کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست؟

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

آیا دانشجویان انصرافی از تحصیل می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند؟ سوالات مرتبط با معافیت نظام وظیفه از مسائل مهم امروزه میباشد که جوانان با آن درگیر هستند. معافیت تحصیلی نیز مهم ترین نوع معافیتی است که در سال های گذشته طرفداران بسیاری داشته و هم چنان به جوانان اعطا میشود. جوانان زیادی این روزها به واسطه ی معافیت های تحصیلی میتوانند تا مقطع دکترا یا بالاتر ادامه تحصیل دهند. حتی جوانان زیادی از طریق همین نوع معافیت توانسته اند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروند.

آیا تمدید معافیت های دانشجویان انصرافی وجود دارد؟

دانشجویان انصرافی میتوانند در مدت سنوات مجاز خود درس خوانده و وارد دانشگاه شوند. در این صورت معافیت آن ها تمدید خواهد شد.

دانشجویان انصرافی و سربازی آنان از مشکلاتی است که دغدغه ی امروزه برای این دانشجویان به حساب میاید. خدمت سربازی نظام وظیفه یک وظیفه ی عمومی برای همه ی جوانان ذکور در کشور به حساب میاید. بنابراین میتواند یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر جوان ایرانی را تشکیل دهد. زیرا جوانان پس از پایان یافتن تحصیلات خود در مدارس باید برای رفتن به خدمت و گذراندن دوره ی سربازی نظام وظیفه آماده شوند. پس طبیعی است که مسئله ی ادامه تحصیل جوانان از طریق دوره خدمت ضرورت تحت الشعاع قرار گرفته و جوانان را در امر ادامه تحصیل دچار مشکل کند.

جوانان با رسیدن به سن ۱۸ سالگی مشمول خدمت وظیفه شده و برای اعزام به خدمت برنامه ریزی خواهند کرد. اما مسئله ی معافیت ها برای آن دسته از افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی را دارند مطرح خواهد شد. معافیت های نظام وظیفه فرصتی برای جوانان ایجاد میکند تا بتوانند از رفتن به خدمت سربازی منصرف شده و به کار یا تحصیل مشغول شوند. در این بین معافیت های تحصیلی یکی  از پرکاربردترین معافیت های نظام وظیفه شناخته میشود. این معافیت راهی است که جوانان از طریق آن به ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسر ایران خواهند پرداخت.


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت تحصیلی برای پشت کنکورها چیست؟


معافیت تحصیلی

قوانین معافیت های دانشجویان انصرافی

سازمان نظام وظیفه قوانین و مقرراتی را برای جوانان وضع کرده است تا بر اساس آن متقاضیان بتوانند پس از قبولی در کنکور درخواست مجوز ادامه تحصیل از سازمان مربوطه را دریافت کرده و به تحصیل مشغول شوند. متقاضیان باید بدانند که دریافت معافیت های تحصیلی برای جوانان در تمام مقاطع تحصیلی امکان پذیر بوده و داوطلبان میتوانند تا مقاطع دکترا و دکترای تخصصی از معافیت های تحصیلی بهره مند شوند.

اما هر مقطع تحصیلی به صورت جداگانه ای شرایط و قوانین خاص خود را دارد. به همین منظور مشمولین خدمت وظیفه که متقاضی دریافت معافیت های تحصیلی در مقاطع مختلف میباشند. باید درباره ی آن ها اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس درخواست معافیت خود را در سامانه ی نظام وظیفه به ثبت برسانند. اما بحث دانشجویان انصرافی و سربازی آنان از مباحث مهمی است که جوانان اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند. ما در این مقاله در مورد معافیت تحصیلی این دانشجویان انصرافی اطلاعات کافی در اختیار متقاضیان خواهیم گذاشت.


