کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط اعزام به خدمت سربازی با توجه به مدرک تحصیلی

شرایط اعزام

از ماه های اعزام به خدمت سربازی چه میدانید؟

اعزام به خدمت سربازی و گذراندن دوره ی خدمت وظیفه عمومی در واقع یک وظیفه ی واجب همگانی برای جوانان ذکور در کشور میباشد. که این اعزام از سن ۱۸ سالگی تا ۵۰ سالگی بر هر مرد ایرانی واجب و لازم است. شاید بپرسید چرا شروع آن سن ۱۸ سالگی است؟ در پاسخ باید بگوییم که خدمت سربازی به عنوان یک وظیفه ی عمومی از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی کشوری برای جوانان تعریف و تعیین گردیده است. که بر اساس آن جوانان با پایان ۱۸ سالگی به سن مشمولیت میرسند که قوانین سربازی برای این مشمولین رقم خواهد خورد.

تاریخ اعزام خدمت سربازی برای افراد فرق میکند؟

مشمولین خدمت سربازی  با شنیدن اطلاعات کم و بیش از این طرف و آن طرف میدانند که باید پس از اتمام درسشان در مدارس میتوانند به خدمت سربازی اعزام شوند. لذا باید بدانید که اعزام به خدمت سربازی برای افراد متغیر میباشد. به  همین دلیل میگوییم که این پروسه تا ۵۰ سالگی نیز ممکن است ادامه پیدا کند. به همین دلیل جوانان در کشورمان بر اساس شرایطشان برای رفتن به خدمت سربازی عمومی اقدام میکنند. سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا نیز برای جوانان با شرایط مختلف قوانینی تعریف کرده است که بر اساس آن اعمال قانون صورت گرفته و جوانان یک به یک برای اعزام به خدمت وظیفه عمومی آماده میشوند.

در واقع اعزام به خدمت نظام وظیفه زمانی صورت میگیرد که هیچ نوع معافیتی شامل حال مشمولین متقاضی نشود. پس از آن مشمول باید برای اعزام به خدمت وظیفه تعیین تکلیف شده و راهی پادگان های نظامی برای انجام خدمت مقدس سربازی گردد. که امروزه این کار یکی از سخت ترین مسیرهایی است که جوانان در آن قدم خواهند گذاشت. زیرا به مدت ۲ سال از زندگی، تحصیل و خانواده دور خواهند شد و مطمئنا آسیب هایی در این مسیر خواهند دید.

اعزام به خدمت نیز شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که باید متقاضیان و داوطلبان خدمت وظیفه عمومی آن ها را در نظر گرفته و مطالب در این باره را مطالعه کنند. این ها شامل بخش های زیر میشوند که در ادامه ی مقاله آن ها را تک به تک بررسی خواهیم کرد.

پیگیری محل اعزام خدمت سربازی از چه طریقی ممکن است؟

پیگیری محل اعزام خدمت سربازی کاری بس دشوار و حتی ناممکن خواهد بود. شاید برای شما نیز جالب باشد که سازمان نظام وظیفه ی عمومی ناجا تا روز قبل از اعزام، مشمولین را از محل خدمت سربازی خود مطلع نخواهد کرد. مشمولین میتوانند برای پیگیری شرایط نظام وظیفه ی خود از کد  پنج رقمی سخا کمک بگیرند. اما این کد تنها از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی قابل دریافت میباشد. هم چنین از طریق همین کد مشمول میتواند در آخرین روزهای اعزام، پیگیری محل اعزام خدمت سربازی خود را نیز انجام داده و سپس با توجه به کد دریافتی محل خدمت آن ها نیز مشخص میشود.

خدمت سربازی

ماه های اعزام خدمت سربازی چقدر است؟

ماه های اعزام خدمت سربازی مشمولین بر اساس محل خدمت آن ها و نوع مدرک تحصیلیشان محاسبه و مقرر میگردد. در واقع کسانی که میخواهند از این ماه ها و تاریخ ها مطلع شوند. باید مطالعه در این باره را فراموش نکنند. زیرا اخبار و اطلاعیه های بسیاری در این باره منتشر میشود. که البته این اخبار در مدت اخیر تغییراتی نیز داشته است. که ما اطلاعات این مقاله را بر حسب آخرین تغییرات در اختیار مشمولان قرار میدهیم.

