کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

نحوه دریافت کد سخا چگونه است ؟

نحوه دریافت کد سخا

نحوه دریافت کد سخا یکی از دغدغه های پیش روی مشمولان خدمت سربازی میباشد . اما پیش از اینکه به نحوه دریافت این کد بپردازیم ، لازم است توضیح دهیم که کد سخا چیست و چه کاربردی دارد ؟ همانطور که میدانید هر فرد مذکر با رسیدن به سن ۱۸ سالگی موظف به انجام دو سال خدمت وظیفه ی سربازی میباشد . و اکثر این افراد به دنبال اخذ معافیت سربازی میباشند . اما برای دریافت معافیت شرایطی همچون نداشتن غیبت مطرح است . که افراد باید از آن اطلاع یابند .

برای این منظور افرد مذکر دارای یک کد سخا میباشند . که با استفاده از آن باید از وضعیت نظام وظیفه خود اطلاع پیدا کنند . مشمولان میتوانند با استفاده از این کد وارد سایت نظام وظیفه شوند و اطلاعات مورد نیاز خود درباره ی ، اعزام ، امریه ، تعویض کارت و … را دریافت کنند . در این مواقع معافیت نظام وظیفه هم راهنمای خوبی برای شما عزیزان خواهد بود؛ تا بتوانید خدمت سربازی خود را به طور درست و موفق انتخاب کنید تا شرایط کاری و موارد دیگر شما به روال خوبی منتهی شود.

نحوه دریافت کد سخا

متاسفانه بسیاری از مشمولان به دلیل عدم آگاهی درباره ی نحوه دریافت کد سخا دچار مشکل میشوند . به همین دلیل در این مقاله ، به بررسی انواع راه های موجود برای دریافت کد سخا میپردازیم . در حال حاضر راه های بسیار متفاوتی برای مشمولان وجود دارد ، تا بتوانند به راحتی کد سخا خود را دریافت کنند . از جمله موارد مربوط به نحوه دریافت کد سخا میتوان به راه های پیامکی ، اینترنتی ، و مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیکی نظام وظیفه اشاره کرد . به دلیل اهمیت موضوع نحوه دریافت کد سخا سعی کرده ایم که در ادامه ی این مقاله سعی میکنیم به بررسی دقیق جزییات مربوط به دریافت کد سخا و کاربرد های این کد بپردازیم . لذا چنانچه شما عزیزان متقاضی دریافت کد سخا میباشید اما اطلاعات کاملی در این باره ندارید ، مطالعه این مقاله را به شما توصیه میکنیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره خدمت سربازی


نحوه دریافت کد سخا اینترنتی

نحوه دریافت کد سخا اینترنتی از مواردی است که مورد توجه بسیاری از مشمولان نظام وظیفه قرار گرفته است . همواره سوالاتی درباره ی دریافت اینترنتی کد سخا وجود دارد . که ما سعی میکنیم به ارائه پاسخ درست و متناسب با این سوال ها بپردازیم . اولین موضوع درباره ی نحوه دریافت کد سخا اینترنتی پر کردن دفترچه و فرم اعزام به خدمت میباشد . گام بعدی برای نحوه دریافت کد سخا اینترنتی مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ میباشد . که در این مراکز مسئول مربوطه با وارد کردن وثبت اطلاعات مشمولان ؛ یک کد پنج رقمی را دراختیار مشمول قرار میدهد . که این کد پنج رقمی همان کد سخا میباشد . لازم به ذکر است که این کد برای هر فرد منحصر به فرد میباشد . و مشمول با در دست داشتن کد سخا و کد ملی میتواند از تمام مراحل مربوط به نظام وظیفه خود اطلاع یابد .


بیشتر بخوانید: پیگیری وضعیت نظام وظیفه با کد سخا


نحوه دریافت کد سخا اینترنتی

نحوه دریافت کد سخا پیامکی

نحوه دریافت کد سخا پیامکی یکی دیگر از سوالاتی است که برای مشمولان نظام وظیفه مطرح میشود . و اغلب این سوال برای مشمولان پیش میاید که آیا دریافت پیامکی کد سخا امکان پذیر است یا خیر ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله ، علاوه بر راه معمول که نحوه دریافت کد سخا اینترنتی میباشد ، راه های دیگری همچون دریافت پیامکی کد سخا وجود دارد . البته تفاوت چندانی بین دریافت اینترنتی و دریافت پیامک کد سخا وجود ندارد . درباره ی نحوه دریافت کد سخا پیامکی نیز افراد باید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند . و با پر کردن دفترچه ی اعزام به خدمت سربازی و سایر همچنین تکمیل سایر فرم های مربوطه برای دریافت کد سخا به شکل پیامکی اقدام کنند . بعد از طی کردن این مراحل ، مشمول میتواند ، کد سخا خود را به شکل پیامکی دریافت نماید .


بیشتر بخوانید: نحوه خروج از کشور به منظور درمان


نحوه دریافت کد سخا نظام وظیفه

نحوه دریافت کد سخا نظام وظیفه از مهم ترین مسائلی است که مشمولان خدمت سربازی باید به آن توجه نمایند . چرا که مشمولان تنها با دریافت کد سخا میتوانند ، مراحل مختلف اعزام به خدمت وظیفه خود را پیگیری نمایند . این کد در واقع یک کد ۵ رقمی است که سازمان وظیفه ی عمومی در اختیار مشمولان قرار میدهد . تا با استفاده از آن مواردی همچون اعزام ، امریه ، تعویض کارت و … را دنبال کنند . حال چالشی که پیش روی این افراد قرار میگیرد نحوه دریافت کد سخا میباشد . سازمان وظیفه برای این موضوع نیز راه ها مختلفی ارائه کرده است . تا مشمولان به کمترین مشکل برخورند . از جمله راه های دریافت کد سخا ، دریافت اینترنتی آن میباشد . که بعد از ثبت و تایید اطلاعات امکان پذیر میباشد .