بیشتر بخوانید: تمدید معافیت تحصیلی چه مراحلی دارد؟


معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چگونه است؟

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی مانند سایر دانشجویان شرایط خاص خود را دارا میباشد. قبل از آنکه به طور خاص به مبحث معافیت های دانشجویان انصرافی بپردازیم. سعی داریم جوانان را با انواع معافیت های تحصیلی و سنوات مجاز آن ها آشنا کنیم. معافیت ها در مقاطع مختلف برای دانشجویان مزایا و تسهیلاتی را در پی خواهد داشت. بر اساس آخرین گزارشات و قوانین تصویب شده در سازمان نظام وظیفه و نیروهای مسلح کشور، جوانان میتوانند از سنوات مجاز تحصیلی در هر مقطع بهره مند شوند.

امروزه جوانان ادامه تحصیل و دریافت معافیت تحصیلی را به عنوان راه فراری از خدمت سربازی میدانند. بنابراین این داوطلبان در کنکور شرکت کرده و پس از قبولی معافیت تحصیلی دریافت خواهند کرد. این معافیت های تحصیلی و سنوات مجاز بر اساس آخرین مصوبات سازمان نظام وظیفه به صورت زیر میباشد.

سنوات مجاز تحصیلی مشمولین محصل در دانشگاه های سراسری و آزاد کشور

  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کاردانی یا فوق دیپلم: ۲ سال و نیم سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میباشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی یا لیسانس: ۵ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میباشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته: ۳ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میباشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته یا فوق لیسانس: ۳ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میباشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته: ۶ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میباشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکترای پزشکی: ۸ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میباشد.
  • معافیت تحصیلی برای دانشجویان مقطع دکترای تخصصی: ۶ سال سنوات مجاز تحصیلی این مقطع میباشد.

دانشجویان برای ادامه تحصیل در هر دانشگاهی و در هر مقطعی نیازمند استفاده از یکی از این معافیت های تحصیلی میباشند. و اما معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی که امروزه بسیار بحث برانگیز است میتواند دغدغه ی بزرگی را برای جوانان ایجاد کند. جوانان برای فرار کردن از خدمت سربازی نظام وظیفه معافیت تحصیلی را انتخاب کرده و با قبولی در دانشگاه وارد میشوند. اما پس از گذشت دو یا چند ترم تصمیم به انصراف از تحصیل خواهند گرفت. شرایط پس از انصراف از تحصیل برای دانشجویان متفاوت خواهد شد. دانشجویان انصرافی تحت شرایطی از ادامه تحصیل باز خواهند ماند. در ادامه شرایط و ضوبط را به طور کامل بررسی خوهیم کرد.

معافیت

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

پیشنهاد این روزها به جوانان همین ادامه تحصیل در دانشگاه است. زیرا در غیر این صورت جوانان پس از پایان دوران متوسطه، باید پس از یک سال سنوات مجاز برای اعزام به خدمت سربازی دفترچه نظام وظیفه را تهیه کرده و سریعا اقدام کنند. اما سوال اینجاست که آیا معافیت سربازی تحصیلی در چه شرایطی به مشمولین اعطا میشود؟ آیا همه ی افراد قادر خواهند بود که این معافیت را گرفته و به دانشگاه بروند؟

پاسخ این است که هر مزایا و تسهیلاتی که سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به مشمولین خواهد داد شرایط و قوانین خاص خود را دارد. این شرایط سختگیری هایی به همراه دارد که جوانان باید به آن ها دقت کنند. پس دریافت معافیت تحصیلی شرایط خاص خود را داشته که ما در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

اما سازمان نظام وظیفه برای کسانی که به دانشگاه ها رفته اند تا چه زمانی معافیت تحصیلی خواهد داد؟ سنوات مجاز برای درس خواندن افراد در هر مقطع چقدر است؟ آیا شرایط تحصیل در مقاطع مختلف متفاوت خواهد بود؟ اگر مشمولی پس از شروع تحصیل قصد انصراف از آن را داشته باشد باید چه مراحلی را طی کند؟ معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چقدر خواهد بود؟ این افراد اجازه ی انصراف را خواهند داشت یا خیر؟ این سوالات را در ادامه مقاله خواهید خواند.

