کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

همه چیز درباره امریه نیروهای مسلح

شرایط امریه نیروهای مسلح چیست؟

امریه سازمان قضایی نیروهای مسلح چه شرایطی دارد؟

امریه نیروهای مسلح فرصتی است برای فارغ التحصیلان رشته های حقوق، حسابداری و رایانه تا اگر شرایطی را که در ادامه مطلب میگوییم دارا باشند میتوانند از این امریه استفاده کنند . امروزه خدمت سربازی برای جوانان کشور ما به صورت یک مسئله مهم است و از آن می هراسند، چرا که همیشه به دنبال راهی هستند تا معاف شوند و یا اینکه امریه بگیرند به همین منظور ما نیز سعی کرده ایم تا شما را با یکی از ارگان های امریه دهنده بنام امریه نیروهای مسلح آشنا کنیم .

امریه خدمت سربازی در واقع یکی از بهترین راهکارها هم برای جوانان و هم برای ستاد کل نیروهای مسلح است تا بتوانند با استفاده از سربازان امریه گیر به مناطق محروم با صرف کمترین هزینه یاری برسانند، چون حقوق این سربازان با سربازان دیگر برابر است و فرق چندانی در این مورد ندارند . مشاوره نظام وظیفه آویژه سعی میکند تا شما را با شرایط امریه نیروهای مسلح بیشتر آشنا کند .

امریه نیرو های مسلح

گرفتن امریه نیرو های مسلح ، گزینه خوبی برای گذراندن دوران خدمت سربازی به نظر می رسد . چرا که در این صورت ، شما به جای رفتن به پادگان ، در یک محیط اداری مشغول به خدمت می شوید . و دیگر لازم نیست سختی های دوران پادگان را تحمل کنید . بعضی از مزیت های گرفتن امریه نیرو های مسلح عبارتند از :

  • پوشیدن لباس شخصی به جای لباس نظامی
  • داشتن حقوقی بیش از حقوق سربازان عادی
  • امکان و احتمال استخدام ، پس پایان دوره خدمت
  • و …

پس اگر علاقمند هستید که دوران سربازی خود را راحت تر سپری کنید ، با ما همراه باشید . و این مطلب را با دقت دنبال کنید !


بیشتر بخوانید: چه طور امریه وزارت بهداشت بگیرم؟


شرایط امریه نیروهای مسلح چگونه است ؟(امریه ارتش، امریه نیروی انتظامی،امریه سپاه)

شرایط امریه نیروهای مسلح نیز دارای موارد مختلفی است که در این قسمت این شرایط را برایتان شرح می دهیم. باعث میشود تا فرد مشمول راحت تر بتواند به فکر گرفتن امریه باشد . از شرایط امریه نیروهای مسلح، شرایط ۵ گانه میباشد:

  • فرد مشمول سرپرست خانواده باشد
  • معاف از رزم داشته باشد
  • متاهل باشد
  • عضو کمیته امداد یا بهزیستی باشد
  • عضو خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران باشد .

اگر حتی یکی از این شرایط را دارید میتوانید برای دریافت این امریه امیدوار باشید . شرایط دیگری هم وجود دارد که برای تمام امریه ها رعایت میشود آن هم نداشتن غیبت و متناسب بودن مدرک تحصیلی با ارگان و سازمان مورد نظر است .

جوانی که به سن ۱۸ سالگی تمام میرسد تمام دغدغه اش سربازی است و از ۲ سال خدمت سربازی هراس دارد اما او باید بداند که ارگان های بسیاری وجود دارد که او میتواند مشکل سربازی اش را آسان بگیرد ولی با این کار او باید ۳ ماه بیشتر خدمت کند چرا که طول خدمت امریه ۲۴ ماهه است . برای اینکه امریه بگیرید باید شرایط سازمانی که میخواهید امریه بگیرید بدانید و سپس برای گرفتن امریه اقدام کنید .


