کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

مشاوره امریه سربازی و چگونگی دریافت امریه نظام وظیفه

چگونه امریه سربازی دریافت کنیم؟

چگونه امریه سربازی بگیریم؟ (مشاوره امریه سربازی)

مشاوره امریه سربازی می تواند به گرفتن امریه سربازی ، که یکی از راههایی است که مشمولین با کمک آن می توانند دوران خدمت سربازی خود را آسان تر سپری کنند ، کمک شایانی بنماید . اطلاعیه ها و رهنمودهای لازم برای اخذ امریه سربازی می تواند مدت دستیابی به آن را کاهش دهد . یکی از مناسب ترین پیشنهادات در زمینه راهنمایی های لازم جهت اخذ امریه سربازی و برای دریافت اطلاعات از مشاوره نظام وظیفه کمک بگیرید.

فراموش نکنیم که امریه سربازی همان خدمت سربازی محسوب می شود نه جایگزین آن ! تعداد محدودی از افراد به عنوان امریه سربازی برگزیده می شوند و واجد شرایط امریه سربازی هستند .

مشاوره امریه سربازی برای آن دسته از افرادی که میخواهند درخواست امریه شدن در ارگان های دولتی و غیر دولتی دهند بسیارکارآمد و مفید میباشد. این مشاوره ها موضوعات و مباحث مختلفی را در بر میگیرد که در اینجا برخی از این موضوعات را با هم مورد بررسی قرار میدهیم.

طول دوره سربازی برای سربازان امریه یکی از موضوعات مطرح در این مشاوره ها میباشد و مشمولان میتوانند سوالات خود را در این مورد بیان کنند. کسانی که به عنوان سرباز امریه مشغول به خدمت میشوند بایستی ۲۴ ماه در سازمان و ارگان مربوطه انجام وظیفه کنند.

لازم به تذکر است که معمولا استفاده از کسری های خدمت نیز برای این افراد مجاز نمیباشد. یکی دیگر از موضوعات مطرح در مشاوره امریه سربازی مربوط به میزان حقوق دریافتی سربازان امریه میباشد. طبق آن این گروه از سربازان نیز مانند دیگر سربازان وظیفه که درپادگان ها حضور دارند؛ حقوق دریافت میکنند.

مزایای و معایب امریه چیست؟

امریه سربازی دوره ی ۲۴ ماهه است که طی آن سربازان با لباس های شخصی و با کار کردن در ادارات و سازمان ها، دوره سربازی خود را سپری میکنند. حقوقی که این افراد دریافت میکنند مانند دیگر سربازان است اما ساعت کاریشان مانند دیگر کارمندان شرکت و ارگان امریه گیر است. لذا سربازی این افراد راحت تر است. عدم بهره مندی سربازان امریه از کسری خدمت یکی از معایب این نوع خدمکت میباشد.

گاهی مشمولان وظیفه سوالاتی درباره مرخصی ها و چگونگی خدمت در ارگان های امریه گیر دارند. پاسخگویی به این سوالات نیز در حوزه ی مشاوره امریه سربازی قرار میگیرد. همانطور که میدانید سربازان امریه مانند کارمندان اداره ها و ارگان هایی هستند که در آن مشغول به خدمت میباشند؛ از این رو در دوره سربازی مانند کارمندان تنها نیمی از روز را به عنوان سرباز امریه در خدمت ارگان های مربوطه میباشند. علاوه بر این موارد مشاوره های امریه سربازی میتواند شرایط و نحوه دریافت امریه را برای مشمولان متقاضی شرح دهد. داشتن یکی از شرایط پنجگانه؛ همچون تاهل، معافیت از رزم، سرپرستی خانواده، ایثارگری والدین و مددجویی بهزیستی برای امریه شدن لازم است و مشاوره امریه سعی دارد که مشمولان واجد شرایط را در مسیر اخذ امریه یاری کند بنابراین توصیه میکنیم قبل از هر اقدامی با مشاوران این حوزه مشورت کنید.

