کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

با شرایط امریه وزارت کار بیشتر آشنا شویم

امریه وزارت کار 

امریه وزارت کار در بین امریه های خدمت سربازی یکی از پر متقاضی ترین ها معرفی میشود. به همین منظور برای دریافت امریه وزارت کار باید شرایط و ضوابط آن را بررسی کرد. امروزه شاهد هستیم که جوانان زیادی برای دریافت امریه خدمت سربازی تلاش میکنند. شاید اطلاعات شما در مورد این مسئله زیاد نباشد. اما مشمولین عزیز باید بدانند که امریه خدمت سربازی بکی از راه هایی است که میتوانند از این طریق دوره ی خدمت ضرورت خود را به آسانی بگذرانند. شاید بپرسید چگونه ممکن خواهد بود؟ در این مقاله تمام مزایای امریه خدمت سربازی به ویژه امریه وزارت کار را بررسی خواهیم کرد. تا متقاضیان با اطلاعات کامل برای دریافت امریه های سازمان های مختلف اقدام کنند.

امریه وزارت کار

امریه سربازی به جوانان پسر این فرصت را میدهد تا از رفتن به خدمت آسوده شده و به جای آن در ادارات دولتی مشغول به کار شوند. شاید با خود بگویید که مگر چنین چیزی ممکن است؟ برخی بر این تفکر هستند که دوران دو ساله دوره ی سختی است که جوانان در پادگان های نظامی باید مشغول باشند. انجام کارهای سخت نظامی این دو سال برای سربازان قرار داده شده است. اما طی سال های گذشته، سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا شرایط ویژه ای برای مشمولین قرار داده است تا از این طریق دوره ی سربازی را به راحتی بگذرانند.

تسهیلات ارائه دهنده توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا

  1. انواع معافیت های خدمت سربازی
  2. امریه خدمت سربازی
  3. کسری های خدمت وظیفه
  4. معافیت های تحصیلی
  5. و سایر مزایای دیگر

این تسهیلات از قوانین و شرایط خاصی پیروی میکنند. پس برای استفاده از هر یک از این موارد باید اطلاعاتی درباره ی قوانین و ضوابط آنها بدست آورده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. امریه های خدمت سربازی یکی از مواردی است که شرایط نسبتا آسانی داشته و درصد زیادی از جوانان قادر خواهند بود که از این مزایا استفاده کنند. سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با ارائه ی امریه سربازی از علم و دانش مشمولان بهره گرفته و آن ها را در سازمان های مختلف به خدمت خواهند گرفت. مشمولین متقاضی دریافت امریه های سربازی میتوانند با توجه به شرایط خود در سازمان های مختلف مشغول به کار شوند.


بیشتر بخوانید: امریه ارگان های دولتی چگونه ممکن است؟


شرایط امریه وزارت کار

شرایط امریه وزارت کار اگر چه نسبت به سایر سازمان ها کمی متفاوت تر است. اما شرایط و ضوابط عمومی در همه ی سازمان های دولتی تقریبا یکسان میباشد. همانطور که میدانید تعداد نهادهای ارائه دهنده ی امریه خدمت سربازی بسیار گسترده است که یکی از این سازمان ها امریه وزارت کار میباشد. بنابراین این فرصت را به جوانان میدهد تا موارد بیشتری را برای انتخاب داشته باشند. ما فهرستی از این سازمان ها را برای شما آماده کرده ایم که با هم خواهیم دید.

