کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

گرفتن امریه اداره دارایی چگونه ممکن است؟

شرایط امریه اداره دارایی

امریه اداره دارایی  از ارگان هایی است که برای تامین بخشی از نیروی کاری خود از سربازان امریه استفاده میکند. شاید بسیاری از افراد اطلاع خاصی از‌ امریه نداشته باشند. بسیاری از مشمولان خدمت سربازی برای امریه واجد شرایط هستند اما به دلیل عدم آگاهی از شرایط، مدارک و مهلت  درخواست فرصت پذیرش در امریه را از دست میدهند. لازم است بدانید سرباز امریه یعنی: بعضی از سازمان ها، ادارات و وزارت خانه های دولتی تعدادی از کارکنان خود را از میان  سربازان به عنوان خدمت سربازی انتخاب میکنند. طول مدت سربازی امریه ۲۴ ماه و در برخی موارد ۲۲ ماه میباشد. امریه خدمت سربازی مزیت هایی دارد که سبب شده بیشتر مشمولان سربازی علاقه مند به دریافت امریه باشند.

دلایلی مانند نپوشیدن لباس سربازی و پوشش شخصی در محیط اداره، عدم نیاز به احترام نظامی به مافوق، زمان کاری امریه اداره دارایی مطابق با وقت اداری است، اما در صورتی که اداره نیاز به زمان کاری بیشتری داشته باشد، میتواند بدون در نظر گرفتن هزینه اضافه کاری سربازان امریه را به کار مشغول کند. محسوب شدن خدمت امریه به عنوان سابقه کاری و کسب مهارت و تجربه در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی باعث مورد توجه قرار گرفتن خدمت امریه میباشد. اگر در مورد خدمت امریه اطلاعات لازم را ندارید، میتوانید از طریق تماس با مرکز مشاوره تلفنی سربازی آویژه به آگاهی های لازم در زمینه شرایط وضوابط، مدارک مورد نیاز، زمان و مهلت جذب و سایر اطلاعات دیگر برسید.


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه شهرداری ها بیشتر آشنا شویم


شرایط امریه اداره دارایی

شرایط امریه اداره دارایی چیست؟ مشمولان خدمت امریه به طور کلی باید دارای شرایط عمومی و خصوصی باشند. علاقه مندان به امریه دارایی ابتدا باید  یکی از شرایط هشت گانه ای که ذکر خواهیم کرد را داشته باشند. الف_ عضو خانواده ایثارگران (فرزند و برادر شهدا، جانباز، آزاده، جاویدالاثر، رزمنده با سابقه شش ماه رزمندگی) ب_ ایتام و سرپرستان خانواده ج_ داشتن وضعیت تاهل د: افراد معاف از رزمی که توانایی  و امکان  فعالیت در پادگان را نداشته باشند. ت: افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی )ره) و یا بهزیستی هستند. ن_  افرادی که از طرف وزارت امور اقتصاد و دارایی بورسیه شده اند. و_  افرادی که درخواست خدمت در مناطق محروم را دارند. ی_ قاریان برتر، حافظان قران، نخبگان و استعداد های برتر نیز لازم  هستند. از شرایط خصوصی داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته های مدیریت، بانکداری، امور گمرکی، اقتصاد، بیمه و آی تی میباشد.

برخی از شرایط امریه اداره دارایی  عمومی هستند، مانند تابعیت ایران،  داشتن دین اسلام و یا یکی از ادیان مورد تایید دین اسلام،  افراد باید به قانون اساسی کشور پایبند باشند. عدم عضویت در گروه های مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران و چند مورد دیگر لازم است.  برای امریه دارایی باید حداقل یکی از شرایط عمومی و یکی  از شرایط خصوصی را داشته باشید. توجه داشته باشید که کسری خدمت برای این اداره پذیرفته نیست. مگر اینکه شرایط کسری خدمت برای سرباز وجود داشته باشد.

