کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

گرفتن امریه وزارت فرهنگ و ارشاد چگونه ممکن است؟

شرایط امریه وزارت فرهنگ و ارشاد

امریه وزارت فرهنگ و ارشاد که یکی از وزارتحانه های دولتی به حساب میاید، که هر ساله از مشمولین زیادی دعوت به همکاری میکند. این وزارتخانه ی مهم که وظیفه ی محدود کردن رسانه ها به محتواهای غیر اسلامی را دارد. تلاش میکند تا در رسانه های ملی از تبلیغات فرهنگ های بیگانه در جمهوری اسلامی ایران جلوگیری بشود. این وزارتخانه در حدود چهل سال است که مشغول فعالیت بوده و کارمندان زیادی در آن مشغول فعالیت هستند.

حال که با این سازمان دولتی آشنا شده اید. قصد داریم در این مقاله در مورد امریه وزارت فرهنگ و ارشاد با خوانندگان عزیز صحبت کنیم. امریه خدمت سربازی به خصوص امریه وزارت فرهنگ و ارشاد یکی از مزایای مهم سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا میباشد که در اختیار مشمولین قرار میگیرد. تا این افراد از علم و دانش خود در آبادانی کشور استفاده کنند. میدانید که خدمت سربازی یکی از دغدغه های بزرگ در میان جوانان در کشور میباشد. پس طبیعی است که افراد به دنبال راه حل ها و تسهیلات موجود بوده و بخواهند از این  مزایا بهره مند شوند.

امریه وزارت فرهنگ و ارشاد به جوانان فرصت میدهد که در این وزارتخانه مشغول به کار شده و دوره ی خدمت سربازی نظام وظیفه ی خود را در این سازمان بگذرانند. البته میدانید که امریه خدمت نظام وظیفه سربازی نهاد ها و سازمان های زیادی را در برمیگیرد. هر ساله سازمان نظام وظیفه ی عمومی موظف است یه دستور مقام معظم رهبری، تعداد مشخصی از سربازان خود را به ارگان ها و سازمان های دولتی معرفی کند. تا این سازمان ها مشمولین را در پست های مختلف به خدمت بگیرند. پس جوانان به جای رفتن به خدمت سربازی و انجام ۲ سال فعالیت های نظامی در پادگان ها میتوانند در ارگان های دولتی مشغول به کار شوند.


بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


شرایط امریه وزارت فرهنگ و ارشاد

شرایط امریه وزارت فرهنگ و ارشاد به جوانان معرفی میشود تا با این شرایط و ضوابط آشنا شوند. این آشنایی و کسب اطلاعات به متقاضیان کمک میکند تا از طرفی شرایط امریه وزارت فرهنگ و ارشاد را بهتر بشناسند. هم چنین جوانان می توانند از این شرایط استفاده کرده و برای دریافت امریه های مختلف سریعا اقدام کنند. شرایط و قوانین دریافت امریه برای هر ارگان دولتی به صورت عمومی و اختصاصی معرفی میشود. که بر اساس این شرایط تعریف شده جذب نیرو انجام خواهد شد. پس قبل از اقدام برای دریافت امریه سربازی با شرایط سازمان مربوطه آشنا شوید.

شرایط و ضوابط دریافت امریه وزارت فرهنگ و ارشاد

  1. اعتقاد و ایمان داشتن کامل به دین اسلام
  2. اعتقاد به ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی
  3. نداشتن هیچ گونه سو سابقه ی کیفری و جرائم ویژه
  4. داشتن تابیعیت های ایرانی
  5. نداشتن هیچ گونه غیبت سربازی
  6. داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر
  7. عضو نبودن در هیچ یک از سازمان های غیر قانونی
  8. داشتن سابقه ی کار مرتبط
  9. داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با درخواست سازمان مربوطه
  10. و شرایط عمومی دیگر