  • مشمولین دارای مدارک تحصیلی زیر دیپلم: در نوزدهمین روز از هر ماه.
  • مشمولین با مدرک دیپلم و فوق دیپلم: در نوزدهمین روز در هر ماه
  • مشمولین دارای مدرک لیسانس یا کارشناسی: در اولین روز از ماه های زوج.
  • مشمولین دارای مدرک فوق لیسانس ( کارشناسی ارشد) و بالاتر: در اولین روز ماه های زوج در هر سال

این افراد بر اساس نوع سازمان و محل خدمت خود میتوانند در یکی از این روزهای گفته شده در بالا برای رفتن به خدمت سربازی خود را آماده کنند سپس به پادگان مورد نظر فرستاده شده تا دوره ی خدمت را آنجا بگذرانند.


بیشتر بخوانید: دوره آموزشی سربازی با توجه به مدرک تحصیلی چگونه است


مراحل اعزام به خدمت سربازی چگونه است؟

مراحل اعزام به خدمت سربازی از بخش هایی است که مشمولین باید با دقت فراوان آن را پشت سر بگذارند. همانطور که میدانید اهمیت انجام خدمت وظیفه عمومی به قدری زیاد است که مشمول بدون گذراندن آن نه تنها قادر به خارج شدن از کشور نخواهد بود. بلکه حتی امکان ادامه تحصیل و استخدام در شرکت های مختلف را پیدا نخواهد کرد. پس آن دسته از داوطلبانی که به سن مشمولیت رسیده اند دقت داشته باشند که تمام مراحل اعزام را که در ادامه توضیح میدهیم به ترتیب پشت سر گذاشته و خود را برای انجام خدمت دوره ی ضرورت سربازی آماده کنند.

مهم ترین اقدامات و مراحل اعزام به خدمت سربازی

  1. مرحله ی اول حضور مشمولین و مراجعه ی آن ها به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا همان پلیس +۱۰ میباشد.
  2. مرحله ی بعد دریافت دفترچه ی راهنمای نظام وظیفه ی عمومی است که مشمول باید آن ها را از همان دفاتر پلیس + ۱۰ تهیه کند.
  3. در این مرحله مهم ترین کار مطالعه ی دقیق دفترچه میباشد تا تمام مسائل برای مشمولین روشن شده و بقیه ی مراحل برای آن ها آسان گردد.
  4. مرحله ی چهارم پر کردن فرم هایی است که مشمولین باید مشخصات فردی و خانوادگی خود را در آن ها تکمیل کند.
  5. این مرحله انجام معاینات پزشکی اولیه است. که برای همه ی افراد متقاضی اعزام به خدمت وظیفه واجب میباشد.
  6. در این مرحله نیز واکسیناسیون مشمولین باید به طور کامل انجام شود.
  7. مرحله ی هفتم آماده سازی سایر مدارک مورد نیاز برای اعزام به خدمت میباشد.
  8. مرحله ی آخر نیز مرور تمام مراحل و فرم ها است که مشمول پس از اطمینان از کامل کردن این فرم ها و مدارک آماده سازی شده، میتواند آن ها را به دفاتر الکترونیک انتظامی تحویل داده و درخواست اعزام به خدمت وظیفه ی خود را ثبت کند.

تغییر زمان اعزام به خدمت سربازی امکان پذیر است؟

تغییر زمان اعزام به خدمت سربازی در موارد بسیاری ممکن خواهد بود. کسانی که قصد دارند زمان اعزام خدمت وظیفه ی خود را تغییر دهند. باید از شرایط و قوانین مرتبط با آن آگاه باشند. زیرا ناآگاهی موجب مشکل ساز شدن شرایط خدمت سربازی برای آنان خواهد شد. آن دسته از متقاضیانی که به فکر تغییر در زمان اعزام به خدمت وظیفه سربازی خود میباشند ضوابط و شرایط گفته شده در پایین را با دقت مطالعه کنند. سپس سوالات خود را با مشاورین مرکز آویژه از طریق شمارهای داده شده در این صفحه مطرح کنید.

