کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

با شرایط امریه وزارت ورزش و جوانان بیشتر آشنا شویم

شرایط امریه وزارت ورزش و جوانان

امریه وزارت ورزش و جوانان یکی از فرصت های مناسبی است که به مشمولین خدمت سربازی وظیفه عمومی داده میشود. شاید خیلی از جوانان در مورد امریه خدمت سربازی نکاتی شنیده باشند. اما این مسئله برای بسیاری از افراد ذکور در کشور هنوز نامفهوم بوده است. هم چنین بسیاری از افراد شرایط و قوانین امریه های خدمت را به طور کامل نمیدانند. به همین منظور این مقاله شما را با امریه های خدمت سربازی به ویژه امریه وزارت ورزش و جوانان آشنا خواهد کرد.

امریه ی سربازی از تسهیلات مهم سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا است که جوانان را ترغیب میکند تا به جای رفتن به خدمت سربازی، دوره ی خدمت ضرورت خود را در سازمان های دولتی انجام دهند. برخی میگویند مگر ممکن است مشمولین به خدمت سربازی نروند؟ باید بگوییم بله این امکان وجود دارد. امریه سربازی مشارکت سازمان ها و نهادهای دولتی با سازمان نظام وظیفه است. این نهادها مشمولین را به خدمت گرفته و از دانش و تجربه ی آن ها بهره مند خواهند شد. در واقع مشمولین به نوعی فرصتی خواهند یافت تا تجربه ی کاری کسب کرده و سابقه ی کاری بدست آورند.

وزارت ورزش و جوانان نیز جزو این سازمان های مشارکت کننده محسوب میشود. که حدود ۱۰ سال پیش این وزارتخانه تاسیس شده است و مسائل مرتبط با ورزش جوانان را مورد بررسی قرار میدهد. هر ساله نیز تعداد متقاضیان دریافت امریه سربازی در این سازمان افزایش میابد.

جوانان نیز برای دریافت امریه سربازی در این ارگان ها باید اطلاعات کافی بدست آورده و شرایط هر یک از این سازمان های دولتی را بررسی کنند. اگرچه شرایط عمومی در بیشتر این نهادها یکسان است. اما هر سازمان شرایط اختصاصی مربوط به خود را داشته که در ادامه ی مقاله آن ها را با هم خواهیم خواند.


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


شرایط امریه وزارت ورزش و جوانان

شرایط امریه وزارت ورزش و جوانان از جمله شرایط آسانی است که داوطلبان به راحتی میتوانند برای دریافت امریه این سازمان اقدام کنند. متثاضیان دریافت امریه باید قبل از اقدام برای گرفتن امریه خدمت وظیفه به نکات زیادی توجه کرده و مطالب زیادی در این باره بخوانند. زیرا امریه های سربازی جذب نیروهای خود را در سازمان های دولتی ارائه داده و وارد شدن در این ارگان های دولتی نیازمند شرایط خاص خود میباشد.

عمومی ترین شرایط امریه وزارت ورزش و جوانان

  1. اعتقاد به دین اسلام
  2. نداشتن سابقه ی کیفری و جزایی
  3. اعتقاد به ولایت فقیه
  4. اعتقاد و التزام به جمهوری اسلامی ایران
  5. التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  6. عدم اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
  7. وابستگی نداشتن به گروه های غیر قانونی
  8. التزام به احکام اسلامی

این شرایط عمومی از الزامات مهمی است که مشمولین باید آن ها را در نظر داشته باشند. علاوه بر این شرایط ، سازمان نظام وظیفه نیز برای امریه های خدمت سربازی قوانین و مقرراتی وضع کرده است. که بر اساس آن به وزارتخانه ها و سازمان ها اجازه داده میشود تا از بین متقاضیان داوطلب، نیروهای امریه به خدمت گرفته شوند. این شرایط مهم نیز شامل موارد زیر است. این موارد را خوانده و در صورت داشتن سوال و پرسش با مشاوره نظام وظیفه تماس بگیرید.

شرایط امریه سربازی

  1. داشتن همسر
  2. داشتن فرزند
  3. استعدادهای درخشان دانشگاه ها
  4. نخبگان ملی اعضای بنیاد نخبگان
  5. اعضای خانواده های ایثارگران
  6. خانواده های ایتام
  7. افراد سرپرست خانواده
  8. اعضای بهزیستی
  9. اعضای کمیته امداد
  10. معافیان خدمات رزمی
  11. نداشتن غیبت سربازی
  12. داشتن مدارک دانشگاهی مرتبط
  13. داشتن حداقل مدرک کارشناسی

مدارک امریه وزارت ورزش و جوانان


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


مدارک امریه وزارت ورزش و جوانان

مدارک امریه وزارت ورزش و جوانان بر اساس اطلاعیه سازمان مربوطه یا به صورت اینترنتی اسکن شده و در سایت وزارتخانه آپلود میشود. یا مشمولین باید این مدارک امریه وزارت ورزش و جوانان را به صورت حضوری با این سازمان تحویل دهند. پس مشمولین باید مدارک مورد نیاز دریافت امریه خدمت سربازی را آماده کرده و پس از اعلام وزارتخانه، مدارک خود را برای ارائه تحویل دهد.

از آنجایی که مهم ترین مدارک مورد نیاز برای گرفتن امریه خدمت سربازی مدرک تحصیلی است. مشمولین باید هنگام اقدام مدارک تحصیلی خود را همراه داشته باشند. برخی فکر میکنند که میتوانند همزمان با دوران تحصیل از امریه های سربازی نیز استفاده کنند. این تفکر کاملا اشتباه بوده و وجهه ی قانونی ندارد. به هیچ عنوان مشمولینی که در معافیت تحصیلی به سر میبرند. نمیتوانند از امریه های سربازی سازمان های مختلف استفاده کنند. پس باید بعد از فارغ التحصیلی مدارک دانشگاهی خود را نیز برای گرفتن امریه به سازمان مربوطه تحویل دهید.