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چگونه است؟

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی  کمی با سایر دانشجویان متفاوت خواهد بود. از آنجایی که مشمولین پس از دریافت معافیت تحصیلی باید برای ادامه تحصیل به دانشگاه بروند. پس درس خواندن وظیفه ی آن ها در طول معافیت تحصیلی است. که این سنوات مجاز را سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای درس خواندن به مشمولین ارائه میدهد. شرایط معافیت تحصیلی به طور کلی شامل شروط زیر است.

شرایط دریافت معافیت های تحصیلی دانشجویی

  • مشمول باید پس از اتمام دوره ی متوسطه خود برای ادامه تحصیل اقدام کند. این افراد در کنکور شرکت میکنند. یا در دانشگاه ها و رشته های بدون کنکور شروع به تحصیل خواهند کرد. افراد تا سن ۲۰ سالگی در سنوات مجاز هستند.
  • مشمول باید قبل از اتمام سنوات دوره ی متوسطه ی خود به دانشگاه برود. اگر هنوز تکلیف دانشگاه و رشته مشخص نباشد. مشمول باید برای اعزام اقدام کند. سپس بعد از قبولی، از خدمت ترخیص خواهند شد و به دانشگاه میروند.
  • مشمولین نباید یک روز هم غیبت داشته باشند. در غیر این صورت نخواهند توانست از مزایای معافیت تحصیلی استفاده کنند. نداشتن غیبت غیرموجه اولین و مهم ترین شرایط دریافت معافیت تحصیلی خدمت سربازی میباشد.
  • شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی با دانشجویان اخراجی و فارغ التحصیل به یک شکل خواهد بود. این افراد پس از انصراف از تحصیل یکسال زمان خواهند داشت تا خود را به سازمان نظام وظیفه ناجا معرفی کنند.

این شرایط بالا میتواند به جوانان کمک کند تا از معافیت تحصیلی استفاده کنند. اما دانشجویان انصرافی باید در نظر داشته باشند که شروط معافیت پس از انصراف دیگر به آن ها فرصت نخواهد داد تا به خدمت سربازی نروند. پس این متقاضیان میتوانند مدارک خود را آماده کرده و برای رفتن به خدمت اقدامات لازم را مبذول فرمایند. متقاضیان عزیز میتوانند برای راهنمایی های بیشتر نیز با مشاوره نظام وظیفه در تماس باشند.

دانشجویان انصرافی

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی امکان پذیر است یا خیر؟

تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی در شرایط خاصی امکان پذیر میباشد. اما مشمولین باید قبل از تصمیم گرفتن برای انصراف از تحصیل، اطلاعات مورد نیاز برای معافیت های تحصیلی نظام وظیفه را بدست آورند. زیرا در برخی شرایط تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی ممکن نخواهد بود.

میدانید که به دلیل گستردگی قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، مشمولین برای بدست آوردن اطلاعات و راهنمایی های لازم باید مطالعه و تحقیقات بسیار انجام دهند. هم چنین از طرفی نیز هر ساله سازمان نظام وظیفه عمومی کشور، تغییراتی در قوانین معافیت های تحصیلی ایجاد میکند که برخی از افراد ممکن است به اشتباه بیفتند. پس شرایط تمدید معافیت را در ادامه بخوانید و در صورت داشتن سوال میتوانید با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید.

