کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چیست؟

معافیت پزشکی

معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چه بیماری هایی را شامل میشود؟

معافیت بیماری های ریه و قفسه صدری یکی دیگر از معافیت های  نظام وظیفه است. این معافیت از انواع معافیت پزشکی است که بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا بتوانند اطلاعات زیادی درباره آن بدست آورند. زیرا همانطور که خوانده و شنیده اید سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا معافیت های زیادی را در سال های جاری به مشمولین معرفی کرده است. که معافیت پزشکی یکی از پرطرفدارترین و پرمتقاضی ترین آن ها به حساب می آید.

انواع معافیت نظام وظیفه

  1. معافیت های کفالت

  2. معافیت های پزشکی

  3. معافیت های ایثارگران

  4. معافیت های تحصیلی

  5. معافیت های مددجویی

  6. معافیت های نخبگان

  7. معافیت های سنی

  8. معافیت های سربازان غایب

  9. و انواع معافیت های دیگر

این معافیت ها به برخی مشمولین کمک می کند تا از رفتن به سربازی منصرف شوند . زیرا هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان می توانند با ارائه ی مدارک معتبر، از شرایط معافیت بهره ببرند.  علاوه بر معافیت نیز تسهیلات دیگری وجود دارد که شما عزیزان می توانید از آن ها استفاده کرده و شرایط خدمت سربازی خود را کمی راحت تر کنید. این تسهیلات شامل کسری های خدمت وظیفه عمومی، گرفتن امریه سربازی وظیفه، انجام پروژه های کسری خدمت و سایر امکاناتی است که نظام وظیفه برای جوانان در نظر گرفته است.

ما در این مقاله می خواهیم در مورد یکی از مهم ترین بخش های معافیت پزشکی صحبت کنیم. معافیت بیماری های ریه و قفسه صدری برای افرادی است که در این شاخه از بیماری ها رنج می برند. نوع معافیت تعلق گرفته به هر فرد وابسته به میزان مشکلات و بیماری او دارد. در اینجا ما تمام شرایط و ضوابط این بیماری و معافیت آن را توضیح خواهیم داد. هم چنین در این باره می توانید از طریق مشاوره تلفنی نظام وظیفه آویژه با آن ها آشنا شده و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.


بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی نظام وظیفه


شرایط دریافت

انواع معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری

انواع معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری برای افرادی که به این دسته از بیماری ها مبتلا هستند در نظر گرفته شده است. بیماری هایی که در بخش ریوی و قفسه صدری قرار دارند، انواع مختلفی را شامل میشود که علائم و نشانه های بیماری بسیار متفاوتند. لذا سازمان وظیفه متناسب با نوع و شدت بیماری، معافیت هایی نیز مطرح کرده است. انواع معافیت مربوط به بیماری های ریوی نیز مانند معافیت های دیگر بیماری ها به سه دسته مختلف تقسیم بندی میشود که شامل موارد زیر است:

  1. معافیت دائم: این معافیت ها برای افرادی است که توانایی انجام بسیاری فعالیت های دوره سربازی را ندارند که برای بیماری های پیوند ریه، هیپرتانسیون پولمونر اولیه در همه مراحل، مدیاستنیتهای مزمن، تنگی برونش های ریه که طی اسپیرومتری تایید شده باشد، وجود جسم خارجی در ریه، آسم های همراه با اختلال تنفسی و…. مطرح است.

  2. یکی دیگر از انواع معافیت های پزشکی معافیت موقت است که برای بیماری های با قابلیت درمان در مدت ۶ ماه مطرح است. که به ترتیب زیر است: طبق بند ۲۵ بیماری های ریه و قفسه صدری مدیاستنیتهای حاد باعث معافیت شش ماهه مشمول میشود. همینطور بند ۱۴ که درباره سابقه ترومبوآمبولی ریوی است بیان میکند که اگر بیماری حاد باشد و نیاز به جراحی داشته باشد معافیت موقت را درپی دارد. درباره پلورزیهای ریوی حاد نیز این نوع معافیت مطرح است.

