کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

با شرایط امریه بهزیستی بیشتر آشنا شویم

شرایط امریه بهزیستی

امریه بهزیستی جزء ارگان هایی است که برای بخشی از فعالیت های کاری خود از  سربازان امریه استفاده میکند. شاید بسیاری از ما ندانیم امریه چیست؟ به چه افرادی تعلق میگیرد؟ چه شرایط و ضوابطی میخواهد؟ مدارک مورد نیاز امریه چیست؟ و بسیاری از اطلاعات دیگری که جهت امریه نیازمند است. در اینجا میخواهیم به طور مختصر توضیحاتی در مورد امریه خدمت سربازی داشته باشیم. امریه یعنی بعضی از سازمان ها و ادارات دولتی برای تکمیل کادر اداری خود از افراد تحصیل کرده و مرتبط با فعالیت های اداره خود به جای خدمت سربازی در نظام وظیفه و پادگان استفاده میکنند. بنابر دلایلی‌ بیشتر افراد تحصیل کرده و واجد شرایط به خدمت امریه علاقه مند هستند.

مواردی مانند نپوشیدن لباس سربازی، عدم حضور در پادگان و شیفت و پست دادن، زمان فعالیت سربازان  مطابق با وقت اداری است. البته در صورت نیاز اداره به زمان کاری بیشتر، میتوانند بدون پرداخت هزینه اضافه کاری سربازان امریه را به کار مشغول کنند. ایجاد تجربه در زمینه تحصیلی، ایجاد سابقه کاری و در مواردی زمینه سازی برای استخدام و کاریابی، سبب شده متقضیان امریه خدمت سربازی زیاد باشند. علاوه بر این ممکن است در برخی موارد سربازان امریه حقوق بیشتری دریافت کنند. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات کامل در زمینه  امریه بهزیستی با مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس حاصل نمایید.


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه شهرداری ها بیشتر آشنا شویم


شرایط امریه بهزیستی

شرایط امریه بهزیستی مانند هر سازمان دیگری شامل قواعد و قوانینی است که بر این اداره حاکم است. برای امریه بهزیستی شرایط عمومی و خصوصی لازم است. شرایط عمومی یعنی: تابعیت کشور ایران، تدین به دین اسلام و یا سایر ادیان مورد تایید اسلام، پایبند بودن به قانون اساسی کشور، نداشتن سوء پیشینه، عدم حضور در‌ گروه های مخالف با نظام جمهوری اسلامی و موارد دیگری که الزامی هستند. علاوه بر این متقاضیان باید از شرایط اختصاصی نیز برخوردار باشند، زیرا داشتن حداقل یکی از شرایط عمومی و خصوصی الزامی است. شرایط خصوصی نیز شامل: داشتن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در رشته هایی که با فعالیت ها و وظایف اداره بهزیستی هماهنگ باشد.

حداقل معدل ۱۵ برای فارغ التحصیلان دانشگاه های روزانه و یا حداقل معدل ۱۶ برای دانشگاه های آزاد، شبانه،  نیمه حضوری و.. لازم است. ارائه برگه اعزام به خدمت که بدون غیبت و یا کسری خدمت باشد. متقاضیان امریه اداره بهزیستی باید از بومیان مناطق محروم و کم توسعه باشند. مشمولان در صورت داشتن برگه سبزی که حاوی شرایط فوق باشد در گرفتن امریه برای اداره بهزیستی در اولویت قرار میگیرند. این ها نمونه های از شرایط امریه درارگان بهزیستی هستند.  موارد دیگری نیز وجود دارند که در ادامه اشاره خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: امریه شهرک های صنعتی استان چگونه ممکن است؟


مدارک امریه بهزیستی

مدارک امریه بهزیستی مواردی هستند که افراد واجد شرایط باید به طور کامل جهت ثبت نام خود ارائه دهند. زیرا حدود دو ماه قبل از  اعزام لیست نفرات به همراه مدارک به اداره کل دادستانی ارسال میگردند.  به طور مثال برگه اعزام به خدمت بدون غیبت، ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه معدل، گواهی پایان مقطع تحصیلی و تسویه حساب با دانشگاه، مشخصات فردی مانند: نام و نام خاتوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، مدرک ورشته تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل، آدرس و شماره تلفن و مشخصات همسر در صورت تاهل  از مدارک مورد نیاز هستند.

