کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط امریه قوه قضاییه چیست ؟

شرایط امریه قوه قضاییه

امریه قوه قضاییه یکی از انواع امریه هایی است که مشمولان خدمت وظیفه عمومی میتوانند برای دریافت آن اقدام کنند. اما قبل از هرچیز باید به این موضوع بپردازیم که امریه خدمت سربازی به چه معناست؟ راه های دریافت آن کدامند؟ به طور کلی امریه سربازی به معنای گذراندن دوره خدمت سربازی در برخی ادارات و سازمان ها میباشد. سازمان وظیفه عمومی سعی دارد راه هایی را پیش پای مشمولان قرار دهد تا دوره ی سربازی را برای آن ها راحت تر کند و از بروز هرگونه آسیبی جلوگیری کند.

امریه نیز یکی از این راه ها میباشد که پیش پای مشمولان قرار میدهد. البته دریافت امریه شرایط خاصی دارد که طبق آن اغلب افراد سرپرست خانوار و مشمولان متاهل میتوانند از آن استفاده کنند. افرادی که موفق به دریافت امریه میشوند به جای خدمت در پادگان ها دو سال همانند کارمندان و در ساعات اداری ادارات مشغول به خدمت میشوند.

چنانچه شما عزیزان متقاضی دریافت امریه قوه قضاییه باشید باید از تمام شرایط و ضوابطی که توسط سازمان وظیفه عمومی و همچنین خود قوه قضاییه مقرر شده است، به طور کامل اطلاع داشته باشید. آگاهی از این قوانین میتواند به شما کمک کند که در این مسیر دریافت امریه موفق تر عمل کنید. یکی از راه هایی که میتوانید با استفاده از آن اطلاعات دقیقی را درباره ی شرایط و قوانین مربوطه به این نوع امریه در اختیار داشته باشید، استفاده از مشاوره نظام وظیفه میباشد. طی این مشاوره ها میتوانید با مرکز مشاوره سربازی و کارشناسان این امر تماس بگیرید و سوالات خود را درباره امرهی و سایر موضوعات نظام وظیفه برطرف کنید. به دلیل اهمیت این موضوع برای مشمولان در اینجا سعی کرده ایم که به شرح و بررسی نکات و شرایط مربوط به دریافت امریه مربوط به قوه قضاییه بپردازیم.


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


شرایط امریه قوه قضاییه

شرایط امریه قوه قضاییه شامل تمام قوانین است که از سوی سازمان وظیفه عمومی و همچنین قوه قضاییه برای جذب نیروی امریه مقرر شده است. همانطور که میدانید سازمان وظیفه عمومی پنج دسته افراد را به عنوان واجدین شرایط و اولویت های اخذ امریه معرفی کرده است. این گروه ها شامل افراد متاهل، مشمولان معاف از رزم، افراد سرپرست خانوار، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و اقوام درجه یک ایثارگران میباشد. علاوه بر این موارد سربازانی که به عنوان نیروی امریه پذیرفته میشوند نباید اعتیاد به مواد مخدر داشته باشند. عدم فساد اخلاقی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی و … از جمله دیگر شرایط امریه قوه قضاییه میباشد که متقاضیان باید واجد آن ها باشند. این ها شرایط عمومی بود که از سوی سازمان وظیفه عمومی مقرر شده وعلاوه بر قوه قضاییه برای دریافت امریه سایر ارگان ها نیز مطرح است.

 شرایط اختصاصی برای جذب سرباز امریه

اما قوه قضاییه تعدادی شرایط اختصاصی را برای جذب سرباز امریه در نظر گرفته است که متقاضیان دریافت امریه این سازمان باید حتما آن شرایط را داشته باشند. اولین مورد از این شرایط اختصاصی که میتوان به آن اشاره کرد مربوط به مدرک تحصیلی مشمولان میباشد. با توجه به حوزه فعالیت این سازمان مشمولان باید مدرک تحصیلی مرتبط در یکی از رشته های حقوق، کامپیوتر، فقه و حقوق اسلامی، مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی، مدیریت فرهنگی و هنری، الهیات و معارف اسلامی، علوم قضایی و حقوق و… را داشته باشند. همچنین مشمولان باید حداقل معدل ۱۶ در آخرین مدرک تحصیلی خود شامل کارشناسی و بالاتر داشته باشند. یکی دیگر از شرایط و قوانین مربوط به امریه های قوه قضاییه این است که مشمولان تنها میتوانند در سازمان قوه قضاییه محل زندگی خود به عنوان امریه خدمت کنند، به عبارتی جذب امریه در این سازمان تنها به شکل بومی گزینی انجام میشود.

 شرایط اختصاصی برای جذب سرباز امریه


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


مدارک امریه قوه قضاییه

مدارک امریه قوه قضاییه موضوع مهمی است که برای بسیاری متقاضیان امریه این سازمان سوالاتی را به همراه داشته است. لذا در این قسمت به شرح لیست این مدارک میپردازیم. همانطور که قبلا گفتیم یکی از مهم ترین مدارک مربوط به مدرک تحصیلی مشمولان میباشد. متقاضیان باید دارای مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا بالاتر و در رشته های مرتبط با حوزه فعالیت این سازمان همچون حقوق، الهیات و معارف اسلامی و… باشند. مدارک شناسایی همچون تصویر کارت ملی، شناسنامه، وضعیت تاهل و … نیز از دیگر مدارک مورد نیاز برای امریه قوه قضاییه میباشد. افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند باید گواهی و معرفی نامه این سازمان ها را ارائه دهند. معرفی نامه از بنیاد شهید از جمله دیگر مدارک لازم میباشد که بستگان ایثارگران باید آن را به قوه قضاییه ارائه دهند.