  3. بیماریهای ریوی همچون ترومای غیر نافذ ریه که باعث پارگی ریه شده باشد و اختلالات تنفسی ایجاد نکرده باشد، آسم ها و آلژی های تنفسی خفیف، سکلهای ریه بدون اختلال در عملکرد ریه، فیبروز ریه با درگیری تنها یک لوب برای مشمولان با مدرک کارشناسی و بالاتر و سوابق ترومبوآمبولی که تکرار شونده نباشد، باعث معافیت از رزم مشمول میشود که به معنی به کارگیری وی در امور اداری و… است.

مهمترین بیماری های معافیت ریه و قفسه صدری کدامند؟

مهمترین بیماری های معافیت ریه و قفسه صدری شامل آن مواردی است که مشمولان به سبب ابتلا به آن بخش زیادی از قدرت تنفسی و عملکردی ریه ها و دستگاه تنفسی خود را از دست میدهد. همانطور که میدانید ریه ها اندام های حیاتی هستند که بروز هر گونه اختلال در آن ها میتواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد. همین امر باعث شده که تشحیص بیماری های ریوی و اختلال های قفسه صدری در زمان انجام معاینات پزشکی مشمولان وظیفه عمومی بسیار اهمیت یابد. لذا سازمان وظیفه کشور بیماری هایی که ریه و قفسه سینه را درگیر میکنند و منجر به معافیت مشمولان میشوند در لیستی و در قالب ۲۹ بند شرح داده است. اما از بین این موارد برخی اختلالات از اهمیت بیشتری برخوردارند، که به ترتیب زیر میباشند:

  • پیوند ریه: سیستم تنفسی افرادی که پیوند ریه انجام داده اند نسبت به دیگر افراد آسیب پذیری بیشتری دارد به همین دلیل به طور دائم از رفتن به خدمت معاف میشوند.

  • تنگی برونش ها که باعث نقص تنفس میشود و با معافیت دائم همراه است.

  • انجام جراحی بر روی قفسه سینه و برداشتن دو یا بیش از دو دنده منجر به معافیت دائم مشمول میشود.

  • آسم، این بیماری در صورتی که منجر به اختلال عملکرد تنفسی متوسط یا بیشتر شود منجر به معافیت دائم مشمول میشود. البته در این مورد ارائه ی سابقه درمانی الزامی است.

  • کیست های ریوی

  • آمفیزم ریه که به دو شکل منتشر و لوکالیزه مشاهده میشود و منجر به معافت مشمولان میشود.

  • شکستگی های دنده، جناغ، کتف و ترقوه که بر اساس شدت شکستگی دسته بندی میشود و متناسب با آن معافیت مشمول مشخص میشود.

  • دیافراگم اندام مهمی است که اختلال در آن شامل تغییر شکل، نبود دیافراگم و نقص های مادرزادی منجر به معافیت دائم مشمول میشود.

بیماری ریه

قوانین معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چیست؟

قوانین معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری به چگونگی دریافت معافیت به دلیل ابتلا به بیماری های ریوی میپردازد. این قوانین بسته به اینکه بیماری فرد مشمول چه باشد و چقدر پیشرفت کرده باشد متفاوت است. بخشی از این قوانین مهم به شرح زیر است:

  • بیماری مربوط به تغییر شکل های مادر زادی قفسه سینه مانند فرورفتگی سینه، نبود عضلات تنفسی و… اگر با علائم و اختلالات عملکردی قلب( EF کمتر از ۵۰) یا ریه( FVC کمتر از ۵۰) همراه باشد منجر به معافیت دائم مشمول میشود. اما این بیماری درصورت عدم بروز اختلالات تنفسی و قلبی تنها معافیت از رزم دارد.

  • تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی در مجاری هوایی مثل تراکئوبونکو مگالی یا فیستول ها منجر به معافیت دائم میشوند البته طبق قوانین معافیت پزشکی نتایج آزمایشات باید نشاندهنده FEV1 کمتر از ۵۰ درصد باشد.

