سالگی مدرک خود را دریافت کرده و سپس برای اعزام به خدمت اقدام کنند. اگر در این سن نتوانند مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند و مشمول خدمت وظیفه بشوند. وارد غیبت شده و مجازات نقدی و غیر نقدی خواهند شد.

اما برای سایرین شرایط متفاوت خواهد بود. افراد دیگری که دوسال یا سه سال از تحصیلات آن ها باقی مانده باشد می توانند از سنوات تحصیلی بیشتری بهره مند شوند. سنوات تحصیلی برای این افراد به گونه ی زیر می باشد.

سنوات تحصیلی دانش آموزان

  1. مشمولین در پایه ۱۰ متوسطه و محصل در شاخه ی کارو دانش و فنی و حرفه ای: این متقاضیان می توانند تا پایان ۲۲ سالگی به تحصیل خود ادامه دهند.
  2. مشمولین در پایه ۱۰ متوسطه و محصل در رشته های نظری: این افراد تا پایان ۲۴ سالگی از معافیت تحصیلی بهره مند خواهند شد.
  3. مشمولین محصل در پایه نهم: این افراد مجازند تا پایان سن ۲۰ سالگی از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

دانش آموزان

تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان

تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان نیز از دغدغه ها و سوالاتی است که برای خیلی از دانش آموزان و حتی مشمولین پیش خواهد آمد . همانطور که در این مقاله اشاره می شود حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن ۲۰ سالگی می باشد . تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان در مقاطع دیگر متفاوت می باشد .

به طور مثال داوطلبان مقطع کاردانی می توانند مدت دو سال و نیم از معافیت تحصیلی استفاده کنند . مدت معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته نیز سه سال می باشد .  این مدت سنوات برای مقطع کارشناسی پیوسته پنج سال و کارشناسی ارشد پیوسته شش سال می باشد . میزان معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکترای پیوسته هشت سال و برای دانشجویان دکتری تخصصی شش سال می باشد .

تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان تا سن ۲۰ سالگی امکان پذیر است. زیرا افراد پس از فراغت از تحصیل خود یک سال فرصت دارند تا برای اعزام به خدمت آماده شوند. پس از گذشت یک سال و پذیرش در دانشگاه می توانند معافیت تحصیلی دانشجویی بگیرند. تمدید این مدت معافیت برای دانش آموزان تا سن ۲۰ سالگی امکان پذیر خواهد بود.

درخواست معافیت تحصیلی دانش آموزان

درخواست معافیت تحصیلی دانش آموزان باید با بررسی سازمان نظام وظیفه همراه باشد. زیرا اگر پس از بررسی این سازمان، مشمول شرایط دریافت معافیت تحصیلی را نداشته باشد. باید مراحل اعزام به خدمت را انجام داده و برای رفتن به خدمت سربازی آماده شود. به همین منظور مشمولین باید با توجه به شرایط خود، درخواست معافیت تحصیلی را سریعا از طریق سامانه ثبت کرده تا با مشکلات متعدد مواجه نشوند.

مراحل اقدام درخواست معافیت تحصیلی برای دانش آموزان

  1. مشمولین با درخواست معافیت تحصیلی خود را به نزدیک ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی تحویل دهند. این کار باید در اولین روزهای ورود به سن ۱۹ سالگی انجام پذیرد.
  2. مشمولان می توانند درخواست خود را از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ ثبت کرده و پس از بررسی برگه ی معافیت خود را دریافت کنند.
  3. این معافیت تا سن ۲۰ سالگی قابل قبول بوده و سقف سنوات معافیت برای این مشمولان تا پایان سن ۲۰ سالگی می باشد.
  4. مشمول پس از دریافت برگه معافیت خود، باید آن را به واحد آموزشی خود تحویل دهد.
  5. مشمولان پس از فراغت از تحصیل یا انصراف و اخراج باید فرم وضعیت مشمولین را تکمیل کرده و به دفاتر الکترونیک خدمات انتظامی ارائه دهد.

معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری

معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری به این صورت خواهد بود که اگر آن ها به سن ۱۸ سال تمام رسیده باشند و اعزام به خدمت آن ها قبل از اعلام قبولی و یا پذیرش در دانشگاه ها باشد باید طبق ضوابط و قوانین تسبت به تمدید موعد اعزام اقدام کنند . از طرف دیگر مشمولین باید برای رفتن به خدمت سربازی مراحل مربوطه را انجام دهند و به خدمت سربازی اعزام شوند . یعنی باید به پادگان آموزشی رفته و منتظر بمانند تا جواب قبولی کنکور بیاید . در صورت پذیرش در مقطع کارشناسی و بالاتر آن ها می توانند از خدمت سربازی مرخص شوند .

