کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

چه طور امریه وزارت دفاع بگیرم؟

شرایط امریه وزارت دفاع چیست؟

از شرایط امریه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چه می دانید ؟!

امریه وزارت دفاع یکی از راه هایی می باشد که به جوانان کمک می کند تا بتوانند دوره خدمت سربازی خود را در در مکان هایی مانند وزارت خانه ها و سازمان های غیر دولتی و دولتی سپری کنند . خیلی از جوانان نمی توانند از معافیت ها استفاده کنند به همین دلیل به دنبال گرفتن امریه می روند . خدمت سربازی یکی از وظیفه های عمومی می باشد که جوانان عزیز کشورمان باید آن را سپری کنند . همه ی افرادی که به سن مشمولیت می رسند می توانند جهت دریافت امریه از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرند .

امریه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، یکی از بهترین گزینه ها برای ساده تر کردن دوران خدمت سربازی و کار کردن در بخش های اداری و غیر نظامی ، به جای رفتن به پادگان هاست . سربازان واجد شرایط استفاده از امریه نیرو های مسلح و به خصوص امریه وزارت دفاع ، می توانند در بخش هایی مرتبط با تحصیلات و تخصص خود فعالیت کرده و از مزایای مربوط به آن استفاده کنند

سربازی در وزارت دفاع چگونه است؟

این سوالی است که برای تعدادی از مشمولان خدمت سربازی که علاقه مند به خدمت در وزارت دفاع میباشند، مطرح است. خدمت سربازی علاوه بر خدمت در پادگان های نظامی و انجام امورات دفاعی و رزمی، در این وزارتخانه به دو شکل دیگر وجود دارد که به ترتیب زیر است:

  • امریه سربازی؛ به معنی گذراندن دو سال خدمت سربازی در یکی از ادارات زیر مجموعه این وزارتخانه، است که سرباز امریه مانند دیگر کارمندان ادارات وظایف غیر رزمی را بر عهده دارند. کسانی که شراتیط لازم برای امریه شدن را داشته باشند، میتوانند برای امریه وزارت دفاع اقدام کنند.

  •  انجام پروژه های کسر خدمت برای نخبگان و فارغ التحصیلان دوره ارشد و دکتری راه دیگر برای خدمت در وزارت دفاع میباشد که مشمولان با همکاری در طرح ها و پروژه های مختلف این وزارتخامه، شرکت میکند و متناسب با سختی پروژه و نتایج حاصل از آن کسری خدمت دریافت میکند.


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


شرایط امریه وزارت دفاع به چه صورت است؟

یکی از اصلی ترین شرایط مورد نیاز برای اینکه بتوانید امریه وزارت دفاع بگیرید ، این است که تخصص و توانایی های شما ( بخوانید : مدرک تحصیلی ) مورد نیاز وزارت دفاع باشد . بدین ترتیب ، ملاحظه می شود که رشته های مثل زبان عربی یا ادبیات یا حتی رشته های دبیری ، اقبال زیادی برای جذب به عنوان سرباز امریه در وزارت دفاع نخواهند داشت . چرا که به دلیل ماهیت های فنی و تکنولوژیک امور دفاعی در اکثر حیطه ها ، تمایل بیشتری به جذب رشته های فنی و مهندسی وجود دارد . ام

مراحل دریافت امریه وزارت دفاع

رشته های مورد نیاز وزارت دفاع کدام است؟

شرایط امریه وزارت دفاع هرساله بنا به احتیاج نیرو در وزارت خانه ها بسته به رشته های تحصیلی تغییراتی می کند . جوانانی که به فکر گرفتن امریه می باشند لازم است از تغییرات شرایط امریه با خبر شوند . در ادامه رشته هایی که برای شرایط امریه در وزارت دفاع قابل قبول است را نام می بریم تا مشمولان از این رشته ها آگاه شوند:

رخی از رشته های مورد نیاز برای جذب نیروی امریه در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح ، بر اساس آخرین بخشنامه ها و آیین نامه ها ، به شرح زیر است :

  1. برق ( تمام گرایش ها )
  2. مکانیک ( تمامی گرایش ها )
  3. هوا فضا ( تمامی گرایش ها )
  4. مهندسی پزشکی ( تمامی گرایش ها )
  5. زیست شناسی ( گرایشات میکرو بیولوژی ، ژنتیک و … )
  6. شیمی ( تمامی گرایش ها )
  7. فیزیک ( تمامی گرایش ها )
  8. مهندسی فناوری اطلاعات ( تمامی گرایش ها )
  9. کامپیوتر ( تمامی گرایش ها )
  10. حسابداری
  11. حقوق
  12. مهندسی پزشکی
  13. حسابداری
  14. مواد
  15. مدیریت
  16. کشتی سازی
  17. اویونیک
  18. جوشکاری

لیستی که در بالا ارائه شد ، به نوعی جمع بندی رشته هایی بود که تقریبا همه ساله ، در لیست جذب امریه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح قرار دارد . اما طبیعتا این فهرست هر ساله دچار تغییراتی شده ، و رشته هایی به آن اضافه یا از آن حذف می شود . بنابراین ، توصیه می کنم که برای اطلاع از شرایط رشته خودتان در سال جدید و براساس آخرین اطلاعیه های امریه وزارت دفاع ، حتما با متخصصین ما در مرکز مشاوره آویژه دانش تماس بگیرید !