فهرست نهادهای دولتی امریه خدمت سربازی

  1. امریه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
  2. امریه وزارت کار
  3. امریه سازمان نیروی انتظامی
  4. امریه سازمان جهاد کشاورزی
  5. امریه وزارت نیرو
  6. امریه وزارت  راه و شهرسازی
  7. امریه وزارت اقتصاد و دارای
  8. امریه وزارت صنعت معدن تجارت
  9. امریه سازمان دادگستری
  10. امریه ادارات برق
  11. امریه سازمان مخابرات کشور
  12. امریه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  13. امریه وزارت ارتباطات
  14. امریه وزارت نفت
  15. امریه سازمان وزارت آموزش و پرورش کشور
  16. امریه سازمان وزارت بهداشت
  17. امریه سازمان صدا و سیما
  18. امریه سازمان انرژی اتمی
  19. امریه سازمان وزارت دفاع
  20. امریه سازمان قرارگاهی خاتم الانبیا
  21. و صدها سازمان و وزارتخانه ی دیگر
  22. عمومی ترین شرایط امریه وزارت کار
  23. نداشتن سابقه ی کیفری و محکومیت قضایی
  24. نداشتن فعالیت در سازمان های غیرقانونی
  25. عضو کمیته امداد امام خمینی
  26. نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  27. اعضای ایتام
  28. سرپرست خانواده بودن
  29. نداشتن فساد اخلاقی
  30. داشتن اعتقاد به ولایت فقیه
  31. داشتن سوابق ایثارگری برای فرزندان جانبازان و ایثارگران
  32. داشتن اعتقاد به دین اسلام
  33. گروه نخبگان و استعدادهای درخشان دانشگاه ها
  34. قاریان و حافظان قرآن
  35. التزام به انجام احکام دینی
  36. عضو بودن در سازمان بهزیستی
  37. نداشتن غیبت غیر موجه سربازی
  38. داشتن مدرک دانشگاهی معتبر
  39. متاهل بودن مشمولان

این شرایط عمومی و مهم ترین شرایط امریه وزارت کار میباشد. برای اطلاعات در مورد زمینه های مختلف و مسائل متنوع خدمت وظیفه عمومی شما عزیزان میتوانید با مرکز مشاوره سربازی آویژه تماس بگیرید. مشاورین این مرکز همه روزه پاسخگوی مشمولین عزیز خواهند بود.


بیشتر بخوانید: شرایط اخذ امریه سربازی چیست؟


مدارک امریه وزارت کار

مدارک امریه وزارت کار و ارائه ی آن به سازمان های مربوطه از آن دسته از مسائلی است که ابهامات بسیاری دارد. درصد زیادی از مشمولین از این مسائل بی اطلاع بوده و برای کسب اطلاعات از مشاوره های مختلف کمک خواهند گرفت. زیرا ارائه مدارک امریه وزارت کار به مشمولان این فرصت را میدهد تا سریع تر اقدامات خود را نسبت به دریافت امریه انجام داده و مراحل آن را سریعا پشت سر بگذرانند. مدارک زیر را سریعا آماده کرده و مراحل دریافت امریه وزارت کار را پشت سر بگذارید.

مدارک امریه وزارت کار

  • عکس ۳*۴ رنگی با زمینه سفید دوعدد
  • اصل کارت ملی و تصویر آن
  • اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
  • تصویر شناسنامه همسر مشمول در صورت متاهل بودن
  • مدرک تحصیلی به همراه کپی آن
  • برگه تسویه حساب با دانشگاه به منظور سندی برای اتمام تحصیل
  • رزومه ی کاری مشمول در صورت فعالیت های دیگر
  • کارت سبز اعزام به دوره ی آموزشی
  • برگه اعزام به خدمت
  • کپی شناسنامه افراد تحت تکفل مشمول

پس از آماده کردن این مدارک، مشمولین باید مراحل اقدام برای دریافت امریه وزارت کار را پشت سر گذاشته تا سریع تر به نتیجه ی مطلوب برسند. متقاضیان باید در نظر داشته باشند که با داشتن شرایط گفته شده در بالا میتوانند برای گرفتن امریه وزارت کار اقدام کنند. پس با دقت این شرایط را مطالعه کرده و سوالات بیشتر خود را با مشاورین مرکز آویژه در میان بگذارید. هم چنین باید به این مسئله دقت داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای امریه وزارت کار را باید اسکن کرده و از طریق سایت مشخص شده از سوی این سازمان این مستندات و مدارک را بارگذاری کنید.