مدرک تحصیلی

قوانین تغییر زمان اعزام به خدمت سربازی

  • تغییر زمان اعزام به خدمت به دلیل بیماری و صدمات جسمانی
  • تغییر مدت اعزام به خدمت به دلیل فوت همسر
  • تغییر مدت اعزام به دلیل فوت فرزند
  • تغییر زمان اعزام به خدمت بخاطر بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره
  • تغییر زمان اعزام به دلیل فوت برادر
  • تغییر این زمان اعزام بخاطر فوت خواهر
  • تغییر زمان اعزام به خدمت به دلیل قبولی در دانشگاه

تمدید تاریخ اعزام سربازی چگونه است؟

تمدید تاریخ اعزام سربازی از طریق تغییر آن میتواند صورت بگیرد. کسانی که بر اثر یکی از شرایط بالا مجبور به تغییر در زمان اعزام به خدمت خود میباشند. میتوانند با استناد به همان شرایط این محدوده زمانی را نیز تمدید کنند. به طور مثال آن دسته از افرادی که به دلیل بیماری وجراحی های متفاوت مجبورند از اعزام به خدمت وظیفه عمومی منصرف شوند. پس از موعد مقرری که سازمان نظام وظیفه  برای آن ها قرار داده است باید به خدمت برگردند. اما اگر این افراد هنوز سلامت خود را به طور کامل بدست نیاورده باشند. میتوانند از طریق تمدید تاریخ اعزام سربازی مشکل خود را حل کنند.

در سایر موارد دیگر نیز این تمدید تاریخ امکان پذیر خواهد بود. که میتوانید درباره ی آن ها از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید.

ثبت نام اینترنتی اعزام به خدمت سربازی

ثبت نام اینترنتی اعزام به خدمت سربازی همان گونه که در بالا نیز اشاره شد توسط دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی یا همان پلیس +۱۰ صورت می گیرد. ابتدا کسانی که سن آن ها ۱۸ سال تمام می باشد باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و دفترجه اعزام به خدمت سربازی را دریافت کتتد . پس از اطمینان از مشمول بودنسان باید فرم ها را پر کرده و به همراه مدارک گفته شده به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند . بعد از آن کاربر دفتر خدمات اطلاعات مشمولین را در سایت نظام وظیفه ثبت کرده و ثبت نام اینترنتی اعزام به خدمت سربازی تکمیل می شود .

شرایط اعزام به خدمت

شرایط اعزام به خدمت برای افراد با تحصیلات مختلف متفاوت است. هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن مشمولیت میرسد باید خود را به نظام وظیفه عمومی معرفی کند. در غیر این صورت، مشمول غیبت می شود . شرایط اعزام برای مشمولانی که زیر دیپلم بوده و در تحصیل به سر میبرند؛ در صورت ترک تحصیل، حداقل تا یک سال باید تکلیف مشمولیت خود را روشن کنند. شرایط اعزام  برای مشمولان فارغ التحصیل دانشگاه ها به این صورت است که در صورت دوری از تحصیل تا یک سال مهلت دارند وضعیت مشمولیت خود را معین نمایند. مشمولان خارج از کشور نیز در صورت ترک تحصیل و یا هر نوع اخراج و انصراف از تحصیل تا یک سال مهلت دارند وضعیت مشمولیت خود را مشخص کنند.

مشمولان میتوانند تاریخ اعزام خود را به عقب بیندازند، در صورتی که تا تاریخ اعزام به خدمت دچار بیماری و مصدومیت شده باشند و مورد تایید پزشک معتمد معافیت نظام وظیفه قرار گیرد و با اجازه پزشک اعزام به خدمت سربازی تا ۲ماه عقب میفتد.

شرایط سنی اعزام به خدمت

شرایط سنی اعزام به خدمت تعیین میکند فردی که ۱۸ سال او تمام شده است باید به خدمت سربازی برود و یا از معافیت های اعزام به خدمت استفاده نماید. مشمول به کسی گفته میشود که ۱۸ سال او تمام شده است، سن مشمولیت تا ۵۰ سالگی است . شرایط سنی اعزام به خدمت است که تعیین میکند فرد تا چه سنی فرصت دارد تا خود را برای سربازی آماده کند تا مشمول غیبت نشود. شرایط سنی اعزام به خدمت برای افرادی که جزو مشمولان غایب هستند، اینگونه است که سازمان نظام وظیفه برای آنها اضافه خدمت در نظر می گیرد و در بعضی مواقع نیز سرباز فراری محسوب میشود.

