کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

با شرایط امریه شهرداری ها بیشتر آشنا شویم

شرایط امریه شهرداری ها

امریه شهرداری ها و اخذ امریه از این سازمان مورد توجه بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی میباشد. اما قبل از هر موضوعی لازم است بدانیم امریه سربازی به چه معناست و چه مزایایی برای مشمولان خدمت سربازی دارد. سازمان وظیفه عمومی برای اینکه نیروهای خود را تعدیل کند و همچنین تعدادی از نیروهای مورد نیازسایر ارگان ها را تامین کند، از بین مشولان افرادی را به عنوان امریه در نظر میگیرد. این افراد میتوانند دوره دو ساله سربازی خود را در ادارات و ارگان های دولتی و تحت عنوان امریه خدمت سربازی بگذرانند. همانطور که میدانید امریه مزیت های بسیاری نیز برای مشمولان دارد که باعث شده متقاضیان زیادی داشته باشد، از جمله ی این مزیت ها این است که دو سال خدمت مشمولان در این ادارات به عنوان سوابق استخدامی آن ها در نظر گرفته میشود. همچنین خدمت سربازان امریه در ساعات اداری و مانند سایر کارکنان میباشد.

حال که به مفهوم امریه پی بردیم لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که دریافت امریه از هر سازمان قواعد خاص خود را دارد که درباره ی امریه شهرداری ها نیز اینگونه است. افرادی که قصد دارند به عنوان امریه در استانداری ها خدمت کنند باید اطلاعات خود را درباره این قواعد و قوانین بالا برند. یکی از چالش های پیش روی مشمولان نیز همین کسب اطلاعات دقیق و درست میباشد. توصیه ی ما به شما عزیزان این است که برای افزایش احتمال پذیرش خود به عنوان امریه در استانداری ها و موفقیت در این مسیر از مشاوره های مربوط به نظام وظیفه استفاده کنید. چرا که مرکز مشاوره نظام وظیفه میتواند با ارائه ی خدمات تخصصی و گوناگون در تمام امور نظام وظیفه بسیار مفید واقع شود. موضوعات مهمی درباره دریافت امریه در استانداری ها نیز در ادامه این مقاله آورده شده است.


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است ؟


شرایط امریه شهرداری ها

شرایط امریه شهرداری ها شامل تمام قوانین و مقرراتی است که از سوی سازمان وظیفه و همچنین خود شهرداری ها برای متقاضیان دریافت امریه مقرر شده است که ما در اینجا سعی میکنیم مفصلا به شرح و بررسی این موارد بپردازیم. فردی که میخواهد برای امریه در استانداری ها اقدام کند باید دارای یکسری خصوصیات اخلاقی و عمومی باشد که به شرح زیر میباشد. نداشتن فساد اخلاقی، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، ایمان به اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قانون اساسی، نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران و … از جمله ی این خصوصیات عمومی میباشد. اگر ثابت شود که فردی فاقد این ویژگی هاست، صلاحیت لازم برای امریه شدن را ندارد و پذیرفته نخواهد شد. شهرداری ها ارگان هایی هستند که وظایف متعدد و خاصی را برعهده دارند. لذا افرادی که در این ارگان ها مشغول به کار میشوند باید تخصص لازم را داشته باشند.

دریافت امریه از شهرداری ها

متقاضیان دریافت امریه از شهرداری ها باید مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی و یا بالاتر و مرتبط در یکی از رشته های جغرافیا و برنامه ریزی شهری، مدیریت، حسابداری، حقوق، علوم اجتماعی، مهندسی صنایع، اقتصاد، کامپیوتر و … داشته باشند. رشته ی تحصیلی بر حسب نوع وظیفه ی محوله به سرباز امریه مشخص میشود. یکی دیگر از شرایط امریه شهرداری ها این است که فرد متقاضی دریافت امریه نباید هیچگونه نسبت فامیلی با کارکنان شهرداری مورد نظر خود داشته باشد، در غیر این صورت درخواست وی پذیرفته نیست. فردی که تمام این شرایط را داشته باشد، میتواند برای دریافت امریه از شهرداری ها اقدام کند. البته دسته ای از افراد برای دریافت امریه در اولویت قرار دارند. خانتواده شهدا و ایثارگران، مشمولان متاهل و سرپرست خانوار، افراد معاف از رزم و مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی از این دسته افراد میباشند که نسبت به بقیه شانس بیشتری برای پذیرش دارند.

دریافت امریه از شهرداری ها


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


مدارک امریه شهرداری ها

مدارک امریه شهرداری ها برای بسیاری از متقاضیان امریه شدن در شهرداری ها با سوالات و ابهاماتی همراه است که در اینجا سعی میکنیم این ابهامات را برطرف کنیم. بدهی است وقتی فردی میخواهد در ارگانی مشغول به کار شود باید مدارکی را ارائه دهد که مهارت و سلامت وی را تضمین کند. این موضوع درباره سربازان امریه نیز صدق میکند. اما لیست این مدارک چیست و چگونه باید آنها را تهیه کرد؟ ارائه ی مدارک شناسایی همچون تصویر شناسنامه و کارت ملی و تعیین وضعیت تاهل از جمله این مدارک میباشد. علاوه بر این مدارک ارائه ی مدرک تحصیلی با معدل بالای ۱۵ نیز برای امریه شدن در شهرداری ها الزامی میباشد. از دیگر مدارک امریه شهرداری ها میتوان به برگه ی اعزام به خدمت اشاره کرد. این برگه تاریخ اعزام به خدمت مشمولان را دربردارد. برگه اعزام باید به موقع به شهرداری مورد نظر تحویل داده شود.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست امریه شدن در شهرداری ها ارائه ی معرفی نامه میباشد. این بند برای کسانی است که تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی قرار دارند. البته خانواده شهدا و ایثارگران نیز باید معرفی نامه بنیاد شهید را داشته باشند؛ به این ترتیب ارائه ی تمام این مدارک الزامی است.