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه ارتش بیشتر آشنا شوید


مراحل پذیرش امریه وزارت کار

مراحل پذیرش امریه وزارت کار باید با دقت انجام شود. مشمولانی که سریع تر برای گرفتن امریه وزارت کار اقدام کرده و مراحل پذیرش امریه وزارت کار را پشت سر میگذارند. میتوانند از این امریه خدمت سربازی استفاده کنند. امریه وزارت کار یکی از سازمان هایی است که داوطلبان زیادی را جذب میکند. شرایط این سازمان همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد نسبت به سایر سازمان ها بیشتر است. رشته های مورد نیاز در این سازمان نیز تنوع بسیاری دارد. که هرساله این رشته ها با تغییرات زیادی همراه بوده و سپس در اطلاعیه سازمان اعلام میگردند. باید در نظر داشته باشید که جذب نیرو برای امریه وزارت کار از میان دانشجویان کارشناسی و بالاتر میباشد.

شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که آیا مشمولان میتوانند در هنگام تحصیل در دانشگاه های مختلف از امریه های سربازی استفاده کنند؟ باید این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که همزمان بودن دوره ی دانشگاه و دریافت امریه سربازی کاری غیر قانونی و غیر ممکن میباشد. به همین منظور مشمولین میتوانند برای استفاده از امریه های خدمت به ویژه امریه وزارت کار  پس از اتمام تحصیل خود اقدام کرده و در این سازمان مشغول به کار شوند.


بیشتر بخوانید: آموزشی سربازان امریه چه تفاوتی دارد؟


ثبت نام امریه وزارت کار

ثبت نام امریه وزارت کار از طریق بخش کارگزینی در این سازمان انجام میگیرد. پس از جمع آوری مدارک و دریافت گواهی پایان تحصیلات دانشگاهی، مشمولان باید مرحله به مرحله اقدامات را پشت سر گذاشته و ثبت نام امریه وزارت کار را انجام دهند. مشمولین باید حدود ۷۰ روز قبل از اعزام به خدمت به سازمان های امریه بگیر مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. تا بتوانند از این امریه های سربازی نظام وظیفه استفاده کنند.

ثبت نام امریه وزارت کار


بیشتر بخوانید: آیا امریه دانشگاه ها وجود دارد؟


سهمیه امریه وزارت کار

سهمیه امریه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی میان دارندگان شرایط دریافت امریه تقسیم خواهد شد. برای اطلاع از این سهمیه امریه وزارت کار، مشمولین باید اطلاعیه ها و اخبارهای امریه وزارت کار را دنبال کنند. هر ساله این سازمان ها اعلام نیاز به نیروی سرباز خود را اطلاع رسانی عمومی خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: مراحل دریافت امریه سربازی چیست؟


سوالات متداول

ثبت نام برای امریه وزارت کار از چه طریق انجام میگرد؟

مشمولین باید برای ثبت نام امریه وزارت کار از طریق سایت این سازمان اقدام کرده و مدارک اسکن شده ی خود را در سایت بارگذاری کنند.

شرایط عمومی دریافت امریه وزارت کار کدام است؟

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط، نداشتن غیبت، داشتن اعتقاد به دین مبین اسلام، نداشتن سابقه کیفری و غیره از مهم ترین شرایط عمومی دریافت امریه سربازی میباشد.

اولین مرحله پذیرش برای دریافت امریه وزارت کار کدام است؟

ارائه ی درخواست گرفتن امریه و تشکیل پرونده در اداره ی مربوطه اولین مرحله برای دریافت امریه میباشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Workplace Rights

 

برای مشاوره در زمینه با شرایط امریه وزارت کار بیشتر آشنا شویم

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.