زمان اعزام

فرد غایب از موارد زیر در جامعه منع میشود:

  • عدم دریافت هر گونه وام از طریق بانک‌ها و موسسات دولتی
  • عدم صلاحیت جهت کاندید شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • عدم تحویل اصل گواهینامه
  • عدم صدور مجوز کسب و کار و اشتغال
  • عدم دریافت مستمری از سازمان‌های دولتی
  • عدم استخدام در تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی و مشاغل آزاد
  • عدم صدور گذرنامه یا مجوز خروج از کشور

شرایط جسمی اعزام به خدمت

شرایط جسمی اعزام به خدمت توسط پزشکان، مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به شرایط جسمی اعزام به خدمت اگر فردی دارای مشکلات جسمی غیر قابل برگشت باشد طبق قوانین معافیت پزشکی از سربازی معاف شده و کارت معافیت دریافت میکند. شرایط جسمی اعزام به خدمت مشمولان را وادار میکند تا مراحل تزریق واکسن سپری کنند به دلیل اینکه مشمولان در مکان هایشلوغ قرار میگیرند، از بیماری ها امن باشند . فرزندان شهدا و جانبازان هنگامی که به سن مشمولیت میرسند می توانند از امتیازات خود که شامل فرزند شهید بودن می باشد، استفاده کرده و معاف شوند.

مشمولانی که معافیت پزشکی گرفته اند در صورت بهبود بیماری و سلامت کامل می توانند کارت معافیت خود را باطل کرده و توسط پزشک مورد بررسی قرار گرفته و دوره خدمت سربازی را بگذرانند.

مشمولانی که در طی معاینه اولیه بیماری خود را مخفی کنند، چنانچه در مسیر خدمت سربازی دچار حادثه شوند مسئولیت آن برعهده ی خود مشمول است. مشمولانی که برای آنان هر گونه معافیتی خورده است اگر در اسرع وقت در جلسه ی شورای پزشکی حاضر نشوند شورای پزشکی برای آنان حکم سربازی میدهد و باید همانند مشمولان غایب به سربازی بروند.

شرایط اعزام از نظر سلامت روان

شرایط اعزام از نظر سلامت روان، سربازانی را که در سطح کشور انجام وظیفه میکنند مورد بررسی قرار می دهد تا از سلامت کامل جسمی و روانی آنها اطمینان حاصل شود. از نظر بیماریهای اعصاب و روان مشمولان در سه دسته جای میگیرند:

  1. دسته ی اول مشمولانی هستند که قبل از خدمت سربازی در معاینه اولیه پزشکی دچار اختلال روانی هستند.
  2. دسته ی دوم مشمولانی هستند که زمینه ی قبلی بیماری روانی دارند و در طی خدمت سربازی این علائم ظاهر میشود.
  3. دسته ی سوم مشمولانی هستند که سالم بوده و بعد از ورود به خدمت سربازی و مواجهه با دستورهای نظامی طاقت نیاورده ظرفیتشان کم شده و دچار اختلال اعصاب و روان میشوند.

بعضی از افراد سعی دارند به اصطلاح، قانون را دور زده و معافیت بیماریهای اعصاب و روان را بگیرند؛ اما قانون برای آنان قوانینی وضع کرده که باید در یکی  از بیمارستان های کشور بستری شده باشند. قرص های اعصاب و روان مصرف کرده باشند و همچنین دارای رفتارهای نابهنجار باشند. ۳ مرحله برای تشخیص بیماریهای اعصاب و روان وجود دارد:

  • معاینه اولیه توسط پزشک
  • تایید توسط بیمارستان مربوطه
  • تایید توسط کمیسیون پزشکی نظام وظیفه

شما عزیزان میتوانید برای دریافت اطلاعات کامل درباره شرایط اعزام به خدمت از نظر سلامت روان با مرکز مشاوره تلفنی نظام وظیفه آویژه تماس حاصل فرمایید.

