کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

چه طور امریه اداره اوقاف بگیریم؟

شرایط امریه اداره اوقاف

امریه اداره اوقاف یکی از موارد امریه است که بسیاری از مشمولان خدمت سربازی به دنبال کسب آن میباشند. مشمولان خدمت وظیفه ی عمومی با اخذ این نوع امریه میتوانند دو سال دوره خدمت خود را در این اداره و به عنوان سرباز امریه بگذرانند و از بسیاری دردسرها و سختی های سربازی معاف شوند. به همین دلیل است که مشمولان زیادی سعی میکنند امریه خدمت سربازی دریافت کنند. به این ترتیب سازمان ها و ادرات دولتی نیز کمبود نیروی خود را با مشمولان خدمت سربازی پر میکنند. اما دریافت امریه برای هر ارگان و اداره ای شرایط به خصوص خود را دارد. این موضوع درباره ی اداره ی اوقاف نیز صدق میکند. افرادی که تمایل دارند امریه اداره اوقاف اخذ کنند، بایستی از این شرایط و همچنین مراحل مختلف دریافت امریه آگاه شوند.

یکی از راه هایی که برای کسب این اطلاعات پیشنهاد میشود استفاده از مشاوره های نظام وظیفه میباشد. همکاران ما در مشاوره تلفنی نظام وظیفه آویژه آماده خدمت رسانی وپاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این حوزه میباشند. همچنین در ادامه ی این متن نیز سعی کرده ایم به بررسی نکات مربوط به شرایط و مراحل مختلف دریافت امریه سربازی اداره اوقاف بپردازیم.


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


شرایط امریه اداره اوقاف

شرایط امریه اداره اوقاف همان شرایطی است که سازمان وظیفه برای افراد واجد شرایط اخذ امریه مقرر کرده است. البته این اداره گاهی شرایط خاصی مانند مدرک تحصیلی و … را اعلام میکند که مشمولان باید حتما واجد آن باشند. در ابتدا به شرایط کلی امریه سربازی میپردازیم که به شرح زیر است:

• افراد متاهل

• خانواده شهدا، جانباز، ایثارگران و…

• مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی

• سرپرستان خانوار

• افراد معاف از رزم

افرادی که این شرایط را داشته باشند، میتوانند برای امریه اداره هایی همچون اداره اوقاف اقدام کنند. علاوه بر این شرایط اداره اوقاف بر اساس نیاز خود افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته هایی همچون حقوق، کامپیوتر و… باشند. یکی از نکات مربوط به شرایط امریه اداره اوقاف این است که گاهی این سازمان از بین ایتام نیز امریه میگیرد. همچنین نخبگان، حافظان و قاریان قرآن از دیگر افرادی هستند که به عنوان واجد شرایط امریه این سازمان در نظر گرفته میشوند. به این ترتیب چنانچه شما یکی از شرایط بالا را داشته باشید میتوانید به سازمان اوقاف و امور خیریه استان خود مراجعه کنید تا برای انجام مراحل بعدی اقدام کنید.

مدارک امریه اداره اوقاف


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


مدارک امریه اداره اوقاف

مدارک امریه اداره اوقاف و تهیه این مدارک موضوع مهمی است که مشمولان باید در نظر داشته باشند. معمولا کپی و اصل کارت ملی، عکس سه در چهار، مشخصات فردی از مدارکی هستند که مشمولان برای دریافت امریه باید ارائه دهند. علاوه براین موارد افرادی که مددجوی کمیته ی امداد و یا بهزیستی باشند باید معرفی نامه این سازمان ها را ارئه دهند.همچنین ارائه ی معرفی نامه بنیاد شهید، برای مشمولانی که خانواده شهدا، ایثارگران هستند الزامی است. اما از مهم ترین موضوعات مربوط به مدارک امریه اداره اوقاف مدرک تحصیلی مشمولان میباشد.

در این اداره معمولا افراد با مدرک کارشناسی و بالاتر امریه میگیرد، که مدرک و تخصص افراد با توجه به نیاز اداره اوقاف متغیر میباشد. کارشناسان با مدرک تحصیلی حسابداری، کامپیوتر و حقوق از جمله مواردی هستند که اداره اوقاف از بین آن ها امریه میگیرد. لذا ارائه مدرک تحصیلی در یکی از این رشته ها ضروری است.

مشمولانی که به اداره اوقاف مراجعه میکنند برای دریافت امریه باید برگه ی اعزام به خدمت را نیز در دست داشته باشند. لذا اقدام برای اعزام به خدمت باید قبل از مراجعه به این سازمان انجام شده باشد.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


مراحل پذیرش امریه اداره اوقاف

مراحل پذیرش امریه اداره اوقاف از گام های مختلفی تشکیل شده است که مشمولان باید از آن اطلاع داشته باشند. وقتی فردی متوجه شود که واجد شرایط اخذ امریه از اداره ی اوقاف است باید چکار کند؟ و به کجا مراجعه کند؟ مشمولان در قدم اول باید به کارگزینی اداره اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند و درخواست خود را اعلام کند همچنین از تاریخ امریه گیری این سازمان آگاه شوند. سپس تاریخ اعزام خود را با آن تاریخ تنظیم کنند. لازم به ذکر است که مشمولان تنها ۶ ماه بعد از فارغ التحصیلی خود فرصت دارند مدارک خود را برای اعزام، به سازمان وظیفه بفرستند در غیر این صورت به عنوان مشمول غایب در نظر گرفته میشوند. تقریبا یک ماه بعد از ارسال این مدارک برگ سبز که تاریخ اعزام مشمول بر روی آن درج شده به دست مشمول میرسد.

