کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

امریه ستاد اجرایی فرمان امام چگونه ممکن است؟

شرایط امریه ستاد اجرایی فرمان امام

امریه ستاد اجرایی فرمان امام که یکی از سازمان های دولتی تحت نظارت رهبر جمهوری اسلامی میباشد، از پرطرفدارترین سازمان های امریه دهنده به شمار میرود. شاید تا به حال در مورد امریه ستاد اجرایی فرمان امام چیزی نشنیده باشید. ستاد اجرایی فرمان امام که به دستور حضرت امام خمینی تاسیس شد، یک سازمان خیریه و جکومتی است که از سال ۱۳۶۸ فعالیت میکند. هم چنین این ستاد در بخش اقتصادی فعالیت میکند. باید این نکته را نیز بدانید که شرکت های زیادی تحت نظارت این ستاد در زمینه های بانکداری، املاک ، صنعت و خدمات مالی فعالیت های بسیاری دارند.

آشنایی با امریه ستاد اجرایی فرمان امام به مشمولین این فرصت را میدهد تا از طرفی این سازمان و فعالیت هایش را بیشتر بشناسند. هم چنین فرصتی است تا از شرایط و قوانین دریافت امریه در این سازمان نیز مطلع شده و سریع تر برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام کنند. میدانید که خدمت سربازی یکی از دغدغه های جوانان ذکور در کشور است. پس امریه های سازمان های مختلف راهی برای آُسان کردن دوره ی خدمت ضرورت میباشد. اگر بخواهیم تعریف دقیقی از امریه خدمت سربازی داشته باشیم باید بگوییم که امریه های سربازی بخشی از تسهیلات سازمان نظام وظیفه عمومی میباشد. این سازمان از طریق مشارکت با نهادهای دولتی سعی دارد جوانان را به سوی ارتقا علم و فناوری کشور سوق دهد.

شاید بپرسید امریه سربازی چه فوایدی برای جوانان به همراه دارد؟ مزایای امریه سربازی این گونه است که جوانان برای دوره ی خدمت ضرورت خود در مشاغل مرتبط با رشته ی تحصیلی خود شروع به فعالیت میکنند. متقاضیان میتوانند برای سازمان ها و ادارات دولتی درخواست امریه داده و در این سازمان ها مشغول به کار شوند. این مقاله امریه ستاد اجرایی فرمان امام را برای شما به طور مفصل توضیح خواهد داد.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


شرایط امریه ستاد اجرایی فرمان امام

شرایط امریه ستاد اجرایی فرمان امام که در بالا در مورد ویژگی ها و فعالیت هایش صحبت کردیم دارای قوانین ویژه ای میباشد. استاد اجرایی فرمان امام با همکاری سازمان نظام وظیفه عمومی و تصویب شرایط و قوانین مختلف هر ساله درصد زیادی از متقاضیان دریافت امریه را به خدمت میگیرد. با این شرایط امریه ستاد اجرایی فرمان امام، مشمولین میتوانند دوره ی خدمت سربازی خود را در یکی از شرکت های وابسته به این ارگان بگذرانند.

باید بدانید که مجموعه شرایط و ضوابط در هر سازمانی ویژگی های خاص خود را دارد.اما به طور کلی شرایط عمومی در بیشتر سازمان های دولتی مشترک میباشد. پس برای دریافت امریه در هر نوع سازمان دولتی مشمولین موظف اند این شرایط را مطالعه کرده و بر اساس آن ها تصمیم به دریافت امریه نمایند. سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، شرایط دریافت امریه را برای متقاضیان مشخص کرده است. بر اساس این شرایط که در اینجا توضیح خواهیم داد مشمولین میتوانند اقدامات لازم را انجام داده و مراحل دریافت امریه را پشت سر بگذارند.

