کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

نحوه خروج از کشور به منظور درمان

خروج از کشور

خروج از کشور به منظور درمان یکی از عواملی است که برخی از مشمولین این روزها با آن درگیر هستند. میدانید که مسئله ی خدمت سربازی برای جوانان ایرانی مانند کابوسی است که در سن ۱۸ سالگی به واقعیت تبدیل شده و جوانان باید با آن روبرو شوند. این دوره ی دو ساله یکی از مهم ترین بخش های زندگی افراد ذکور در کشور میباشد. چرا که این مشمولین باید برای بیشتر اقدامات خود کارت پایان خدمت ارائه دهند. این اقدامات شامل موارد زیر است.

  • گرفتن پاسپورت برای خروج از کشور به دلایل مختلف
  • استخدام در ارگان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی
  • ادامه ی تحصیل در مقاطع مختلف
  • و بسیاری از موارد دیگر که مشمولین باید برای آن ها کارت پایان خدمت یا برگه ی معافیت داشته باشند.

خروج از کشور

مبحث خروج از کشور نیز برای آن دسته از افرادی که کارت پایان خدمت ندارند یک معضل بزرگ به حساب میاید. زیرا مشمولین تا برای خدمت سربازی خود تعیین تکلیف نکنند نمیتوانند از کشور خارج شوند. اما چطور ممکن است مشمولین در صورت نداشتن کارت معافیت یا کارت پایان خدمت بتوانند پاسپورت دریافت کرده و از کشور خارج شوند؟ خروج از کشور نیز دلایل مختلفی دارد که شما را با این دلایل آشنا خواهیم کرد.

درخواست موارد مختلف خروج از کشور مشمولین

  • خارج شدن از کشور برای انجام انواع سفرهای علمی و شرکت کردن در کارگاه های آموزشی
  • خارج شدن از کشور برای مشمولین متعهدین به خدمت سازمان های مختلف
  • درخواست خروج از کشور برای انجام فرصت های مطالعاتی و پژوهشی
  • درخواست خارج شدن از کشور برای انجام سفرهای زیارتی
  • درخواست خروج برای انجام سفرهای سیاحتی و گردشگری
  • درخواست خروج برای فرزندان مامورین دولت شاغل در کشورهای دیگر
  • درخواست خروج از کشور به منظور درمان

این انواع درخواست هایی است که از سوی مشمولین مطرح شده است. بنابراین سازمان نظام وظیفه قوانین خاصی برای هریک از این درخواست ها تصویب و اعلام کرده است. که مشمولین با در نظر گرفتن این قوانین و دستورات نظام وظیفه عمومی کشور باید مراحل اقدام را طی کرده و مجوز خروج خود را دریافت کنند.

شرایط خروج از کشور به منظور درمان چیست؟


بیشتر بخوانید: فرآیند خروج از کشور دانشجویان چگونه است؟


شرایط خروج از کشور به منظور درمان چیست؟

شرایط خروج از کشور به منظور درمان که یکی از مهم ترین اولویت ها برای خارج شدن از کشور میباشد از طرف سازمان نیروهای مسلح مشخص شده است. این شرایط به گونه ای است که مشمولین بیمار میتوانند از آن ها بهره مند شوند. در واقع مشمولینی میتوانند از شرایط خروج از کشور به منظور درمان استفاده کنند که از معافیت های موقت بهره مند باشند.

آن دسته از عزیزانی که درغیبت سربازی وارد نشده باشند. هم چنین به دلیل وجود بیماری از معافیت موقت استفاده میکنند. میتوانند با داشتن شرایط زیر از کشور خارج شده و برای درمان به کشورهای دیگر سفر کنند. این افراد برای خروج به مجوز سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا نیاز دارند.

شرایط خروج از کشور برای درمان بیماری

  1. بیماری مشمول و نوع آن باید توسط شورای پزشکی وزارت بهداشت و سازمان نظام وظیفه به تایید برسد. در واقع مشمول باید برای تایید بیماری خود به کمیسیون پزشکی رفته و از معافیت موقت بهره مند شود.
  2. مدت زمان خروج مشمولین از کشور به طول درمان آن ها بستگی دارد. یعنی اگر با تشخیص پزشک مشمولین درمان طولانی تری نیاز داشته باشند. مدت درمان آن ها قابل تمدید بوده و سازمان نظام وظیفه موظف است با این تمدید موافقت کند.

این شرایط کلی و عمومی دریافت مجوز خروج مشمولین بیمار از کشور میباشد که مشاوره نظام وظیفه آن را برای شما تهیه کرده و در اختیارتان قرار داده است. در ادامه ی این مقاله با مراحل دریافت مجوز خروج و مدارک لازم برای ثبت درخواست آشنا خواهیم شد. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.


بیشتر بخوانید: وثیقه خروج از کشور


مدارک خروج از کشور به منظور درمان را نام ببرید؟

مدارک خروج از کشور به منظور درمان برای افراد بیمار در هنگام دریافت معافیت موقت مشخص میشود. که میتوانند از معافیت از این معافیت بهره مند شده و برای خارج شدن از کشور برای مداوای بیماری خود آماده شوند. مدارک خروج از کشور به منظور درمان همانطور که گفته شده است برای افراد دارای معافیت موقت میباشد. میدانید که معافیت ها شامل سه بخش زیر است.

  • معافیت های دائمی
  • معافیت های موقت
  • معافیت های خدمات رزمی

میدانید که مشمولین از لحاظ سلامت جسمانی و روانی در سازمان نظام وظیفه عمومی به ۴ بخش تقسیم میشوند. که بر اساس این بخش ها میتوانند از معافیت های بالا استفاده کنند. مشمولین برای دریافت معافیت موقت پزشکی و خروج از کشور به منظور درمان باید مدارک زیر را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه دهند.

