کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

چه طور امریه منابع طبیعی بگیرم؟

شرایط امریه منابع طبیعی چه مواردی میباشد؟

امریه منابع طبیعی از ارگان هایی است که بخشی از نیروی کاری خود را از سربازان خدمت سربازی تامین میکند. از وظایف نیروی امریه منابع طبیعی محافظت و پاسداری از مراتع، جنگل ها، محیط زیست و حیوانات میباشد. سربازان امریه خدمت سربازی در اداره منابع طبیعی برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی و اطلاع رسانی به موقع جهت محافظت از منابع طبیعی مشغول به کار میشوند. یکی از دلایل علاقه مندی افراد مشمول خدمت سربازی به فعالیت در امریه اداره ها مواردی مانند: نپوشیدن لباس سربازی، عدم نیاز به احترام نظامی به مافوق، نداشتن شیفت و پست در پادگان و مورد دیگر زمان فعالیت مطابق با وقت اداری میباشد. همین موارد سبب شده افرادی که شرایط لازم را دارند سعی کنند سربازی خود را به صورت امریه بگذرانند.

اداره منابع طبیعی نیز با توجه به وسعت منابع و محیط زیست سربازان را برای جلوگیری و مقابله با قاچاقچیان چوب جنگل ها، قطع درختان و شکار غیر مجاز حیوانات از سربازان برای نیروی کاری خود استفاده میکند. برای شناخت کافی از وظایف، شرایط و مدارک امریه در منابع طبیعی به یک مشاوره نظام وظیفه نیازمند هستید که اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارد.


بیشتر بخوانید: شرایط امریه کمیته امداد چیست؟


شرایط امریه منابع طبیعی چه مواردی میباشد؟

شرایط امریه منابع طبیعی ممکن است در شهرهای مختلف موارد متفاوتی باشد. به طور کلی برای جذب شدن در سازمان های مختلف شرایط خصوصی و عمومی وجود دارد. شرایط اختصاصی  شامل مواردی میشود که برای تمامی متقاضیان امریه در نظر گرفته شده و تمامی داوطلبان امریه باید حداقل یکی از این شرایط را داشته باشند. به طور مثال برای شرکت امریه در هر اداره و سازمانی مشمولان باید حداقل یکی از شرایط پنج گانه را داشته باشند. این شرایط پنج گانه شامل موارد زیر میباشند:

  • خانواده ایثارگران )فرزند یا برادر شهدا، جانبازان، آزاده، رزمنده و جاوید الاثر)
  •  افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی
  • افراد معاف از رزم‌
  • افراد متاهل
  • نخبگان، استعداد های برتر، قاریان قرآن و حافظان قرآن کریم در لیست افراد واجدشرایط برای امریه در هر ارگان و شرکتی هستند. علاوه بر این موارد اختصاصی  بعضی از شرکت ها و ادارات شرایط دیگری  را برای خود اتخاذ کرده اند. به طور مثال سربازان حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست باید با لباس نظامی ناجا و در پاسگاه های مربوطه فعالیت کنند. همچنین نداشتن کسری خدمت و یا غیبت سربازی از دیگر شرایط امریه منابع طبیعی میباشد‌.

مدارک اخذ امریه منابع طبیعی چه چیزهایی هستند؟


بیشتر بخوانید: امریه بنیاد مسکن چه مزایایی دارد؟


مدارک اخذ امریه منابع طبیعی چه چیزهایی هستند؟

مدارک اخذ امریه منابع طبیعی ممکن است در استان ها مختلف متفاوت باشد. غالبا مدارکی مانند:

  • عکس پرسنلی از متقاضی
  • ارائه آخرین مدرک دانشگاه به همراه معدل
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • برگه اعزام به خدمت بدون غیبت سربازی و کسری خدمت
  • گواهی عدم نسبت سببی و نسبی با کارکنان اداره
  • گواهی از بنیاد شهدا برای خانواده شهدا و ایثارگران
  • گواهی از کمیته امداد امام خمینی )ره) یا سازمان بهزیستی برای افراد تحت پوشش این سازمان ها
  • تصویر از صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • تصویر از شناسنامه و کارت ملی همسر در صورت تاهل
  • گواهی معاف از رزم برای افراد واجد شرایط
  • درخواست مشمولین برای خدمت و تعیین محل خدمت میباشند. مورد دیگر از مدارک اخذ امریه منابع طبیعی تکمیل کردن فرم اطلاعات مشمولین و افراد تحت تکفل میباشند.