مراحل دریافت امریه خدمت سربازی

آیا در حین خدمت می توان امریه گرفت؟

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم زمانی که مشمولان برای دریافت امریه اقدام میکنند بسیار اهمیت دارد. همانطور که عنوان کردیم معمولا زمانی که مشمولان باید برای این موضوع اقدام کنند دو یا سه ماه قبل از تاریخ اعزامشان به خدمت سربازی است. یعنی بایستی ابتدا اقدامات لازم برای اعزام به خدمت را انجام دهند و برگه ی اعزام یا همان برگ سبز را دریافت کنند و بعد از آن به سراغ امریه شدن بروند. اما گاهی این سوال پیش میاید که آیا امکان اخذ امریه حین خدمت برای سربازان وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که خیر سازمان های امریه گیر تنها از بین افرادی که آماده اعزام به خدمت هستند نیرو میگیرد و یکی از مدارک مورد نیاز برای امریه شدن همین برگه ی اعزام به خدمت است.

این افراد متعهد به انجام ۲۴ ماه خدمت در ارگان مربوطه میشوند اما سربازان امریه تنها به شکل پاره وقت مشغول به خدمت هستند و میتوانند در طول روز خود را به انجام کار دیگری مشغول کنند. انجام کار پاره وقت برای مشمولانی که وظیفه سرپرستی خانواده را بر عهده دارند حائز اهمیت است. البته لازم به تذکر است که سرباز امریه نباید به هیچ ارگانی تعهد کاری داشته باشد. علاوه بر این سازمان وظیفه معمولا امکانی را فراهم میاورد که سربازان به کار در حین خدمت سربازی مشغول شوند و مهارت های فنی و حرفه ای و… را فرا گیرند تا بعد از سربازی آماده ورود به بازار کار شوند.

تعریف امریه خدمت سربازی چیست:

امریه در واقع همان خدمت سربازی می باشد . با این تفاوت که مشمولین به جای خدمت در پادگان ها به خدمت در سازمان های دولتی کشور که امریه قبول می کنند مشغول هستند . دریافت امریه معمولا با مشکلات و سختی هایی همراه است . مشاوره امریه سربازی با استفاده از خدمات مرکز مشاوره آویژه دانش ، دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای دریافت امریه را آسان خواهد کرد . مشمولانی که امریه داشته باشند بعد از گذراندن دوره دو ماه آموزشی خود را به سازمان مربوطه معرفی می کنند و دوره خدمت خود را در آن محل می گذرانند .

شرایط دریافت امریه خدمت سربازی

راهنمای دریافت امریه خدمت سربازی

همه ی افرادی که میخواهند برای امریه شدن در ارگان های امریه گیر داوطلب شوند اغلب با مشکلات و ابهاماتی مواجه هستند. لذا این افراد به راهنمای دریافت امریه احتیاج دارند تا از چند و چون مسیر دریافت امریه مطلع شوند. لذا در این بخش به راهنمایی هایی را در این باره برای مشمولان وظیفه متقاضی امریه شدن ارائه میدهیم. فردی که میخواهد به عنوان امریه خدمت سربازی خود را بگذراند باید شرایط خاصی را داشته باشد.

  • قبل از هر چیزی لازم است که بیان کنیم تنها مشمولانی که فاقد غیبت از سربازی هستند میتوانند برای امریه سربازی اقدام کنند.
  • علاوه بر این اغلب شرایطی توسط ارگان های امریه گیر اعلام میشود که شامل نوع مدرک تحصیلی، رشته های تحصیلی مورد نیاز، حداکثر سن مشمولان و… میباشد. چنانچه شما این شرایط را داشته باشید میتوانید با ارائه ی مدارک مورد نیاز درخواست خود را به ارگان مورد نظرتان ارائه دهید.

لازم به ذکر است که شما باید اقدامی به موقع داشته باشید چرا که تعداد متقاضیان دریافت امریه بسیار زیاد است و اغلب مواقع تنها افرادی موفق به دریافت امریه میشوند که در زمان مقرر و سریع تر از بقیه اقدامات لازم را انجام داده است. همچنین اگر شما یکی از شرایط پنج گانه را که قبلا به آن اشاره کردیم، دارا باشید شانس بیشتری برای امریه شدن دارید.

