کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

چه طور امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بگیرم؟

شرایط امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای تامین بخشی از نیروی کار خود در استان های مختلف کشور از سربازان امریه استفاده میکند. شاید بسیاری از افراد ندانند که امریه خدمت سربازی چیست؟ و یا برای پذیرش در امریه چه مدارک، شرایط و ضوابطی  لازم است؟ خوب است بدانید که امریه  یعنی مشمولان سربازی در امور اداری  مرتبط با رشته تحصیلی خود، در ارگان های دولتی به عنوان خدمت سربازی فعالیت میکنند.

خدمت امریه مزیت هایی دارد که سبب شده بسیاری از مشمولان سربازی به جذب در امریه علاقه مند باشند. به طور مثال سربازان امریه از پوشیدن لباس سربازی و احترام نظامی به افراد مافوق خود معاف هستند. مورد دیگر زمان فعالیت سربازان امریه است که مطابق با ساعت کاری اداره مربوطه است. اما در صورت نیاز سازمان مربوطه میتواند بدون پرداخت هزینه اضافه کاری زمان بیشتری سربازان را به کار‌گیرد. علاوه بر این نیازی به پست و شیف دادن در پادگان را ندارند. گذراندن سربازی به صورت امریه سبب تجربه و سابقه کاری در رشته تحصیلی میشود؛ این ممکن است باعث ایجاد موقعیت شغلی نیز بشود. اگر از امریه خدمت سربازی اطلاعات کافی را ندارید، میتوانید از طریق تماس با مشاوره نظام وظیفه آویژه  به شناخت کافی در تمام زمینه های لازم برسید.


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه شهرداری ها بیشتر آشنا شویم


شرایط امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

شرایط امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شامل قواعد، قوانین و باید و نبایدهایی است که سازمان مدیریت برای پرسنل خود در نظر گرفته است. متقاضی پس از بررسی های لازم و کسب امتیاز مطلوب در مصاحبه کمیته مربوطه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتخاب میشود. متقاضیان باید فارغ التحصیل در دانشگاه های دولتی و آزاد مورد تایید سازمان مربوطه باشند. معدل ۱۶ برای رشته های فنی و مهندسی و معدل ۱۷ برای سایر رشته ها الزامی است.

با توجه به مراحل و فرایند جذب نیرو، تا زمان اعزام مشمولان باید حداقل چهار ماه زمان باقی مانده باشد. از دیگر شرایط امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این است که هیچ یک از اقوام سببی و نسبی مشمولان نباید جزء کارمندان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مربوطه باشد. علاوه بر این متقاضی باید به نرم‌ افزارهای مرتبط با رشته تحصیلی و آفیس تسلط کامل داشته باشد. انجام مراحل ثبت نام هیچ تعهدی بر قطعیت پذیرش در امریه نیست، علاوه بر این فعالیت در سازمان های مربوطه به عنوان امریه به معنای موقعیت شغلی و تعهد سازمان برای استخدام نیروی امریه نیست. اینها نمونه هایی از شرایط امریه سازمان مدیریت کشور هستند که لازم است مورد توجه مشمولان و مورد تایید مجریان مربوطه سازمان قرار بگیرند.

مدارک امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور


بیشتر بخوانید: امریه شهرک های صنعتی استان چگونه ممکن است؟


مدارک امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

مدارک امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تکمیل کردن فرم‌ درخواست گذراندن خدمت وظیفه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سامانه سازمان است.‌ مورد دیگر برگه اعزام به خدمت‌ بدون غیبت میباشد. تصویر کل صفحات شناسنامه شخص و شناسنامه همسر در صورت تاهل، تصویر آخرین مدرک تحصیلی و معدل، تصویر کارت ملی، گواهی بنیاد شهدا برای خانواده ایثارگران )شهدا، جانبازان، رزمندگان) گواهی کمیته امداد امام خمینی و یا بهزیستی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی. داشتن حداقل مدرک‌ لیسانس و فارغ التحصیلی در رشته ها و دانشگاه های مورد تایید  و نیاز سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  نمونه هایی از مدارک امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور میباشند. تمامی این فایل ها باید با وضوح بالا و تکمیل باشند. در غیر این صورت روند ثبت نام و پذیرش لغول میشود.

علاوه بر این این مدارک باید توسط تمامی شرکت ها، ادارات و سازمان های مربوطه برابر اصل و تایید شوند. هر گونه مغایرت در مدارک سبب لغو ثبت نام میشود. ممکن است هر استان و سازمانی در برخی مدارک مورد نیاز باهم متفاوت باشند، لذا برای اطلاعات دقیق از مدارک، شرایط و ضوابط، قوانین، زمان و مهلت ثبت نام، سهمیه ها و سایر اطلاعات لازم با یک مشاوره جامع صبحت کنید سپس جهت ثبت نام اقدام نمایید.


بیشتر بخوانید: امریه فدراسیون های ورزشی چگونه ممکن است؟


مراحل امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

مراحل امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به چه صورت است؟ از آنجایی که پذیرش در امریه سربازی مهم تر و حساس تر از اعزام به خدمت سربازی معولی است؛ لذا تمامی مراحل باید به طور دقیق و کامل انجام بشوند. در مرحله اول متقاضی باید مقطع تحصیلی خود را به طور کامل به پایان برساند و با دانشگاه تسویه کند. سپس‌ باید به سازمان های مربوطه مراجعه کنید و از بخش کارگزینی درخواست امریه را داشته باشید. سپس باید مدارک لازم را به نظام وظیفه ارسال کنید.‌ پس از این یک ماه طول میکشد تا مشمولان برگ سبز خود را دریافت کنند. برگ سبز در واقع تاریخ اعزام سربازان را مشخص میکند.