مدارک امریه اداره دارایی


بیشتر بخوانید: امریه شهرک های صنعتی استان چگونه ممکن است؟


مدارک امریه اداره دارایی

مدارک امریه اداره دارایی  شامل مواردی است که داوطلبان باید بعد از دارا بودن شرایط فوق، آنها را تکمیل کنند. سپس جهت ثبت درخواست خود در سامانه سازمان اداره دارایی اقدام نمایند. اطلاعات شخصی متقاضی مانند: نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، مشخصات همسر در صورت تاهل، آدرس و  شماره تلفن، تکمیل فرم رزومه ای که در سامانه موجود است.

عکس پرسنلی از متقاضی، پر کردن فرم تعهد نامه سامانه سازمان داریی،  رشته تحصیلی، آخرین مدرک تحصیلی به همراه معدل و نام دانشگاه محل تحصیل  لازم است. علاوه بر این  پایان کامل مقطع تحصیل و فرم تسویه حساب از دانشگاه محل تحصیل، ارائه کارت سبز مشمولان اعزام به خدمت، معرفی نامه از بنیاد شهدا برای خانواده ایثارگران، معرفی نامه از کمیته امداد یا بهزیستی برای افرادی که تحت پوشش‌‌ این سازمان ها هستند؛  از نمونه مدارک امریه اداره دارایی میباشند. ممکن است مدارک مورد نیاز برای جذب در امریه استان های مختلف در مواردی متفاوت باشد. این مدارک باید به صورت پی دی اف و با کیفیت بالا و حجم پایین ارسال شوند. بهتر است برای کسب اطلاعات کامل و دقیق از مدارک مورد نیاز اداره دارایی از یک‌ مشاور و متخصص در این‌ زمینه راهنمایی بگیرید.


بیشتر بخوانید: امریه فدراسیون های ورزشی چگونه ممکن است؟


مراحل پذیرش  امریه اداره دارایی

مراحل پذیرش امریه اداره دارایی شامل یک سری مراحل اداری است که جهت جذب در خدمت امریه دارایی لازم است پشت سر بگذارید.‌ افرادی که از لحاظ شرایط و مدارک  واجد شرایط هستند ابتدا باید مدارک لازم را با پست سفارشی به اداره دارایی ارسال کنند. توجه کنید که عبارت (متقاضی امریه دارایی به همراه رشته تحصیلی) بر روی پاکت ارسالی درج شود.  علاوه بر این متقاضیان میتوانند به بخش کارگزینی سازمان اداره داریی محل سکونت خود مراجعه کنند. سپس باید درخواست و مدارک خود را به مسئول مربوطه ارائه دهند. برای امریه لازم است ۲ تا ۳ ماه پیش از اعزام جهت پذیرش اقدام‌ نمایید تا پس از انجام مراحل پذیرش و  در پایان دوره آموزشی برگه امریه در اداره دارایی را در دست داشته باشید.

پس از ثبت درخواست و ارائه مدارک پرونده امریه دارایی مشمولان توسط بخش کارگزینی تشکیل میشود. سپس مدارک متقاضیان توسط مسئولان بررسی شده  و از طرف اداره دارایی  احراز هویت میشوند. در ادامه مشمولانی که توانسته اند تا این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند برای گزینش های لازم به اداره دارایی معرفی میشوند. سپس به مشمولان واجد شرایط معرفی نامه فعالیت در دارایی ارائه میشود. به این تربیت مشمولانی که تمامی شرایط پذیرش امریه امداره دارایی را داشته باشند میتوانند خدمت سربازی خود را در اداره دارای بگذرانند.


بیشتر بخوانید: امریه فرمانداری ها چگونه ممکن است؟


ثبت نام امریه اداره دارایی

ثبت نام امریه در اداره دارایی برای رشته ها و فارغ التحصیلان مورد نیاز این سازمان امکان پذیر است. رشته هایی که این اداره جذب میکند شامل: فارغ التحیلان در رشته های حسابداری، امور بانکی، امور گمرکی، آی تی، مالیات، بیمه، مدیریت و برخی رشته های دیگر میباشند. که در میان این متقاضیان اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر و سابقه تحصیلی موفق تر میباشد. برای امریه دارایی مشمولان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر باشند. از طرفی کسری خدمت و غیبت نیز پذیرفته نمیشود، داوطلبان شش ماه پس از پایان مقطع تحصیلی خود فرصت دارند که جهت امریه خود اقدام نمایند. اگر چه هیچ ارگان و اداره ای تعهدی بر استخدام سربازان  در پایان سربازی ندارند اما امکان ایجاد موقعیت کاری سبب شده بسیار از سربازان درخواست امریه داشته باشند.