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


مراحل دریافت امریه نیروهای مسلح

 امریه نیروهای مسلح : سازمان قضایی نیرو های مسلح 

یکی دیگر از ارگان های پذیرنده ی مشمولان امریه نیرو های مسلح ، سازمان قضایی نیرو های مسلح است . البته میزان و گستره ی پذیرش این سازمان ، محدود تر از موارد اشاره شده در بالا است ، و تنها پذیرای ۳ رشته تحصیلی است :

  1. حقوق امریه نیرو های مسلح
  2. حسابداری امریه نیرو های مسلح
  3. کامپیوتر امریه نیرو های مسلح

با وجود محدود بودن ظرفیت موجود در این سازمان ، باز هم می تواند به عنوان یکی از گزینه های بسیار خوب برای گرفتن امریه در نیرو های مسلح مطرح باشد . مخصوصا برای دانشجویان حقوق که فرصت های محدود تری را برای گرفتن امریه در اختیار دارند .

مراحل اقدام برای گرفتن امریه نیرو های مسلح در سازمان قضایی عبارت است از :

  1. ثبت متقاضی در سایت سازمان به آدرس imj.ir
  2. مراجعه حضوری به دفتر سازمان
  3. ارائه مدارک مورد نیاز
  4. تکمیل فرم  امریه نیرو های مسلح
  5. معرفی به هسته گزینش و طی مراحل مصاحبه و بررسی
  6. دریافت دفترچه راهنمای اعزام به خدمت نظام وظیفه عمومی
  7. معرفی به سازمان ، جهت صدور امریه

ثبت نام امریه سازمان قضایی نیروهای مسلح چگونه است ؟

ثبت نام امریه سازمان قضایی نیروهای مسلح شامل حال چه کسانی میشود ؟ این امریه برای مشولانی که مدرک تحصیلی در رشته های حقوق، حسابداری و رایانه دارند با اهمیت است و آنها میتوانند با مدرک خود امریه سازمان قضایی نیروهای مسلح را دریافت کنند .  فرد مشمول نباید هیچ نسبت سببی و نسبی با کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح داشته باشد . اگر فرد تصمیم بر انصراف از امریه را دارد نمیتواند این کار را انجام دهد و همچنین از دو امریه همزمان حق استفاده ندارد و در صورت این کار هر دو باطل میشود و فرد باید ۲ سال خدمت سربازی را مانند دیگر سربازان در پادگان بگذراند .

فرد متقاضی باید یکسری شرایط را که از سوی سازمان مد نظر است داشته باشد تا اینکه بتواند از امریه استفاده کند . فرد برای استفاده از امریه حداقل باید ۳ ماه قبل از اعزام به خدمت اقدام کند او در ابتدا دفترچه اعزام به خدمت را دریافت کرده و سپس برای امریه شدن اقدام میکند . بنابراین هرچه سریعتر برای امریه اقدام کنید بهتر بوده چون ممکن است وارد غیبت شوید، دیگر نمی توانید امریه بگیرید چرا که یکی از شرط ها برای امریه، نداشتن غیبت است .

سازمان ها و ارگان های بسیاری برای گرفتن امریه وجود دارد به عنوان مثال میتوان به :

  • سازمان بازرسی کل کشور
  • وزارت نیرو
  • سازمان محافظت از محیط زیست
  • وزارت نفت
  • بنیاد شهید انقلاب اسلامی
  • سازمان تبلیغات
  • گمرک ها
  • اداره صنایع
  • اداره تعاون
  • ادره بازرگانی

و غیره اشاره کرد .


بیشتر بخوانید: شرایط امریه بنیاد شهید انقلاب اسلامی چیست؟


راه های اخذ امریه نیروهای مسلح

امریه سربازی ارتش، امریه نیروی انتظامی، امریه سپاه و وزارت دفاع

ارگان های ارائه دهنده امریه نیرو های مسلح ،شامل:امریه سربازی ارتش، امریه نیروی انتظامی، امریه سپاه و وزارت دفاع است . در صورت استفاده از این امریه ها ، شما می توانید به جای حضور در پادگان های مختلف ارتش ، سپاه یا نیرو ی انتظامی ، در ادارات این ارگان ها مشغول به کار شوید . و طبیعی است که فعالیت شما مرتبط با رشته تحصیلی خودتان خواهد بود .