از مراحل امریه گرفتن سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه برگه سبز به اداره مورد نظر میباشد،  توجه داشته باشید که برگ سبز را حداقل سه ماه قبل از اعزام باید به اداره مربوطه تحویل دهید. زیرا روند بررسی و مراحل اداری طول میکشد. در این صورت سربازانی که مراحل پذیرش امریه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را با موفقیت پشت سر گذاشته اند، در پایان دوره دو ماهه آموزشی برگه امریه خود را در دست دارند. در این صورت میتوانند برگه امریه خود را به مراجع نظام وظیفه تحویل بدهند تا تقسیم آنها بر حسب مراکز مرتبط با امریه سربازان باشد. این ها مواردی از مراحل ثبت نام و پذیرش در امریه سازمان مدیریت هستند که متقاضیان با توجه به مدارک تحصیلی و نیازهای ارگان های مربوطه میتوانند فعالیت خود را با عنوان خدمت امریه سربازی انجام بدهند.


بیشتر بخوانید: امریه فرمانداری ها چگونه ممکن است؟


ثبت نام امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

ثبت نام امریه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با توجه به فراخوان ارگان ها و سازمان های مربوطه انجام میشود. با اعلام از سوی سازمان امریه سازمان مدیریت مشمولان میتوانند با در دست داشتن برگه سبز و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اقدام کنند. سپس با بررسی مدارک و شرایط مشمولان و با توجه به نیاز سازمان مربوطه به رشته های تحصیلی مختلف مراحل ثبت نام و پذیرش پیش میرود. ثبت نام سازمان مدیریت معمولا در دو مرحله شهریور ماه و بهمن ماه انجام میشود. متاسفانه در برخی از موارد متقاضیان به دلیل عدم آگاهی در زمینه شرایط، مدارک و زمان ثبت نام در امریه، این موقعیت را از دست می دهند. لذا داشتن اطلاعات کافی در موفقیت شما برای پذیرش امریه بسیار موثر است.

ثبت نام امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با توجه به شرایط هفت گانه مشمولان اولویت بندی میشوند. به طور مثال خانواده ایثارگران در اولویت قرار دارند. گروه بعدی افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی هستند. افراد متاهل و  ایتام  نیز گروه های دیگر میباشند. افراد معاف از رزم نیز بنا بر عدم توانایی انجام فعالیت های خاص جزء مشمولان امریه قرار میگیرند. گروه بعدی نخبگان و استعدادهای ویژه هستند و در آخر قاریان برتر و حافظان قران میباشند. برای ثبت نام امریه این گروه ها شرایط مساعدتری برای پذیرش دارند.

ثبت نام امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور


بیشتر بخوانید: با شرایط امریه اداره صنایع بیشتر آشنا شویم


سهمیه امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

سهمیه امریه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به چه صورت است؟ این سهمیه به چه افرادی تعلق میگیرد؟ هر سازمان و رشته تحصیلی چه تعداد سهمیه دارد؟ همه این ها سوالاتی است که ممکن است برای مشمولان امریه سربازی  پیش بیاید. قطعا آگاهی از سهمیه استان ها و ارگان های مختلف میتواند به پذیرش متقاضیان و تسریع در انجام مراحل اداری کمک کند. به طور مثال سهمیه امریه  در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای یک سال ۲۰۰۰ نفر میباشد‌.

حال این تعداد باید در بین تمامی ادارات دولتی، وزارت خانه ها و سازمان ها تقسیم بندی شوند. در این مرحله مشمولان سربازی پس از پایان دوره دو ماهه آموزشی، با توجه به نیاز سازمان ها و ارگان ها به رشته های تحصیلی مد نظر خود سهمیه بندی میشوند. ممکن است در استان ها و سازمان های مختلف با توجه به نیاز سازمان مربوطه سهمیه ها نیز متفاوت باشد. از آنجایی که بنابر برخی مزیت هایی که امریه خدمت سربازی نسبت به سربازی نظام وظیفه دارد، اکثر مشمولان سربازی درخواست فعالیت در امریه را دارند. اما باید توجه داشت که سهمیه امریه سربازی با محدودیت هایی همراه است. لذا نمیتوان با درخواست تمامی متقاضیان امریه موافقت کرد. علاوه بر این احتمال کاهش سهمیه امریه در سال جاری وجود دارد .

سوالات متداول

امریه سربازی چیست؟

امریه یعنی مشمولان سربازی در امور اداری مرتبط با رشته تحصیلی خود، در ارگان های دولتی به عنوان خدمت سربازی فعالیت میکنند.

مدارک مورد نیاز امریه چیست؟

برگه اعزام به خدمت بدون غیب، تصویر کل صفحات شناسنامه شخص و شناسنامه همسر در صورت تاهل، تصویر آخرین مدرک تحصیلی و معدل، تصویر کارت ملی و برخی مدارک دیگر لازم است.

اخذ امریه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور چه شرایطی دارد؟

مشمولان باید فارغ التحصیل در دانشگاهای دولتی و آزاد مورد تایید سازمان مربوطه باشند. معدل ۱۶ برای رشته های فنی و مهندسی و معدل ۱۷ برای سایر رشته ها الزامی است و شرایط دیگری که ذکر کرده ایم.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  شرایط اخذ امریه سربازی

 

برای مشاوره در زمینه چه طور امریه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بگیرم؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.