شرایط تمدید معافیت های تحصیلی دانشجویان انصرافی

  • متقاضیان انصراف از تحصیل که به طور مثال در مقطع لیسانس انصراف داده اند، نباید مدرک معادل کاردانی دریافت کنند. در این صورت تمدید معافیت برایشان امکان پذیر نخواهد بود.
  • مشمولین نباید اجازه دهند که از تاریخ انصرافشان بیشتر از یکسال بگذرد.
  • داوطلبان انصرافی از دانشگاه ها نباید در مقطع تکراری درس بخوانند. این افراد تنها میتوانند برای مقاطع جدید معافیت تحصیلی خود را تمدید کنند.
  • مشمولین باید در زمان سنوات مجاز خود انصراف دهند. انصراف دادن در سنوات ارفاقی امکان پذیر نخواهد بود.
  • مشمولین متقاضی انصراف از تحصیل تنها یکبار میتوانند دانشجوی انصرافی بوده و پس از آن دوباره در رشته ای دیگر مشغول به تحصیل شوند.
  • آن دسته از مشمولینی که از ادامه تحصیل انصراف میدهند به هیچ عنوان نباید به خدمت سربازی اعزام شده باشند. در این صورت هیچ گونه تمدیدی شامل آنان نخواهد شد.
  • این مشمولین باید به کمیسیون مراجعه کرده و آنان باید برای تمدید معافیت تحصیلی و ادامه تحصیل آنان در رشته های دیگر رای موافق صادر کنند. سپس سازمان نظام وظیفه معافیت تحصیلی این دانشجویان را تمدید خواهد کرد.
  • مشمولین برای تمدید معافیت خود باید هر چه سریع تر اقدام کنند. زیرا پس از گذشت یکسال از تاریخ انصراف آنان دیگر قادر نخواهند بود تا درخواست خود را ثبت نمایند.
  • مشمولین متقاضی باید به طور حتم در سنوات مجاز تحصیلی بوده تا بتوانند معافیت تحصیلی خود را تمدید کنند.

آن دسته از متقاضیانی که در رشته های مختلف قصد انصراف از دانشگاه را داشته و میخواهند در رشته های دیگر ادامه تحصیل دهند باید شرایط بالا را در نظر گرفته و سپس برای انصراف اقدام کنند. زیرا بدون داشتن شرایط بالا این افراد قادر نخواهند بود که از تمدید معافیت های تحصیلی بهره مند شوند.

معافیت تحصیلی

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی خارج از کشور چگونه است؟

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی خارج از کشور مانند سایر دانشجویان بوده و متقاضیان باید بر اساس قانون رفتار کرده تا بتوانند از سنوات مجاز تحصیلی و تحصیل مجدد در دانشگاه های مختلف بهره مند شوند. آن دسته از دانشجویانی که در دانشگاه های خارجی مشغول به تحصیل هستند پس از انصراف از تحصیل میتوانند در دانشگاه دیگر و در همان مقطع مشغول به تحصیل شوند. این افراد باید در سنوات مجاز تحصیلی خود قرار داشته باشند. در غیر این صورت ادامه تحصیل آنان مجاز نخواهد بود و پس از بازگشت به ایران با مشکل مواجه خواهند شد. بر اساس قوانین معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی خارج از کشور، این افراد میتوانند در همان مقطع تحصیل خود را ادامه داده و مدرک تحصیلی دریافت کنند.

تحصیل مجدد دانشجویان انصرافی امکان پذیر است؟

تحصیل مجدد دانشجویان انصرافی یکی از مزایای مهمی است که در سال های گذشته از سوی سازمان نظام وظیفه به مشمولین ارائه شده است. که بر اساس این قوانین مشمولین میتوانند با رعایت قانون و مقررات معافیت های تحصیلی و ادامه تحصیل، پس از انصراف از دانشگاه، در رشته ای دیگر مشغول به تحصیل شوند. مشمولینی که قصد تحصیل مجدد در مقطعی که انصراف داده ند را داشته و میخواهند ادامه تحصیل دهند باید شرایط و ضوابط زیر را رعایت کرده و سپس برای دریافت عافیت مجدد تحصیلی اقدام کنند.

شرایط و ضوابط تحصیل مجدد دانشجویان انصرافی

  • مشمولین تنها یک بار قادر خواهند بود پس از انصراف در همان مقطع مشغول به تحصیل شوند. به طور مثال کسانی که در مقطع لیسانس تصمیم به انصراف از تحصیل میگیرند میتوانند تنها یک بار دیگر در کنکور این مقطع شرکت کنند.
  • انصراف این افراد باید در سنوات مجاز تحصیلی همان مقطع صورت گرفته باشد.
  • مشمول باید قبل از اتمام یک سال از انصراف تحصیلی، بار دیگر در دانشگاه دوم مشغول به تحصیل شده باشد.
  • مشمولین اگر ذدر مقطع فوق لیسانس انصراف دهند نمیتوانند برای تحصیل مجدد در مقطع پایین تر اقدام کنند. امکان ادامه تحصیل در همان مقطع برای دانشجویان امکان پذیر است.
  • مشمولینی که قصد انصراف از تحصیل را دارند نباید مدرک معادل دریافت کرده زیرا نمیتوانند در همان مقطع تحصیل مجدد انجام دهند.