اما باید توجه کنید که برای گرفتن امریه وزارت دفاع ، شما حداقل باید مدرک لیسانس یا فوق لیسانس داشته باشید . چرا که برای انجام فعالیت های تخصصی مورد نیاز وزارت دفاع ، به سطح بالایی از تحصیلات اکادمیک نیاز دارید . برخی از رشته های مورد توجه در وزارت دفاع ، عبارتند از :

  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی هوا فضا
  • مهندسی کامپیوتر
  • حقوق
  • حسابداری
  • و …

شروط اساسی برای گرفتن امریه وزارت دفاع 

بنا بر قوانین و بخشنامه های اعلامی از سوی هسته گزینش وزارت دفاع ، نداشتن غیبت ، یکی از شروط اساسی گرفتن امریه نیرو های مسلح است . علاوه بر آن ، داشتن لیسانس یا فوق لیسانس هم ضروری است ، که در بالا هم به آن اشاره کردیم .

اما علاوه بر این موارد ، باید توجه کنید که در صورت بیشتر بودن تعداد داوطلبان امریه نیرو های مسلح در یک استان ، از میزان ظرفیت موجود ، الویت با افرادی است که معدل بالا تری در دوره ی کارشناسی یا کارشناسی ارشد ، حسب مورد ، کسب کرده اند . همچنین  ،متقاضیان امریه در وزارت دفاع ، پس از اتمام دوره آموزش رزم مقدماتی ، در این وزارت خانه مشغول به کار خواهند شد .

امریه سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی

در صورتی که مایل به استفاده از امریه نیرو های مسلح هستید ، می توانید دوران خدمت خود را در سپاه بگذرانید . همانند وزارت دفاع ، در اینجا هم شما به کاری نزدیک و شبیه به رشته تحصیلی و تخصص خود مشغول خواهید شد .

اما همانطور که در مورد وزرات دفاع بیان شد ، پیش از اقدام برای استفاده از امریه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، شما باید شروط زیر را داشته باشید : امریه نیرو های مسلح

  1. نداشتن غیبت
  2. داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با نیاز های ارگان مربوطه

شروط تکمیلی عبارتند از :

  • داشتن حد اقل ۶ ماه سابقه بسیج فعال
  • گذراندن دوره تکمیلی بسیج

به این ترتیب ، شما می توانید با مراجعه به یکی از پادگان های سپاه موجود در شهر خودتان ، برای گرفتن پذیرش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام کنید .

چه مشمولانی می توانند امریه نیروهای مسلح دریافت کنند؟

امریه سربازی ستاد کل نیروی های مسلح چگونه است ؟

امریه سربازی ستاد کل نیروی های مسلح چیست؟ ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به نیاز سازمان ها در رشته های مختلف هرساله، سهمیه ای برای جذب سرباز امریه در سازمان مربوطه در نظر دارد . بیشتر سازمان ها افراد مشمولی را که کسری خدمت ندارند امریه میدهند چرا که با این کار میتوانند زمان طولانی تری را از سربازان امریه استفاده کنند به همین جهت اگر کسری خدمت دارید باید اول شرایط سازمان مورد نظر را دراین رابطه بدانید . ما برای اینکه شما عزیزان بتوانید با صرف کمترین وقت و زمان اطلاعات کافی در این باره را دریافت کنید، مرکز مشاوره آویژه را معرفی میکنیم و شما میتوانید از مشاورین این مرکز اطلاعات و راهنمایی های لازم را کسب کنید .

امریه سربازی ستاد کل نیروهای مسلح را مختصر توضیح دادیم حالا بهتر است بدانید که ستاد کل نیروهای مسلح عالی ترین نهاد نظامی در کشور است که میان دیگر نیروهای مسلح هماهنگی برقرار کرده است .