چگونه امریه سربازی بگیریم؟

نحوه گرفتن امریه سربازی از چالش های پیش روی داوطلبان و متقاضیان امریه شدن است که از چندین مرحله تشکیل شده است. مهم ترین مراحل دریافت امریه نظام وظیفه به قرار زیر است:

  • مشمولان ابتدا باید با بررسی وضعیت خود ببینند که آیا شرایط گرفتن امریه سربازی را دارند یا خیر؟ موارد پنجگانه که به آن ها اشاره شد و همچنین شرایط اختصاصی که هر شرکت و اداره اعلام میکند جز شرایط امریه سربازی است که باید به آن توجه شود.
  • قدم بعدی ثبت درخواست اعزام به خدمت از طریق دفاتر پلیس +۱۰ میباشد. این اقدام باید چند ماه زودتر از تاریخ امریه گیری اداره مورد نظر انجام شود.
  • بعد از اینکه درخواست مشمول برای اعزام به خدمت ثبت شد، برگه ای تحت عنوان برگه سبز که تاریخ اعزام مشمول را دربر دارد برایش ارسال میشود.
  • مرحله ی بعدی از نحوه امریه گرفتن ارائه ی مدارک تحصیلی ، مدارک شناسایی و برگه اعزام به ارگان امریه گیر میباشد.
  • مدارک ارائه شده توسط سازمان مربوطه بررسی میشود و در صورت تایید آن درباره پذیرش امریه مشمول تصمیم گیری میشود.

توجه کنید که شما تنها مجاز به درخواست امریه شدن در یک ارگان میباشید و اگر برای دو ارگان درخواست دهید، هر دو درخواست شما باطل خواهد شد.

مراحل اخذ امریه خدمت سربازی : 

  • باید ۲ الی ۳ ماه پیش از تاریخ اعزام برای امریه اقدام شود .
  • غیبت نداشتن در خدمت
  • پذیرفته نشدن کسری خدمت بیش از سه ماه در بعضی از سازمان ها
  • گزینش محلی خدمت با سازمان مربوطه است
  • محسوب شدن مدت زمان امریه جزء سوابق استخدامی
  • امکان انصراف از امریه پس از پذیرفتن آن وجود ندارد
  • حقوق پرداختی به کارمندان امریه حقوق سربازی است ، چه بسا کمی بیشتر
  • امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند
  • اعتبار دانشگاه و محل تحصیل تفاوتی در پذیرش امریه ندارد
  • ساعت کاری در امریه مشابه ساعت کاری برای سایر کارمندان است

مدرک تحصیلی لازم برای امریه : 

هرکدام از مشمولین با توجه به مدرک تحصیلی باید به سازمان پیوسته با رشته خود رجوع کند، مگر رشته های رایانه و حسابداری که اکثر مراکز آنها را می پذیرند .

برای مثال ، سازمان بازرسی کل کشور ، افرادی با مدرک فوق لیسانس به بالا را می پذیرد . در مقابل ، آموزش و پرورش فوق دیپلم و بالاتر می پذیرد . مشاوره امریه سربازی می تواند به طور کامل مسائل مربوط به مدرک تحصیلی را بیان کند . و راهنمایی های لازم را در این زمینه ارائه دهد . مرکز مشاوره آویژه دانش می تواند یکی از راهکارهای مناسب برای استفاده از مشاوره امریه سربازی باشد .

قوانین امریه سربازی چگونه است؟

قوانین امریه سربازی را باید بشناسید!

مشمولان خدمت سربازی همیشه سعی کرده اند که راهی برای راحت تر شدن دوره سربازیشان پیدا کنند. سازمان وظیفه راه های زیادی پیش پای این افراد قرار داده است اما هر ساله تعداد زیادی از این افراد متقاضی دریافت امریه سربازی هستند. زیرا امریه شدن مزیت هایی را برای مشمول به همراه دارد از جمله اینکه خدمت دو ساله برایشان به عنوان سابقه کاری در نظر گرفته میشود و مهارت های شغلی مرتبط با تخصص خود را کسب میکنند. ولی از بین تمام متقاضیان دریافت امریه تنها تعداد معدودی هستند که شرایط سرباز امریه را دارند.

یکی از اصلی ترین این شرایط نداشتن غیبت از سربازی است. یعنی مشمول بلافاصله بعد از رسیدن به سن مشمولیت باید وضعیت وظیفه عمومی خود را مشخص کرده باشد. مشمولان غایب حتی با داشتن بقیه ی شرایط اخذ امریه سربازی نمیتواند برای امریه شدن اقدام کند. البته تحت شرایطی امکان موجه کردن غیبت وجود دارد.