اگر مشمولین پشت کنکور بمانند معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکور قبل از اعزام به خدمت حداکثر یکسال پس از فراغت از تحصیل فرصت دارند دوباره برای آزمون ورودی دانشگاه ها و کنکور ها شرکت کنند و منتظر قبولی بمانند . هم چنین افرادی که به خدمت اعزام شده اند در صورت نداشتن غیبت و پذیرفته شدن در مقطع  کارشناسی می توانند از خدمت مرخصی گرفته و از معافیت تحصیلی استفاده کنند . 

میزان سنوات معافیت تحصیلی دانش آموزان به صورت زیر خواهد بود .

  • دانش آموزانی که در مدارس کارو دانش و فنی حرفه ای تحصیل می کنند و قصد ادامه تحصیل در آموزشکده های فنی و حرفه ای را دارند حداکثر تا پایان سن ۲۲ سالگی معافیت تحصیلی داشته و مجاز به ادامه تحصیل هستند .
  • داوطلبان رشته های نظری و فنی که در دبیرستان ها تحصیل می کنند و دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند حداکثر تا سن ۲۴ سالگی معافیت تحصیلی داشته و مجاز به ادامه تحصیل هستند .

معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی

معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی نیز پس از دریافت مدرک آن ها تا سن ۲۰ سالگی ادامه دارد. مشمولین متقاضی شرکت در کنکور سراسری و آزاد باید بدانند که تا پایان سن ۲۰ سالگی می توانند پشت کنکوری باشند. یعنی پس از آن باید برای رفتن به خدمت سربازی اقدامات لازم را انجام دهند. آن دسته از دانش آموزان محصل در دوره ی پیش دانشگاهی اگر در کنکور شرکت کنند. می توانند پس از قبولی از معافیت تحصیلی دانشجویان بهره مند شوند. اما اگر جواب دانشگاه مشمول هنوز مشخص نشده باشد و مشمول نیز سنوات تحصیلی اش به پایان رسیده باشد. این مشمول باید چه اقداماتی را انجام دهد؟

مشمولین در این شرایط پس از اتمام سنوات مجاز خود باید مراحل اعزام به خدمت خود را پشت سر بگذارنند. در غیر این صورت وارد غیبت شده و نخواهند توانست که از معافیت تحصیلی استفاده کرده و به دانشگاه بروند. این افراد ممکن است حتی به خدمت نیز اعزام شوند. سپس بعد از اعلام نتایج دانشگاه ها، مشمول می تواند از خدمت خود مرخصی گرفته و از معافیت تحصیلی خود استفاده کند.

شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزان

شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزان نیز برای آن دسته از افرادی است که به سن ۱۹ سال تمام رسیده اند متفاوت خواهد بود . اینجا دربارهشرایط و چگونگی دریافت معافیت تحصیلی با عزیزان سخن خواهیم گفت .

  • یکی از اولین و مهم ترین شروط معافیت تحصیلی این است که دوره ی تحصیلی باید به طور پیوسته و پشت سرهم باشد . یعنی وقفه ای در آن صورت نگیرد .
  • اگر دانش آموزان و محصلین ترک تحصیل کنند یا فارغ التحصیل شوند باید ظرف ۴ ماه مراحل اعزام خود را پیگیری کنند . در غیر این صورت به عنوان مشمولین غایب شناخته می شوند .
  • اگز محصلین بنا بر در خواست خود ترک تحصیل کنند ۲ ماه پس از ترک تحصیل مهلت دارند باز به تحصیل بازگردند .
  • دانش آموزان مشمول اگز ترک تحصیل کرده اند یا به صورت غیر حضوری درس می خوانند باید تا تمام نشدن سن ۱۸ سالگی  به مدرسه برگردند و یا به تحصیل حضوری مشغول شوند . در این صورت آن ها می توانند از شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزان بهره مند شوند .

این نکته را باید در نظر داشت که دانش آموزان و مشمولانی که غیبت دارند مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند . در واقع آن ها قبل از اینکه وارد غیبت غیر مجاز شوند باید تکلیف خدمت وظیفه ی خود را مشخص کنند . از طرف دیگر دانشجویانی که از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اخراج شده باشند تا پایان خدمت ضرورت یا گرفتن معافیت دائم نمی توانند ادامه تحصیل دهند و هم چنین قادر نیستند از معافیت تحصیلی استفاده کنند . دانش آموزان هم چنین در نظر داشته باشند که معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یک بار صادر خواهد شد .

