کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

پیگیری وضعیت نظام وظیفه با کد سخا

وضعیت نظام وظیفه

وضعیت نظام وظیفه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که ذهن مشمولان خدمت سربازی را درگیر میکند . هر فرد مذکری با رسیدن به سن هجده سالگی با موضوع مهمی روبه رو خواهد شد . که همان خدمت سربازی میباشد . بسیاری از مشمولان به دنبال راهی برای معافیت سربازی و یا کم تر کردن این دوره میباشند . اما مشمولان قبل از هر اقدامی باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند . در واقع وضعیت نظام وظیفه ، وضعیت مشمولان را درباره ی مشمولیت و یا عدم مشمولیت ، پیگیری معافیت ، کسری و … را بیان میکند . به همین دلیل مشخص کردن آن امری بسیار مهم میباشد . چرا که گاهی افراد به دلیل بی اطلاعی و نا آگاهی برای اعزام به خدمت سربازی اقدام نمیکنند . و به عنوان سرباز غایب شناخته میشوند که این موضوع باعث بروز مشکلاتی میشود .

وضعیت نظام وظیفه

به دلیل اهمیت و حساسیت این موضوع در ادامه ی این مقاله سعی کرده ایم که اطلاعات دقیق و کاملی درباره وضعیت خدمت وظیفه عمومی مشمولان در اختیار شما عزیزان بگذاریم . که با مطالعه ی آن در پاسخ به بسیاری از سوالات و رفع ابهامات شما مفید میباشد .

پیگیری وضعیت نظام وظیفه

پیگیری وضعیت نظام وظیفه موضوع مهمی است که هر ساله مشمولان خدمت وظیفه با آن سرو کار دارند . افرادی که به سن مشمولیت میرسند باید از وضعیت سربازی خود مطلع شوند . این آگاهی تنها از طریق سازمان وظیفه امکان پذیر است . به همین دلیل سازمان وظیفه راه هایی را برای پیگیری وضعیت نظام وظیفه پیش روی مشمولان قرار داده است . لازم به ذکر است که که هر فرد مشمولی دارای یک کد به نام کد سخا میباشد . این کد را میتوان از دفاتر پلیس +۱۰ دریافت کرد . بعد از دریافت این کد با مراجعه به سایت نظام وظیفه و با وارد کردن اطلاعات درخواست شده اعم از کد ملی و کد سخا میتوان به پیگیری وضعیت نظام وظیفه پرداخت . همچنین شماره تلفن هایی در اختیار مشمولان قرار گرفته است که با استفاده از آن ها میتوانند اطلاعات مربوط به نظام وظیفه خود را دریافت کنند .


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی نظام وظیفه


پیگیری وضعیت نظام وظیفه با کد سخا

پیگیری وضعیت نظام وظیفه با کد سخا از تمهیداتی است که سازمان وظیفه برای مشمولان نظام وظیفه در نظر گرفته است . بر اساس آن مشمولان با دریافت کد سخا از دفاتر پلیس +۱۰ میتوانند ف از وضعیت سربازی و مشمولیت خود اطلاع پیدا کنند . این کد در واقع کدی است که هر فرد با استفاده از آن میتواند درخواست ها و وضعیت سربازی خود را در سازمان وظیفه پیگیری کند . مشمولان برای پیگیری وضعیت نظام وظیفه با کد سخا باید به سایت اینترنتی سازمان وظیفه مراجعه کنند . و در آنجا با وارد کردن این کد و شماره ملی خود اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند . علاوه براین سامانه های پیامکی و تلفنی نیز فراهم شده است ؛ که مشمولان خدمت وظیفه و یا افراد متقاضی معافیت ، کسری و … میتوانند برای پیگیری وضعیت نظام وظیفه با کد سخا از این روش ها نیز استفاده کنند .

پیگیری وضعیت نظام وظیفه با کد سخا


بیشتر بخوانید:  مشاوره برای دریافت معافیت بیماری های خون و انکولوژی


وضعیت نظام وظیفه دانشجویان انصرافی

وضعیت نظام وظیفه دانشجویان انصرافی موضوع بسیاری مهمی است . زیرا اگر این افراد برای پیگیری وضعیت خود به موقع اقدام نکنند ، ممکن است به عنوان سرباز غایب شناخته شوند . که در آن صورت با جریمه و مجازات رو برو خواهند شد . به همین دلیل افرادی که از دانشگاه ها انصراف میدهند ، باید در اولین فرصت وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کنند . به طور مثال اگر شرایط لازم برای اخذ معافیت را داشته باشند ، باید درخواست خود را برای دریافت معافیت در سازمان وظیفه ثبت کنند . اما چنانچه واجد شرایط لازم برای معافیت نباشند ، تا یک سال بعد از انصراف از تحصیل فرصت دارند تا برای رفتن به خدمت سربازی اقدام کنند . نکته ی دیگر این است که ؛ اطلاع از وضعیت نظام وظیفه دانشجویان انصرافی از طریق کد سخا و ورود به سامانه ی سخا امکان پذیر است .


