کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

چه طور امریه اداره برق بگیریم ؟

امریه اداره برق

امریه اداره برق چیست ؟ چه افرادی و با چه شرایطی می توانند از این طرح خدمت سربازی استفاده کنند ؟ مشمولان خدمت امریه باید چه مدرک تحصیلی داشته باشند ؟ اینها از سوالات مهمی است که ذهن بسیاری از مشمولان خدمت سربازی را که می خواهند امریه اداره برق بگیرند به خود مشغول کرده است . این امریه نیز مانند امریه شرکت های دانش بنیان و امریه سربازی دارای اصول و شرایط خاص خود میباشد ، همانطور که برای گرفتن امریه خدمت سربازی باید مشمول غیبت نداشته باشد ، افراد مشمولی که می خواهند امریه اداره برق بگیرند نیز به هیچ وجه نباید دفترچه اعزام به خدمت آنان مهر غیبت خورده باشد .

امریه اداره برق

اداره برق برای آنکه بتواند به آسانی و با پرداخت هزینه های کمتر و بهره وری بیشتر به اهداف خود که همان رساندن برق به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است برسد از دانش آموختگان در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری استفاده می کند. یکی از راه هایی که در نظر گرفته است طرح امریه اداره برق می باشد. امریه یکی از مواردی است که افراد مشمول از طریق آن می خواهند از رفتن به خدمت سربازی خود را برهانند و همچنین درگیر کارهای نظامی نشوند.


بیشتر بخوانید: گرفتن امریه وزارت فرهنگ و ارشاد چگونه ممکن است


شرایط امریه اداره برق

شرایط امریه اداره برق برای آن دسته از مشمولانی که می خواهند خدمت سربازی خود را در اداره برق سپری کنند به شرح زیر است :

  • داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های تحصیلی مرتبط با فعالیت اداره برق
  • معدل در دانشگاه های دولتی برای مقطع کارشناسی ۱۴ ، در مقطع کارشناسی ارشد ۱۵ ، و در مقطع دکتری ۱۶ میباشد .
  • معدل در سایر دانشگاه های غیر انتفاعی ، پیام نور و دانشگاه آزاد برای مقطع کارشناسی ۱۵ ، در مقطع کارشناسی ارشد ۱۶ و در مقطع دکتری ۱۷ میباشد .
  • از مهم ترین شرایط امریه اداره برق که برای گرفتن تمامی معافیت ها وامریه سربازی به شمار میاید این است که مشمول غیبت نخورده باشد تا بتواند از این طرح امریه استفاده کند .

مشمولان برای آنکه به خدمت سربازی نروند، اقدام به گرفتن معافیت ها و امریه ها میکنند تا سربازی را به بهترین شکل ممکن و راحت ترین شکل سپری کنند و در این راه جستجوهای زیادی میکنند تا از انواع آنها استفاده کنند. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با بخشی از راه های امریه اداره برق آشنا کنیم ، در صورتی که برایتان سوالی پیش آمد می توانید با مشاورین توانمند مرکز مشاوره آویژه تماس تلفنی و آنلاین برقرار کنید .

شرایط امریه اداره برق


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم


مدارک امریه اداره برق

مدارک امریه اداره برق شامل چه مواردی می شود ؟ یکی از سوالاتی که اکثر مشمولان میپرسند این است که برای دریافت امریه اداره برق چه مراحل و مدارکی مورد نیاز است؛ چرا که همه آنها یا اکثر آنها به دنبال این هستند؛ که بتوانند خود را معاف کنند و یا از انواع امریه سربازی استفاده کنند. بنابراین ما در زیر به لیستی از این مدارک اشاره می کنیم .

مدارک امریه اداره برق کدامند :

  1. تصویر برگه اعزام به خدمت
  2. تصویر تمام صفحات شناسنامه عکس دار
  3. تصویر کارت ملی
  4. تصویر آخرین مدرک تحصیلی و معدل
  5. عکس ۳ * ۴
  6. آدرس محل سکونت و شماره تماس

اگر موضوع پایان نامه و رساله دکتری افراد مشمول در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد مرتبط با مسائل اداره برق باشد این افراد در اولویت قرار میگیرند . برای اینکه فرد در اولویت قرار گیرد شرایط دیگری نیز مهیا شده از جمله اینکه فرد مشمول طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی مرتبط با سازمان اداره برق را انجام داده باشد و هم چنین ساکن مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و فارغ التحصیل دارای رتبه های اول تا سوم در تمامی مقاطع تحصیلی باشد .


