کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

گرفتن امریه وزارت صنعت معدن تجارت چگونه ممکن است؟

امریه وزارت صنعت معدن تجارت

امریه وزارت صنعت معدن تجارت چیست و چه کسانی از آن میتوانند از این امریه های سربازی بهره مند شوند؟ شاید تا بحال امریه وزارت صنعت معدن تجارت به گوش خیلی از خوانندگان عزیز نخورده باشد. امریه وزارت صنعت معدن تجارت یکی از ارگان های امریه دهنده در کشور میباشد. که هر ساله بسیاری از متقاضیان مشمول را به خدمت میگیرد. تا با انجام امریه خدمت سربازی کمی از سختی های رفتن به خدمت وظیفه برای جوانان کمتر شود.

امریه وزارت صنعت معدن تجارت

همه ی شما میدانید که رفتن به خدمت سربازی به یکی از بزرگترین معضلات جوانان امروزی تبدیل شده است. بنابراین همه به دنبال راهی هستند تا بتوانند این معضل را از پیش رو بردارند. زیرا نداشتن کارت پایان خدمت سربازی عواقب زیادی را به همراه خواهد داشت. یکی از مهم ترین این عواقب استخدام نداشتن در دستگاه های دولتی و خصوصی است. که داشتن کارت پایان خدمت یکی از شروط اختصاصی این سازمان ها و نهادها میباشد. از دیگر معایب نداشتن این کارت این است که جوانان نمیتوانند پاسپورت خود را گرفته و از کشور خارج شوند. پس جوانان امروز به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند خدمت دوره ی ضرورت را راحت تر بگذرانند یا اصلا به خدمت نروند. راهکارهای زیادی از سوی سازمان نظام وظیفه برای جوانان محیا شده تا بتوانند این دوره را به راحتی بگذرانند.

این راهکارها شامل کسری های خدمت سربازی، معافیت های سربازی نظام وظیفه و امریه های سربازی است. شاید درمورد هر یک از آن ها کمی اطلاعات داشته باشید. هرکدام از این تسهیلات دارای شرایط ویژه ای هستند که جوانان باید بر طبق این شرایط عمل کنند. اما معافیت های سربازی و کسری های خدمت وظیفه شرایط سخت تری را میطلبد. به همین منظور امریه های سربازی راهی مطمئن و قابل استفاده برای اکثر مشمولین عزیز میباشد. پس با ما همراه باشید تا مطالب ویژه ای که درباره ی امریه ها به خصوص امریه وزارت صنعت معدن تجارت برای شما تهیه شده است را با هم مطالعه کنیم.


بیشتر بخوانید: اخذ امریه سربازی چگونه است ؟


شرایط امریه وزارت صنعت معدن تجارت

شرایط امریه وزارت صنعت معدن تجارت یکسری شرایط عمومی و اختصاصی است که برای مشمولان در نظر گرفته شده است. دریافت امریه های سربازی به مشمولین این فرصت را هدیه میدهد تا به خدمت سربازی نروند. این نرفتن به خدمت سربازی بدان معنا نیست که مشمول در خانه نشسته و کارت معافیت دریافت کند. مشمولین پس از گرفتن امریه سربازی از رفتن به پادگان های نظامی و انجام خدمات رزمی در آنجا معاف خواهند شد. اما آن ها باید چه کاری انجام دهند؟ این متقاضیان فرصت خواهند داشت تا برای سازمان های مختلف دولتی کار کرده و دانش و تجربه ی خود را ارتقا دهند. در واقع امریه های سربازی این فرصت را به مشمولین میدهد تا از دانش خود بهره گرفته و برای آبادانی کشور تلاش کنند.

انجام امریه های سربازی همان کار کردن در شرکت ها و نهادهای مشخصی است که مورد تایید سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا میباشد. هر کدام از این ارگان ها و نهاد ها شرایط خاص خود را داشته و بر اساس این ضوابط و قوانین از میان متقاضیان سرباز امریه جذب خواهند کرد. شرایط امریه وزارت صنعت معدن تجارت نیز مانند سایر سازمان ها میباشد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر کدام از این سازمان ها شرایط اختصاصی ویژه ای نیز دارند که باید به آن ها نیز دقت بشود. در اینجا به این شرایط اشاره خواهیم کرد.

شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی امریه وزارت صنعت معدن تجارت

افراد زیر دارای اولویت می باشند:

  • داشتن همسر و متاهل بودن مشمولان در دریافت امریه سربازی دارای امتیاز می باشد.
  • مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی می توانند برای امریه وزارت صنعت معدن تجارت اقدام کنند.
  • مشمولان معاف از خدمات رزمی که از معافیت استفاده کرده اند میتوانند از امریه های خدمت وظیفه عمومی استفاده کنند.
  • افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی مانند سازمان بهزیستی از امریه وزارت صنعت معدن تجارت بهره میگیرند.
  • افرادی که پدر نداشته و سرپرست خانواده هستند میتوانند از امریه وزارت صنعت معدن تجارت بهره مند شوند.
  • داشتن رشته ی تحصیلی مرتبط با نیاز سازمان مربوطه نیز از شروط مهم می باشد.
  • فرزندان ایثارگران، جانبازان و آزادگان نیز میتوانند امریه سربازی بگیرند.
  • مشمولان ازدواج کرده و فرزنددار نیز میتوانند امریه سازمان های مختلف را گرفته و در ادارات دولتی مشغول به کار شوند.