بیشتر بخوانید: کارت معافیت پزشکی سربازان


وضعیت نظام وظیفه دانش آموزان

وضعیت نظام وظیفه دانش آموزان نیز موضوعی است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد . زیرا برای افرادی که در زمان دانش آموزی به سن مشمولیت میرسند ، سوالات بسیاری در این مورد وجود دارد . از جمله این سوالات میتوان به تاریخ دقیق رسیدن به سن مشمولیت ، نحوه اقدام برای اعزام و یا شرایط ادامه تحصیل مشمولان و … اشاره کرد . نکته ای که درباره ی وضعیت نظام وظیفه دانش آموزان وجود دارد این است که ؛ مشمولان میتوانند تا پایان اخذ مدرک تحصیلی دیپلم خود از معافیت تحصیلی استفاده کنند . همچنین دانش آموزان مشمول با پایان دوره تحصیل نیز یک سال فرصت دارند تا وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کنند . در این زمان افرادی که در دانشگاه ها پذیرفته میشوند ؛ میتوانند همچنان از معافیت تحصیلی استفاده کنند . و یا میتوانند برای اخذ دیگر انواع معافیت ها اقدام کنند .


بیشتر بخوانید: نحوه دریافت کد سخا چگونه است


وضعیت نظام وظیفه برای کنکور

وضعیت نظام وظیفه برای کنکور از شرایطی است که مشمولان مذکر باید آن را در نظر داشته باشند . در زمان ثبت نام کنکور سراسری ، داوطلبان مذکر باید وضعیت خدمت وظیفه ی عمومی خود را مشخص کنند . که برای این منظور افرادی که دارای کارت معافیت و یا پایان خدمت باشند ، باید آن ها را ارائه دهند . افرادی که فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت باشند نیز باید کد مربوط به اعلام وضعیت نظام وظیفه برای کنکور را در دفترچه ثبت نام درج کنند . لازم به ذکر است که مشمولان بعد از فارغ التحصیلی از دوره متوسطه تنها یک سال مهلت دارند که وضعیت مربوط به نظام وظیفه ی عمومی خود را مشخص کنند . بعد از یک سال در صورت قبولی در دانشگاه ، میتوانند با اخذ معافیت تحصیلی ، در دانشگاه ادامه تحصیل دهند . در غیر این صورت باید به خدمت اعزام شوند .

وضعیت نظام وظیفه برای کنکور


بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی نظام وظیفه


استعلام وضعیت نظام وظیفه

استعلام وضعیت نظام وظیفه موضوع بسیار مهمی است که مشمولان خدمت سربازی نباید به راحتی از کنار آن بگذرند . زیرا ممکن است تبعاتی را برای آنها به همراه داشته باشد . به طور مثال نا آگاهی از وضعیت سربازی ممکن است باعث غیبت فرد مشمول و به  جریمه های نقدی و حتی زندان منتهی شود . سازمان وظیفه برای اطلاع از وضعیت مربوط به نظام وظیفه راه های مختلفی را ارائه داده است . به طور مثال امکان اطلاع از وضعیت سربازی و نظام وظیفه از طریق سایت سازمان وظیفه و همچنین دریافت پیامک وجود دارد . برای این منظور کافیست با در دست داشتن کد سخا و شماره ملی به سامانه اینترنتی سازمان وظیفه مراجعه کنند . و درخواست خود را پیگیری کنند . علاوه بر این مشمولان میتوانند با ارسال پیامک به شماره های اعلام شده از سوی سارمان وظیفه برای استعلام وضعیت نظام وظیفه اقدام کنند .

سوالات متداول

پیگیری وضعیت نظام وظیفه چگونه امکان پذیر است ؟

مشمولان برای این کار باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند و کد سخای خود را دریافت کنند . پس از آن با ورود به سامانه اینترنتی میتوانند درخواست های خود را پیگیری کنند .

وضعیت نظام وظیفه دانشجویان انصرافی چگونه است ؟

دانشجویان انصرافی ، باید در یک فرصت یک ساله وضعیت نظام وظیفه خود را که شامل دریافت معافیت ، اعزام به خدمت و … میباشد را تعیین کنند . در غیر این صورت به عنوان سرباز غایب در نظر گرفته میشوند .

کد سخا چیست و چه کاربردی دارد ؟

سازمان وظیفه عمومی برای تمام افراد مذکر یک کد پنج رقمی به نام کد سخا در نظر گرفته است . که افرادی که میخواهند وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند باید نسبت به دریافت این کد اقدام نمایند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : مشاوره آنلاین و تلفنی نظام وظیفه

 

برای مشاوره در زمینه پیگیری وضعیت نظام وظیفه با کد سخا

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

نظرات

- یک نظر:

  1. سلام من نظری ندارم ولی در قدیم مثلا بیست سال پیش معافیت با پول و رشوه زیاد بوده پدر مادری که نمیخواستند فرزندشان به سربازی برود مقامات پرونده را جوری طراحی میکردند که کمسیون و نظام وظیفه به اشتباه بی افتند و کارت معافیت قرمز صادر بکنند یکی اش من هستم که الان به مشکلاتی مثل کار و زندگی برخورده ام من که در تن درستی وسالم هستم بیست سال پیش کارت معافیت قرمز .مغز واعصاب برایم صادر شد الان می فهمم که اگر به سربازی وکارت میگرفتم این اوضاع برایم پیش نمی امدپدر مادران فکر اینده ما نبوده اند باز اگر میشد به سربازی میرفتم وکارت خدمت دریافت میکردم خوب بود و می توانستم به کارخانه یا اداره ای بروم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.