تصویر تمامی صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی، عکس پرسنلی با کیفیت مناسب از متقاضی، رزومه مشمولان در زمینه های تحصیلی، اجرایی، علمی و آموزشی به همراه ارائه مستندات لازم. گواهی خدمت به مدت ۲۴ ماه و بومی بودن شخص در محل خدمت. تصاویر و مدارک مورد نیاز از افراد تحت تکفل، کارت سبز نشان دهنده پایان دوره دو ماهه آموزشی، گواهی از بنیاد شهدا مختص خانواده ) ایثارگران، شهدا، جانبازان، جاوید الاثر و آزاده ( گواهی از کمیته امداد و یا بهزیستی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یا بهزیستی نیز از سایر مدارک امریهبرای سازمان بهزیستی هستند.

مدارک امریه بهزیستی


بیشتر بخوانید: امریه فدراسیون های ورزشی چگونه ممکن است؟


مراحل پذیرش امریه بهزیستی

مراحل پذیرش امریه در ارگان بهزیستی یک روند اداری است که جهت جذب در امریه باید انجام شوند. در صورتی که داوطلب از شرایط عمومی و خصوصی برخوردار باشد، با جمع آوری مدارک مورد نیاز میتواند جهت پذیرش خود اقدام نماید. میتوانید با در دست داشتن مدارک لازم به بخش کارگزینی اداره بهزیستی مراجعه کنید و مدارک و درخواست خود را ارائه دهید. بهتر است دفترچه اعزام به خدمت خود را در زمانی ارسال کنید که مصادف با نیاز اداره بهزیستی استان مد نظر به نیروی امریه باشد.توجه داشته باشید که ۶ ماه پس از پایان دوره تحصیلی خود باید جهت سربازی امریه اقدام نمایید، با ارائه مدارک به بخش کارگزینی در صورتی که تمامی  مدارک تکمیل باشند درخواست شما ثبت میشود، سپس توسط مسئولان مربوطه تمامی مدارک و شرایط بررسی شده  و احراز هویت میشوند.

در صورتی که در این مرحله مشکلی وجود نداشته باشد به ارگان نظام وظیفه جهت گزینش و انجام سایر مراحل پذیرش امریه بهزیستی معرفی میشوند. گرفتن امریه اداره بهزیستی چند نکته دارد که بهتر است مورد توجه قرار بگیرد. به طور مثال باید حداقل ۲_۳ ماه پیش از اعزام درخواست بدهید، غیبت و کسری خدمت نداشته باشید، تعیین محل خدمت با سازمان کل است مگر اینکه از طرف اداره مد نظر خود نامه ای مبنی بر درخواست جذب شما در آن اداره در دست داشته باشید.


بیشتر بخوانید: امریه فرمانداری ها چگونه ممکن است؟


ثبت نام امریه بهزیستی

ثبت نام امریه بهزیستی برای افراد بومی مناطق محروم یا کم توسعه راحت تر است. ثبت نام برای فارغ التحصیلان رشته های مورد نیاز این سازمان امکان پذیر است.  در میان این متقاضیان اولویت با فارغ التحصیلان از دانشگاه های برتری است که سابقه تحصیلی موفقی دارند. برای امریه گرفتن در اداره بهزیستی مشمولان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا مقاطع بالاتری باشند. از طرفی کسری خدمت بیشتر از سه ماه و غیبت پذیرفته نمیشود، اگر به دنبال یافتن شغل از طریق خدمت امریه هستید، باید بدانید که هیچ سازمان و اداره ای تعهدی بر استخدام سربازان  در پایان سربازی ندارند. اما امکان ایجاد موقعیت کاری  وجود دارد.