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد


مراحل پذیرش امریه اداره برق

مراحل پذیرش امریه اداره برق بسیار با اهمیت است مشمول پس از آنکه شرایط امریه را دارا بود ، مدارک خود را آماده کرده و باید به یکی از شرکت های اداره برق مراجعه نماید تا به درخواست وی رسیدگی شود . فرد مشمول باید حداقل ۲ الی ۳ ماه پیش از اعزام به خدمت برای گرفتن امریه اداره برق اقدام کند . اگر فرد مشمول در اداره برق امریه خدمت سربازی بگیرد نمی تواند از این امریه انصراف دهد . مدت زمان خدمت پس از استخدام در اداره جزو سوابق محسوب میشود . شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی درباره مراحل پذیرش امریه اداره برق  با مشاوره تلفنی نظام وظیفه تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت کنید .


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است


ثبت نام امریه اداره برق

ثبت نام امریه اداره برق چگونه امکان پذیر است ؟ این ثبت نام دارای چه مراحلی است ؟ از مهم ترین سوالاتی است که ذهن بسیاری از مشمولان خدمت را به خود مشغول کرده است . ثبت نام امریه اداره برق نیز همانند سایر ادارات دارای قانون و مقررات است و باید به این مقررات پایبند باشید . مشمولان خدمت امریه می توانند از طریق سامانه امریه به آدرس amriyeh.moe.gov.ir برای اعزام به خدمت اقدام کنند . ثبت نام فقط از طریق این سامانه امکان پذیر است و مشمول لازم نیست که به اداره برق مراجعه کند. مشمول باید این مورد را در نظر بگیرد که ابتدا باید شرایط امریه اداره برق را داشته باشد تا بتواند نسبت به دریافت امریه اداره برق اقدام نماید.

سازمان اداره برق می خواهد با امریه دادن به افراد مشمول پس از پایان خدمت سربازی از آنها به عنوان  نیروهای جوان و تحصیلکرده و کارآزموده استفاده کند ، که این نیروها باید هیچگونه وابستگی به شاغلین اداره برق نداشته باشند .

ثبت نام امریه اداره برق


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


سهمیه امریه اداره برق

سهمیه امریه اداره برق به چه کسانی تعلق میگیرد؟ سهمیه امریه اداره برق در سال های اخیر بسیار چشم گیر بوده است . این سهمیه برای مشمولانی که مدرک تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری میباشد و اداره برق قصد دارد تا با این طرح افراد برگزیده و کارآمد را برگزیند تا هزینه های پیش روی خود را به حداقل برساند .

جوانان ایرانی استقبال زیادی از صنایع و فعالیت های برقی میکنند ، آنها می خواهند که با این کار روی پای خود بایستند بنابراین آنها با یک تیر دو نشون میزنند. اول اینکه به رشته ای که علاقه دارند می پردازند و دوم اینکه با این رشته می توانند در سازمان اداره برق امریه بگیرند و به مناطق محروم در چارچوب مقررات اداره برق کمک رسانی کنند که با این کار سازمان اداره برق نیز در هزینه ها صرفه جویی کرده و همچنین افراد مشمول را برای کار در بازار آماده میکند .

سوالات متداول

۱٫ اهداف امریه اداره برق چیست ؟

از اهداف این امریه می توان به شناسایی مناطق محروم و رساندن برق به آن مناطق ، شناساندن صنعت برق به مشمولان و کسب مهارت های لازم و آمادگی افراد برای استخدام آنها پس از پایان خدمت و هم چنین با استفاده بهینه و کمترین هزینه از افراد مشمول برای ارایه خدمت به مناطق محروم اشاره کرد .

۲٫ رشته های لازم جهت پذیرفته شدن در امریه اداره برق را بنویسید ؟

برای دریافت امریه اداره برق مشمول باید در یکی از رشته های مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی معدن ، شیمی، هیدرولیک ، آب و فاضلاب ، اقتصاد ، مدیریت فارغ التحصیل شده باشد.

۳٫ آیا این امریه به افراد مشمولی که غیبت دارند نیز تعلق میگیرد ؟

خیر این امریه نیز همانند دیگر امریه ها به افرادی که غایب نباشند تعلق میگیرد . پس تنها افرادی می توانند از این امریه اداره برق استفاده نمایند که مشمول غیبت خدمت سربازی قرار نگیرند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   Electricity Call Center

 

برای مشاوره در زمینه چه طور امریه اداره برق بگیریم ؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.