تعدادی از متقاضیان نیز در زمان انجام مراحل امریه سربازی از دور خارج میشوند. چرا که اطلاعات دقیقی از قوانین و نحوه دریافت امریه سربازی نداشته اند. در نهایت واجدین شرایطی که کارهای مربوط به اعزام خود را انجام داده اند و از نظر سازمان وظیفه و ارگان امریه گیر مورد نظر واجد، شرایط باشند، برگه امریه سربازی دریافت میکند. این برگه بعد از دوره آموزشی و در زمان تقسیم نیروها باید به یگان آموزشی ارائه شود تا اقدامات بعدی انجام شود.

آیا امریه آموزشی دارد؟

بسیاری از مشمولان خدمت سربازی تصور میکنند که با دریافت امریه سربازی از رفتن به دوره آموزشی معاف میشوند اما واقعیت چیز دیگری است.

طبق قوانین نظام وظیفه تمامی مشمولان خدمت سربازی حتی کسانی که در ارگان ها و ادارات به عنوان امریه جذب میشوند موظف به گذراندن دوره آموزشی دو ماهه سربازی هستند، البته به جز کسانی که به دلیل بیماری معافیت از رزم گرفته اند.

حتی گاهی مشمولانی که معافیت دائم میگیرند نیز باید دوره آموزشی را پشت سر بگذراند. حال با عنوان کردن این موضوع ممکن است سوالاتی برای مشمولان وظیفه به وجود آید یکی از رایج ترین سوالاتی که در این زمینه وجود دارد این است که آموزشی امریه ها کجاست؟

در پاسخ باید گفت که همه ی سربازانی که به خدمت میروند به طور تصادفی در یکی از پادگان های آموزشی تحت نظر نیروهای مسلح، دوره آموزشی را میگذرانند که این موضوع شامل سربازان امریه نیز میشود و نمیتوان به طور دقیق محل آموزشی سربازان امریه را مشخص کرد. قبلا اشاره کردیم که سربازان امریه بعد از گذراندن دوره آموزشی برگه امریه خود را به پادگان آموزشی خود ارائه میدهند همین امر میتواندنشان دهنده ی این موضوع باشد که پادگان آموزشی سربازان امریه تفاوتی با دیگر سربازان ندارد. چرا که جدا کردن سربازان امریه بعد از دوره آموزشی انجام میشود.

مدرک تحصیلی لازم برای امریه چیست؟

چگونگی دریافت حکم امریه سربازی :

عضویت در خانواده ایثارگران و تاهل هر کدام جزء امتیازات برتری است که توسط آن می توان امریه سربازی گرفت . مشمولانی که امریه داشته باشند بعد از گذراندن دوره دو ماه آموزشی خود را به سازمان مربوطه معرفی کرده و دوره خدمت خود را در سازمان مذکور می گذرانند . مراکز دولتی از طریق اعلامیه های رسمی امریه می گیرند . مشاوره امریه سربازی یکی از مناسب ترین گزینه برای کمک به اخذ چگونگی امریه سربازی می باشد .

لغو امریه سربازی چگونه است؟

متقاضیان امریه شدن، مراحل و سختی های زیادی را پشت سر میگذارند تا امریه سربازی دریافت کنند اما در صورتی که این افراد و یا سازمان هایی که در آن مشغول به انجام خدمت هستند، مرتکب خطا شوند و قوانین نظام وظیفه را نادیده بگیرند، با لغو امریه مواجه خواهند شد. اگر میخواهید از چگونگی و چرایی لغو امریه مطلع شوید، در ادامه برخی شرایط لغو امریه سربازی را با هم بررسی میکنیم:

  • معمولا لغو امریه از سوی سازمانی که مشمول در آن به خدمت مشغول است انجام میشود به این شکل که اگر از عملکرد سرباز امریه رضایت نداشته باشد، میتواند درخواست لغو امریه مشمول را بدهد.
  • امکان لغو امریه برای سربازانی که بیشتر از ۱۵ روز غیبت کنند نیز وجود دارد. سازمان مربوطه میتواند مدارک غیبت مشمول را به ستاد کل ارائه کند و درخواست لغو امریه نماید.
  • سربازان امریه نباید در هیچ گروه سیاسی عضو باشند، در صورت مشاهده چنین مواردی، لغو امریه صورت میگیرد.
  • مراکز و ادارات امریه گیر که مبالغی خارج از حقوق ابلاغ شده از سوی ستاد کل را به سربازان بدهد، دیگر سهمیه امریه ندارد و سربازان امریه آن ارگان نیز لغو امریه میشوند.
  • ارگان هایی که نیازی به سربازان امریه ندارند نیز مشمول طرح لغو امریه میشوند. این ارگان ها معمولا نیروی کار خود را از بین متقاضیان کار و از طریق آزمون های استخدامی جذب میکنند. بنابراین دیگر نیازی به سرباز امریه ندارند. لغو امریه فنی حرفه ای یکی از این موارد است که با توجه به کاهش شغل و نیاز به کار اجرایی شده است.

رابطه امکان تحصیل و امریه سربازی : 

امریه سربازی از هر نوعی که باشد، خدمت سربازی محسوب می شود و مشمولان به جای خدمت در یگان های نظامی و انتظامی ، به کار در ارگان های دولتی سراسر کشور مشغول می شوند . بنابراین تحصیل همزمان با خدمت دارندگان امریه نیز غیر مجاز است و معافیت تحصیلی صادر نمی شود .

مشاوره امریه سربازی راهکاری مناسب برای پی بردن به رابطه ها می باشد . در این زمینه می توانید از مشاورین مجرب مرکز مشاوره آویژه دانش کمک بگیرید . امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند ولی آن را تسهیل خواهد کرد . باید بدانید که ظرفیت پذیرش امریه سربازی برای همه دانش آموختگان کفایت نمی کند .

مراحل لغو امریه سربازی

تفاوت امریه و جذب متقاضیان امریه در چیست؟

امریه سربازی با گذراندن دوره سربازی در پادگان های نظامی تفاوت هایی با یکدیگر دارند. همانطور که میدانید وظایف سربازان در ادارات و به عنوان امریه بیشتر در حوزه انجام امور اداری و دفتری و متناسب با نوع تخصصی است که مشمولان دارند. علاوه بر این دوره امریه سربازی طولانی تر است و اغلب مواقع نیز امکان استفاده از کسری خدمت وجود ندارد. اما همه ی این موارد مانع استقبال مشمولان از امریه نمیشود چرا که گذراندن دوره سربازی در ادارات بسیار مطلوب تر از پادگان ها و با انجام امور نظامی است. سازمان وظیفه و ادارات با جذب متقاضیان امریه به تعدیل نیروها در پادگان ها و همچنین تامین نیروی مورد نیاز ادارات کمک میکنند. زمانی که تعداد سربازان بیش از نیاز سازمان وظیفه باشد جذب سربازان امریه در ادارات بیشتر میشود و برعکس با کاهش مشمولین سربازی، سهمیه ادارات برای جذب امریه کمتر میشود.

شرایط امریه سربازی آموزش و پرورش چگونه می باشد؟

شرایط امریه سربازی آموزش و پرورش نیز همانند سازمان های دیگر دارای شرایط خاصی میباشد. افرادی که می خواهند امریه سربازی نظام وظیفه را دریافت کنند، باید شرایط را دارا باشند. حال اینکه این سازمان هم دارای شرایط عمومی و شرایط اختصاصی هستند.

شرایط امریه سربازی آموزش و پرورش را از نظر عمومی و اختصاصی به مشمولان توضیح مختصری میدهیم. اینکه فرد متاهل هست یا نه؟ یکی از شرایط عمومی میباشد. رشته مورد نظر آموزش و پرورش برای امریه سربازی یکی از شرایط اختصاصی میتواند باشد. افرادی که برای امریه آموزش و پرورش اقدام میکنند، باید مدرک دانشگاهی داشته باشند. مدرک دانشگاهی آنها باید از فوق دیپلم به بالا باشد. کسانی که دیپلم دارند متاسفانه نمیتوانند، برای امریه اقدام کنند.

شرایط انتقالی امریه سربازی چگونه است؟

شرایط انتقالی امریه سربازی برای همه امکان پذیر نمیباشد. کسانی میتوانند، انتقالی دریافت کنند، که دور از محل زندگی خود درحال خدمت میباشند. این نگرانی برای همه افرادی که به خدمت رفته اند و دوره آموزشی خود را تمام کرده اند، باعث استرس میشود. افرادی که دارای شرایط خاصی میباشند، در اولویت برای گرفتن انتقالی قرار میگیرند.