 معافیت تحصیلی : معافیت دانش آموزی

بر مبنای آخرین اخبار معافیت تحصیلی که توسط سازمان نظام وظیفه عمومی منتشر شده ، معافیت تحصیلی دانش آموزی ، در دو گروه و دسته اعمال می شوند . که به تاریخ و زمان اتمام تحصیلات شما بستگی دارد . این دو دسته عبارتند از :

  • افرادی که پیش از ۱۸ سالگی فارغ التحصیل می شوند
  • افرادی که پس از ۱۸ سالگی فارغ التحصیل می شوند

افراد گروه اول ، که پیش از ۱۸ سالگی فارغ التحصیل شده و مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را می گیرند ، پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام ( و ورود به ۱۹ سالگی ) ، شش ماه فرصت دارند که برای موضوع خدمت نظام وظیفه خود تعیین تکلیف کنند . در غیر این صورت ، و با انقضاء مهلت شش ماه ، وارد دوران غیبت می شوند . این موضوع برای افرادی که قبل از ۱۸ سالگی از تحصیل انصراف می دهند یا اخراج می شوند هم صادق است . آ

اما مشمولینی که پس از سن ۱۸ سالگی ، فارغ التحصیل یا اخراج شده ، یا از تحصیل انصراف می دهند ، از تاریخ فارغ التحصیلی یا انصراف یا اخراج ، یک سال فرصت دارند که برای خدمت سربازی خود تعیین تکلیف کنند . البته لازم به ذکر است که افراد بالای ۱۸ سال ، فقط تا انتهای سن ۲۰ سالگی ، امکان برخورداری از معافیت تحصیلی برای گرفتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی را دارند . و پس از این سن ، به خدمت سربازی اعزام می شوند .

 

اطلاعیه ها معافیت تحصیلی  برای دانش آموزان

دانش آموزان دانشسراها و دانش آموزان چهارساله آخر دوره متوسطه. و هنرجویان هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به کسانی اطلاق می‌شود. که طبق برنامه وزارت آموزش و پرورش به طور روزانه یا شبانه به تحصیل اشتغال داشته. و ارزش تحصیلی آنان به تایید وزارت آموزش و پرورش. دیپلم کامل متوسطه یا معادل آن شناخته شود . اشخاص مذکور در این آئین نامه که به سن مشمولیت (ورود به ۱۹ سالگی) رسیده. به تحصیل اشتغال داشته باشند. می‌توانند تا پایان دوره تحصیلی که حدکثر تا سن ۲۴ سال تمام خواهد بود. از معافیت تحصیل استفاده نمایند . تقاضای معافیت تحصیلی دانش آموزان و هنرجویان. و دانش آموزان دانشسراها که در مؤسسات آموزشی. تابع وزارت آموزش و پرورش به تحصیل اشتغال دارند. از طریق ادارت و نواحی و مناطق ان وزارتخانه به عمل آمده. و معافیت تحصیلی به وسیله سازمان‌های وظیفه عمومی مستقر در محل سازمان‌های آموزشی. مذکور صادر می‌گردد .

محصلینی که ضمن تحصیل در دوره راهنمائی به سن مشمولیت برسند. حق استفاده از معافیت تحصیلی را ندارند. به استثنای دانش آموزان دوره راهنمائی و همچنین آن عده از دانش آموزان. دوره راهنمائی که عقب افتادگی ناشی از حضور در جبهه داشته. یا خواهند داشت که در این صورت برای جبران عقب افتادگی. مذکور معادل سال‌های حضور در جبهه با تشخیص معاونت مرتبط در وزارت. آموزش و پرورش به سقف سن تحصیلی آنها افزوده می‌شود. و پس از ورود به دبیرستان در مورد آنان برابر مفاد و با رعایت این آئین نامه. اقدام و مدت اضافی از هر سال نیز یک سال محاسبه خواهد شد . ادارات و مناطق و نواحی آموزش وپرورش موظفندبه محض فراغت ازتحصیل. یاترک تحصیل دانش آموزان مراتب را ضمن اعاده کارت. معافیت تحصیلی به سازمان وظیفه عمومی صادر کننده آن اعلام دارند. تامعافیت تحصیلی لغوو به وضع مشمولیت آنان رسیدگی شود .