شرایط اعزام به خدمت متاهلین

شرایط اعزام به خدمت متاهلین فرصتی را پیش آورده تا افراد متاهل بتوانند با کسب اطلاعاتی در این مورد، از خدمت سربازی معاف شوند. ما در این بخش اطلاعات کافی درباره ی شرایط اعزام متاهلین ارائه میدهیم. مشمولانی که متاهل هستند میتوانند خدمت سربازی خود را در نزدیکترین محل سکونت خود بگذرانند. ولی دوران آموزشی برای این افراد میتواند در هر شهری باشد. سربازانی که متاهل می باشند با داشتن هر فرزند  میتوانند از ۳ ماه کسری خدمت استفاده نمایند. حقوق و مرخصی سربازان متاهل با سربازان مجرد متفاوت می باشد؛ این تفاوت در مرخصی گاهی به ۱۰ روز و حتی بیشتر هم میرسد.

شرایط سنی اعزام به خدمت

شرایط اعزام به خدمت سربازی

شرایط اعزام به خدمت سربازی  برای افرادی که به سن ۱۸ سالگی رسیده اند و مشمول نامیده میشوند در نظر گرفته میشود. فردی که به سن ۱۸ سالگی میرسد باید خود را طبق قوانین نظام وظیفه معرفی کند و مراحل اعزام به خدمت را انجام دهد. اگر شرایط اعزام به سربازی  را نداشت، معاف میشود در غیر این صورت باید خدمت سربازی خود را انجام دهد.

مراحل اعزام به خدمت سربازی

  • مراجعه به پلیس +۱۰
  • دریافت دفترچه اعزام به خدمت
  • تکمیل فرم مشخصات فردی
  • تکمیل فرم واکسیناسیون (زدن واکسن)
  • تکمیل فرم معاینه اولیه پزشکی
  • و غیره

مدارک مورد نیاز اعزام به خدمت سربازی

  • تكميل برگ وضعيت مشمولين.
  • برگ معاينه اوليه و واكسيناسيون مشمولين.
  • اصل و تصوير كارت ملي يا كارت موقت ملي مشمول.
  • اصل و تصوير كليه صفحات شناسنامه عكس دار مشمول.
  • اصل و تصوير گواهي آخرين مدرك تحصيلي كه توسط مرجع صادركننده يا دفتر ثبت اسناد برابر با اصل شده باشد.
  • يك قطعه عكس سياه و سفيد ۴*۳ تمام رخ مشمول (علاوه بر عكس هاي الصاقي به برگه ها).
  • مشمولاني كه داراي گواهي كسر خدمت جبهه، جانبازي والدين و بسيج مي باشند، مي بايست گواهي مذكور را با مدارك خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پليس+۱۰) ارايه نمايند.

شرایط اعزام به خدمت مشمولان مقیم خارج از کشور

شرایط اعزام به خدمت مشمولان مقیم خارج این امکان را میدهد که مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل ۳ سال در خارج اقامت کرده اند تا پایان سال ۱۴۰۰ هر ساله حداکثر ۲ بار و به مدت ۳ ماه به داخل کشور تردد کنند. شرایط اعزام مشمولان مقیم خارج برای آن دسته از مشمولانی که قبل و بعد از سن مشمولیت از کشور خارج شده و با اخذ معافیت تحصیلی در خارج از کشور مشغول تحصیل شده اند متفاوت می باشد؛ غیبت آنان نیز از تاریخ اتمام تحصیل محاسبه می شود و جریمه آنان نیز با آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده رسیدگی میشود.

مشمولان مقیم خارج از کشور که غیبت خورده اند باید تکلیف خود را مشخص کنند و تا پایان سال جاری نسبت به غیبت سربازی خود اقدام نمایند؛ در غیر این صورت باید همانند مشمولان ایرانی که ۸ سال غیبت خورده اند به خدمت سربازی اعزام شوند. فرزندان ایرانی که در مدارس ایران و خارج از کشور مشغول به تحصیل اند هنگامی که به سن مشمولیت میرسند حداکثر تا مدت ۶ ماه پس از ورود به سن مشمولیت به نمایندگی کشور ایران مراجعه کرده و نسبت به کارت معافیت تحصیلی اقدام کنند و تا سن ۲۰ سالگی می توانند در مقطع متوسطه تحصیل کنند.

شرایط اعزام به خدمت متاهلین

شیوه های مختلف اعزام به خدمت

زمانی که مدت زمان اعزام به خدمت سربازی مشخص شد اعزام یه خدمت مشمولین نظام وظیفه به دو صورت انجام می شود . با توجه به محل سکونت مشمولین نحوه ی اعزام آن ها به پادگان ها متفاوت خواهد بود . در ادامه به توضیحات مفصلی درباره ی شیوه یاعزام مشمولین خواهیم پرداخت .