یکی از مهم ترین مدارک امریه قوه قضاییه که باید به این سازمان ارائه شود، برگه ی اعزام به خدمت مشمولان میباشد. نکته ای که درباره ی این برگه وجود دارد این است که متقاضیان باید چند ماه قبل از تاریخ امریه گیری قوه قضاییه برای دریافت این برگه و اعزام اقدام کنند. زیرا اگر این برگه به موقع به سازمان مربوطه تحویل داده نشود، مشمولان موفق به دریافت امریه قوه قضاییه نمیشوند.


بیشتر بخوانید: امریه شرکت های دانش بنیان


مراحل پذیرش امریه قوه قضاییه

مراحل پذیرش امریه قوه قضاییه و اطلاع از آن یکی از دغدغه های مشمولان خدمت وظیفه عمومی میباشد. اولین گامی که متقاضیان باید برای دریافت امریه این سازمان بردارند، آگاهی از تاریح جذب امریه میباشد. مشمولان میتوانند با مراجعه به بخش کارگزینی سازمان مربوطه از این تاریخ آگاهی یابند. اطلاع از این تاریخ از آن جهت اهمیت دارد که تاریخ اعزام باید با تاریخ جذب امریه در قوه قضاییه محل زندگی مشمول یکی باشد. مرحله ی بعد از مراحل پذیرش امریه قوه قضاییه اقدام برای اعزام و ارسال دفترچه به سازمان وظیفه میباشد. زمانیکه برگه اعزام به خدمت برای مشمول ارسال شد باید بدون فوت وقت آن را به قوه قضاییه ارائه دهد. زیرا در امریه گیری اولویت با افرادی است که زودتر اقدام کرده اند. بعد از اینکه بررسی ها بر روی مدارک ارائه شده انجام شد، نتایج اعلام خواهد شد.

افرادی که موفق به دریافت امریه مربوط به قوه قضاییه شده اند میبایست در زمان تقسیم نیروها در پایان دوره آموزشی، گواهی مربوطه را به یگان خدمتی خود تحویل دهند.


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


ثبت نام امریه قوه قضاییه

ثبت نام امریه قوه قضاییه چگونه انجام میشود؟ این سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد لذا در اینجا این مورد را مورد بررسی قرار میدهیم. افرادی که میخواهند سرباز امریه قوه قضاییه شوند برای ثبت نام باید به سامانه اینترنتی مربوط به جذب امریه این سازمان مراجعه کنند. افرادی که به این سامانه مراجعه میکنند باید یکسری فرم ها را تکمیل کنند. فرم هایی همچون تعهد نداشتن هیچگونه نسبت نسبی و سببی با کارکنان قوه قضاییه، و همچنین تعهد به ۲۴ ماه خدمت از جمله این موارد میباشند. علاوه بر این مشمولان باید در زمان ثبت نام امریه قوه قضاییه مدارک مورد نیاز را که پیشتر به شرح آن ها پرداختیم برای این سازمان ارسال کند. بعد از به پایان رسیدن مراحل ثبت نام اینترنتی، یک کد رهگیری در اختیار مشمولان قرار میگیرد که باید آن را تا پایان تمام مراحل نزد خود نگه دارند.

ثبت نام امریه قوه قضاییه


بیشتر بخوانید: سرباز معلم چه شرایطی دارد؟


سهمیه امریه قوه قضاییه

سهمیه امریه قوه قضاییه چیست؟ این سوالی است که ممکن است در ذهن بسیاری از مشمولان و متقاضیان دریافت امریه قوه قضاییه وجود داشته باشد. به طور کلی سازمان وظیفه عمومی کشور سالانه بخشی از نیروهای خود را به عنوان سرباز امریه در اختیار ادارات و ارگان ها قرار میدهد. قوه قضاییه نیز یکی از این سازمان هایی است که اقدام به جذب سرباز امریه میکند. سهمیه امریه قوه قضاییه هر سال با سال قبل متفاوت است و این امر به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال زمانی که تعداد نیروهای سازمان وظیفه افزایش یابد این سازمان سهمیه های امریه مربوط به ادارات و ارگان ها را افزایش میدهد، از طرفی قوه قضاییه نیز با توجه به نیازسالانه خود به نیروی متخصص در حوزه حقوق، الهیات، کامپیوتر و… بخشی از آن را با همین سربازات امریه تکمیل میکند.


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


سوالات متداول

شرایط عمومی برای اخذ امریه کدامند؟

عدم فساد اخلاقی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن دشمنی و عناد با نظام جمهوری اسلامی و … از جمله دیگر شرایط امریه قوه قضاییه میباشد که متقاضیان باید واجد آن ها باشند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت امریه قوه قضاییه کدام است؟

افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند باید گواهی و معرفی نامه این سازمان ها را ارائه دهند. معرفی نامه از بنیاد شهید از جمله دیگر مدارک لازم میباشد که بستگان ایثارگران باید آن را به قوه قضاییه ارائه دهند. برگه اعزام به خدمت از دیگر مدارک میباشد.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ امریه قوه قضاییه کدامند؟

مشمولان باید مدرک تحصیلی مرتبط در یکی از رشته های حقوق، کامپیوتر، فقه و حقوق اسلامی، مدیریت اجرایی، مدیریت دولتی، مدیریت فرهنگی و هنری، الهیات و معارف اسلامی، علوم قضایی و حقوق و… را داشته باشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Ministry of Interior | Iran Data Portal

 

برای مشاوره در زمینه شرایط امریه قوه قضاییه چیست ؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.