مشمولین میتوانند با رعایت این ضوابط برای تحصیل مجدد اقدام کنند. متقاضیان به این نکته دقت داشته باشند که قوانین و مقررات سازمان نظام وظیفه عمومی کشور برای ادامه تحصیل مجدد به صورتی است که در بالا ارائه شد. اما هر ساله این قوانین با تغییراتی نیز همراه خواهد بود. شما عزیزان میتوانید قبل از انصراف از تحصیل، اطلاعات کامل را مطالعه کرده و سپس اقدام به انصراف از تحصیل نمایید.

شرایط دریافت

آیین نامه بازگشت دانشجویان انصرافی چیست؟

آیین نامه بازگشت دانشجویان انصرافی  یکی از طرح هایی است که سازمان نظام وظیفه با همکاری وزارت علوم کشور آن را طراحی نمونده و فرصتی به دانشجویان داده میشود تا پس از انصراف از تحصیل بتوانند برای ادامه تحصیل خود در همان رشته و دانشگاه اقدام مجدد انجام دهند. بر اساس این آیین نامه بازگشت دانشجویان انصرافی با شرایط خاص ممکن خواهد بود.

آن دسنه از دانشجویانی که از ادامه تحصیل خود در دانشگاه های مختلف انصراف داده اند میتوانند پس از گذشت یک ماه به تحصیل خود ادامه داده و از انصراف پشیمان شوند. اما اگر این فرصت بیش از یک ماه شود متقاضیان باید برای ادامه تحصیل مجدد در همان دانشگاه به مرکز کمیسیون های موارد خاص مراجعه کرده و درخواست خود را مبنی بر بازگشت به تحصیل ثبت کنند. البته این آیین نامه تنها برای دانشجویان انصرافی قابل اجراست. آن دسته از افرادی که از دانشگاه ها اخراج میشوند نمیتوانند برای ادامه تحصیل در رشته ی خود بازگردند. مشمولین و دانشجویان انصرافی باید در نظر داشته باشند که بر اساس قانون برای بازگشت به تحصیل مجدد نباید هیچ گونه سو سابقه و یا موارد اخلاقی در دانشگاه داشته باشند.

قوانین معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی چیست؟

قوانین معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی توسط سازمان نظام وظیفه عمومی کشور تهیه و تنظیم میگردد. به همین سبب این قوانین و مقررات بسیار دقیق بوده و دانشجویان انصرافی باید بر اساس همین مصوبات رفتار کرده تا با مشکل مواجه نشوند. اولین مسئله ای که داوطلبان برای دریافت معافیت های تحصیلی باید به آن دقت داشته باشند مبحث غیبت سربازی میباشد. آن دسته از متقاضیانی که دارای غیبت غیر موجه میباشند به هیچ عنوان نمیتوانند از معافیت سربازی استفاده کنند.

قوانین معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی

  • بر اساس ماده ی ۳۴ از مجموعه قوانین معافیت تحصیلی سازمان نظام وظیفه، آن دسته از دانشجویانی که از ادامه تحصیل در دانشگاه ها انصراف داده یا ترک تحصیل میکنند باید بر اساس قانون خود را برای گذراندن دوره ی خدمت ضرورت به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معرفی کنند. مقامات مسئول در بخش آموزش دانشگاهی نیز موظف هستند که این مسئله را از طریق سیستم به سازمان مربوطه اطلاع رسانی کنند.
  • در تبصره ی ۱ این قانون معافیت به مشمولین تاکید میشود که پس از تاریخ انصراف از تحصیل خود تنها یک سال فرصت دارند تا بتوانند خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کرده و برای رفتن به خدمت سربازی اعزام شوند. البته این قانون برای آن دسته از افرادی که از دانشگاه ها اخراج شده و یا ترک تحصیل کردند نیز قابل اجراست.
  • بر اساس تبصره ی ۳ قانون ۳۴ معافیت های تحصیلی، آن دسته از افراادی که خود را در طی این یک سال معرفی نکرده اند برای بار اول توبیخ شده و در پرونده ی خدمت آنان صبت خواهد شد. اما آن دسته از افرادی که در اجرای این قانون تخلف کنند علاوه بر توبیخ آنان، یک ماه انفصال از خدمت بهشان تعلق خواهد گرفت. هم چنین افرادی که برای بار سوم و بیشتر نیز متخلف باشند به دو ماه انفصال از خدمت و یا بیشتر محکوم خواهند شد.