افرادی که به ثبت نام امریه  در اداره دارایی علاقه مند هستند لازم است به چند نکته توجه داشته باشند، مورد اول اینکه تنها برای یک سازمان درخواست امریه بدهید، در غیر این صورت ثبت نام شما لغو میگردد، مورد بعدی نداشتن هیچ گونه رابطه سببی یا نسبی با کارکنان اداره مربوطه است، علاوه بر این متقاضیان باید تمامی مدارک و اطلاعات لازم را به طور دقیق، کامل و با کیفیت بالا در اختیار اداره مربوطه قرار بدهند، در صورت هر گونه مغایرت و عدم وضوحی در مدارک ثبت نام لغو میشود. لازم است بدانید که پایان مراحل ثبت نام و تکمیل مدارک تعهدی بر پذیرش قطعی نیست.  پس از بررسی های لازم و در صورت پذیرش نتیجه نهایی توسط دادستانی کل اعلام میشود.

ثبت نام امریه اداره دارایی


بیشتر بخوانید:  با شرایط امریه اداره صنایع بیشتر آشنا شویم


سهمیه امریه اداره دارایی

سهمیه اداره دارایی به طور دقیق توسط دادستانی کل مشخص میشود. ممکن است این مقدار سالانه تغییر کند، به طور کل با توجه به افزایش درخواست مشمولان سربازی برای امریه محدودیت هایی برای جذب نیرو وجود دارد. به همین خاطر احتمال کاهش سهمیه سربازی امریه وجود دارد. سهمیه بندی نیز ممکن است در هر استان و سازمانی متفاوت باشد، زیرا با توجه به نیاز سازمان ها و نیروی موجود سهمیه ها مشخص میشوند. به طور مثال اگر سهمیه امریه دراداره دارایی در سال ۱۰۰ سرباز باشد، این تعداد بین تمامی سازمان های دارایی استان های سراسر کشور تقسیم میشود.

لازم است که از انواع سهمیه ها در هر سازمانی مطلع شوید تا در زمان دقیق جهت ثبت نام اقدام نمایید. ممکن است زمان فراخوان در استان های مختلف متفاوت باشد زیرا هر اداره و ارگانی با توجه به نیاز خود در زمان های مختلف نیرو جذب میکند. هنگام بررسی مشمولان امریه نیز اولویت هایی وجود دارد. مثلا افرادی که زودتر درخواست بدهند در صورت داشتن شرایط جذب میشوند، یا افرادی که از لحاظ  سابقه تحصیلی و مدرک دانشگاهی  رزومه قوی تری  دارند، میتوانند  در اولویت پذیرش قرار بگیرند.

سوالات متداول

سربازی امریه چیست؟

امریه خدمت سربازی یعنی بعضی از سازمان ها، ادارات و وزارت خانه های دولتی تعدادی از کارکنان خود را از میان سربازان به عنوان خدمت سربازی انتخاب میکنند. سربازان به جای شیفت و پست در پادگان در اداره مربوطه و با لباس شخصی فعالیت میکنند.

امریه در اداره دارایی چه شرایطی دارد؟

خانواده ایثارگران، ایتام و سرپرستان خانواده، افراد متاهل، افراد معاف از رزم، افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یا بهزیستی هستند. افرادی که طرف وزارت امور اقتصاد و دارایی بورسیه شده اند و برخی موارد دیگر از شرایط امریه دارایی است.

امریه گرفتن اداره دارایی چه مدارکی میخواهد؟

نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، مشخصات همسر در صورت تاهل، تکمیل فرم رزومه ای که در سامانه موجود است. عکس پرسنلی از متقاضی، پر کردن فرم تعهد نامه سامانه سازمان داریی، رشته تحصیلی، آخرین مدرک تحصیلی به همراه معدل و نام دانشگاه محل تحصیل لازم است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : شرایط اخذ امریه سربازی

 

برای مشاوره در زمینه گرفتن امریه اداره دارایی چگونه ممکن است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.