کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط امریه دادگستری چگونه ممکن است؟

شرایط امریه دادگستری

امریه دادگستری یکی دیگر از ارگان هایی است که جهت تکمیل نیروی کاری خود سربازان امریه را جذب میکند. بسیاری از مشمولان خدمت سربازی به پذیرش در قوه قضاییه یا همان دادگستری علاقه مند هستند. اما چون از زمان، شرایط، مدارک و نحوه پذیرش اطلاعات کافی ندارند، موفق به ثبت نام و جذب در امریه نمیشوند. لازم است بدانید که ثبت نام امریه خدمت سربازی زمان دقیقی ندارد. زیرا هر استان و سازمانی با توجه به سهمیه و نیاز خود به نیروی امریه در زمان های متفاوت درخواست نیرو میدهند.

امریه دادگستری به چند دلیل مورد توجه مشمولان خدمت قرار گرفته است. اولین مورد این است که سربازان موظف به پوشیدن لباس سربازی و یا احترام نظامی نیستند. زیرا میتوانند در سازمان های مربوطه و با لباس شخصی فعالیت کنند. مورد دیگر فعالیت در زمان مشخص اداری است و نیازی به شیفت و پست در پادگان ندارند. علاوه بر اینها خدمت سربازی امریه میتواند در رزومه کاری فرد به عنوان سابقه کار محسوب شود، چه بسا در آینده سبب ایجاد موقعیت شغلی در سازمان مربوطه نیز بشود. برای کسب تمامی اطلاعات لازم در مورد خدمت در امریه میتوانید از طریق مشاوره نظام وظیفه به آگاهی های لازم در زمینه های مختلف برسید.


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


شرایط امریه دادگستری

شرایط امریه دادگستری شامل برخی قواعد و قوانینی است که تمامی متقاضیان خدمت امریه باید آنها را رعایت کنند. به طور مثال نداشتن غیبت سربازی، نداشتن کسری خدمت برای پذیرش در بعضی سازمان ها، داشتن حداقل مدرک لیسانس، البته بعضی سازمان ها مدرک تحصیلی بالاتری میخواهند. مورد دیگر در امریه دادگستری هماهنگ بودن رشته تحصیلی با فعالیت سازمان مربوطه‌ است.توجه داشته باشید که داشتن هرگونه رابطه سببی یا نسبی با کارمندان اداره مربوطه سبب لغو شدن امریه میشود. از دیگر شرایط امریه دادگستری داشتن یکی از شرایط عمومی پذیرش در امریه سربازی است. خانواده ایثارگران (شهدا، جانبازان، رزمندگان) در اولویت هستند، سپس خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، افراد معاف از رزم، قاریان برتر، استعداد های ویژه، حافظان قران و نخبگان، افراد متاهل و ایتام نیز در دسته های بعدی قرار میگیرند.

از‌ دیگر شرایط پذیرش داشتن سلامت جسمانی برای انجام امور کاری لازم، عدم حضور در گروه های مخالف با نظام جمهوری اسلامی، اعتقاد به دین اسلام و یا سایر ادیان مورد تایید اسلام، تبعیت از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی، داشتن سابقه بالاتر از شش ماه در بسیج، و برخی موارد دیگر از شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در خدمت سربازی امریه میباشد. البته ممکن است هر ارگانی شرایط و ضوابط خاصی را برای سازمان خود در نظر داشته باشد.

مدارک امریه دادگستری


بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


مدارک امریه دادگستری

مدارک امریه دادگستری چه چیزهایی هستند؟ همانطور که میدانید برای جذب در خدمت امریه مدارک خاصی مورد نیاز است؛ متقاضیان بهتر است ابتدا از این مدارک لازم آگاه شوند سپس جهت ثبت نام اقدام نمایند. در اینجا میخواهیم مدارک مورد نیاز امریه دادگستری را شرح دهیم. ابتدا تصویر برگه اعزام تمامی مشمولان لازم است. سپس درخواست کلیه متقاضیان و تعیین محل خدمت، مورد دیگر‌ تصویر تمامی صفحات شناسنامه جهت بررسی مشخصات همسر ویژه افراد متاهل، معرفی نامه از بنیاد شهدا برای خانواده شهدا و جانبازان، معرفی نامه سازمان بهزیستی یا کمیته امداد برای افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی یا بهزیستی.