شرایط عمومی کار در وزارت دفاع چگونه است؟

قابل ذکراست که برای گرفتن امریه در وزارت دفاع شرایط عمومی و اختصاصی داریم .

در زیر به چند مورد از شرایط عمومی اشاره می کنیم :

  • اشخاصی که متاهل هستند
  • جوانانی که از رزم معاف هستند
  • جوانانی که از اعضای خانواده های جانبازان و ایثارگران می باشند
  • جوانانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند

در شرایط عمومی جوانانی می توانند این امریه را دریافت کنند که از این شرایط ۲ مورد را داشته باشند . جوانان عزیزی که قصد گرفتن امریه را دارند در نظر داشته باشند اگر غیبت دارند موفق به گرفتن امریه نمی شوند .

نحوه اخذ امریه وزارت دفاع

شرایط اختصاصی سربازی در وزارت دفاع چگونه است؟

بعد از شرایط عمومی بهتر است شرایط اختصاصی را نیز به توضیح بدهیم :

  • در تمام رشته هایی که در امریه وزارت دفاع نیاز است شرط معدل گذاشته اند
  • فردی که می خواهد امریه دریافت کند نباید از کسری خدمت استفاده کرده باشد
  • تمام افرادی که انتخاب می شوند باید دوره ی آموزشی خود را بگذرانند و بعد فعالیت خودشان را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: توجیه غیبت خدمت سربازی چگونه ممکن است؟


پادگان های وزارت دفاع کدام است؟

پادگان شهدا جواد نیا تنها پادگانی است که تحت نظارت وزارت دفاع فعالیت میکند این پادگان در شهر قزوین است و یکی از بهترین پادگان های آموزشی به شمار میرود که در هر دوره تعداد مشخصی از مشمولان به این پادگان اعزام میشوند.

زیر شاخه های وزارت دفاع کدام سازمان ها را شامل میشود؟

وزارت دفاع نیز مانند سایر سازمان های کشور زیر شاخه هایی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • سازمان صنایع دفاع
  • سازمان صنایع هوا فضا
  • سازمان صنایع دریایی
  • دانشگاه صنعتی مالک اشتر
  • سازمان اتکا
  • موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • شرکت صنایع الکترونیک ایران
  • شرکت باتری سازی نیرو
  • سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح
  • و…

مشمولان میتوانند در این سازمان ها به عنوان سرباز امریه خدمت کنند و یا در پروژه های این سازمان ها همکاری داشته باشند تا از کسری خدمت برخوردار شوند.

لباس سرباز وزارت دفاع چه فرمی است؟

همانطور که میدانید معمولا نوع پوشش و لباسی که سربازان به تن دارند نشاندهنده محل خدمت آنهاست اما این موضوع درباره سربازان امریه وزارت دفاع و به طور کلی سربازان امریه صدق نمیکند چرا که این افراد بدون پوشیدن لباس فرم و با لباس شخصی در محل خدمت خود حاضر میشوند. اما لباس سرباز وزارت دفاع در پادگان های این سازمان مثل پادگان شهدا جوادنیا شهر قزوین، معمولا لباس فرم به رنگ خاکی است.

رشته های مورد نیاز برای امریه وزارت دفاع

سامانه امریه سربازی وزارت دفاع 

سامانه امریه سربازی وزارت دفاع برای راحت تر شدن ثبت درخواست مشمولان وظیفه متقاضی دریافت امریه از وزارت دفاع راه اندازی شده است. افرادی که میخواهند به عنوان سرباز امریه در سازمان های تحت نظر این وزارتخانه خدمت کنند، بایستی در زمان های مقرر شده، به سامانه امریه سربازی وزارت دفاع مراجعه کنند و اطلاعات و مدارک خود را ثبت کنند. اطلاعات ثبت شده به دقت مورد بررسی قرار میگیرد و افراد واجد شرایط باید به شکل حضوری بقیه مراحل را طی کنند.