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


مراحل پذیرش امریه شهرداری ها

مراحل پذیرش امریه شهرداری ها برای آن دسته از مشمولانی که میخواهند دوره سربازی خود را به عنوان امریه و در شهرداری ها بگذرانند، موضوع مهمی است. چرا که اقدام به موقع و درست برای این امر میتواند باعث موفقیت بیشتر در دریافت امریه باشد. موضوع مهمی که وجود دارد مربوط به زمان اقدام برا اعزام به خدمت است. مشمولان باید چند ماه زودتر از تاریخ امریه گیری شهرداری ها مدارک خود را برای سازمان وظیفه ارسال کنند. بعد از ارسال مدارک، برگه ای تحت عنوان برگ سبز و یا برگه ی اعزام به خدمت برای مشمول ارسال میشود که ارائه ی آن به شهرداری مورد نظر از مهم ترین مراحل پذیرش امریه شهرداری ها میباشد. بعد از اینکه مشمول مدارک را به شهرداری مورد نظر خود ارسال کرد، این سازمان با انجام بررسی هایی پذیرش یا عدم پذیرش مشمولان را اعلام میکند.

لازم به ذکر است که احتمال پذیرش شما در شهرداری محل زندگیتان بیشتر است. یعنی اغلب این ادارات بومی گزینی دارند. نکته ی دیگری که وجود دارد این است که حتی افرادی که موفق به دریافت امریه شوند نیز باید دوره آموزشی خدمت سربازی را بگذرانند. پس از پایان این دوره ارائه برگه امریه به یگان خدمتی ضروری است.


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


ثبت نام امریه شهرداری ها

ثبت نام امریه شهرداری ها مورد توجه تعداد زیادی از مشمولان خدمت وظیفه میباشد. افرادی که بتوانند به موقع و با داشتن اطلاعات درست برای این امریه گام بردارند، میتوانند بسیار موفق تر عمل کنند. سوالی که برای اکثر مشمولان و متقاضیان دریافت امریه از این سازمان پیش میاید؛ این است که چگونه میتوان برای ثبت نام امریه شهرداری ها اقدام کرد و برای این کار باید به چه ارگانی مراجعه شود؟ افراد متقاضی دریافت امریه از شهرداری ها باید قبل از هرچیز از نحوه و تاریخ امریه گیری این سازمان اطلاع یابند. این کار با مراجعه به بخش کارگزینی شهرداری و یا از طریق اطلاعیه های این سازمان امکان پذیر است. همچنین مشمولان باید به سامانه ی اینترنتی این سازمان مراجعه کنند و اطلاعات مربوط به خود را وارد کنند و فرم های مورد نیاز را تکمیل کنند. البته گاهی مصاحبه های حضوری نیز بخشی از پروسه گزینش میباشند.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


سهمیه امریه شهرداری ها

سهمیه امریه شهرداری ها را سازمان وظیفه عمومی کشور مقرر میکند. این سهمیه در واقع تعداد سربازان امریه است که این سازمان در هر سال میتواند در اختیار داشته باشد. وقتی که تعداد سربازان و مشمولان خدمت وظیفه در یک سال بیش از نیاز سازمان وظیفه باشد، این سازمان بخشی از نیروهای خود را به ارگان هایی همچون شهرداری ها میسپارد تا دوره دوساله خدمت را در این ارگان بگذرانند. سهمیه امریه شهرداری ها در هر سال تحت تاثیر شرایط مختلفی قرار دارد. موضوعی که وجود دارد این است که اگر این سازمان در یک سال به سرباز امریه نیاز نداشته باشد، سازمان وظیفه سهمیه مربوطه را به دیگر ارگان ها میدهد. به این ترتیب هم راهی برای راحت تر شدن سربازی برای مشمولان با وضعیت خاص فراهم شده است و هم سازمان وظیفه نیروهای خود را تعدیل میکند.

سهمیه امریه شهرداری ها


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


سوالات متداول

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای امریه شهرداری ها کدام است؟

متقاضیان دریافت امریه از شهرداری ها باید مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی و یا بالاتر در یکی از رشته های جغرافیا و برنامه ریزی شهری، مدیریت، حسابداری، حقوق، علوم اجتماعی، مهندسی صنایع، اقتصاد، کامپیوتر و … داشته باشند.

شرایط لازم برای دریافت امریه شهرداری ها کدام است؟

نداشتن فساد اخلاقی، نداشتن اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران و معدل ۱۵ از آخرین مدرک تحصیلی، نداشتن نسبت فامیلی با کارکنان این سازمان و… از جمله این شرایط هستند.

سهمیه امریه شهرداری ها چگونه است؟

سهمیه تعداد سربازان امریه است که این سازمان در هر سال میتواند در اختیار داشته باشد. وقتی که تعداد سربازان و مشمولان در یک سال بیش از نیاز سازمان وظیفه باشد، این سازمان بخشی از نیروهای خود را به ارگان های دیگر میسپارد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه

 

برای مشاوره در زمینه با شرایط امریه شهرداری ها بیشتر آشنا شویم

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.