کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

اعتراض به رای شورای پزشکی چگونه میسر است؟

اعتراض به رای شورای پزشکی

اعتراض به رای شورای پزشکی چگونه ممکن است؟ آیا فرد مشمول میتواند پس از اینکه توسط شورای پزشکی رد شد اعتراض به رای کند ؟ اینها سوالاتی هستند که بسیاری از مشمولان میخواهند که جواب آن را بدانند ما دراینجا سعی کرده ایم به طور خلاصه به این مطلب یعنی اعتراض به رای شورای پزشکی بپردازیم شما مشمولان عزیز نیز در صورت وجود هر گونه مشکل و تقاضای کمک از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید .

اعتراض به رای شورای پزشکی

در صورتی که فرد بتواند بیماری خود را اثبات کند و پزشک متخصص او را بیمار معرفی کند میتواند معاف شود و از فعالیتهای سخت سربازی و هم چنین پوشیدن پوتین و لباس نظامی راحت شود چرا که بسیاری از مشمولین همین که اسم سربازی را میشنوند میهراسند و در صدد گرفتن معافیت برمیایند و اگر شرایط و ضوابط معافیت را داشته باشند مراحل دریافت کارت معافیت را طی میکنند .

جوانی که به سن مشمولیت یعنی سن ۱۸ سالگی میرسد همواره به دنبال آن است که از انواع معافیت ها به خصوص    معافیت پزشکی استفاده کند، چه بسا در این راه دچار مشکلاتی از قبیل؛ ( شورای پزشکی بیماری او را تایید نکند ) شود . بنابراین او میخواهد بداند که حق اعتراض دارد یا نه اگر شما نیز مشتاق به دانستند آن هستید با ما همراه باشید .


بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی فتق چگونه امکان پذیر است؟


اعتراض به رای شورای پزشکی نظام وظیفه ممکن است ؟

اعتراض به رای شورای پزشکی نظام وظیفه چگونه و در چه حالتی انجام میشود ؟ بسیاری از جوانان ذکور تنها انواع معافیت نظام وظیفه را میدانند اما اطلاعات دقیقی درمورد جزئیات آن نداشته اند که یکی از این موارد اعتراض به رای شورای پزشکی نظام وظیفه میباشد . در واقع معافیت پزشکی مواردی زیادی را در خود جای داده است که همه ساله مشمولان به دنبال دریافت انواع آنها میباشند و در این راه شما میتوانید برای دریافت اطلاعات از مشاوره تلفنی آویژه کمک میگیرند .

ما در اینجا لیستی از انواع معافیت های پزشکی را ذکر میکنیم که به اطلاعات شما در مورد معافیت پزشکی بیفزاییم .

معافیت های پزشکی نظام وظیفه

  1. معافیت دائم
  2. معافیت موقت
  3. معافیت از رزم و خدمات رزمی

متقاضیان معافیت پس از اینکه به بیمارستان معرفی شدند در آنجا بنا به تشخیص شورای پزشکی مشمول سربازی شناخته میشوند، در این حالت آنها میخواهند بدانند که میتوانند به این رای شورای پزشکی اعتراض کنند یا نه. مطابق با قوانین نظام وظیفه فرد متقاضی میتواند به این رای اعتراض کند که در این صورت پرونده معافیت فرد مشمول به شورای عالی پزشکی فرستاده خواهد شد . در آنجا فرد مشمول نمیتواند به رای شورای عالی پزشکی اعتراض کند چرا که این رای قطعی میباشد و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد .

اعتراض به رای شورای پزشکی نظام وظیفه ممکن است ؟


بیشتر بخوانید: مشاوره دریافت معافیت پزشکی چشم


شرایط اعتراض به رای شورای پزشکی چیست ؟

شرایط اعتراض به رای شورای پزشکی نظر بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه را به خود جلب کرده است، به طوری همه آنها به دنبال آنند که این شرایط را بدانند ما در این قسمت اشاره مختصری به این شرایط میکنیم ؛

شرایطی که میتوان به رای پزشکی اعتراض کرد برای آن است که وقتی معافیت فرد از طرف شورای پزشکی رد میشود فرد مشمول بتواند حق اعتراض داشته باشد که ما در بالا به این مورد اشاره کردیم . اگر فرد در مراحل اعتراض به رای شورای پزشکی از درخواست خود بخواهد انصراف دهد این کار برایش امکان پذیر نخواهد بود .

امروزه مشمولان برای اینکه از خدمت دوران سربازی معافیت بگیرند به دنبال تحقیق برای اطلاع ازنوع بیماری های پزشکی که برای معافیت لازم است هستند. حال به چند مورد از بیماریهای معافیت پزشکی اشاره میکنیم:

  • بیماریهای استخوان
  • ریه و قفسه صدری
  • اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی
  • چشم و عوارض بینایی
  • دستگاه تناسلی و ادراری
  • پوست و بافت های زیر پوست
  • بیماریهای غدد مترشحه و داخلی
  • خون و انکولوژی
  • بیماریهای عفونی

و بسیاری از بیماریهای دیگر که فرد میتواند با داشتن شرایط هر یک از اینها کارت معافیت دریافت کند.


بیشتر بخوانید: چه کسانی میتوانند معافیت پزشکی دیسک کمر بگیرند؟


مدارک لازم جهت اعتراض کرن به رای شورای پزشکی شامل چه مواردی است ؟

مدارک لازم جهت اعتراض کردن به رای شورای پزشکی برای فرد متقاضی حائز اهمیت است. ما در ادامه به بررسی این مدارک میپردازیم .