شرایط معافیت

نکات قابل توجه معافیت تحصیلی دانش آموزی

تمام افراد ذكور ايراني كه به سن ۱۸ سالگي تمام مي رسند. از اول ماه تولد که طی آن ماه وارد ۱۹ سالگی می شوند. مشمول قانون وظيفه عمومي مي گردند . حداكثر زمان معرفي مشمولاني كه قبل از سن مشموليت فارغ التحصيل. ، ترك تحصيل يا اخراج مي شوند. ۶ماه پس از رسيدن به ۱۸ سالگي تمام است . مشمولاني كه در مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی پس از سن مشموليت. ، فارغ التحصيل، انصراف، ترك تحصيل يا اخراج مي شوند. از تاريخ فراغت ، اخراج يا ترك تحصيل حداکثر زمان يكسال فرصت دارند. تا خود را معرفي نمايند . مثال: دانش آموز متولد ۷۹/۰۲/۱۸ كه در تيرماه ۱۳۹۷٫ ، انصراف ، ترك تحصيل و يا اخراجي محسوب شوند. تا پايان تير ماه ۹۸ مهلت معرفي خواهد داشت .

دانش آموزان حداكثر تاپايان ۲۰ سالگي مجازند. برابر ضوابط وزارت آموزش و پرورش ادامه تحصيل دهند. رشته هاي تحصيلي تاثيري در اين مدت زمان نخواهند داشت . همچنین دانش آموزاني كه در ورود به سن مشموليت در مقطع راهنمايي به تحصيل اشتغال دارند. درصورت پيوستگي تحصيلي حداكثر تا پايان ۲۰ سالگي. ميتوانند تحصيل نمايند . دانش آموزان درمهلت يكساله معرفي پس از فراغت. ،اخراج، انصراف يا ترك تحصيل مي توانند. بدون صدور معافيت تا پايان مهلت يكساله خود ادامه تحصيل بدهند . مشمولاني كه به صورت داوطلب آزاد تحصيل مي كنند. حق استفاده از معافيت تحصيلي را نخواهند داشت. و شروع به تحصيل داوطلب آزاد به عنوان انصراف از تحصيل تلقي مي گردد .

انواع معافیت تحصیلی در آیین نامه های معافیت تحصیلی

  • معافیت تحصیلی دانش آموزان
  • معافیت تحصیلی دانش جویان
  • معافیت تحصیلی طلاب
  • معافیت تحصیلی افراد خارج از کشور

معافیت تحصیلی دانش آموزان

آیین نامه های  معافیت تحصیلی دانش آموزان

در آیین نامه های معافیت تحصیلی ، دانش آموز به افرادی گفته می شود که در مدارس ، هنرستان ها و یا آموزش گاه های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند .

تفاوتی هم ندارد که در دوره روزانه و یا شبانه مشغول به تحصیل باشند .

این افراد از زمانی که به سن مشمولیت یعنی ۱۸ سالگی برسند ، تا پایان دوره تحصیلات خود از خدمت نظام وظیفه معاف خواهند بود .

مشاوره معافیت تحصیلی دانش آموزان

مشاوره معافیت تحصیلی دانش آموزان کمک بزرگی است که به مشمولین کمک می کند تا پس از بررسی شرایط خود برای انواع معافیت ها اقدام کند. زیرا معافیت تحصیلی بحث بسیار حساسی است که مشمولان اگر یک روز نیز وارد غیبت بشوند نمی توانند از این معافیت بهره مند شوند. پس این مشاوره ها و مطالب درباره ی همه ی جوانب معافیت تحصیلی می تواند این فرصت را به دانش آموزان بدهد تا از سنوات مجاز خود استفاده کرده و با خیالی آسوده به تحصیل خود ادامه دهند.

سوالات متداول

۱٫ مشمولینی که در سن ۱۷ سالگی درسشان تمام می شود تکلیفشان چیست؟

این افراد پس از سن ۱۸ سالگی تنها ۶ ماه فرصت دارند تا خود را برای اعزام به خدمت، به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معرفی کنند.

۲٫ مشمولین برای دریافت معافیت تحصیلی باید به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند؟

خیر. مراجعه افراد و ثبت درخواست هایشان توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی انجام می پذیرد.

۳٫ مشمولینی که به صورت جهشی و در منزل درس می خوانند می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند؟

خیر. این افراد برای استفاده از این نوع معافیت باید در مدرسه ثبت نام کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی دانش آموزان

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.