مدارک لازم برای امریه خدمت سربازی

  • آخرین مدرک تحصیلی و دانشگاهی
  • کپی تایید شده مدارک تحصیلی
  • اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات
  • اصل کارت ملی و کپی از آن
  • سند ازدواج برای مشمولین متاهل
  • شناسنامه ی همسر مشمول به همراه کپی
  • نامه ی تسویه با دانشگاه
  • معرفی نامه از سازمانی که مشمول تحت حمایت آن میباشد

و مدارک دیگر مانند سابقه ی کاری که میتواند برای مشمولین یک امتیاز به حساب بیاید. مشمولین باید دقت داشته باشند که وزارتخانه ی مربوطه هر سال رشته های مورد نیاز خود را در اطلاعیه معرفی کرده و بر اساس آن نیروی امریه پذیرش میکند. با مشاوره نظام وظیفه در این مرکز از آخرین اخبار و اطلاعیه های امریه های وزارت ورزش و جوانان مطلع شوید.


بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


مراحل پذیرش امریه وزارت ورزش و جوانان

مراحل پذیرش امریه وزارت ورزش و جوانان برای افرادی صورت میگیرد که دارای کارت سبز اعزام به خدمت باشند. در واقع مشمولین برای انجام مراحل پذیرش امریه وزارت ورزش و جوانان باید در زمان مشخص شده اقدامات را انجام داده و مدارک خود را به سازمان ورزش و جوانان ارائه کنند.

مراحل دریافت امریه سربازی وزارت ورزش و جوانان

  1. دریافت اطلاعات درباره شرایط و ضوابط امریه ی وزارت ورزش
  2. ثبت نام اینترنتی در سایت وزارت ورزش و جوانان
  3. تحویل مدارک شناسایی و فرم مشخصات اولیه به سازمان مربوطه در استان محل خدمت
  4. بررسی مدارک مشمول و تایید آن توسط وزارت ورزش و جوانان
  5. شروع خدمت سربازی در سازمان ورزش و جوانان

مشمولین باید در نظر داشته باشند که سازمان مربوطه فقط مدارک واجدین شرایط امریه سربازی را بررسی خواهد کرد. هم چنین افرادی که سریع تر از سایرین اقدامات و مراحل را پشت سر بگذارند در اولویت خواهند بود. به این نکات مهم دقت کرده تا برای دریافت امریه های خدمت سربازی با مشکل مواجه نشوید.


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان

ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان در سازمان های مشخص شده توسط این وزارتخانه صورت میگیرد. کسانی که متقاضی دریافت امریه در این سازمان میباشند. در موعد مقرر ثبت نام خود را در سایت انجام داده و سپس با مراجعه با سازمان های مربوطه درخواست دریافت امریه خدمت سربازی خود را ثبت میکنند.

برای بخش اولیه ثبت نام امریه ورزش و جوانان شما عزیزان میتوانید مدارک خود را به سازمان مربوطه تحویل دهید. بخش کارگزینی در این وزارتخانه برای شما پرونده تشکیل داده و مراحل گزینش شما به بخش هسته ی گزینش محول خواهد شد. باقی مراحل در بخش گزینش سازمان ادامه خواهد یافت. تا شما تاییدیه نهایی را از سازمان دریافت کنید.

ثبت نام امریه وزارت ورزش و جوانان


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است ؟


سهمیه امریه وزارت ورزش و جوانان

سهمیه امریه وزارت ورزش و جوانان برای دارندگان شرایط دریافت امریه یکسان میباشد. اما باید این را بدانید که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بیشترین بخش سهمیه امریه وزارت ورزش و جوانان را به مناطق محروم اختصاص داده است. زیرا یکی از شرایط دریافت امریه سربازی خدمت در مناطق محروم میباشد.

اگرچه خدمت در این مناطق محروم مشکلات خود را دارد. اما مشمولین میتوانند با دریافت امریه سربازی از رفتن به پادگان های نظامی و انجام خدمات رزمی معاف شوند. پس پیشنهاد ما به جوانانی که از معافیت های تحصیلی استفاده میکنند و شرایط دریافت امریه های سربازی را دارند استفاده از امریه های خدمت میباشد. البته باید در نظر داشته باشید که میزان حقوق امریه بگیران سربازی در ادارات مختلف با سایر سربازان وظیفه تفاوتی ندارد.شاید کمی بیشتر باشد اما تفاوت چندانی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


سوالات متداول

میزان حقوق امریه بگیران خدمت سربازی در وزارت ورزش و جوانان چگونه است؟

افرادی که متقاضی دریافت امریه سربازی از وزارت ورزش و جوانان هستند باید بدانند که حقوق آن ها با سایر سربازان تفاوت چندانی ندازد. این افراد مانند سایر کارمندان این سازمان حقوق دریافت نخواهند کرد.

رشته های مورد نیاز سازمان ورزش و جوانان چیست؟

کارشناس تربیت بدنی، حسابداری، مهندس کامپیوتر، مهندس معماری، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی و غیره از رشته های مورد نیاز وزارت ورزش و جوانان میباشد.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه سربازی وزارت ورزش و جوانان چیست؟

جوانان باید برای امریه سربازی وزارت ورزش و جوانان حداقل مدرک لیسانس را داشته باشند تا مدارک آن ها در این سازمان بررسی شود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  MANDATE OF THE MINISTRY

 

برای مشاوره در زمینه با شرایط امریه وزارت ورزش و جوانان بیشتر آشنا شویم

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.