افرادی که به ثبت نام بهزیستی علاقه مند هستند لازم است به چند نکته توجه داشته باشند، باید بدانید تنها برای یک سازمان درخواست امریه بفرستید. در غیر این صورت احتمال دارد ثبت نام شما در هر سازمانی لغو گردد،  نداشتن هیچ گونه رابطه سببی یا نسبی با کارکنان اداره مربوطه الزامی است، علاوه بر این متقاضیان باید تمامی مدارک و اطلاعات لازم را دقیق، کامل و با وضوح بالا  به سازمان ارسال کنند، در صورت هر گونه مغایرت و عدم کیفیت در مدارک ثبت نام لغو میگردد. باید  بدانید که اتمام مراحل ثبت نام و کامل کردن مدارک تعهدی بر پذیرش حتمی در امریه نیست. پس از بررسی های لازم و در صورت پذیرش نتیجه نهایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح اعلام میشود.

ثبت نام امریه بهزیستی


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه اداره صنایع بیشتر آشنا شویم


 سهمیه امریه بهزیستی

سهمیه امریه برای بهزیستی به طور دقیق توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین میشود. مقدار سهمیه امریه ادارات و سازمان های مختلف تغییر کند، به طور کلی با توجه به اینکه  درخواست مشمولان سربازی برای امریه  هر ساله افزایش پیدا میکند. محدودیت هایی برای جذب نیرو وجود دارد. زیرا یگان های نظام وظیفه نیز نیاز روز افزون به وجود سربازان در پادگان ها و مناطق نظامی دارند. به همین خاطر احتمال دارد سهمیه سربازی امریه کاهش پیدا کند. احتمال دارد سهمیه بندی امریه  در هر استان و اداره ای متفاوت باشد. زیرا بر طبق نیاز سازمان ها و نیروی موجود در امریه سهمیه ها مشخص میشوند.

به طور مثال اگر سهمیه اداره بهزیستی صد نفر باشد، این تعداد سرباز بین تمامی سازمان های بهزیستی کل استان های کشور تقسیم میشود. شما باید به طور دقیق از انواع سهمیه ها در هر اداره و استانی  مطلع شوید تا در زمان دقیق جهت ثبت نام اقدام نمایید. ممکن است زمان فراخوان در استان های مختلف متفاوت باشد زیرا هر سازمانی بر حسب نیاز خود در زمان های مختلف نیرو جذب میکند. هنگام بررسی مشمولان امریه نیز اولویت هایی وجود دارد. مثلا افرادی که زودتر درخواست بدهند در صورت داشتن شرایط جذب میشوند، یا افرادی که از لحاظ  سابقه تحصیلی و مدرک دانشگاهی  رزومه قوی تری  دارند، میتوانند  در اولویت پذیرش قرار بگیرند.

سوالات متداول

امریه اداره بهزیستی چیست؟

امریه بهزبستی جزء ارگان هایی است که برای بخشی از فعالیت های کاری خود از سربازان امریه استفاد میکند. چون به طور کلی امریه یعنی سربازان در ارگان های دولتی به جای سربازی مشغول به کار شوند.

مدارک مورد نیاز امریه برای اداره بهزیستی چیست؟

برگه اعزام به خدمت بدون غیبت، ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه معدل، گواهی پایان مقطع تحصیلی و تسویه حساب با دانشگاه، مشخصات فردی مانند: نام و نام خاتوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، مدرک ورشته تحصیلی بخشی از مدارک مورد نیاز هستند.

گرفتن امریه بهزیستی چه شرایطی دارد؟

تابعیت کشور ایران، تدین به دین اسلام و یا سایر ادیان مورد تایید اسلام، پایبند بودن به قانون اساسی کشور، نداشتن سوء پیشینه، عدم حضور در گروه های مخالف با نظام جمهوری اسلامی و موارد دیگری که الزامی هستند. علاوه بر این متقاضیان باید از شرایط اختصاصی نیز برخوردار باشند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   شرایط اخذ امریه سربازی

 

برای مشاوره در زمینه با شرایط امریه بهزیستی بیشتر آشنا شویم

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.