اما از دیگر مواردی که برای نحوه دریافت کد سخا نظام وظیفه باید به آن اشاره کرد ، همان دریافت پیامکی کد میباشد . در این مورد نیز مانند دریافت اینترنتی ، تکمیل دفترچه نظام وظیفه و مراجعه به پلیس + ۱۰ ضروری میباشد . مشمولان بعد از دریافت کد سخا به راحتی میتوانند برای معافیت تحصیلی ، معافیت موارد خاص ، ثبت درخواست خروج از کشور ، پیگیری امریه سربازی ، ثبت درخواست تعجیل خدمت سربازی و بسیاری موارد دیگر اقدام نمایند .


بیشتر بخوانید: تردد مشمولین خدمت به خارج از کشور چگونه است؟


نحوه دریافت کد سخا نظام وظیفه

نحوه دریافت کد سخا سربازی

نحوه دریافت کد سخا سربازی سوال متداولی است که ذهن بسیاری از مشمولان را به خود درگیر میکند . گاهی حتی مشمولان خدمت سربازی از وجود چنین کدی بیخبر هستند . به همین دلیل بای گفت که کد سخا ، کدی است که سازمان نظام وظیفه برای مشمولان در نظر میگیرد ، و مشمولان با استفاده از آن میتوانند وارد سامانه نظام وظیفه شوند و اطلاعاتی درباره ی وضعیت امریه ، اعزام ، معافیت خود دریافت کنند . علاوه بر این دریافت کد سخا برای آن دسته از افراد مشمولی که میخواهند درخواست خروج از کشور دهند ، ضروری میباشد . سازمان وظیفه برای دریافت کد سخا راه های مختلفی پیش روی مشمولان قرار داده است . از حمله موارد این موارد نحوه دریافت کد سخا سربازی به شکل اینترنتی میباشد . که برای این کار مشمول باید اطلاعات خود را در سیستم نظام وظیفه ثبت کند .

علاوه بر مورد قبل نحوه دریافت کد سخا پیامکی نیز وجو دارد . که در این مورد نیز مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک نظام وظیفه الزامی میباشد . در این دفاتر تمام اطلاعات افراد همچون ؛ اطلاعات شناسایی ، تاریخ تولد ، معافیت های تحصیلی و بسیاری موارد دیگر در سیتم نظام وظیفه به ثبت میرسد . در نهایت با ثبت این موارد کد پنج رقنمی که همان کد سخا میباشد در اختیار مشمولان قرار میگیرد . این کد همانند شماره ملی مشمول از اهمیت بالایی برخوردار است . و مشمول برای انجام هر نوع اقدامی در زمینه نظام وظیفه به این کد احتیاج پیدا میکند . به همین دلیل نگهداری و محافظت از آن بسیار مهم میباشد . علاوه بر این ، مشمولان باید دقت نمایند که این کد را در اختیار افراد سود جو قرار ندهند .


بیشتر بخوانید: معافیت بیماری های فک و دهان و دندان به چه صورت است؟


سوالات متداول

دریافت کد سخا چگونه است ؟

مشمولان برای دریافت کد سخا باید به مراکز خدمات الکترونیک نظام وظیفه یا همان پلیس +۱۰ مراجعه نمایند . و با ثبت اطلاعات خود و تکمیل دفترچه اعزام به خدمت سربازی کد سخا خود را دریافت کنند .

کد سخا چیست ؟

هر فرد مذکر دارای یک کد سخا میباشد . که از طریق سازمان نظام وظیفه ی عمومی در اختیارش قرار میگیرد . در واقع مشمولان با کد سخا میتوانند وضعیت نظام وظیفه ی خود را پیگیری کنند و درخواست های خود را در این سازمان به ثبت برسانند .

استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد سخا چگونه است ؟

افراد مشمولی که کد سخا خود را دریافت کرده باشند ، میتوانند با استفاده از این کد و همچنین شماره ملی خود به سایت اینترنتی نظام وظیفه وارد شوند و از وضعیت مربوط به سربازی خود مطلع شوند .

منبع:  کد سخا نظام وظیفه

 

برای مشاوره در زمینه نحوه دریافت کد سخا چگونه است ؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

نظرات

- 2 نظر:

  1. سلام
    من متولد ۱۸ مهر ۱۳۷۹ هستم و در خرداد سال ۹۸ امسال دیپلم گرفتم و کنکور ۹۸ رو شرکت کردم ولی کنکور رو خوب ندادم و امسال پشت کنکور موندم که واسه کنکور ۹۹ شرکت کنم الان میشه بگید که سازمان نظام وظیفه واسه من غیبت سربازی میزنه یا نه و من میتونم واسه کنکور ۹۹ ثبت نام کنم یادنمیتونم خواهشا جواب بدید واسم خیلی مهمه

    1. سلام
      از تاریخ فارغ التحصیلیتان یک سال مهلت دارید که برای اعزام به خدمت اقدام کنید و یا با قبولی در دانشگاه از معافیت تحصیلی استفاده کنید. بنابراین شما میتوانید در کنکور سال جاری نیز شرکت کنید البته توصیه میکنیم با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از تاریخ دقیق این مهلت یکساله مطلع شوید تا وارد دوره غیبت نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.