کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط معافیت سه برادری

شرایط معافیت

معافیت سه برادری جزء خوش شانسی های فرزندان ته طغاری خانواده است .

در این نوع معافیت برادران بزرگ تری که به سربازی رفته اند جور این برادر کوچک را می کشند و نوبت به او که می رسد خبری از سربازی نیست و معافیت سه برادری پشت در خانه نشسته است .

سوال متداول این روز ها این است که علاوه بر معافیت های پزشکی، کفالت یا فرزند ایثارگری ، از چه راه دیگری می توانیم  به معافیت کفالت سربازی بگیریم؟ یکی از این راه ها معافیت سه برادری است که در ادامه به توضیح بیشتر راجع به آن می پردازیم .

معافیت سه برادری شامل افرادی می شود که سه برادر بزرگ ترشان پیش از او دو سال خدمت سربازی را گذارنده اند و دارای کارت پایان خدمت هستند ، در این صورت برادر چهارم از رفتن به خدمت سربازی معاف می شود . فرض کنید فرزندان اول ، دوم و سوم از یک خانواده به ترتیب خدمت سربازی را گذرانده باشند و خانواده به دنبال عازم کردن برادر چهارم به سربازی باشد که به طور اتفاقی متوجه شوند طبق قوانین جدید برادر چهارم از خدمت سربازی معاف می شود . درست است وضع این قانون دلیلی محکم تر از خشنودی این خانواده ها داشته اما قطعا میزان رضایت خانواده ها ازاین قانون وصف نشدنی است .

معافیت سه برادری چیست؟

معافیت سه برادری در واقع زمانی به تصویب رسید که در آن سال ها مشمولان خدمت سربازی خیلی زیاد بودند و بیش از نیاز کشور تلقی می شدند درنتیجه برای کنترل این هرج و مرج تصمیم به تصویب قانون معافیت سه برادری گرفتند . درحقیقت این قانون یک راه میان بر برای کنترل جمعیت زیاد سربازان بود و با این ایده به خانواده هایی که حداقل سه فرزندشان را به سربازی فرستاده بودند و دو سال دوری از آنها را تحمل کرده بودند یک فرصت مناسب بخشید . البته باید توجه کنید که این قانون تا زمانی در حال اجرا است که همچنان مشمولان خیل عظیمی باشند در غیر این صورت و در صورت نیاز دوباره به سربازان بیشتر این قانون از بین خواهد رفت تا نیاز کشور به سربازان در ارگان های مختلف از بین برود.

شرایط اخذ معافیت سه برادری دارای جزئیات زیادی است که برای اطلاع کامل از آن و آگاهی از تازه ترین اخبار و تغییرات قوانین باید همیشه با افراد متخصص و کاردانی در ارتباط باشید . در این مسیر می توانید با متخصصان مرکز مشاوره آویژه تماس حاصل فرمائید تا از جزئیات معافیت کفالت برادر اطلاع کسب کنید.


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت پدر برای سربازی


معافیت

شرایط معافیت سه برادری

شرایط معافیت سه برادری هر سال دستخوش تغییراتی می شود اما کلیت آن بدون تغییر بوده است البته گفته می شود این قانون از سال ۹۱ برداشته شده است و کسی دیگر با داشتن شرایط معافیت سه برادری نمی تواند معاف شود . اما نکته این جا است که بسیاری از افراد با داشتن شرایط معافیت ایثارگری نیز منتظر نتیجه قطعی معافیت سه برادری هستند تا در صورت امکان ابتدا از آن استفاده کنند .

یکی از نکات مهم برای شرایط اخذ معافیت سربازی این است که سه برادر بزرگ تر حتما دارای کارت پایان خدمت باشند . در غیر این صورت شامل یکسری شرایط خاص می شوند که به شرح زیر می باشد :

در صورتی که دیگر فرزند در نیروهای مسلح مشغول به کار باشد و به عنوان کارکن آن جا شناخته شود و حداقل دو سال از مدت اشتغالش گذشته باشد می توانند از آن به عنوان کارت پایان خدمت استفاده کنند و برای معافیت سه برادری اقدام کنند و نیازی به کارت پایان خدمت نیست . نکته بعدی زمانی است که یکی از برادر ها عضو پیمانی نیرو های مسلح باشد و حداقل نیمی از قرارداد پیمانی اش را گذرانده باشد . در این صورت با تکمیل مدارک و ثابت کردن این شرایط میتوان برای معافیت اقدام نمود .

