کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

با شرایط امریه اداره صنایع بیشتر آشنا شویم

شرایط امریه اداره صنایع

امریه اداره صنایع همان طور که از اسمش میتوان فهمید یکی از ارگان های امریه دهنده میباشد که عده ی زیادی از افراد ذکور ایرانی که به سن ۱۸ سالگی رسیده اند و باید خدمت مقدس سربازی را سپری کنند همواره به دنبال آنند که از امریه ها استفاده کرده و خدمت سربازی را که برای جوانان مسئله ای بزرگ به حساب میاید پشت سر بگذارند . برای بسیاری از مشمولان سوالاتی مبهم پیش میاید که در اینجا به آنها اشاره میکنیم چرا که هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه ندارند ،امریه اداره صنایع چیست ؟ این امریه به چه کسانی تعلق میگیرد ؟

ارگان های امریه دهنده فرصتی پیش آورده اند که مشمولان بتوانند سربازی خود را به آسانی بگذرانند البته برای اینکه بتوانند از این امریه ها استفاده کنند باید یک سری شرایط و ضوابط را بپذیرند . تا با انجام امریه خدمت سربازی دیگر به فعالیت های سخت دوران سربازی نپردازند . جوانان ذکور ایرانی به خاطر اینکه از فعالیت های سربازی فرار کنند همواره به دنبال راهی هستند که ما برای آنها چنین امریه ای را پیشنهاد میکنیم که در ادامه مقاله به سایر شرایط ،مدارک و مراحل دریافت آن میپردازیم .


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


شرایط امریه اداره صنایع

شرایط امریه اداره صنایع چیست؟ برای دریافت این امریه نیز یکسری شرایط لازم است که در ذیل به آنها اشاره میکنیم :

  1. افراد متاهل که دارای همسر و فرزند هستند.
  2. افرادی که معاف از رزم هستند و از این نوع معافیت اسنفاده کردند .
  3. افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند .
  4. افرادی که عضو خانواده ایثارگران باشند .
  5. و همچنین مدرک تحصیلی فرد متقاضی متناسب با اداره صنایع باشد تا در این اداره مشغول به کار و خدمت شود .
  6. دفترچه اعزام به خدمت فرد متقاضی باید مهر غیبت نخورده باشد .

شرایط امریه اداره صنایع نیز همانند دیگر سازمان هاست و دارای مقررات و قوانین خاص خود میباشد لذا مشمولانی که میخواهند از این امریه استفاده کنند بهتر است این مقاله را به طور کامل بخوانند و در صورت داشتن هرگونه سوال از مرکز مشاوره نظام وظیفه راهنمایی های لازم را دریافت کنند . مدت زمان امریه اداره صنایع نیز همانند دیگر امریه ها ۲۴ ماهه میباشد ،فرد مشمول میتواند با گرفتن امریه اداره صنایع از تمرینات و فعالیت های سخت دوران سربازی چشم پوشی کند و هم چنین دیگر احتیاجی به پوشیدن پوتین و لباس نظامی ندارد ،فرد مشمول باید لباسی بپوشد که مناسب اداره صنایع باشد و طبق مقررات این اداره و ادارات دیگر ساعات کاری مقرر شده را رعایت کند سر ساعت به اداره رفته و سر ساعت نیز از آن خارج شود.

مدارک امریه اداره صنایع


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


مدارک امریه اداره صنایع

مدارک امریه اداره صنایع یکی از مواردی است که مشمول خدمت سربازی باید به آن دقت داشته باشد ،مدارک خود را جمع آوری کرده و به سازمان مربوطه ببرد و اقدام به این طرح کند تا مراحل دریافت امریه را طی کند ،مدارک امریه اداره صنایع شامل موارد زیر میباشد .

مدارک لازم جهت امریه اداره صنایع

  • کپی کارت ملی و شناسنامه عکس دار تمام صفحات
  • گواهی دانشگاه پس از پایان دوره تحصیلی
  • فرم اعلام نیاز سازمان صنایع برای جذب مشمولان خدمت سربازی
  • دفترچه اعزام به خدمت
  • نداشتن غیبت
  • و مدارک مهم دیگر

افراد مشمول برای دریافت امریه اداره صنایع باید دفترچه اعزام به خدمت آنها مهر غیبت نداشته باشد که این یکی از شروط اصلی برای این امریه میباشد . بنابراین پس از پایان ۱۸ سالگی فرد ذکور بهتر است هر چه زودتراقدام برای گرفتن امریه کند . مدت امریه اداره صنایع جزء سوابق استخدامی به حساب میاید ،اگر فرد مشمول پس از استخدام بخواهد از امریه صنایع صرف نظر کند ،این کار برایش مقدور نیست چرا که چنین اجازه ای را ندارد .مدرک تحصیلی نیز برای امریه شدن در اداره صنایع بستگی به نیاز این اداره دارد و از دیپلم تا دکتری نیز پذیرش دارد .


بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


مراحل پذیرش امریه اداره صنایع

مراحل پذیرش امریه اداره صنایع بسیار حائز اهمیت است بسیاری از مشمولان در مورد مراحل پذیرش امریه اداره صنایع هیچ اطلاعی ندارند بنابراین برای اینکه بتوانند امریه اداره صنایع را کسب کنند باید اطلاعات کافی در این باره داشته باشند . ما در اینجا به طور مختصر به آن پرداختیم شما می توانید در صورت داشتن سوال از مشاورین توانمند این مرکز کمک بگیرید .

مراحل لازم برای دریافت امریه اداره صنایع

  1. ۲ یا ۳ ماه قبل از اعزام به خدمت برای دریافت این امریه اقدام کنید .
  2. مدارک لازم را پس از جمع آوری به سازمان مربوطه برده .
  3. پس از تایید توسط سازمان شما میتوانید به عنوان کارمند اداره شروع به کار در سازمان مربوطه کنید .

فرد متقاضی باید حداقل ۴۵ روز قبل از اعزام مدارک خود را به اداره صنایع برده و مدارک فرد متقاضی گرفته شده و پس از طی مراحلی و بررسی شرایط وی بر اساس بخشنامه ای ۴۵ روز قبل از اعزام اطلاعات وی به ستاد کل نیروهای مسلح تحویل داده میشود .


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


ثبت نام امریه اداره صنایع

ثبت نام امریه اداره صنایع در خود اداره صنایع انجام میشود و مشمول احتیاجی نیست که به اداره دیگری برود اما این نکته قابل ذکر است که فرد مشمول تنها می تواند درخواست خود را به یک سازمان و اداره ببرد در غیر این صورت هر دو درخواست رد میشود . پس اگر قصد ثبت نام امریه اداره صنایع را دارید مدارک خود را آماده کرده و در صورتی که غیبت ندارید میتوانید مدارک را به اداره صنایع جهت دریافت امریه ببرید .

لیست ارگان های امریه سربازی

  1. وزارت آموزش و پرورش
  2. موسسه استاندارد
  3. وزارت اقتصاد و دارایی
  4. وزارت راه و شهرسازی
  5. وزارت کار و امور اجتماعی
  6. وزارت جهاد کشاورزی
  7. وزارت نفت
  8. سازمان حفاظت محیط زیست
  9. سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی
  10. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
  11. و …

ثبت نام امریه اداره صنایع


بیشتر بخوانید: چه طور امریه سپاه بگیرم؟


سهمیه امریه اداره صنایع

سهمیه امریه اداره صنایع به صورت سالانه میباشد که به دستور مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا به سازمان ها و اداره های دولتی داده شد . سهمیه امریه اداره صنایع به چه کسانی تعلق میگیرد ؟ شاید این سوال ذهن بسیاری از شما مشمولان عزیز را به خود درگیر کرده است ،شما میتوانید برای دریافت پاسخ این سوال با مشاورین این مرکز،تماس حاصل فرمایید . با دریافت سهمیه این امریه میتوانید پس از گذراندن دوره آموزشی به قصد ادامه خدمت به اداره صنایع مراجعه کنید . اداره صنایع با جذب سرباز به صورت امریه قصد دارد که از جوانان تحصیلکرده و کارآزموده کشور در مناطق محروم استفاده کند .


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


سوالات متداول

امریه اداره صنایع به چه کسانی تعلق میگیرد ؟

به کسانی که غایب نباشند و شرایطی را که در بالا به آنها اشاره شد را نیز دارا باشند . مدارک تحصیلی آنها مطابق با رشته های مورد استفاده در اداره صنایع باشد. در این صورت افراد مشمول خدمت می توانند جهت دریافت امریه در اداره صنایع اقدام نمایند.

هدف از امریه اداره صنایع چیست ؟

هدف از این امریه استخدام و به کارگیری افراد جوان و تحصیلکرده در مناطق محروم کشور میباشد . مشمولان خدمت سربازی هم می توانند در این امر شریک باشند و از طرفی خدمت سربازی خود را به راحتی در این اداره بگذرانند.

ثبت نام برای امریه اداره صنایع کجا انجام میشود؟ و آیا میتوان در دو اداره و موسسه ثبت نام کرد؟

ثبت نام امریه اداره صنایع در خود همان اداره انجام میشود . و ثبت نام در ۲ اداره ممکن نخواهد بود و اگر چنین اقدامی انجام شود؛ ثبت نام را باطل میکنند . بنابراین افراد باید فقط در یک اداره جهت دریافت امریه اقدام نمایند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Department of Industry and Science – Wikipedia

 

برای مشاوره در زمینه با شرایط امریه اداره صنایع بیشتر آشنا شویم

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.