چند موردی که لازم است ضمن ارائه مدارک به آنها توجه کنید. کامل بودن و با کیفیت بودن مدارک میباشد. تمامی این مدارک توسط تمامی ادارات و سازمان های مربوطه بررسی و احراز هویت میشوند. هرگونه تداخل و تناقض در مدارک سبب لغو روند ثبت نام میشود. علاوه بر این مدرک دانشگاهی و مقطع تحصیلی متقاضی باید مطابق با نیاز اداره مربوطه و رشته های مورد نیاز با سازمان منابع طبیعی باشند. این مدارک باید با فرمت پی دی اف و با حجم پایین ارائه شوند. توجه داشته باشید که تمامی این مدارک باید حداقل ۵۰ روز قبل از زمان اعزام ارائه شوند تا تمامی مراحل و کارهای لازم جهت امریه انجام شوند.


بیشتر بخوانید:  شرایط امریه سازمان تبلیغات چیست؟


حقوق امریه سربازی منابع طبیعی چه میزان است؟

حقوق امریه سربازی منابع طبیعی لازم است با توجه به فاکتور های تاثیر گذار در میزان امریه محاسبه شود. زیرا برای تعیین میزان حقوق باید مواردی را در نظر گرفت که بر میزان مبلغ بی تاثیر نیستند. به طور مثال مدرک تحصیلی، رتبه نظامی، متاهل بودن یا عدم تاهل، فاصله محل سکونت تا محل خدمت  و هزینه های رفت و آمد، شرایطی مانند فعالیت خدمت در مناطق محروم، مناطق مرزی و فعالیت هایی که در سربازی انجام میشوند نمونه هایی از مواردی هستند که بر میزان حقوق امریه سربازی تاثیر میگذارند. با توجه به مصوبات ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انسانی سربازان حقوق گروهبان سوم تا گروهبان یکم مبلغی بین ۱۴۰_۱۷۰ هزار تومان میباشد.

حقوق استوار دوم و استوار یکم بین ۱۷۰_۱۹۰‌ هزار تومان است. _حقوق ستوان سوم و.. نیز  ۱۹۰_۲۰۰ هزار تومان میباشد.

علاوه بر این مقدار هزینه های درمانی و دفترچه درمانی نیز حساب میشوند. برای افراد متاهل و صاحب فرزند نیز برای همسر مبلغ ۱۴۰_۱۸۰ هزار تومان و به ازای هر فرزند ۴۰_۵۰ هزار حقوق در نظر گرفته میشود. همه این ها مواردی هستند که با توجه به شرایط و ضوابط حاکم در استان ها و ادارات مختلف بر میزان حقوق  امریه سربازی منابع طبیعی اثر میگذارند.


بیشتر بخوانید: شرایط امریه بنیاد شهید انقلاب اسلامی چیست؟


امریه سرباز طبیعت چگونه است؟

امریه سرباز طبیعیت  از یگان های حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست میباشد که در زیر مجموعه ارگان های نیروی مسلح قرار دارند. شما باید به طور دقیق از شرایط و وظایف خود پس از پذیرش مطلع باشید. ما در اینجا میخواهیم به بخشی از‌ وظایف و فعالیت های سربازان منابع طبیعی و محیط زیست بپردازیم.