بیشتر بخوانید: شرایط امریه سازمان تبلیغات چیست؟


مراحل جذب سربازان امریه در سازمان نیروهای مسلح

فرد متقاضی ابتدا در پایگاه اطلاع رسانی سازمان ثبت نام میکند و بعد با همراه داشتن مدارک لازم به سازمان مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل میدهد سپس به بخش گزینش معرفی میشود و مراحل آن را طی میکند و بعد برای گرفتن دفترچه اعزام به خدمت اقدام میکند. در آخرین مرحله برگه اعزام به خدمت به دست فرد میرسد تا در سازمان مربوطه امریه شود .

امریه فرزندان نیروی های مسلح چگونه است ؟

امریه فرزندان نیروی های مسلح برای متقاضیانی است که پدرانشان درصد جانبازی و سابقه حضور در جبهه را دارند . علاوه بر امریه فرزندان نیروهای مسلح تسهیلات دیگری هم برای این افراد در نظر گرفته شده است به عنوان مثال برای فرزندان جانبازان از روی درصد جانبازی کسری خدمت به فرزند تعلق میگیرد و همچنین طبق مدت خدمت در جبهه برایش کسری خدمت میدهند و در بعضی مواقع نیز معاف میشوند .

مدارک لازم جهت امریه شدن در نیروهای مسلح

  • کپی از صفحه اول شناسنامه ( برای افراد متاهل کپی از تمام صفحات )
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی
  • کپی از کارت ملی (پشت و رو )
  • در صورت متاهل بودن کپی از تمام صفحات شناسنامه همسر و کپی کارت ملی پشت رو
  • کپی از عقد نامه در صورت متاهل بودن
  • داشتن معرفی نامه از سازمان نیروهای مسلح استان مشمول
  • عکس ۳ * ۴
  • و غیره

بیشتر بخوانید: امریه بنیاد مسکن چه مزایایی دارد؟


امریه نیروهای مسلح

امریه سازمان جغرافیایی نیروی های مسلح یعنی چه ؟

امریه سازمان جغرافیایی نیروی های مسلح برای آن است که سازمان جغرافیایی بتواند با کمترین هزینه ای که به سربازان امریه میدهد به اطلاعات مورد نظر خود درباره جغرافیای کشور خیلی سریع و دقیق برسد . لازم بر ذکر است که سازمان جغرافیایی زیر نظر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است . با امریه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح آشنا شدید، بهتر است برخی از فعالیت های این سازمان را بدانید .

فعالیت های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح

  1. طراحی و نظارت بر فعالیت های نقشه برداری
  2. طراحی پرواز و عکسبرداری هوایی در مقیاس های متفاوت
  3. تهیه نقشه های موضوعی و گویا کردن عکس های هوایی
  4. گردآوری، تهیه و چاپ اطلاعات جغرافیایی
  5. تهیه و ساخت ماکت های گوناگون تاسیسات و عوارض طبیعی زمین

و کلیه فعالیت های دیگر سازمان جغرافیای نیروهای مسلح

سوالات متداول

 امریه نیروهای مسلح برای فرزندان افراد جانباز و ایثارگر چگونه است ؟

برای فرزندان افرادی که درصد جانبازی دارند با توجه به درصد جانبازی به فرزند کسری خدمت میدهند . به ازای هر روز ۱۲ روز کسری خدمت دریافت میکردند . همچنین برای فرزندان افرادی که سابقه حضور در جبهه را دارند طبق روزهایی که در جبهه حضور داشته اند کسری خدمت تعلق میگیرد .

آیا امکان انصراف از امریه برای فرد مشمول وجود دارد ؟

خیر؛ در صورتی که فرد برای امریه شدن اقدام کرده است ، دیگر نمیتواند از تصمیم خود منصرف شود . همچنین اگر فرد از دو سازمان بخواهد امریه بگیرد، هر دو امریه باطل میشود .

مدرک تحصیلی برای امریه شدن در سازمان نیروهای مسلح چیست ؟

فارغ التحصیل بودن در رشته های حقوق، حسابداری و رایانه در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره امریه خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه همه چیز درباره امریه نیروهای مسلح

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.