کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

چه طور امریه استانداری ها را بگیرم؟

امریه استانداری ها

امریه استانداری ها و نحوه ی دریافت این امریه موضوع مهمی است که ممکن است مشمولان سوالاتی درباره آن داشته باشند، لذا در این مقاله سعی شده است مورد بررسی قرار گیرد. قبل از هرچیز لازم است توضیح مختصری درباره امریه خدمت سربازی ارائه دهیم. سازمان وظیفه عمومی برای مشمولان راه هایی مختلفی را قرار داده است تا بتوانند دوره سربازی خود را راحت تر بگذرانند، این تخفیفات به خصوص برای افراد با شرایط خاص همچون مشمولان متاهل و سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است. امریه سربازی یکی از مهم ترین این موارد میباشد. مشمولانی که موفق به دریافت امریه میشوند، میتوانند دوره ی دو ساله خدمت سربازی خود را در ادارات و ارگان ها بگذرانند. ساعت خدمت سربازان امریه همانند ساعت کار ادارت میباشد. امریه استانداری ها از جمله انواع مختلف امریه میباشد که سربازان دارای شرایط و ضوابط مورد نظر این سازمان میتوانند برای دریافت آن اقدام کنند.

امریه استانداری ها

همانطور که میدانید برای سازمان وظیفه عمومی قوانین متعددی را برای اخذ امریه مقرر کرده است. قوانین اعلام شده از سوی این سازمان شامل شرایط و نحوه ی اقدام برای اخذ انواع امریه ها میباشد. لازم به ذکر است که هر اداره و ارگانی از جمله استانداریها نیز بر حسب نوع فعالیتی که انجام میدهد قوانین مختلفی برای جذب نیروی امریه دارد. مشمولانی که قصد دارند برای امریه اقدام کنند باید از تمام این شرایط آگاهی داشته باشند. یکی از راه هایی که میتواند در این راه به مشمولان کمک کند مشاوره های نظام وظیفه میباشد. مشاوران ما نیز در مشاوره نظام وظیفه آویژه آماده خدمت رسانی به مشمولان میباشند. شما عزیزان میتوانید ابهامات خود را درباره موضوع امریه و تمام موضوعات نظام وظیفه با مشاوران ما درمیان بگذارید و پاسخ آن ها را دریافت کنید. دریافت امریه برای استانداری نیز موضوعی است که در اینجا به شرح آن میپردازیم.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


شرایط امریه استانداری ها

شرایط امریه استانداری ها سوالی است که برای بسیاری از مشمولان که متقاضی امریه در استانداری ها هستند، سوالاتی را به همراه دارد. لازم به ذکر است که این شرایط از دو بخش تشکیل شده است. شرایط عمومی مربوط به دریافت امریه و شرایط اختصاصی مربوط به استانداری ها که مشمولان باید واجد این شرایط باشند تا بتوانند امریه این سازمان را دریافت کنند. شرایط عمومی شامل مواردی همچون اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مصرح قانون اساسی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، عدم اعتیاد به مواد مخدر و عدم فساد اخلاقی، برخورداری از سلامت جسمانی و روانی و توانایی لازم برای انجام وظایف محوله و… میباشد. علاوه بر این موارد داشتن یکی از شرایط زیر برای اخذ امریه الزامی میباشد: افراد معاف از رزم، افراد سرپرست خانوار و متاهل، بستگان درجه یک ایثارگران و خانواده شهدا، افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی باشند.

دسته ی دیگر شرایط امریه استانداری ها

همانطور که گفته شد دسته ی دیگر شرایط امریه استانداری ها همان شرایطی است که توسط این سازمان مقرر شده است و به عنوان شرایط اختصاصی در نظر گرفته میشود، از جمله ی این شرایط میتوان به بومی بودن مشمولان اشاره کرد یعنی هر مشمول تنها در استانداری محل زندگی خود میتواند به عنوان امریه خدمت کند. یکی دیگر از این شرایط مربوط به مدرک تحصیلی مشمولان میباشد. استانداری ها بر اساس نیاز خود به نیروی کار و کارشناسی و متخصصان از بین مشمولان دارای مدرک تحصیلی مرتبط، اقدام به جذب سرباز امریه میکند. این سازمان از بین افراد فارغ التحصیل رشته های تحصیلی آمار، امور اداری، مهندسی معماری، حسابداری، حقوق، مهندسی شهرسازی، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، ریاضی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری و… سرباز امریه میگرد. نکته ی دیگر این است که متقاضیان امریه استانداری ها نباید با کارکنان این سازمان هیچگونه نسبت سببی یا نسبی داشته باشند.

شرایط امریه استانداری ها


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


مدارک امریه استانداری ها

مدارک امریه استانداری ها از موضوعات مهمی است که متقاضیان باید از لیست آن آگاهی پیدا کنند تا در زمان مورد نیاز به استانداری ارائه دهند. برخی از این مدارک شامل مدارک شناسایی همچون تصویر شناسنامه، کارت ملی، عکس رنگی، وضعیت تاهل و … میباشد. همچنین افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند باید معرفی نامه این ادارات را تحویل دهند. بستگان ایثارگران نیز ملزم به ارائه گواهی از بنیاد شهید میباشند.