  • استئیت و استئومیلیت دنده و ترقوه و جناغ و… اگر حاد تشخیص داده شود معافیت دائم، اگر مزمن باشد معافیت موقت و اگر درمان شده باشد معافیت از رزم را برای مشمول به دنبال دارد.

  • انواع پلورزیها: اگر وضعیت مشمولان مبتلا به این بیماری، حاد تشخیص داده شود، معافیت موقت میگیرند. این در حالی است که بیماران مبتلا به پلورزیهای مزمن که بیش از ۶ ماه طول بکشد معافیت دائم میگیرند.

  • سابقه پنوموتوراکس خودبخودی: معافیت پزشکی مربوط به این بیماری به تعداد دفعات بروز آن بستگی دارد؛ به نحوی که سابقه بروز بیش از یک بار باعث معافیت دائم میشود. معافیت از خدمات رزمی نیز برای افرادی است که بروز بیماری در آن ها برای یک بار تایید شده است. یکی دیگر از قوانین ارائه مدارک مربوط به سابقه بستری شدن گرافی از مراکز درمانی معتبر است.

  • به مشمولان مبتلا به بیماری های قارچی مزمن ریه که منجر به مشکلات تنفسی میشود نیز معافیت دائم تعلق میگیرد.

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چیست؟

شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری برای مبتلایان به این بیماری ها موضوع مهم و سوال برانگیزی است. شاید فکر کنید ابتلا به هر نوع بیماری ریوی منجر به معافیت مشمول شود. اما اینگونه نیست، درواقع تنها برخی از بیماری های ریوی هستند که منجر به معافیت مشمولین از رفتن به خدمت سربازی و یا معافیت از رزم و… میشود. این بیماری ها توسط سازمان وظیفه اعلام شده اند که بعضی از این بیماری ها را در خلال متن مورد بررسی قرار دادیم. افرادی که ادعای ابتلا به بیماری های ریوی را دارند باید برای اثبات این ادعا گام بردارند. یکی از شرایطی که گاهی مشمولان با آن مواجه میشوند ارائه ی مدارک و سوابق پزشکی مربوط به بیماری های ریوی و قفسه سینه است. مثلا در معافیت مربوط به جراحی قفسه سینه و برداشت دنده یا توراکوپلاستی ارائه ی این مدارک و سوابق اهمیت زیادی دارد.

این سوابق بایستی مربوط به مراکز درمانی معتبر باشد. علاوه بر این انجام معاینات و آزمایشات تخصصی که تحت نظارت پزشکان و متخصصان سازمان وظیفه باشد از دیگر شرایط لازم برای معافیت میباشد که منجر به روشن شدن وضعیت مشمول میشود. برخی از شرایطی که برای معافیت بیماران ریوی در نظر گرفته شده است به نوع بیماری فرد برمیگردد. مثلا فردی که سابقه ترومبو آمبولی ریوی را دارد تنها در صورتی از خدمت معاف میشود که این بیماری تکرار شونده باشد و اگر تکرار شونده نباشد تنها باعث معافیت از رزم و به کارگیری مشمول در خدمات غیر نظامی میشود. شرایط معافیت برای بیماری سکلهای ریوی مثال دیگری از این موارد است که به شرح زیر است:

  • اگر شکلهای ریوی با اختلالات خفیف همراه باشد معافیت از رزم مشمول میشود.

شرط معافیت دائم برای این بیماری داشتن اختلالات شدید یا متوسط در عملکرد تنفسی است.

قفسه صدری

شرایط معافیت پزشکی آسم و برونشیت شامل چه مواردی است؟

شرایط معافیت پزشکی آسم و برونشیت و اطلاع از این شرایط از آن جهت اهمیت دارد که این بیماری ها از جمله بیماری های رایج تنفسی و ریوی هستند بنابراین مشمولان باید اطلاعات کافی برای اخذ معافیت به سبب ابتلا به آنها را داشته باشند. شرایطی که برای معافیت مشمولین با بیماری برونشیت مطرح شده به قرار زیر است:

  • چنانچه فردی به برونشیت مزمن مبتلا باشد و این بیماری منجر به بروز اختلالات شدید یا متوسط در تنفس شود یعنی FEV1 کمتر از ۵۰ درصد باشد، معافیت دائم مشمول را در پی خواهد داشت. بنابراین آزمایشاتی که روی بیمار انجام میشود باید تایید کننده این شرایط باشد تا از خدمت معاف شود.
  • بیماری آسم نیز از دیگر بیماری های ریوی است که در آن بیماران با کمبود اکسیژن و در نتیجه اختلال تنفسی مواجه میشوند. شرایطی که برای معافیت مشمولان مبتلا به این بیماری مطرح است شامل موارد زیر میباشد:
  • اثبات کلینیکی و پاراکلینیکی این بیماری
  • ارائه ی سوابق و مدارک درمانی که نشان دهنده ی FEV1 کمتر از ۵۰ درصد باشد

افراد مبتلا به بیماری آسم که که شرایط بالا را داشته باشند و اختلالات تنفسی شدیدی را تجربه کنند به شکل دائم از خدمت معاف میشوند. اما اگر علائم بیماری و اختلالات تنفسی خفیف باشد معافیت از رزم برای مشمول در نظر گرفته میشود.

مراحل دریافت معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری کدامند؟

مراحل دریافت معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری از چندین مرحله تشکیل شده است که طی آن وضعیت سلامتی مشمول مورد آزمایش و بررسی قرار میگیرد. این مراحل به ترتیب زیر انجام میشود:

  • متقاضیان ابتدا باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را دریافت کنند. چرا که در این دفترچه برگه هایی وجود دارد که تکمیل آنها برای روند دریافت معافیت ضروری است. این دفترچه را میتوان از دفاتر پلیس + ۱۰ دریافت کرد.

  • بعد از دریافت دفترچه و تکمیل فرم های تعبیه شده در آن، مراجعه به پزشک اولیه است. تمام مشمولان باید به پزشک اولیه مراجعه کنند. این پزشکان تحت نظارت سازمان وظیفه فعالیت میکنند.

  • مشمولان باید مدارک شناسایی خود را به همراه برگه معاینه ای که توسط پزشک اولیه امضا شده همچنین سوابق بیماری خود را به سازمان وظیفه تحویل دهند. این مرحله با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ امکان پذیر است و اطلاعات مشمولان توسط اپراتورهای این دفاتر ثبت میشود.

  • بعد از ثبت اطلاعات، دعوتنامه ای از سوی بیمارستان به آدرس ارائه شده در مرحله قبل ارسال میشود که طی آن مشمول باید در تاریخ مشخصی به بیمارستان مراجعه کند. لازم به ذکر است که اگر مشمول ظرف مدت یک ماه به بیمارستان مراجعه نکند به خدمت اعزام خواهد شد.

  • در بیمارستان تحت نظر شورای پزشکی که متشکل از متخصصان و پزشکان است، آزمایشات تخصصی انجام میشود که برای تایید بیماری الزامی است. این آزمایشات متناسب با نوع بیماری متفاوت میباشند. لازم به ذکر است که انجام آزمایشات هزینه ای را برای مشمولان به دنبال دارد.

  • مرحله ی آخر برای دریافت معافیت مراجعه به شورای پزشکی عمومی است. این شورا در حضور خود مشمول تصمیم نهایی را برای معافیت یا عدم معافیت مشمول میگیرد که در صورت تایید مدارک، یکی از انواع معافیت های پزشکی به مشمول تعلق میگیرد.

دریافت معافیت پزشکی

مدارک لازم معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری

مدارک لازم معافیت پزشکی بیماری های بیماری ریه و قفسه صدری شامل مدارک شناسایی و مدارکی است که تایید کننده بیماری فرد باشند. اکثر این مدارک برای اخذ معافیت پزشکی برای بیماری های مختلف، یکسان است تنها مدارک مربوط به نتایج آزمایشات و سوابق بیمار تفاوت هایی را ایجاد میکند. جمع آوری و ارائه ی مدارکی که در زیر به آن ها میپردازیم برای انجام روند دریافت معافیت الزامی است:

  • برگه ی وضعیت مشمولان یا همان برگه ی شماره ۱ که در دفترچه راهنمای خدمت وجود دارد و اطلاعات شناسایی مشمول شامل تاریخ تولد، نام و نام خانوادگی، شماره ملی و… را دربرمیگیرد.
  • برگه ی معاینه اولیه که پزشک اولیه آن را مهر کرده است. این مورد از مهم ترین مدارکی است که مشمول باید به سازمان وظیفه ارائه دهد و ادامه ی روند معافیت به آن بستگی دارد.
  • برگه ی واکسیناسیون که بعد از انجام واکسیناسیون توسط مراکز درمانی و درمانگاه ها تکمیل میشود.
  • تصویر و اصل کارت ملی و شناسنامه مشمول
  • اصل و تصویر مدرک تحصیلی مشمول
  • یک قطعه عکس پرسنلی جدید با زمینه سفید
  • ارائه ی شماره حساب از بانک سپه و….

علاوه بر موارد بالا ارائه ی مدارک و سوابق بستری شدن، جراحی و بیماری نیز از جمله مواردی است که مشمولان باید در نظر داشته باشند. این مدارک توسط سازمان وظیفه بررسی میشود و استعلامات لازم از مراکز درمانی و… دریافت میشود. بنابراین در ارائه ی مدارک نهایت دقت و صداقت را رعایت کنید.

 مشاوره معافیت بیماری های ریه و قفسه صدری

مشاوره معافیت بیماری های ریه و قفسه صدری یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب می باشد. برای گرفتن این معافیت ها باید اول از هرچیز قوانین مرتبط با بیماری های ریوی را مطالعه کنیم. این قوانین بسیار گسترده بوده و هرساله توسط سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بازبینی می شوند. در سال های جاری تغییرات زیادی در قوانین تصویب شده از سوی سازمان وظیفه ایجاد شده است.

این بیماری ها در گروه هفتم از لیست بیماری های معافیت های پزشکی قرار دارند. که مشمولین بر حسب نوع بیماری خود می توانند از مزایای نظام وظیفه استفاده کنند. که این مزایا شامل: معافیت دائمی و دریافت کارت معافیت دائم، معافیت موقتی، معاف از خدمات رزمی می باشد.

اما درباره ی این بیماری باید گفت که مشکلات ریوی از اصلی ترین و خطرناک ترین بیماری ها است که بشر با آن درگیر است. زیرا ریه ها نقش اصلی در حفظ سلامت بدن ایفا می کنند. ریه های سالم اکسیژن دریافت کرده و خون را در بدن از طریق اکسیژن جابجا می کند. اما کسانی که از بیماری های مزمن ریوی رنج می برند دچار مشکلات تنفسی شده و نفس کشیدن برای آن ها سخت می شود. این عمل به دلیل باریک شدن مسیر هوایی صورت می گیرد.

مشاوره معافیت

علائم و نشانه های بیماری ریه

  • خس خس کردن گلو
  • سرفه های شدید
  • افزایش مخاط در بینی و گلو
  • خستگی های طولانی مدت
  • سردرد های شدید
  • تنگی نفس
  • و….

اگر شما نیز از بیماری های ریوی رنج می برید و نشانه های این بیماری را در خود مشاهده می کنید، می توانید با مشاوره معافیت بیماری های ریه و قفسه صدری از این مزایا استفاده کرده و سریعا کارت معافیت خود را دریافت کنید.

دسته بندی مشمولین در گروه های مختلف از نظر سلامت روحی و جسمی بر اساس بند ۳۹

  • گروه مشمولین سالم که به مدت ۲ سال در سازمان نظام وظیفه عمومی خدمت خواهند کرد و سپس کارت پایان خدمت دریافت میکنند.
  • گروه مشمولین با مشکلات و بیماری های جزیی و اندک که از خدمات رزمی معاف می شوند. این افراد از انجام دادن کارهای سخت و دشوار منع می شوند.
  • گروه مشمولین که به دلیل اعتیاد یا طول درمان مجبورند در منزل مانده و از معافیت موقت بهره بگیرند . این افراد پس از بهبودی باید برای اعزام به خدمت آماده باشند.
  • گروه مشمولینی که شدت بیماری آنان سبب می شود که شورای پزشکی این افراد را از خدمت سربازی معاف کرده و به آن ها معافیت دائم تعلق می گیرد.