این مجموعه قوانین، بخشی از شرایط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد میباشد. که جوانان در وهله ی اول باید از آن ها برخوردار باشند. اگر هر یک از متقاضیان از این شرایط بهره مند باشند می توانند برای دریافت امریه وزارت فرهنگ و ارشاد سریعا اقدام کنند. اما در نظر داشته باشید که این شرایط اگرچه مهم است. اما بخشی از ضوابطی است که ارگان مربوطه برای مشمولین در نظر گرفته است. در بخش بعد پس از بررسی این شرایط عمومی، مشمولین باید شرایط اختصاصی دیگری را نیز داشته باشند تا این وزارتخانه این جوانان را به خدمت بگیرد. در ادامه ی مقاله این شرایط و مراحل را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مدارک امریه وزارت فرهنگ و ارشاد


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


مدارک امریه وزارت فرهنگ و ارشاد

مدارک امریه وزارت فرهنگ و ارشاد نیز مانند شرایط این سازمان دارای ویژگی هایی است که مشمولین باید به آن دقت کافی داشته باشند. زیرا بر اساس همین مدارک و مستندات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور جوانان را مورد گزینش قرار داده و از میان آن ها تعداد زیادی سرباز امریه جذب خواهد کرد. پس قبل از ثبت درخواست برای دریافت امریه در سازمان مربوطه، از مدارک امریه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطلع شوید تا هنگام ثبت نام برای دریافت امریه در این سازمان با مشکل مواجه نشوید.

مدارک لازم جهت دریافت امریه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

  1. اصل شناسنامه مشمول
  2. تصویر تمام صفحات شناسنامه مشمول در صورت متاهل بودن یا داشتن توضیحات
  3. اصل کارت ملی مشمول
  4. تصویر کارت ملی
  5. اصل مدرک تحصیلی دانشگاهی مشمول
  6. کپی گواهی پایان دوره تحصیلات دانشگاهی
  7. کارت سبز مشمول برای اعزام به خدمت سربازی
  8. فرم مشخصات اولیه مشمول
  9. رزومه ی کاری در صورت داشتن سابقه ی کاری قبلی
  10. برگه معرفی نامه از سازمان بهزیستی در صورت عضویت در این سازمان
  11. برگه معرفی نامه از کمیته امداد امام خمینی برای اعضای این سازمان
  12. برگه معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران در صورت عضویت
  13. کپی شناسنامه همسر مشمولان متاهل
  14. کپی شناسنامه فرزندان مشمولین
  15. داشتن معرفی نامه برای اعضای استعداد درخشان و نخبگان
  16. معرفی نامه قاریان و حافظان قرآن
  17. و بسیاری مدارک دیگر

شما عزیزان میتوانید پس از بررسی این مدارک و کسب اطلاعات در موردشان، این مدارک را تهیه کرده و در معد مقرر به سازمان مربوطه تحویل دهید. متقاضیان گرامی هم چنین میتوانند برای دریافت راهنمایی های بیشتر در زمینه ی دریافت امریه سازمان های دولتی از مرکز مشاوره تلفنی نظام وظیفه کمک گرفته و سوالات خود را با مشاورین این مرکز درمیان بگذارند.


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


مراحل پذیرش امریه وزارت فرهنگ و ارشاد

مراحل پذیرش امریه وزارت فرهنگ و ارشاد اقدامات ساده ای نیست. این سازمان با توجه به مقررات و قوانین خود سربازان متقاضی امریه را جذب خواهد کرد. به همین منظور همه سازمان ها و نهادهای دولتی برای پذیرش سربازان امریه مراحلی را در نظر گرفته که متقاضیان باید بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهند. مراحل پذیرش امریه وزارت فرهنگ و ارشاد مانند سایر ارگان ها هر سال تعداد زیادی از سربازان متقاضی را با توجه به شرایطشان در بخش گزینش مورد ارزیابی قرار میدهد.