شرایط دریافت امریه خدمت سربازی

  1. داشتن عضویت در سازمان بنیاد نخبگان ملی
  2. داشتن کارت عضویت سازمان بهزیستی کشور
  3. اعضای استعدادهای درخشان در دانشگاه ها
  4. فرزندان شهذا، ایثارگران و جانبازان
  5. قاریان و حافظان قرآن
  6. داشتن عضویت در کمیته امداد امام خمینی
  7. مشمولین متاهل و دارای همسر
  8. مشمولین دارای فرزند
  9. مشمولین سرپرست خانوار
  10. مشمولین عضو ایتام

این شرایط گفته شده توسط سازمان نظام وظیفه ی عمومی برای مشمولین تصویب شده و بر این اساس جوانان ذکور حق استفاده از امریه های سازمان های مختلف را خواهند داشت. پس کسانی که از یکی از این شرایط بهره مند هستند میتوانند با ذریافت اطلاعات درباره ی سازمان های مختلف برای امریه ی این سازمان ها اقدامات اولیه را انجام دهند.

شرایط دریافت امریه خدمت سربازی


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


مدارک امریه ستاد اجرایی فرمان امام

مدارک امریه ستاد اجرایی فرمان امام و شرایط اختصاصی این سازمان هر ساله توسط خود سازمان مشخص شده و به مشمولان ابلاغ میشود. مشمولانی که قصد دارند برای امریه سربازی ستاد اجرایی فرمان امام درخواست دهند باید از مدارک مورد نیاز این سازمان و شرایط اختصاصی آن مطلع شوند.

مدارک امریه ستاد اجرایی فرمان امام

  • معرفی نامه از یکی از سازمان های گفته شده در بالا که مشمول از طریق آن شامل دریافت امریه میشود. این سازمان ها بنیاد شهید، سازمان بهزیستی کشور، ایتام و سازمان های دیگر را شامل میشود.
  • برگه تسویه حساب با دانشگاه محل تخصیل مشمول که مشخص میکند مشمول درس خود را به اتمام رسانده و مشمول خدمت سربازی نظام وظیفه میباشد.
  • مدارک شناسایی مشمول شامل شناسنامه، کارت ملی و غیره که برای تکمیل پرونده در سازمان ستاد اجرایی فرمان امام ار متقاضی خواسته میشود.
  • عکس ۳*۴ پرسنلی به صورت رنگی و تمام رخ از مشمولین که در روز ثبت نام و تحویل مدارک به سازمان مربوطه ارائه میگردد.
  • رزومه کاری و سابقه کاری در صورتی که مشمول در طول دوران تحصیل خود مشغول به کار بوده باشد.
  • مدارک تحصیلی مشمول و گواهی آخرین مدرک تحصیلی آن برای ارائه و تشکیل پرونده الزامی است.
  • داشتن برگه سبز اعزام به خدمت از دیگر الزامات مورد نیاز برای دریافت امریه این سازمان میباشد.

همچنین شما خوانندگان عزیز میتوانید سوالات خود را در همه ی زمینه های نظام وظیفه و انواع امریه های سربازی با مرکز مشاوره سربازی در میان گذاشته و اطلاعات کامل را از مشاورین این مرکز دریافت کنید.


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است ؟


مراحل پذیرش امریه ستاد اجرایی فرمان امام

مراحل پذیرش امریه ستاد اجرایی فرمان امام از طریق مراجعه حضوری به سازمان های زیرمجموعه ی این مرکز صورت میپذیرد. بنابراین مشمولین باید در تاریخ اعلام شده و مشخص برای دریافت امریه و انجام مراحل پذیرش امریه ستاد اجرایی فرمان امام به این ستاد مراجعه کند. مشمولین در نظر داشته باشند که ستاد اجرایی فرمان امام هر ساله متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر را پذیرش خواهد کرد.

داشتن مدرک تحصیلی یکی از شروط اختصاصی این سازمان به حساب میاید. که در سال های گذشته در دو حوزه ی مدیریتی و تخضضی جذب نیرو انجام داده است. رشته های مورد درخواست ستاد اجرایی فرمان امام هر ساله در اطلاعیه ای عمومی به داوطلبین ابلاغ میگردد. در اینجا به برخی رشته های مهم و مورد نیاز این ستاد اشاره خواهیم کرد.