افرادی که از شرایط معافیت بیماری های ریه و قفسه صدری بهره مند خواهند شد می توانند در یکی از این گروه ها قرار گرفته و نوع معافیت آن ها مشخص می شود. اما باید این نکته را توجه داشت که نوع معافیت در کمیسیون پزشکی تایید و اجرا می شود. بنابراین از شرایط بیماری خود اطلاعات کامل داشته تا دچار مشکل نشوید.

دریافت معافیت بیماری های ریه و قفسه صدری

دریافت معافیت بیماری های ریه و قفسه صدری برای درصد زیادی از مشمولین درگیر این بیماری امکان پذیر است. به شرطی که همه شرایط و ضوابط را مطالعه کرده و از آن ها بهره مند باشند. این بیماری گستره ی وسیعی است که بخش زیادی از مشمولین درگیر یکی از انواع این بیماری خواهند بود. اما شناخت بیماری ها در این بخش ضروری است. در اینجا به این بیماری ها در فهرست بیماری های ریوی اشاره خواهیم داشت.

نشانه های بیماری ریه

بخش های مختلف مشکلات و بیماری های ریوی و قفسه صدری

  1. شکستگی های ایجاد شده در دنده ها
  2. سندرم كارتاژنز
  3. بیماری های قارچی ریوی
  4. ترومبوآمبولی ریه
  5. آمفیزم ریوی
  6. فیبروز ریه
  7. انواع کیست های ریه
  8. مشکل پنوموتوراكس
  9. مشکلات پلورزیها
  10. برونشكتازي
  11. استئيت و استئوميليت دنده ها
  12. آبسه ایجاد شده در ریه
  13. پنوموكونيوزها
  14. هيپرتانسيون پولمونر اوليه
  15. آسم
  16. پیوند ریه
  17. مدياستنيتهاي مزمن
  18. جراحی قفسه سینه
  19. تنگی تراشه
  20. سيستيك فيبروزيس
  21. برونشيت مزمن

مراحل گرفتن معافیت های پزشکی بیماری های ریوی

مرحله اول: تکمیل مدارک مورد نیاز

مرحله دوم: تحویل مدارک به دفاتر پلیس + ۱۰

مرحله سوم: ثبت درخواست در سامانه نظام وظیفه از طریق دفاتر الکترونیک خدمات انتظامی

مرحله چهارم: حضور در بیمارستان نیروهای مسلح برای معاینات پزشکی تخصصی

مرحله پنجم: شرکت در کمیسیون نهایی پزشکی برای رای آخر

مرحله ششم: دریافت یکی از انواع معافیت ها

معافیت بیماری های ریه و قفسه صدری سربازی

معافیت بیماری های ریه و قفسه صدری سربازی نیازمند مدارک پزشکی است. البته در مرحله ی اول مانند سایر معافیت های پزشکی مشمول باید مدارک اولیه را به دفاتر پلیس + ۱۰ تحویل دهد.

انواع معافیت نظام وظیفه

سوالات متداول

معایب معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چیست ؟

معافیت های پزشکی محدودیت هایی همچون عدم استخدام در مراکز و ادارات و همچنین مشکلاتی در روند دریافت گواهینامه رانندگی را به دنبال خواهد داشت.

مشمولین معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری ؟

افراد مبتلا به یکی از بیماری های موجود در لیست بیماری های معافیت ریوی که نتایج آزمایشات آنها نشاندهنده بیماری باشد مشمول معافیت میشوند.

معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چگونه است؟

این معافیت برای مشمولان بیمار با مشکلات تنفسی که از یکی از بیماری های ریوی و قفسه صدری همچون آمفیزم ریوی، آسم و… رنج میبرند، عنوان شده است.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره معافیت پزشکی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه شرایط دریافت معافیت پزشکی بیماری ریه و قفسه صدری چیست؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.