مدارک لازم برای  امریه وزارت دفاع شامل چه مواردی است؟

مدارک امریه وزارت دفاع بنا به شرایط فرد مشمول متفاوت می باشد . اگر فرد مشمول عضو خانواده های جانبازان و ایثارگران می باشند رونوشت از این مدارک برای گرفتن امریه مورد نیاز است . افرادی که قصد گرفتن امریه را دارند می توانند قبل از اتمام تحصیل این کار را انجام دهند حتی جوانانی که در مقطع دبیرستان در حال تحصیل می باشند . افراد مشمولی که می خواهند امریه بگیرند این مدارک را باید تحویل سازمان مربوطه بدهند :

  • فتوکپی از شناسنامه
  • فتوکپی از کارت ملی
  • یک قطعه عکس
  • فتوکپی از مدرک تحصیلی

مشمولان می توانند ۳ ماه قبل از تاریخ اعزام مدارک امریه در وزارت دفاع خود را به یکی از سازمان های مورد نظر برده واقدامات لازم را جهت گرفتن امریه انجام دهند . بعد از اینکه جواب امریه آمد مشمولان می توانند مراحل دیگر را بگذرانند تا برای خدمت به میهن خود آماده شوند . مدارک مورد نیاز جهت گرفتن امریه برای افراد متفاوت است و بسته به مدرک تحصیلی و اینکه عضو کدام خانواده ها می باشند متفاوت است .


بیشتر بخوانید:  چه طور امریه وزارت بهداشت بگیرم؟


امریه سربازی وزارت دفاع: طرح به کار گیری سربازان در آزمایشگاه های تخصصی

بر اساس آخرین اطلاعیه ی صادره از طرف اداره نیروی انسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح ، و با توجه به توافقات صورت گرفته میان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و موسسه آموزشی و تحقیقاتی دفاعی ، به منظور استفاده بهینه و اصولی از توانمندی دانش آموختگان دانشگاهی ، متقاضیان واجد شرایط می توانند در آزمایشگاه های تخصصی مرتبط با رشته خود به عنوان امریه سربازی وزارت دفاع به کار گرفته شده و همکاری نمایند .

برخی از شرایط مورد نیاز برای این طرح عبارت است از :

  1. متقاضی ، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری باشد
  2. متقاضی از وضعیت تحصیلی خوبی برخوردار باشد
  3. متقاضی ، نخبه وظیفه نباشد
  4. متقاضی از مزایای کسری خدمت استفاده نکرده باشد
  5. بیش از ۳ ماه تا تاریخ اعزام متقاضی ، فرصت باقی مانده باشد

بدین ترتیب ، ملاحظه می شود که فارغ التحصیلان دانشگاهی که واجد شرایط ذکر شده در بالا هستند ، می توانند برای جذب به عنوان سربازان امریه وزارت دفاع ، اقدام نمایند . شما عزیزان می توانید برای اطلاع از شرایط کامل امریه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح ، از سراسر ایران و از طریق تلفن ثابت ، با مشاوران ما در دپارتمان نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه دانش ، تماس بگیرید !


بیشتر بخوانید:  چه طور امریه نیروی انتظامی کشور بگیرم؟


نحوه ثبت نام برای امریه وزارت دفاع

حقوق امریه سربازی در وزارت دفاع

حقوق امریه سربازی در وزارت دفاع برای همه یکسان نیست . حقوق سربازان با توجه به مدرک تحصیلی آنها و اینکه آیا مجرد هستند یا متاهل متفاوت می باشد . حقوق سرابازانی که دارای فرزند می باشند با کسانی که فرزند ندارند متفاوت است . یکی دیگر از موضوعاتی که بر حقوق سربازان تاثیر می گذارد مکانی است که در آنجا خدمت می کنند .

پس همانگونه که گفته شد حقوق سربازان در مقاطع مختلف متفاوت است و حقوق امریه سربازی در وزارت دفاع هیچ تفاوتی با حقوق افرادی که غیر امریه سربازی خود را می گذرانند ندارد . بیشترین حقوق دریافتی در سربازی برای کسانی است که تحت پوشش کمیته امداد می باشند و مدرک پزشکی دارند .

کمترین حقوق شامل حال کسانی است که مدرک آنها زیر دیپلم باشد ، مجرد باشد و اینکه در مناطق معمولی خدمت می کنند . حقوق سربازان با مدارک تحصیلی که دارند متفاوت است که هر کدام می تواند مقوله متفاوت خود را داشته باشد .

سوالات متداول

آیا می توان برای امریه به دو سازمان درخواست داد ؟

خیر، امکان درخواست برای دو سازمان وجود ندارد. بنابراین بهتر است برای امریه به یک سازمان درخواست بدهید چون بعد درخواست امکان لغو ان وجود ندارد. تا برای گرفتن امریه به مشکلی بر خورد نکنید و فرصت بدست آمده را براحتی از دست ندهید .

آیا سازمان هایی که امریه صادر می کنند می توانند سربازان را استخدام کنند ؟

بله ، می توانند این سازمان ها سربازان را استخدام کنند و سربازان دیگر دغدغه کار را نداشته باشند .

آیا امریه بگیرها می توانند از کسری خدمت سربازی استفاده کنند ؟

اگر چه سازمان های امریه می توانند از کسری خدمت وغیره استفاده کنند اما سازمان های دولتی که امریه صادر می کنند با کسری خدمت موافق نیستند . در اینصورت جوانانی که برای امریه اقدام می کنند نباید کسری خدمت گرفته باشند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره امریه خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه چه طور امریه وزارت دفاع بگیرم؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.