شرایط امریه وزارت صنعت معدن تجارت


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


مدارک امریه وزارت صنعت معدن تجارت

مدارک امریه وزارت صنعت معدن تجارت جزو ضوابطی است که مشمولان باید به آن دقت کنند. زیرا کامل بودن مدارک برای مشمولان شرایط بهتری را فراهم میکند تا سریع تر دوره ی خدمت سربازی خود را شروع کرده و به اتمام برسانند. مدارک امریه وزارت صنعت معدن تجارت شامل موارد زیر میباشد و باید بر اساس این لیست مشمولان در این سازمان پرونده تشکیل دهند.

مدارک مورد نیاز امریه وزارت صنعت معدن تجارت

  1. فرم اعلام نیاز سازمان وزارت صنعت معدن تجارت برای جذب سربازان مشمول خدمت.
  2. شناسنامه مشمول.
  3. کپی شناسنامه مشمول از تمام صفحات آن.
  4. برگ سبز شروع خدمت سربازی.
  5. کارت ملی مشمول.
  6. نداشتن غیبت غیر موجه.
  7. کپی کارت ملی مشمولان.
  8. برگه تسویه با دانشگاه پس از اتمام تحصیل.
  9. گواهی پایان تحصیلات مشمولین.
  10. و مدارک مهم دیگر.

مشمولین نظام وظیفه باید برای دریافت امریه وزارت صنعت معدن تجارت سریعا اقدام کنند. زیرا اگر وارد غیبت سربازی بشوند دیگر نمیتوانند از این مزایا استفاده کنند. متقاضیان دریافت امریه خدمت سربازی قبل از اقدام باید در سنوات مجاز تحصیلی قرار گرفته باشند. زیرا اگر معافیت تحصیلی آنان تمام شده باشد وارد عیبت شده و نمیتوانند از امریه های سازمان های مختلف بهره بگیرند. اطلاعات مختلف در همه ی زمینه های نظام وظیفه و خدمت سربازی را میتوانید از مشاوره تلفنی آویژه گرفته و با این مرکز تماس بگیرید.


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


مراحل پذیرش امریه وزارت صنعت معدن تجارت

مراحل پذیرش امریه وزارت صنعت معدن تجارت از مهم ترین بخش های دریافت امریه سربازی در این سازمان میباشد. برای انجام مراحل پذیرش امریه وزارت صنعت معدن تجارت مشمولین باید اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس اقدامات لازم را انجام دهند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که مهم ترین شرط پذیرش برای امریه وزارت صنعت معدن تجارت داشتن تحصیلات دانشگاهی و مدرک معتبر می باشد. زیرا هر یک از سازمان ها و ادارات دولتی نیروهای خود را از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی جذب خواهند کرد. جذب این نیروها بر اساس رشته ی تحصیلی آن ها خواهد بود.

مراحل اقدام برای دریافت امریه وزارت صنعت معدن تجارت

  1. قبل از هر چیز اطلاعیه سازمان مربوطه را باید مطالعه کرده و شرایط را با دقت بخوانید.
  2. دو ماه یا سه ماه قبل از اعزام به خدمت برای تشکیل پرونده به سازمان مربوطه مراجعه کنید.
  3. مدارک مورد نظر برای تشکیل پرونده را به همراه داشته باشید.
  4. نامه تسویه حساب با دانشگاه از مدارک ضروری به حساب می آید.
  5. پس از انجام مراحل اداری و پس از گذراندن دوره ی آموزشی برای شروع کار به سازمان مربوطه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


ثبت نام امریه وزارت صنعت معدن تجارت

ثبت نام امریه وزارت صنعت معدن تجارت همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد در خود وزارت مربوطه انجام خواهد شد. مشمولان باید در نظر داشته باشند که اگر قصد دارند برای ثبت نام امریه وزارت صنعت معدن تجارت اقدام کنند فقط مدارک خود را به این سازمان تحویل دهند. اقدام برای امریه در دو سازمان غیر قانونی است. پس این مسئله را در نظر داشته و سپس برای گرفتن امریه خدمت سربازی اقدام کنید.

ثبت نام امریه وزارت صنعت معدن تجارت


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


سهمیه امریه وزارت صنعت معدن تجارت

سهمیه امریه وزارت صنعت معدن تجارت برای افرادی است که در بالا شرایط آن ها گفته شد. اما افراد دیگری که سهمیه مناطق محروم هستند نیز میتوانند برای دریافت امریه وزارت صنعت معدن تجارت اقدام کنند. افراد دیگر با شرایط مختلف نیز میتوانند از سهمیه امریه وزارت صنعت معدن تجارت بهره ببرند. غیر از این سازمان، نهادهای دیگری نیز از مشمولان دعوت به همکاری خواهند کرد. شما میتوانید برای اطلاع از این مراکز و سازمان ها با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


سوالات متداول

اولین و مهم ترین مدرک مورد نیاز برای دریافت امریه سربازی چیست؟

شما با در دست داشتن اطلاعیه جذب نیروی امریه به سازمان مربوطه می توانید برای دریافت امریه اقدام نمایید.

یکی از شرایط ویژه جذب نیروی امریه سربازی برای گرفتن امریه وزارت صنعت معدن تجارت چیست؟

وزارت صنعت معدن تجارت از افراد سهمیه مناطق محروم نیز جذب نیرو میکند.

مزایای دریافت امریه سربازی چیست؟

مشمولین با دریافت امریه خدمت سربازی به جای رفتن به پادگان ها و انجام خدمات نظامی در سازمان های دولتی مشغول به کار می شوند و در ساعت های اداری به کار گرفته میشوند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   Ministry of Industry, Mine and Trade – Wikipedia

 

برای مشاوره در زمینه گرفتن امریه وزارت صنعت معدن تجارت چگونه ممکن است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.