کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام چه مزایایی دارد؟

شرایط امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام

امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام از انواع امریه هایی است که متقاضیان و طرفداران زیادی دارد. زیرا با امریه شدن در این ارگان دوره خدمت سربازی برای مشمولان بسیار راحت تر میشود. علت آن هم این است که مشمولان به جای گذراندن دوره سربازی در پادگان های نظامی میتوانند به شکل کارمند و در ساعات اداری در این ارگان خدمت کند. همچنین گاهی مشمولان نیاز به پوشیدن لباس فرم ندارند، به دلیل همین مزیت ها است که اکثر مشمولان به دنبال راهی برای امریه شدن به خصوص در مجمع تشخیص مصلحت نظام میباشند. اما اخذ امریه خدمت سربازی از مجمع تشخیص مصلحت نظام به همین راحتی ها هم نیست و همه ی مشمولان خدمت وظیفه عمومی نمیتوانند از آن برخوردار شوند. لذا کسب اطلاعات پیرامون چگونگی امریه شدن در این ارگان و همچنین قوانین مقرر شده درباره ی امریه سربازی موضوع مهمی است که مشمولان باید برای آن اقدام نمایند.

امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به مانند سایر ارگان ها دارای شرایط و ضوابط به خصوصی است که هر قدر اطلاع مشمولان متقاضی از این قوانین و شرایط بیشتر باشد، احتمال موفقیت آن ها در دریافت امریه نیز افزایش میابد. اما سوالی که ممکن است برای شما متقاضیان امریه در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش آید این است که چگونه میتوان اطلاعات دقیق و درستی از قوانین مربوطه به دست آورد. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد که استفاده از مشاوره نظام وظیفه یکی از همین راه ها میباشد. همکاران ما نیز در مرکز مشاوره آویژه آماده ارائه ی خدمات مختلف همچون مشاوره نظام وظیفه در این حوزه و تمام مسائل مربوط به نظام وظیفه، به شما عزیزان میباشند، با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد در این مقاله سعی میکنیم به تفضیل به شرح روند دریافت امریه در مجمع تشخیص مصلحت نظام میپردازیم.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


شرایط امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام

شرایط امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام چیست؟ این سوالی است که مشمولانی که متقاضی امریه در این ارگان هستند بارها و بارها با آن مواجه هستند. متقاضیان با کسب اطلاعات درست در این باره میتوانند گامی در جهت موفقیت در این مسیر بردارند. لذا در اینجا این شرایط را مورد بحث و بررسی قرار میدهیم. اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم؛ این شرایط به دو دسته ی عمومی و اختصاصی تقسیم شده اند. شرایط عمومی همانطور که از نامشان پیداست برای امریه شدن در تمام ارگان ها الزامی میباشد و شرایط اختصاصی نیز برای هر سازمان با دیگر ادارات متفاوت است. برخی از این شرایط عمومی شامل عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن فساد اخلاقی یا سوء پیشینه ، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان الهی مصرح در قانون اساسی و… میباشد. افرادی که فاقد یکی از این موارد باشند صلاحیت لازم برای امریه شدن را ندارند.

شرایط دیگر امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام

علاوه بر مواردی که گفته شد از دیگر شرایط امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام میتوان به شرایط اختصاصی اشاره کرد که از سوی همین ارگان مقرر شده اند. مدرک تحصیلی در یکی از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در رشته های مرتبط با فعالیت های مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله این شرایط میباشد. این رشته ها شامل حقوق، مدیریت، جغرافیا، کامپیوتر و… میباشند. نکته ی مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که متقاضیان نباید هیچگونه نسبت فامیلی با کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته باشند، در غیر این صورت امکان پذیرش مشمول به عنوان سرباز امریه در این ارگان وجود ندارد. افراد متاهل، معاف از رزم، افراد سرپرست خانوار، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و بستگان درجه یک ایثارگران و شهدا نیز از جمله کسانی هستند که واجد شرایط دریافت امریه از این سازمان میباشند و در اولویت قرار دارند.

شرایط دیگر امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است ؟


مدارک امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام

مدارک امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع مهمی است که گاهی متقاضیان دریافت امریه از این ارگان را با مشکل مواجه میکند. اما هیچ جای نگرانی نیست چرا که در اینجا تمام این مدارک مورد نیاز را مطرح میکنیم. قبل از هر چیز ارائه ی مدارک شناسایی همچون تصویر شناسنامه و کارت ملی اهمیت دارد. افرادی که متاهل هستند نیز باید مدارک مربوط به تاهل خود را ارائه کنند. یکی از مهم ترین مدارکی که متقاضیان امریه باید به موقع ارائه دهند، برگه ی اعزام به خدمت سربازی میباشد.

توجه کنید اگر این برگه به موقع ارائه نشود ممکن است که موفق به دریافت امریه نشوید. گواهی مربوط به نداشتن غیبت از سربازی نیز از دیگر مدارک امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام میباشد. افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند نیز باید این موضوع را با ارائه ی برگه ی معرفی نامه از این سازمان ها به اثبات برسانند.