چگونگی دریافت معافیت های  تحصیلی دانشجویان انصرافی 

چگونگی دریافت معافیت های تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست و در چه زمانی این دانشجویان میتوانند برای انصراف اقدام کنند؟ باید بگوییم که مسئله ی معافیت تحصیلی متقاضیان انصرافی و چگونگی دریافت معافیت های تحصیلی دانشجویان انصرافی کمی پیچیده است. زیرا این افراد پس از ورود به دانشگاه از سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معافیت تحصیلی خدمت وظیفه دریافت کرده اند. سپس در بین راه پشیمان شده و از تحصیل خود منصرف میشوند. قاعدتا شرایط برای این افراد سخت تر از سایرین خواهد بود.

این افراد اگر در سنوات مجاز خود بسر ببرند. میتوانند در همان یکسال فاصله تا اعزام به خدمت مجددا برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند. اما باید در نظر داشته باشید که دریافت معافیت با اعمال شروطی اجرا خواهد شد. که مهم ترین آن این است که مشمول در مقاطعی که قبلا تحصیل کرده است نمیتواند ادامه تحصیل دهد.

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی

مشاوره معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی و سایر مشاوره های مختلف نظام وظیفه اطلاعات مورد نیاز متقاضیان را در اختیارشان خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که امروزه به دلیل شناخت ناکافی درباره ی برخی رشته ها، جوانان پس از شروع تحصیل قصد تغییر رشته یا انصراف از دانشگاه را خواهند داشت. پس این مشاوره معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی فرصتی است که این جوانان در این مسیر آگاهی های لازم را کسب کرده تا با مشکل مواجه نشوند. شما میتوانید برای اطلاعات و دریافت مشاوره با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

سوالات متداول

دانشجوی انصرافی به چه کسی گفته میشود؟

دانشجویان انصرافی کسانی هستند که در طول تحصیل در دانشگاه درس خود را رها میکنند. این افراد پس از رها کردن و انصراف از تحصیل باید برای رفتن به خدمت سربازی خود اقدام کنند.

سنوات مجاز برای دانشجویان انصرافی چقدر خواهد بود؟

مشمولین انصرافی از دانشگاه ها تا یک سال پس از انصرافشان در سنوات مجاز بوده و پس از آن وارد غیبت خواهند شد.

سنوات مجاز تحصیلی برای مشمولین مقطع فوق دیپلم چقدر است؟

آن دسته از افرادی که در مقطع فوق دیپلم در حال  تحصیل هستند میتوانند ۲ سال و ۶ ماه از سنوات مجاز استفاده کرده و پس از آن نیز با موافقت سازمان نظام وظیفه از سنوات ارفاقی بهره مند شوند.

مشمولینی که در مقطع فوق لیسانس انصراف داده میتوانند در مقطع لیسانس مجدد مشغول به تحصیل شوند؟

انصراف از تحصیل و ادامه تحصیل برای آن دسته از افرادی است که میخواهند در همان مقطع انصرافی ادامه تحصیل دهند. تحصیل کردن در مقطع پایین تر برای دانشجویان انصرافی امکان پذیر نمیباشد.

متقاضیانی که از تحصیل انصراف میدهند تا چه زمانی میتوانند برای تحصیل مجدد اقدام کنند؟

این افراد تنها قادر خواهند بود که یک سال پس از انصراف در دانشگاه و رشته ای دیگر مشغول به تحصیل شوند. در غیر این صورت ادامه تحصیل آنان قانونی نخواهد بود.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره معافیت تحصیلی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.