یکی دیگر مهم ترین مدارک امریه استانداری ها مربوط به مدرک تحصیلی مشمولان میباشد که باید مدرک تحصیلی مرتبط و با حداقل معدل اعلام شده از سوی استانداری را در دست داشته باشند. برگه ی اعزام به خدمت یا همان برگه سبز از دیگر مواردی است که مشمولان باید به اسناداری ها ارائه دهند. لازم به ذکر است که این افراد برای اخذ امریه مربوط به استانداریها یا هر ارگان دیگری نباید هیچگونه غیبی داشته باشند.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


مراحل پذیرش امریه استانداری ها

مراحل پذیرش امریه استانداری ها به همان ترتیبی است که برای دریافت امریه دیگر سازمان ها انجام میشود. قبل از هرچیز فرد مشمول باید از تاریخ امریه گیری استانداری ها مطلع شود. مشمولان میتوانند برای این کار به شکل حضوری به این سازمان مراجعه کنند. جذب و ساماندهی نیروهای امرهی توسط بخش کارگزینی ادارات انجام میشود. لذا مشمول باید به این قسمت مراجعه و درخواست خود را برای امریه اعلام کند. چنانچه امکان موافقت با درخواست او وجود داشته باشد باید برای اعزام و ارسال مدارک به سازمان وظیفه اقدام کند. زیرا یکی از مراحل پذیرش امریه استانداری ها ارائه ی برگه اعزام به خدمت میباشد. تاریخ اعزام مشمول باید با تاریخ امریه گیری این سازمان یکی باشد. بعد از اینکه برگه سبز مشمول به دستش رسید باید آن را همراه سایر مدارک به استانداری ارائه دهد. استانداری با بررسی این مدارک تصمیم خود را برای پذیرش متقاضیان اعلام میکند.


بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


ثبت نام امریه استانداری ها

ثبت نام امریه استانداری ها یکی از مراحلی است که مشمولانی که متقاضی دریافت امریه این سازمان هستند باید آن را پشت سر بگذراند. اما ثبت نام برای امریه استانداری چگونه امکان پذیر است؟ و مشمولان باید از چه طریقی برای این کار اقدام کنند؟ مشمولان برای این کار میتوانند به شکل ثبت نام اینترنتی و آنلاین اقدام کنند. ثبت نام اینترنتی با مراجعه به سایت استانداری مورد نظر و تکمیل فرم ها و ارسال مدارک مورد نیاز امکان پذیر است. پس از انجام این مراحل یک کد رهگیری در اختیار مشمولان قرار میگیرد که باید آن را تا پایان مراحل نگهداری کنند.

نکته ی مهمی که درباره ی ثبت نام امریه استانداری ها وجود دارد این است که ارسال مدارک باید دو یا سه ماه قبل از تاریخ اعزام انجام شود تا در این فاصله ی بین ارسال مدارک و اعزام استانداری و نظام وظیفه مدارک را مورد بررسی قرار دهند.

لازم به ذکر است که حتی سربازان امریه نیز موظف به گذراندن دوره دو ماهه آموزشی در پادگان ها ی نظامی میباشند. در صورتی که مشمول موفق به اخذ امریه اداره استانداری شود باید گواهی مربوطه را در زمان تقسیم نیرو به یگان خدمتی خود ارائه دهد.

ثبت نام امریه استانداری ها


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است ؟


سهمیه امریه استانداری ها

سهمیه امریه استانداری ها و سایر ادارات و سازمان ها مربوط به تعداد سربازان امریه میباشد که در هر سال میتوانند جذب کنند. این سهمیه با توجه به موارد مختلفی مشخص میشود. یکی از موضوعاتی که این سهمیه را مشخص میکند مربوط به تعداد مشمولان خدمت وظیفه در هر سال میباشد. این به آن معناست که زمانیکه سازمان وظیفه ظرفیت لازم برای به کارگیری مشمولان در یگان های نظامی را نداشته باشد تعدادی از آن ها را به عنوان سرباز امریه به ارگان ها و سازمان های دیگر واگذار میکند. یکی دیگر از موارد مربوط به سهمیه امریه استانداری ها کمبود نیروی سازمان ها و ارگان های دولتی از جمله استانداری ها میباشد. این سازمان ها کمبود نیروی خود را با به کارگیری سربازان امریه دارای مدرک تحصیلی مرتبط جبران میکنند.

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که چنانچه استانداری ها نیازی به جذب سرباز امریه نداشته باشند، سهمیه آن ها به دیگر ارگان ها داده میشود و نمیتوانند سال های بعد از آن سهمیه استفاده کنند.


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


سوالات متداول

شرایط اخذ امریه استانداری ها چگونه است؟

داشتن یکی از شرایط زیر برای اخذ امریه الزامی میباشد: افراد معاف از رزم، افراد سرپرست خانوار و متاهل، بستگان درجه یک ایثارگران و خانواده شهدا، افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی باشند.

مدرک تحصیلی لازم برای امریه استانداری کدام است؟

این سازمان از بین افراد فارغ التحصیل رشته های تحصیلی آمار، امور اداری، مهندسی معماری، حسابداری، حقوق، مهندسی شهرسازی، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، ریاضی، جغرافیا و برنامه ریزی شهری و… سرباز امریه میگرد.

ثبت نام امریه استانداری ها چگونه است؟

مشمولان برای این کار میتوانند به شکل ثبت نام اینترنتی و آنلاین اقدام کنند. ثبت نام اینترنتی با مراجعه به سایت استانداری مورد نظر و تکمیل فرم ها و ارسال مدارک مورد نیاز امکان پذیر است. پس از انجام این مراحل یک کد رهگیری در اختیار مشمولان قرار میگیرد که باید آن را تا پایان مراحل نگهداری کنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   Contact Your State Governor

 

برای مشاوره در زمینه چه طور امریه استانداری ها را بگیرم؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.