به همین دلیل مشمولان باید توجه داشته باشند که برای دریافت امریه باید تمام مراحل اقدام را در نظر داشته باشند. شرایط عمومی گفته شده در بالا همانظور که توضیح داده شد در تمام سازمان ها یکسان بوده و مشمولان باید از آن تبعیت کنند. اما بخشی از شرایط دیگر وجود دارند که مشمولان بر اساس آن ها خواهند توانست از امریه های سربازی نظام وظیفه استفاده کنند. قسمتی از این شرایط شامل موارد زیر میباشد که با هم مرور خواهیم کرد. آن ها را با دقت خوانده و چنانچه از یکی از این شرایط بهره مند میباشید سریعا برای دریافت امریه های خدمت سربازی اقدام کنید.

شرایط دریافت امریه سربازی

  • متاهل بودن مشمولین
  • عضو بودن در یکی از خانواده های جانبازان، آزادگان و ایثارگران
  • عضو بودن در کمیته ی امداد امام خمینی
  • داشتن کارت عضویت سازمان بهزیستی کشور
  • داشتن فرزند
  • سرپرست خانوار بودن
  • بهره مند بودن از معافیت های خدمات رزمی
  • داشتن مدارک تحصیلی دانشگاهی

اگر هر یک از این شرایط گفته شده در بالا را دارا هستید میتوانید همین الان برای ثبت نام امریه خدمت سربازی در ارگان ها و نهادهای دولتی اقدام کنید. فقط این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این مراحل را باید ۳ ماه قبل از اعزام به خدمت پیگیری کنید. تا بتوانید از مزایای دریافت امریه بهره مند شوید.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


ثبت نام امریه وزارت فرهنگ و ارشاد

ثبت نام امریه وزارت فرهنگ و ارشاد و مراحل اقدام برای گرفتن امریه در این سازمان باید از ۲ یا ۳ ماه قبل از اعزام انجام شود. ثبت نام امریه وزارت فرهنگ و ارشاد در بخش کارگزینی این سازمان در هر استان صورت میگیرد. پس اگر داوطلب دریافت امریه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید پس از بررسی شرایط بالا، به بخش کارگزینی و سازماندهی منابع انسانی سازمان مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

ثبت نام امریه وزارت فرهنگ و ارشاد


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است ؟


سهمیه امریه وزارت فرهنگ و ارشاد

سهمیه امریه وزارت فرهنگ و ارشاد در هر استان متفاوت خواهد بود. شما میتوانید برای بررسی سهمیه امریه وزارت فرهنگ و ارشاد در استان محل سکونت خود، به اطلاعیه این سازمان رجوع کرده یا به اداره ی این سازمان در محل زندگی خود مراجعه حضوری داشته و راهنمایی های لازم را بدست آورید


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


سوالات متداول

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چه سازمانی گفته میشود؟

وزارت فرهنگ و ارشاد سازمانی است که نظارت بر رسانه های عمومی داشته و از پخش محتواهای غیراسلامی و ضد فرهنگی جلوگیری میکند.

شرایط عمومی دریافت امریه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟

اعتقاد به دین اسلام، نداشتن سابقه ی کیفری، داشتن تابعیت ایرانی، نداشتن غیبت غیر موجه همگی از شرایط عمومی دریافت امریه خدمت سربازی میباشد.

مشمولین متقاضی دریافت امریه سربازی نظام وظیفه باید چه زمانی اقدامات لازم را برای ثبت درخواست خود انجام دهند؟

مشمولین میتوانند حدود ۲ یا ۳ ماه قبل از اعزام به خدمت به سازمان مربوطه مراجعه کنند و برای تشکیل پرونده مدارک خود را به این سازمان تحویل دهند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Ministry of Culture and Islamic Guidance – Wikipedia

 

برای مشاوره در زمینه گرفتن امریه وزارت فرهنگ و ارشاد چگونه ممکن است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.