  •  حفاظت و پاسداری از محیط زیست و منابع طبیعی با بر قراری قوانین و مقررات حاکم در سازمان های مربوطه
  •  گشت دادن و پیشگیری به موقع و اطلاع رسانی موارد غیر قانونی به مراکز مربوطه
  • کنترل بهره برداری از منابع طبیعی بر حسب قوانین جاری
  • تدبیرگری و انجام اقدامات لازم در جهت مقابله و جلوگیری با جرایم مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست
  •  بازرسی کردن‌ و کنترل محموله های مراتع و جنگل ها و کشف و ضبط محموله های غیر قانونی و قاچاق
  •  جلوگیری از چرای حیوانات در مراتع غیر مجاز
  • بازرسی مداوم از کارخانه ها و کارگاه های چوب بری و صنایع چوب سازی بر طبق قانون بهره برداری و حفاظت از محیط زیست
  •  تشکیل پرونده و گزارش متخلفان و قاچاقچیان منابع طبیعی و ارجا دادن مجرمان به مراجع قضایی
  •  همکاری و مساعدت با نیروی انتظامی در محل کشف موارد غیر مجاز و جرایم و.. نمونه هایی از وظایف امریه سرباز طبیعت هستند. لازم است پیش از اقدام و ثبت نام از تمامی این اطلاعات آگاه باشید.

امریه سرباز طبیعت چگونه است؟


بیشتر بخوانید: چه طور امریه وزارت نفت بگیرم؟


ثبت نام امریه سازمان‌‌ محیط زیست چگونه انجام میشود؟

ثبت نام امریه سازمان محیط زیست به طور معمول  اول تا دهم ماه های زوج انجام میشود. فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا میتوانند برای گذراندن دوره دو ساله خدمت سربازی خود در سازمان های مرتبط با محیط زیست فعالیت کنند. رشته های تحصیلی مورد نیاز برای جذب شدن در امریه محیط زیست شامل: تمامی‌ گرایش های مهندسی محیط زیست، منابع طبیعی، دکترای دامپزشکی، مهندسی صنایع، زیست شناسی و مهندسی آب و خاک میباشند. ثبت نام به صورت اینترنتی میباشد اما نباید ثبت نام و انجام مراحل اداری را به منزله پذیرش قطعی در امریه تلقی کنید.

معمولا پنج الی ده روز بعد از مهلت ۱۰ روزه ثبت نام میتوانید با وارد کردن کد رهیگیری خود در سامانه از نتایج ثبت نام ها مطلع شوید. سپس در صورت قبولی میتوانید برای ادامه مراحل کاری به  آدرس معین شده در سایت مراجعه کنید. لازم‌ است بدانید که امریه تنها به منظور گذراندن دوران خدمت سربازی انجام میشود. هرچند که این دو سال به عنوان سابقه کاری محسوب میشود اما به معنی استخدام در اداره مربوطه نیست و در پایان خدمت هیچ سازمانی موظف به استخدام رسمی شما نمیباشد. در هنگام ارائه مدارک هرگونه اشتباه و تناقضی در مدارک ثبت نام شما را لغو خواهد کرد. حقوق سربازان امریه محیط زیست هم اندازه با نظامیان هم رتبه در نیروهای مسلح میباشد.

سوالات متداول

سربازان امریه در منابع طبیعی چه وظایفی دارند؟

سربازان امریه در منابع طبیعی در جهت جلوگیری و مقابله با قاچاق منابع طبیعی فعالیت میکنند. این سربازان موظف به برخورد و تشکیل پرونده برای مجرمین محموله های غیر مجاز و غیر قانونی منابع طبیعی هستند.

برای ثبت نام امریه در منابع طبیعی چه مدارکی لازم است؟

مدارکی مانند مدرک تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های محیط زیست، منابع طبیعی، آبخیزداری لازم است. علاوه بر این برگه اعزام به خدمت، تصویر کارت ملی و شناسنامه، گواهی حداقل یکی از شرایط پنج گانه نیز لازم است.

حقوق امریه در منابع طبیعی و محیط زیست چه میزان است؟

حقوق سربازان امریه در منابع طبیعی در درجه های مختلف نظامی بین ۱۴۰_۲۰۰ هزار تومان میباشد. برای همسر سربازان نیز ۱۴۰_۱۸۰ هزار تومان پرداخت میشود. به ازای هر فرزند نیز ۴۰_۵۰ تومان میباشد. سربازان محیط زیست نیز حقوقی همسان با افراد هم رتبه در نیروی مسلح دریافت میکنند.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :   Natural resource

 

برای مشاوره در زمینه چه طور امریه منابع طبیعی بگیرم؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.