  • تکمیل برگه وضعیت مشمول
  • تکمیل برگه معاینه اولیه
  • تکمیل برگه واکسیناسیون
  • عکس سه در چهار با زمینه سفید
  • اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • اصل و تصویر کارت ملی
  • اصل و تصویر شناسنامه عکسدار تمام صفحات
  • و مدارک مهم دیگر

    بیشتر بخوانید: شرایط و مدارک دریافت معافیت پزشکی مینیسک زانو چیست؟


مراحل اعتراض کردن به رای شورای پزشکی چگونه است ؟

مراحلی که میتوان به رای شورای پزشکی اعتراض کرد یکی از اقداماتی است که فرد مشمول باید طی کند تا اینکه بتواند اعتراض خود را به خوبی بیان کند . پس از اینکه فرد در شورا سالم شناخته شد اما او مطمئن است که نوعی بیماری دارد میتواند مراحل اعتراض داشتن به رای شورای پزشکی را بگذراند به این صورت که میتواند در طی ۱۰ روز اعتراض خود را به صورت کتبی به نظام وظیفه عمومی بخش رسیدگی به اعتراض، محل زندگی خود برساند و در این صورت اگر پزشک تشخیص درستی مبنی بر بیماری فرد نداده باشد یکبار دیگر توسط پزشکان جدید شورا معاینه شده و رای دریافت کند. معافیت های پزشکی نظام وظیفه از پر مخاطب ترین معافیت ها در بین جوانان ذکور کشورمان میباشد که هر ساله بنا به تشخیص نیروهای مسلح دچار تغییر و تحول میشود تا کسانی که واقعا شرایط معافیت پزشکی را دارا باشند معاف شوند .

مراحل اعتراض کردن به رای شورای پزشکی چگونه است ؟


بیشتر بخوانید: چگونه می توان معافیت پزشکی کف پای صاف دریافت کرد؟


مشاوره برای اعتراض کردن  به رای شورای پزشکی چگونه ممکن است ؟

مشاوره نظام وظیفه برای اینکه به رای شورای پزشکی اعتراض کرد از مواردی است که مشمولان میتوانند اطلاعات کافی در مورد اعتراض خود به رای شورای پزشکی، را دریافت کنند . فرد پس از اینکه اعتراض خود را به شورای پزشکی رساند و پس از گذراندن مراحل اعتراض که در بالا به آنها اشاره شد، چنانچه سالم شناخته شد و هیچگونه بیماری نداشت درخواست او به شورای عالی فرستاده میشود و اگر در آنجا نیز ثابت شود که وی بیماری ندارد باید  خدمت سربازی را سپری کند .

شما میتوانید برای مشاوره در مورد  اعتراض خود  به رای شورای پزشکی از مشاورین مرکز آویژه که بسیار توانمند هستند کمک بخواهید . چنانچه مشمول بخواهد خود را بیمار نشان دهد توسط پزشک معاینه میشود اگر فرد پس از بررسی توسط پزشک سالم باشد دیگر نمیتواند معاف شود مگر اینکه به تشخیص پزشک اعتراض کند .

سوالات متداول

آیا فرد مشمول میتواند به رای شورای پزشکی اعتراض کند یا نه ؟

بله؛ فرد مشمول میتواند چنانچه به تشخیص پزشک سالم به نظر برسد به رای شورای پزشکی اعتراض کند که در این صورت درخواست معافیت پزشکی وی به شورای عالی فرستاده میشود و در آنجا هر رایی صادر شد قطعی است و اجرا میشود و دیگر فرد نمیتواند به این رای اعتراض کند و باید خود را برای اعزام به خدمت سربازی آماده کند .

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه و بیماریهایی که با داشتن آنها فرد میتواند معاف شود را ذکر کنید ؟

انواع معافیت پزشکی نظام وظیفه شامل؛ معافیت دائم، معافیت موقت و معافیت از رزم و خدمات رزمی میباشد .
بیماریهایی که فرد میتواند در صورت داشتن هر یک معاف شود، بیماریهای اعصاب و روان، پوست و بافت های زیر پوست، ریه و قفسه صدری، چشم و عوارض بینایی، دستگاه تناسلی و ادراری، بیماریهای غدد مترشحه و داخلی، خون و انکولوژی، بیماریهای استخوان و عفونی از این موارد میباشند . فرد مشمول میتواند بنا به تشخیص شورا با داشتن شرایط و مدارک این بیماریها معاف شود و مراحل دریافت کارت معافیت را طی کند .

چه مدارکی برای معترض بودن به رای شورای پزشکی لازم است ؟

تکمیل برگه وضعیت مشمول، تکمیل برگه واکسیناسیون، تکمیل برگه معاینه اولیه، اصل و تصویر کارت ملی، اصل و تصویر از صفحات شناسنامه عکس دار، عکس سه در چهار با زمینه سفید و اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی از مدارک مهم اعتراض به رای شورا میباشند و برای اطلاع بیشتر از مدارک دیگر با مشاوره آویژه تماس تلفنی و آنلاین برقرار کنید .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  انواع بیماری های معافیت پزشکی خدمت سربازی

 

برای مشاوره در زمینه اعتراض به رای شورای پزشکی چگونه میسر است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.