رشته های مورد نیاز ستاد اجرایی فرمان امام

  1. مهندسی کشاورزی
  2. مهندسی برق
  3. علوم اقتصاد
  4. مهندسی کامپیوتر
  5. حسابداری
  6. امور مالی
  7. مهندسی نفت
  8. مهندسی شیمی
  9. مهندسی مکانیک
  10. مهندسی معماری
  11. مهندسی عمران
  12. زبان انگلیسی
  13. مدیریت مالی
  14. مدیریت دولتی
  15. حقوق
  16. و سایر رشته های دیگر

  17. بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


ثبت نام امریه ستاد اجرایی فرمان امام

ثبت نام امریه ستاد اجرایی فرمان امام و تاریخ دریافت مدارک هر ساله توسط این مرکز اعلام میگردد. مشمولین برای ثبت نام امریه ستاد اجرایی فرمان امام باید به حوزه های زیرمجموعه ی این ستاد در مراکز استان ها مراجعه کنند. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که اقدام سریع میتواند آن ها را در اولویت دریافت امریه در این سازمان قرار دهد. داوطلبان باید پس از پایان تحصیل خود مدارک لازم را جمع آوری کرده و برای ثبت درخواست خود به این ستاد مراجعه کنند.

ثبت نام امریه ستاد اجرایی فرمان امام


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


 سهمیه امریه ستاد اجرایی فرمان امام

سهمیه امریه ستاد اجرایی فرمان امام و سایر سازمان ها و ارگان های دولتی در کشور به تمام استان ها تعلق میگیرد. مشمولین میتوانند با داشتن شرایط گفته شده در بالا از سهمیه امریه ستاد اجرایی فرمان امام استفاده کرده و امریه سربازی دریافت کنند. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم سازمان های زیادی با نظام وظیفه در زمینه امریه های خدمت سربازی همکاری میکنند. فهرست برخی از این ادارات و نهادها را در اینجا به طور مختصر برای شما آورده ایم.

لیست وزارتخانه ها و مراکز دولتی امریه بگیر

  1. وزارت دفاع
  2. وزارت ارتباطات و فناوری
  3. سازمان میراق فرهنگی
  4. سازمان جهاد سازندگی
  5. سازمان محیط زیست
  6. سازمان بهزیستی
  7. سازمان جهاد کشاورزی
  8. وزارت آموزش و پرورش
  9. وزارت فرهنگ و ارشاد
  10. سازمان تامین اجتماعی
  11. دانشگاه های دولتی و آزاد
  12. سازمان اسناد کشور
  13. سازمان هواپیمایی کشور
  14. وزارت مسکن و شهرسازی

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


سوالات متداول

ستاد اجرای فرمان امام چه نوع سازمانی است؟

این سازمان یکی از ارگان های دولتی تحت نظارت نهاد مقام معظم رهبری میباشد که در شاخه های اقتصادی، صنعتی، بانکداری و امور مالی در کشور فعالیت میکند.

مشمولینی که از کسری های خدمت سربازی استفاده میکنند، برای دریافت امریه در ستاد اجرایی فرمان امام میتوانند اقدام کنند؟

خیر. مشمولین دریافت کسر خدمت به هیچ عنوان نمیتوانند برای امریه در این سازمان درخواست دهند.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای دریافت امریه از ستاد اجرای فرمان امام چیست؟

مدرک تحصیلی مشمول برای دریافت امریه در این سازمان باید حداقل فوق لیسانس و بالاتر باشد. رشته ی مشمول نیز باید مرتبط با رشته های درخواستی این سازمان باشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   Execution of Imam Khomeini’s Order

 

برای مشاوره در زمینه امریه ستاد اجرایی فرمان امام چگونه ممکن است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.