کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

چه طور امریه وزارت نفت بگیرم؟

شرایط امریه وزارت نفت چگونه است؟

امریه وزارت نفت یکی از امریه هایی میباشد که داوطلبان بسیار زیادی در بین افراد متقاضی خدمت سربازی دارد چراکه همیشه هر فعالیتی که به وزارت نفت و گاز کشور مربوط میشود برای افراد ایده آل به نظر آمده است. از این رو تقریبا اکثریت افرادی که شرایط پذیرش امریه خدمت سربازی در وزارت نفت را دارند به دنبال کسب سهمیه این وزارتخانه هستند. پیش از هر توضیح دیگری اگر بخواهیم تعریف کوتاهی از وزارت نفت داشته باشیم باید بگوییم که فعالیت های این وزارتخانه در راستای حفظ حاکمیت و رسمیت بخشیدن به ذخایر نفتی و گازی کشور میباشد.

قابل انکار نمیباشد که امریه وازت نفت امتیازات مثبت خاص خود را دارد که کلیه افراد واجد شرایط را به کسب سهمیه آن راغب کرده است اما نداشتن اطلاعات تخصصی و کافی در مورد امریه این وزارتخانه باعث میشود که فرد حتی اگر شرایط پذیرش را داشته باشد با اقدام نکردن به موقع و ناقص شانس خود را به طور کل از دست بدهد. برای جلوگیری از هرگونه مشکلی در مورد ثبت نام در امریه این وزارتخانه ابتدا باید از طریق مشاوره نظام وظیفه اطلاعات پیش نیاز را کسب کنید تا با اقدام آگاهانه و آشنایی داشتن با روند ثبت نام، شانس خود را برای کسب سهمیه امریه وزارت نفت افزایش دهید.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه نیروی های مسلح بگیرم؟


شرایط امریه وزارت نفت چگونه است؟

شرایط امریه وزارت نفت به نسبت سایر ارگان های پذیرنده امریه حساسیت های خاص خود را دارد یعنی علاوه بر شرایط عمومی پذیرش امریه که در مورد کلیه ارگان ها و نهادها مشترک است وزارت نفت یک سری شرایط خصوصی نیز برای جذب سرباز امریه لحاظ کرده است که این مسئله با توجه به حوزه فعالیت این وزارتخانه و نیاز به نیروی انسانی متخصص قابل توجیه است. از شرایط عمومی میتوان به نداشتن غیبت از خدمت، تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی بودن، سرپرست خانوار بودن، معافیت از رزم و. . . اشاره کرد. اما از شرایط امریه در وزارت نفت که خصوصی هستند میتوان به این مورد اشاره کرد که این وزارت، افراد را تنها با داشتن مدرک کارشناسی به بالا آن هم در رشته های مشخص و با معدل مقبول پذیرش میکند.

از دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه به دانشگاه های صنعت نفت، صنعتی شریف، صنعتی امیر کبیر، تربیت مدرس، شهید بهشتی و. . . اشاره کرد که حداقل معدل مورد نظر نیز ۱۵ میباشد. از رشته های مورد نظر وزارت نفت نیز میتوان به گرایش های زمین شناسی، گرایش های شیمی، گرایش های مهندسی متالوژی و مواد، گرایش های کامپیوتر، گرایش های مدیریت و. . . اشاره داشت. برای اطلاع از لیست تمامی دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه و همچنین اطلاع ازجزئیات گرایش های مورد نیاز وزارت نفت میتوانید از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید.


بیشتر بخوانید: چه طور امریه نیروی انتظامی کشور بگیرم؟


مدارک امریه وزارت نفت شامل چه مواردی است؟

مدارک امریه وزارت نفت نیز همانند مدارک مورد نیاز کلیه ارگان های پذیرنده امریه در برخی موارد مشترک است اما با توجه به شرایط خاص پذیرش این وزارتخانه طبیعتا ممکن است مدارکی از شما خواسته شود که در لیست مدارک مورد نیاز سایر ارگان ها نباشد. به طور کل داشتن شرایط عمومی امریه باعث میشوند که شما در هر ارگان و نهادی برای کسب سهمیه امریه در اولویت باشید از این رو اگر شما یکی از شرایط عمومی (معافیت از رزم، خانواده جانباز، شهدا، ایثارگر و. . .) را داشته باشید شانس بیشتری برای کسب امریه این وزارتخانه را خواهید داشت و از طرفی باید مدرک و مستند لازم  برای اثبات شرایط عمومی خودت را در لیست مدارک امریه وزارت نفت قرار دهید.

یک قطعه عکس پرسنلی، فتوکپی کارت ملی و شناسنامه، مدارک تحصیلی لازم، برگ سبز سازمان نظام وظیفه، گواهی اثبات شرایط عمومی و. . . از جمله مدارک لازم میباشند. از آن جایی که حتی ممکن است در یک نهاد از واحدی به واحد دیگر تفاوت هایی در لیست مدارک درخواستی به چشم بخورد بهتر است پیش از هر اقدامی در راستای تهیه مدارک، از طریق مشاوره نظام وظیفه یا مراجعه حضوری به واحد مورد نظر از لیست دقیق مدارک اطلاع پیدا کنید.