از دیگر مدارک امریه دادگستری تعهد نامه در خصوص عدم هر گونه رابطه سببی یا نسبی با کارمندان سازمان مربوطه میباشد. چهار برگ تصویر پشت و رو از کارت ملی، چهار برگ‌ تصویر از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی همسر، عکس پرسنلی از متقاضی، گواهی از آخرین مدرک تحصیلی و معدل و.. نمونه هایی از مدارک لازم جهت جذب خدمت امریه هستند. تمامی این مدارک باید در شرکت ها، اداره ها و سازمان های مربوطه برابر اصل شوند و به وزارت متبوع ارائه شوند. مدارک باید به طور دقیق و با کیفیت بالا تکمیل شوند. هر گونه کاستی و یا عدم وضوح در مدارک سبب لغو روند پذیرش میشوند. ارائه این مدارک و تکمیل آنها دلیلی بر موفقیت در جذب امریه نمیباشد‌. پس طی مراحل کلی و انجام بررسی های لازم نتیجه نهایی توسط دادستانی کل اعلام میشود.


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


مراحل پذیرش امریه دادگستری

مراحل پذیرش امریه دادگستری شامل برخی امور کاری است که تمامی متقاضیان باید جهت جذب شدن در امریه باید پشت سر بگذارند. در اینجا میخواهیم به طور خلاصه شما را با این مراحل آشنا کنیم. مشمولان باید در پایگاه اطلاع رسانی سازمان ثبت نام کنند. سپس باید با در دست داشتن مدارک مربوطه به صورت حضوری مراجعه کنند. کاربرگ های مربوطه باید تکمیل و بررسی شوند‌. در این مرحله مشمولان برای گزینش و انجام مراحل لازم معرفی میشوند. سپس برگه اعزام را اخذ مینمایند و به مراکز مربوطه جهت صدور امریه معرفی میشوند. از دیگر مراحل پذیرش امریه دادگستریی تسویه حساب با دانشگاه و پایان کامل مقطع تحصیلی میباشد، به این صورت میتوان نامه مراجعه به سازمان نظام وظیفه را در دست داشت، باید به سازمان مد نظر خود مراجعه کنید و با مسئولان مربوطه جهت گرفتن تاییدیه امریه صحبت کنید.

هر ارگان و سازمانی در زمان خاص خود نیروی امریه جذب میکند بهتر است پیش از درخواست اعزام از زمان دقیق آن مطلع شوید. تمامی متقاضیان باید برای جذب در امریه برگه سبز داشته باشند. از آنجایی که دریافت برگه سبز حدود ۳ ماه طول میکشد ، لذا با در نظر گرفتن این زمان و زمان اعزام باید به موقع اقدام کنید. سربازان امریه تنها شش ماه بعد دوره تحصیلی خود میتوانند برای اعزام به امریه اقدام کنند. اینها مواردی از مراحل امریه میباشند.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


ثبت نام امریه دادگستری

ثبت نام امریه دادگستری مراحل، مدارک، شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. مشمولان خدمت امریه باید تمامی مراحل ثبت نام را با موفقیت انجام بدهند تا جذب آنها در امریه انجام شود. ابتدا باید بدانید که برای جذب امریه شدن چه رشته های تحصیلی لازم است، متقاضیان باید فارغ التحصیل در رشته های کامپیوتر، الهیات و معارف اسلامی، حقوق، علوم قضایی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، حسابداری و چند شاخه مدیریت باشند.متقاضیان باید با اطلاعات دقیق از سهمیه هر سازمان، رشته های مورد نیاز، زمان و نحوه ثبت نام با در دست داشتن مدارک کامل جهت ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام امریه دادگستری زمان مشخصی ندارد، ممکن است در استان ها و سازمان های مختلف با توجه به نیاز ثبت نام ها متفاوت باشند.