از دیگر شرایط معافیت سه برادری این است که اگر یکی از برادر ها جزء بازنشستگان ارگان های نظامی و یا نیرو های مسلح باشد در نتیجه برادر چهارم می تواند برای دریافت معافیت سه برادری اقدام نماید . همچنین از دیگر قوانین اخذ معافیت سه برادری در حالی است که یکی از برادران سربازی خود را تحت عنوان هیئت علمی دانشگاه به پایان رسانده باشد در این صورت هیچگونه مانعی برای اقدام به اخذ معافیت سه برادری برای برادر چهارم وجود ندارد .

قانون معافیت سه برادری

قانون معافیت سه برادری همچون قرعه شانسی است که طی این سال ها به برخی افراد داده شده است اما اینکه این قانون تا چه سالی همچنان پا برجاست را هیچکس نمی داند و فقط باید امیدوار بود که این قانون فعلا برداشته نشود . لازم است بدانید ظاهرا قانون معافیت سه برادری بعد از گذشت چند سال از بین رفته است زیرا تعداد بالای مشمولان دیگر به شکل قبل نیست و به حالت عادی بازگشته است در نتیجه در سال های اخیر صحبتی در رابطه با معافیت سه برادری نشده است و ظاهرا طی این سال ها کسی موفق به اخذ معافیت از طریق قانون سه برادری نشده است .

فراموش نکنید که قانون معافیت سه برادری بند های زیادی دارد که آگاهی از همه ی آن ها با تمام جزئیات  قطعا برای افراد معمولی دشوار است در نتیجه با مشورت گرفتن از مراکز مشاوره می توان از راه های درست استفاده کرد و به راحتی به نتیجه مورد نظر دست یافت . مرکز مشاوره آویژه برای خدمات رسانی به شما عزیزان درطی این مسیر همواره آماده است .

شرایط قانون معافیت سه برادری

شرایط قانون معافیت سه برادری که گوشه چشمی به خانواده های پر جمعیت داشته است یکی از راحت ترین راه های معافیت سربازی است که برای دریافت آن نیاز به تلاش خاصی نیست . البته بهتر است یادآوری کنیم در سال هایی که این قانون در حال اجرا بود نیز افرادی که معاف شدند برای دریافت کارت پایان خدمت خود به زحمت زیادی افتادند زیرا به دلیل تعداد بالای مشمولان ، صدور کارت های پایان خدمت مادام به تعویق انداخته می شد و سازمان نظام وظیفه برای صدور این حجم از کارت های پایان خدمت به مشکل برخورده بود اما در نهایت پس از صدور کارت ها ، در فروردین ماه سال ۹۱  شرایط قانون معافیت سه برادری لغو شد .

اینکه میزان ماندگاری لغو این قانون ممکن است تا چه زمانی ادامه پیدا کند را کسی نمی داند لذا باید همیشه به آینده امید باشیم و نسبت به اخبار جدید دانسته هایمان را بروز کنیم تا درصورت وضع قانون جدید فورا اقدام کنیم .

سه برادری

اخذ معافیت سه برادری

اخذ معافیت سه برادری که در حال حاضر لغو شده محسوب می شود راه حل مناسبی برای افرادی بود که هیچ یک از دیگر شرایط های معافیت سربازی را نداشتند و با این استثنا به معافیت دست پیدا می کردند ، این در حالی است که این روز ها افراد زیادی در انتظار اجرای دوباره این نوع از معافیت به سر می برند و همچنان امیدوار هستند . اخذ معافیت سه برادری موجب شد بسیاری از افراد طی آن سال ها به معافیت دست پیدا کنند لذا تعداد معافیت در آن سال ها بالا رفت و حدود ۲۰۰هزار نفر شامل این نوع از معافیت شدند . بهتر است یادآور شویم که ایران همواره جز کشور هایی است که تعداد بسیار بالایی از جمعیتش را جوانان تشکیل می دهند در نتیجه ممکن است این آمار بالا در سال های آینده دوباره موجب وضع قوانینی از این دست شود .

به هر حال این روز ها دغدغه بسیاری از پسران جوان دو سال خدمت سربازی است و فکر می کنند زمان زیادی از مسیر پیشرفتشان را به واسطه این دو سال از دست می دهند در نتیجه تمام تلاششان را به پیدا کردن راهی برای معافیت خدمت سربازی می کنند . این راه برای بعضی هموار می شد و به نتیجه می رسد و گاهی به بن بستی می رسد که انتهایش تنها خدمت سربازی است .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه شرایط معافیت سه برادری

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.