مدارک امریه وزارت نفت شامل چه مواردی است؟


بیشتر بخوانید: چه طور امریه وزارت بهداشت بگیرم؟


مراحل پذیرش امریه سربازی وزارت نفت چگونه است؟

مراحل پذیرش امریه سربازی وزارت نفت نیز از مواردی میباشد که نیازمند اطلاعات قبلی میباشد و شما پیش از هر اقدامی باید روند پذیرش و جزئیات مراحل ثبت نام را به خوبی بدانید. پیش از هر مسئله ای در مورد انجام مراحل ثبت نام هر ارگانی نیاز است بدانید که آیا ارگان مورد نظر شما  ثبت نام حضوری انجام میدهد یا اینترنتی.

در مورد وزارت نفت در مرحله اول شما باید به سایت مانبع انسانی وزارت نفت مراجعه کنید، در این قسمت شما ثبت نام اینترنتی خود را انجام میدهید اما تایید ثبت نام اینتزنتی به هیچ عنوان به معنای پذیرش شما نمیباشد و تنها یک مرحله از ثبت نام است. در مرحله دوم شما حداکثر شش ماه پس از فارغ التحصیلی و سه ماه پیش از تاریخ اعزام باید مدارک و رزومه خود را ارسال کنید. در آخرین مرحله از مراحل پذیرش امریه سربازی وزارت نفت در صورت واجد شرایط بودن و تایید مدارک شما، از شما برای انجام مصاحبه و ثبت نام حضوری از طرف وزارت دعوت به عمل خواهد آمد.


بیشتر بخوانید: شرایط امریه سازمان تبلیغات چیست؟


حقوق امریه سربازی وزارت نفت چگونه است؟

حقوق امریه سربازی وزارت نفت و به طور کل حقوق سربازی چه به عنوان سرباز امریه چه سرباز عادی در هر ارگانی با توجه به ملاک های مختلفی تعیین میشود. مواردی مانند:

  • مجرد یا متاهل بودن
  • فرزند داشتن یا نداشتن
  • نزدیک بودن یا دور بودن از محل خدمت
  • مدرک تحصیلی
  • درجه نظامی

از مواردی هستند که هر یک بر میزان حقوق امریه سربازی وزارت نفت  یک سرباز تاثیر خواهند گذاشت. اما تاثیر هر کدام از این موارد بر میزان متفاوتی  خواهد بود برای مثال میزان افزایش حقوق سرباز به دلیل داشتن همسر با میزان افزایش حقوق به دلیل حق اولاد به یک اندازه نخواهد بود. به طور کل در هیچ ارگانی حقوق کارمند امریه و کارمند عادی برابر هم نخواهند بود و نمیتوان به حقوق سربازی به عنوان یک درامد توجه کرد.

حقوق امریه سربازی وزارت نفت چگونه است؟


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه بهزیستی بیشتر آشنا شویم


سهمیه امریه سربازی وزارت نفت چگونه است؟

سهمیه امریه سربازی وزارت نفت به طور دقیق مشخص نیست که چه تعدادی خواهد بود و این مسئله به نیاز وزارت به نیروی انسانی بستگی دارد. با این وجود شما میتوانید از طریق مشاوره نظام وظیفه از میزان ظرفیت وزارت نفت برای جذب سرباز امریه تا حدودی مطلع شوید. با وجود اینکه نیروی مورد نیاز وزارت نفت همیشه زیاد بوده است اما چون متقاضیان زیادی دارد به سرعت ظرفیت آن تکمیل میشود و میتوان گفت که بیشترین شانس با افرادی خواهد بود که از زمان دقیق ثبت نام اطلاع داشته باشند سریعا اقدام کنند.

از طرفی اولویت سهمیه  امریه سربازی وزارت نفت با افرادی خواهد بود که یکی از شرایط عمومی ( استعدادهای برتر و نخبگان، قاریان و حافظان قرآن و. . .)  را داشته باشند با این حال امکان پذیرش برای افرادی که واجد این شرایط نباشند نیز وجود دارد و تنها در صورتی که شرایطی مانند مقایسه دو داوطلب پیش بیاید داشتن این فاکتورها میتواند شانس فرد را افزایش دهد.

سوالات متداول

آیا حقوق امریه در وزارت نفت برای تمامی سربازان یکسان است ؟

خیر یکسان نمیباشد و عوامل مختلفی (مجرد یا متاهل بودن، هزینه ایاب و ذهاب و. . .) بر میزان آن تاثیرگذار است اما به طور حقوق سربازان امریه تنها مقدار اندکی بیشتر از سربازان عادی است.

آیا تنها در صورت داشتن شرایط ذکر شده میتوان سهمیه امریه در وزارت نفت را کسب کرد؟

خیر حتی افرادی که هیچ یک از شرایط عمومی را ندارند نیز میتوانند شانس پذیرش را داشته باشند و داشتن شرایطی مانند سرپرست خانواده بودن، استعداد برتر بودن، عضو کمیته امداد یا بهزیستی بودن و. . . تنها باعث میشود که فرد در اولویت باشد.

آیا با هر مدرک تحصیلی میتوان در امریه وزارت نفت پذیرش شد؟

خیر این وزارتخانه نیروی انسانی متخصصی را از یک سری رشته خاص نیاز دارد و از طرفی باید این افراد فارغ التحصیل از دانشگاه های مورد نظر و با معدل معین باشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   Ministry of Petroleum

 

برای مشاوره در زمینه چه طور امریه وزارت نفت بگیرم؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.