نکاتی که در ثبت نام امریه باید به آنها توجه کنید عبارت اند از: مدت زمان امریه که به مدت ۲۴ ماه میباشد و برخی سازمان ها کسری خدمت را نمیپذیرند، البته این زمان برای خدمت در ارگان های دولتی میباشد اما در ارگان های نظامی ۲۱ ماه خدمت است. میزان خدمت رسانی در سازمان مربوطه مطابق با زمان اداری است اما در صورت نیاز ، اداره میتواند سربازان را بدون پرداخت هزینه اضافه کاری مشغول به کار کند.

ثبت نام امریه دادگستری


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


سهمیه امریه دادگستری

سهمیه امریه دادگستری را نمیتوان به طور دقیق بیان کرد. میزان سهمیه هر ساله توسط دادستانی کل مشخص میشود. با توجه به نیاز هر ارگانی سهمیه ها تعیین میشود، با توجه به برتری هایی که سربازی امریه نسبت به سربازی معمولی دارد، طی سالهای گذشته درخواست مشمولان به جذب در سربازی امریه بیشتر از سهمیه های لازم شده است. از آنجایی که سهمیه ها نیز با محدودیت هایی همراه است ، نمیتوان پذیرش تمامی داوطلبان امریه را پوشش داد. به همین خاطر ممکن است اقداماتی در زمینه کاهش سهمیه امریه دادگستری صورت بگیرد. اگر به جذب در امریه علاقه مند هستید باید با دریافت یک مشاوره جامع، از تمامی سهمیه های مختلفی که به ارگان ها و سازمان های مختلف تعلق میگیرد مطلع باشید.

اینکه کدام استان ها؟ کدام سازمان ها؟ کدام رشته های تحصیلی؟ در چه زمانی؟ به چه تعداد نیرویی؟ با چه مدارک، شرایط و ضوابطی نیاز دارند؟ می تواند به موفقیت شما در جذب امریه سربازی کمک کند. داشتن شرایط عمومی و اختصاصی، داشتن مدرک تحصیلی در دانشگاه های معتبر با معدل بالا ، داشتن مدارک مورد نیاز به طور کامل در پذیرش شما تاثیر قابل توجهی دارد. بهتر است بدانید پشت سر گذاشتن مراحل ثبت نام و تکمیل آنها ارتباطی با قطعیت پذیرش ندارد. نتیجه نهایی توسط دادستانی کل اعلام خواهد شد.


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


سوالات متداول

ثبت نام امریه دادگستری چه زمانی است؟

لازم است بدانید که ثبت نام خدمت امریه زمان دقیقی ندارد. زیرا هر استان و سازمانی با توجه به سهمیه و نیاز خود به نیروی امریه در زمان های متفاوت درخواست نیرو میدهند.

مدارک مورد نیاز برای امریه دادگستری چیست؟

تعهد نامه در خصوص عدم هر گونه رابطه سببی یا نسبی با کارمندان سازمان مربوطه میباشد. چهار برگ تصویر پشت و رو از کارت ملی، چهار برگ‌ تصویر از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی همسر، عکس پرسنلی از متقاضی، گواهی از آخرین مدرک تحصیلی و معدل و.. لازم است.

امریه دادگستری چه شرایطی دارد؟

نداشتن غیبت سربازی، نداشتن کسری خدمت برای پذیرش در بعضی سازمان ها، داشتن حداقل معدل لیسانس، البته بعضی سازمان ها مدرک تحصیلی بالاتری میخواهند. مورد دیگر در امریه دادگستری هماهنگ بودن رشته تحصیلی با فعالیت سازمان مربوطه‌ الزامی است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Administration

 

برای مشاوره در زمینه شرایط امریه دادگستری چگونه ممکن است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.