مدارک لازم جهت خروج از کشور به منظور مداوا و درمان

  1. یک عدد عکس پرسنلی رنگی با زمینه سفید.
  2. اصل مدرک تحصیلی مشمولین.
  3. کپی آخرین مدرک تحصیلی.
  4. مشمولینی که مدرک تحصیلی دریافت نکرده اند. میتوانند گواهی فراغت از تحصیل خود را ارائه دهند.
  5. اصل شناسنامه با کپی صفحات آن.
  6. اصل کارت ملی با کپی آن.
  7. مشمولین برای مداوا نیاز به سپردن وثیقه نخواهند داشت.
  8. مشمولین باید برگه معافیت موقت خود را نیز برای ثبت درخواست ارائه دهند.

    بیشتر بخوانید:  تردد مشمولین خدمت به خارج از کشور چگونه است؟


مراحل خروج از کشور به منظور درمان شامل چند مرحله میباشد؟

مراحل خروج از کشور به منظور درمان و تمام اقدامات مرتبط با آن از طریق سایت و به صورت اینترنتی انجام میپذیرد. در واقع مشمولین متقاضی خروج از کشور میتوانند تمام مراحل را پس از کسب اطلاعات دقیق انجام داده و سپس برای دریافت پاسپورت اقدام کنند.

مراحل خروج از کشور به منظور درمان

  1. مشمولین باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کرده و نسبت به دریافت کد سخا اقدام کنند.
  2. پس از دریافت این کد ۵ رقمی، مشمولین میتوانند وارد سایت شده و باقی مراحل را انجام دهند.
  3. مشمولین باید در این مرحله به سایت دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی وارد شوند.
  4. پس از ورود به سایت از شما خواسته میشود که اطلاعات شخصی خود از قبیل اسم و فامیل و دیگر اطلاعات را وارد کنید. فرم های داده شده باید توسط خود مشمول با دقت پر شود.
  5. درمرحله پنجم مشمولین باید اطلاعات کشور مقصد را تکمیل کنند. در این قسمت نوع سفر مشمول مشخص خواهد شد.
  6. در مرحله ی آخر مشمولین باید پرداخت اینترنتی انجام دهند. برای این مرحله نیاز است که شما اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم خود را داشته باشید.
  7. پس از تکمیل این فرم ها مجوز خروج از کشور برای مشمولین بیمار صادر میگردد.

در نظر داشته باشید که مشمولین بیمار برای خارج شدن از کشور نیازی به گذاشتن وثیقه نخواهند داشت. هم چنین مدت زمان خروج این افراد به میزان مداوای بیماری آن ها بستگی دارد. اگر طول درمان آن ها نیز بیشتر شود. این مدت قابل تمدید خواهد بود.


بیشتر بخوانید: شرایط و نحوه دریافت معافیت تحصیلی خارج از کشور


هزینه خروج از کشور به منظور درمان باید به صورت نقدی پرداخت شود؟

هزینه خروج از کشور به منظور درمان همان طور که در بالا نیز گفته شد از مشمولین دریافت نخواهد شد. آن دسته از افرادی که دارای معافیت موقت میباشند و به دلیل وجود بیماری قصد خروج از کشور را دارند. میتوانند با انجام مراحل بالا برای دریافت پاسپورت یا گذرنامه ی خود اقدام کرده و برای خارج شدن از کشور آماده شوند. هزینه خروج از کشور به منظور درمان با سایر درخواست ها متفاوت خواهد بود. زیر تمام درخواست های خروج از کشور نیازمند وثیقه های نقدی میباشد. که شما عزیزان میتواند برای اطلاع از مقدار این وثیقه ها با مشاورین ما در تماس باشید.

هزینه خروج از کشور به منظور درمان باید به صورت نقدی پرداخت شود؟


بیشتر بخوانید: با شرایط اعزام به خدمت بیشتر آشنا شوید


نحوه دریافت خروج از کشور به منظور درمان چگونه است؟

نحوه دریافت خروج از کشور به منظور درمان باید اول از طریق اینترنتی اقدام شده و سپس باقی مراحل را پشت سر بگذارید. مشمولین بیمار باید در نظر داشته باشند که نحوه دریافت خروج از کشور به منظور درمان برای همه ی افراد مقدور نیست. تنها افرادی خواهند توانست از این اقدام استفاده کنند که دارای بیماری بوده و نوع بیماری آن ها توسط شورای پزشکی مورد تایید واقع شده باشد.

سوالات متداول

مشمولین برای خارج شدن از کشور جهت درمان بیماری باید چه مقدار وثیقه نزد سازمان نظام وظیفه کشور قرار دهند؟

مشمولین دارای معافیت های موقت پزشکی بدون سپردن وثیقه قادر خواهند بود از کشور خارج شده و برای درمان به کشورهای دیگر بروند.

مشمولین متقاضی دریافت مجوز خروج از کشور باید با چه کدی وارد سایت نظام وظیفه شوند؟

مشمولین باید این کد ۵ رقمی معروف به کد سخا را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی دریافت کنند. سپس سایر مراحل را طی کرده و درخواست خود را به ثبت برسانند.

چرا مشمولین برای خروج از کشور نیازمند صدور مجور از سازمان نظام وظیفه عمومی کشور میباشند؟

زیرا بدون داشتن مجوز قادر نخواهند بود که پاسپورت یا گذرنامه دریافت کنند. یکی از مدارک لازم برای دریافت پاسپورت برای آقایان داشتن مجور از نظام وظیفه یا کارت پایان خدمت سربازی میباشد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Medical Tourism

 

برای مشاوره در زمینه نحوه خروج از کشور به منظور درمان

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.