  • اعزام انفرادی : یکی از شیوه های اعزام به خدمت سربازی مشمولین نظام وظیفه اعزام انفرادی نامیده می شود . این نوع اعزام مخصوص کسانی است که مسافت منزل آنها یا مرکز آموزشی انتخاب شده برای آن ها کوتاه باشد . مشمولین باید به صورت انفرادی همراه با مدارک لازم و وسایل مورد نیاز خود در تاریخ مقرر به مرکز آموزشی نیروهای مسلح رفته و خود را معرفی کنند . این نکته نیز قابل ذکر است که اگر مشمولین در تاریخ مشخص شده خود را یه مرکز آموزشی معرفی ننمایند جزو مشمولین غایب به حساب می آیند . در واقع غیبت خورده و اضافه خدمت می خورند . مشمولین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعزام به خدمت سربازی و مسائل مرتبط با خدمت سربازی با مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس بگیرند . مشاورین ما راهنمایی های لازم را به شما عزیزان خواهند داد .
  • اعزام حضوری : آن دسته از مشمولینی که پادگان آموزشی محل خدمت آن ها دور از محل سکونت شان است به صورت حضوری اعزام می شوند . در واقع مشمولین نظام وظیفه عمومی باید در ساعت و تاریخ مشخص به مرکز معاونت وظیفه عمومی نزدیک محل سکونت خود بروند و بعد از مراحل حضور و غیاب نکات مورد نیاز به آن ها گفته شده و به همراه مامورین با اتوبوس های مشخص شده از سوی مرکز معاونت به محل آموزشی خدمت اعزام می شوند .

نکات مهم اعزام به سربازی که حتما باید بدانید

  • مشمولین متاهل می توانند با ارائه مدارک و مستندات لازم در مراکز آموزشی محل سکونت همسر خود خدمت سربازی را بگذرانند . مشمولین متاهل می توانند برای کسب اطلاعات دقیق درباره جمع آوری مدارک لازم برای سازمان نظام وظیفه عمومی با مرکز مشاوره نظام وظیفه تماس حاصل نمایند .
  • مشمولینی که غایب هستند با درخواست تمدید آن ها رسیدگی و موافقت نخواهد شد مگر اینکه غیبت آن ها دلیل موجهی داشته باشد .
  • درخواست تمدید برای مشمولین فقط یک بار قابل بررسی خواهد بود .
  • برای ثبت درخواست تمدید مشمولین باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند . برای دریافت نتیجه نیز باید بعد از یک هفته به همان دفتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنند و نتیجه درخواست خود را بگیرند.
  • برای مشمولین با مدرک دیپلم و زیر دیپلم مقدار تمدید اعزام به خدمت سربازی یک ماه و برای مشمولین با مدرک فوق دیپلم  و بالاتر دوماه خواهد بود . با مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه تماس بگیرید . مشاورین ما همه روزه پاسخگوی شما خواهند بود .

خدمت

سوالات متداول

آیا مشمولی که دارای معافیت تحصیلی خارج از کشور است میتواند به کشور دیگری مسافرت کند؟

بله هیچگونه محدودیتی وجود ندارد که مشمولین نتوانند به کشور دیگری مسافرت کنند؛ اما یکسری شرایط و مواردی هست که این افراد باید از آن آگاه باشند و مطابق آنها عمل نمایند.

افرادی که سن آنان بنا به هر شرایطی تغییر کرده است تکلیفشان چیست؟

بنابر قانون نظام وظیفه همان سنی که در مشخصات شناسنامه ی اولیه مندرج شده برای اعزام به خدمت قابل قبول است و افراد مطابق با این سن باید اعزام به خدمت سربازی خود را مشخص نمایند.

آیا مشمولی که در شورای پزشکی معاف نشده میتواند به این رای اعتراض کند؟

بله مشمول میتواند بر اساس شواهد و مدارکی که دارد به این رای اعتراض کند تا مجدد شورای پزشکی در مورد او تصمیم گیری نمایند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره اعزام به خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه شرایط اعزام به خدمت سربازی با توجه به مدرک تحصیلی

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.