خانواده ها شهدا و ایثارگران نیز میتوانند معرفی نامه ای از بنیاد شهید دریافت کنند. افرادی که این معرفی نامه را ارائه میدهند در زمان جذب امریه در اولویت قرار دارند. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ارائه مدرک تحصیلی مرتبط نیز موضوع مهمی است که مشمولان و متقاضیان باید در نظر داشته باشند.


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


مراحل پذیرش امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام

مراحل پذیرش امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام کمی پیچیده است به همین دلیل به شما توصیه میکنیم قبل از اقدام برای این کار اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. وقتی فردی میخواهد برای دریافت امریه از مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام کند ابتدا باید بداند که این سازمان در چه تاریخ هایی سرباز امریه جذب میکند و مدارک مورد نیاز را که در قسمت قبل گفتیم جمع آوری نماید. بعد از اینکه از این تاریخ ها مطلع شدید باید زمان اعزام به خدمت خود را طوری تنظیم کنید که با تاریخ اعلام شده از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی باشد. یعنی لازم است مدارک خود را دو یا سه ماه زود تر به سازمان وظیفه ارسال کنید.

بعد از گذشت مدت کوتاهی از ارسال مدارک برگه اعزام به خدمت برای مشمولان ارسال میشود. این برگه باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه گردد تا اقدامات بعدی انجام شود.

از دیگر مراحل پذیرش امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت برگه مربوط به پذیرش امریه است که باید بعد از پایان دوره آموزشی به یگان خدمتی مربوطه ارائه شود.


بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


ثبت نام امریه مجمع تشحیص مصلحت نظام

ثبت نام امریه مجمع تشحیص مصلحت نظام مرحله ی مهمی است که آن دسته از مشمولان که متقاضی دریافت امریه از این سازمان هستند باید با دقت هر چه تمام تر آن را پشت سر بگذارند. ثبت نام برای امریه در این سازمان نیز به مانند دیگر ارگان ها اغلب به شکل اینترنتی و از طریق سامانه های مربوطه انجام میشود. در زمان ثبت نام امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه ی تمام مدارک مورد نظر این سازمان و همچنین پذیرفتن تعهدات مطرح شده از جانب این ارگان ضروری میباشد. یکی از تعهداتی که مشمولان باید در زمان ثبت نام به این ارگان بدهند، تعهد به خدمت به مدت ۲۴ ماه یا دو سال میباشد. طبق این تعهد با افرادی که غیبت داشته باشند و یا به عبارتی از ارگان محل خدمت خود فرار کنند مطابق با قوانین نظام وظیفه مربوط به سربازان فراری و غایب مجازات خواهند شد.

ثبت نام امریه مجمع تشحیص مصلحت نظام


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


سهمیه امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام

سهمیه امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام چیست و چگونه تعیین میشود؟ سهمیه ی امریه موضوعی است که در اینجا به شرح و بررسی آن میپردازیم. همانطور که میدانید سازمان وظیفه هر ساله تعداد زیادی از سربازان خود را تحت عنوان سرباز امریه به دیگر ارگان ها و سازمان ها واگذار میکند. طی این اقدام هم سربازان با شرایط خاص میتوانند دوره ی سربازی راحت تری داشته باشند و هم ارگان های دولتی و گاه غیر دولتی کمبود نیروی خود را جبران میکنند. اما تعداد سربازانی که در هر سال تحت عنوان امریه به ارگان های مختلف تعلق میگیرد متفاوت است و تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد. یکی از این موارد تعداد مشمولان هر سال میباشد. با افزایش این تعداد سهمیه ی ارگان ها از جمله سهمیه امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز افزایش میابد.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


سوالات متداول

سهمیه امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام چگونه است؟

تعداد سربازانی که در هر سال تحت عنوان امریه به ارگان های مختلف تعلق میگیرد متفاوت است و تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد. یکی از این موارد تعداد مشمولان هر سال میباشد. با افزایش این تعداد سهمیه ی ارگان ها از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز افزایش میابد.

مدارک مورد نیاز برای امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام کدامند؟

ارائه ی مدارک شناسایی همچون تصویر شناسنامه و کارت ملی اهمیت دارد. افرادی که متاهل هستند نیز باید مدارک مربوط به تاهل خود را ارائه کنند. یکی از مهم ترین مدارکی که متقاضیان امریه باید به موقع ارائه دهند، برگه ی اعزام به خدمت سربازی میباشد.

شرایط لازم برای امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام کدامند؟

عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن فساد اخلاقی یا سوء پیشینه ، اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان الهی مصرح در قانون اساسی و… میباشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه

 

برای مشاوره در زمینه امریه مجمع تشخیص مصلحت نظام چه مزایایی دارد؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.