نکته ی مهم این است که مشمول باید برگه اعزام خود را هر چه سریع تر به اداره اوقاف تحویل دهد. لذا این اقدامات باید چند ماه زودتر انجام شود. از دیگر مراحل پذیرش امریه اداره اوقاف این است که وقتی مشمول برگه اعزام را دریافت کرد باید آن را هر چه سریعتر به اداره اوقاف ارائه دهد. این اداره با بررسی تمام این مدارک تصمیم نهایی را برای پذیرش امریه مشمولان و یا عدم پذیرش آن ها اخذ میکند. حتی اگر مشمولان موفق به دریافت امریه شوند، باید دوره آموزشی را که شامل آموزش های نظامی میباشد در پادگان ها بگذرانند. البته افراد معاف از رزم از این مرحله معاف هستند. دوره امریه به عنوان سوابق استخدامی افراد در نظر گرفته میشود اما این اداره هیچ تعهدی برای استخدام مشمولان بعد از پایان خدمت ندارد.


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


ثبت نام امریه اداره اوقاف

ثبت نام امریه اداره اوقاف موضوع مهمی است که مشمولان سوالات بسیار زیادی در باره ی آن دارند. اینکه چگونه و از چه طریقی میتوان برای امریه این اداره ثبت نام کرد سوالی است که در اینجا به آن میپردازیم. مهم ترین موضوع درباره ثبت نام امریه اداره اوقاف مربوط به زمان اقدام برای دریافت امریه میباشد. همانطور که قبلا گفته شد، اقدامات لازم برای دریافت برگه اعزام به خدمت سه ماه زودتر از تاریخی که اداره اوقاف به مشمول اعلام کرده است، باید انجام شود. بعد از اینکه مشمول برگه سبز اعزام به خدمت را دریافت کرد باید فورا آن را به اداره اوقاف تحویل دهد. اداره اوقاف با بررسی این مدارک تصمیم نهایی را برای پذیرش یا عدم پذیرش مشمولان میگیرد.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


سهمیه امریه اداره اوقاف

سهمیه امریه اداره اوقاف به مسائل مختلفی بستگی دارد، به طور کلی زمانی که تعداد مشمولان خدمت سربازی و افرادی که به خدمت اعزام میشوند زیاد باشد، سعی میشود بخشی از این نیروها در اختیار سازمان و ارگان های مختلف امریه گیر قرار گیرد. سازمان اوقاف هم یکی از این اداراتی است که سهمیه ای برای جذب نیرو از بین مشمولان خدمت وظیفه عمومی دارد.

سهمیه امریه اداره اوقاف توسط سازمان وظیفه عمومی مشخص میشود. چنانچه این سازمان تشخیص دهد که تعداد نیروهای یگان های خدمتی باید بیشتر باشد؛ از سهمیه اداراتی همچون اداره اوقاف میکاهد تا نیروی انسانی مورد نیاز نیروهای مسلح تکمیل شود. با مقرر کردن این سهمیه ها هم تعداد نیروهای سازمان وظیفه تنظیم میشود هم ادارات و سازمان ها میتوانند نیروهای مورد نیاز خود را از بین افراد واجد شرایط جذب کنند. به این ترتیب سربازی تعدادی از مشمولان نیز در ادارات و راحت تر انجام میشود.

سهمیه امریه اداره اوقاف


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


نکات مربوط به اخذ امریه اداره اوقاف

افرادی که قصد دارند برای دریافت امریه اوقاف اقدام کنند باید برخی نکات را درنظر بگیرند، از جمله اینکه با دریافت امریه دیگر نمیتوانند از کسری های خدمت که برای مشمولان در نظر گرفته شده است استفاده کنند. نکته ی دیگری که درباره امریه وجود دارد این است که گاهی برخی افراد تصور میکنند که حقوق دریافتی سربازان امریه بیشتر از سایر افراد است اما این موضوع درست نیست. البته در تعداد کمی از ادارات ممکن است میزان حقوق سربازان امریه متفاوت باشد. مشمولان باید توجه کنند که دریافت امریه به معنای استخدام در اداره یا ارگان مذکور نیست اما سنوات خدمت مشمول به عنوان سابقه شغلی درنظر گرفته میشود. همین مزیت ها باعث شده که تعداد داوطلبان دریافت امریه افزایش یابد که همین امر باعث سخت تر شدن دریافت امریه نیز شده است.


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


سوالات متداول

چه کسانی واجد شرایط دریافت امریه اداره اوقاف هستند ؟

افراد متاهل، خانواده شهدا، جانباز، ایثارگران ، مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، سرپرستان خانوار، افراد معاف از رزم و قاریان و حافظان قرآن از واجدین شرایط دریافت امریه این سازمان هستند.

چه مدارکی برای دریافت امریه اداره اوقاف لازم است؟

کپی و اصل کارت ملی، عکس سه در چهار، معرفی نامه کمیته امداد و بهزیستی و یا بنیاد شهید، مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر از مدارک مورد نظر میباشد.

مراحل پذیرش امریه اداره اوقاف کدامند؟

مراجعه به اداره اوقاف و اطلاع از تاریخ گرفتن سرباز امریه، اقدام برای دریافت برگه اعزام و ارائه آن قبل از تاریخ اعلام شده این سازمان از مراحل دریافت امریه این سازمان است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :    How to Start an Endowment for Your Nonprofit

 

 

برای مشاوره در زمینه چه طور امریه اداره اوقاف بگیریم؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.