کسانی که شرایط انتقالی امریه سربازی را دارند میتوانند حین خدمت این اقدام را انجام دهند. انتقالی یعنی همان جابجایی سربازها طبق یک سری از قوانین میباشد. بعضی از افراد بخاطر اینکه از قوانین و مقررات آگاهی ندارند، هر چند قوانین پیچیده نمیباشد، نمیتوانند انتقالی بگیرند.

شرایط لغو امریه سربازی

لیست ارگان های امریه سربازی چه می باشد؟

لیست ارگان های امریه سربازی هرساله تغییراتی را دارد. ارگان هایی که امریه صادر میکنند، زمان مشخصی در سال را برای مشمولان اعلام میکنند، تا ازاین فرصت جوانان استفاده کنند. ارگان ها با توجه به رشته مورد نظر و تعداد نیروهای لازم امریه صادر میکنند.

انواع امریه سربازی برای اخذ چیست؟

تعداد زیادی از ارگان های دولتی و غیر دولتی اقدام به جذب سرباز امریه میکنند. حال شما با توجه به نوع مدرک تحصیلی و تخصصی که دارید در یکی از این ارگان ها پذیرفته میشوید. داشتن یکی از شرایط پنجگانه و نداشتن غیبت از سربازی برای امریه شدن الزامی است.

سازمان های زیادی وجود دارد که ما لیست ارگان های امریه سربازی را برای جوانان در ذیل می آوریم:

  • مرکز های مهم بهزیستی
  • وزارت آموزش فنی و حرفه ای
  • سازمان های آتش نشانی
  • وزارت خانه های جهاد کشاورزی
  • سازمان های هواپیمایی
  • سازمان های گسترش و صنایع کار
  • وزارت های آموزش و پرورش
  • سازمان های حفاظت محیط زیست
  • وزارت خانه های صنایع و معادن
  • وزارت خانه نفت ایران
  • سازمان های میراث فرهنگی و گردشگری ایران
  • سازمان های ثبت اسناد و مدارک
  • سازمان های انرژی اتمی

این سازمان ها و وزارت خانه ها دارای شرایط خاصی میباشند. فرد مشمول میتواند با دریافت اطلاعات برای امریه به یکی از این وزارت خانه ها و یا سازمان ها مراجعه کند.

روند رسیدگی به امریه چگونه است؟

متقاضیان دریافت امریه بعد از احراز شرایط لازم برای امریه شدن باید برای رفتن به خدمت اقدام کنند. برای این کار باید دفترچه اعزام به خدمت را دریافت و تکمیل کنند و بعد از دریافت برگه آماده به خدمت به سازمان مورد نظرشان مراجعه کنند. این سازمان با کمک سازمان وظیفه مدارک و شرایط مشمول را مورد بررسی قرار میدهند و در صورت تایید برگه امریه برایش صادر میشود.

رابطه امریه سربازی فارغ التحصیلان با یگان های نظامی :

امریه سربازی، همان خدمت سربازی بوده و فرد مشمول دانش آموخته، به جای فعالیت در پادگان های نظامی و انتظامی، در ارگان های دولتی یا نیمه دولتی یا تشخیص و ابلاغ نیروهای مسلح، مشغول به خدمت می شود . باید بدانید که شمار امریه سربازی برای همه دانش آموختگان کارشناسی تا دکتری کفایت نمی کند و تعداد محدودی از افراد برگزیده می شوند و واجد شرایط امریه سربازی شناخته می شوند تا در ارگان های دولتی و نیمه دولتی مشغول به کار شوند . مشاوره امریه سربازی راهی سودمند برای کمک به فارغ التحصیلان است . مرکز مشاوره آویژه دانش بهترین انتخاب برای راهنمایی های لازم در این زمینه است .

 رابطه رشته های تحصیلی و اخذ امریه سربازی :

امکان تعیین بهترین رشته و بهترین مدرک و بهترین دانشگاه برای اعطای امریه سربازی به مشمولان وجود ندارد . نیروهای مسلح بر اساس نیاز خود دانش آموختگان واجد شرایط را برای دریافت امریه و معرفی به ارگان های غیر نظامی معرفی می کنند .

مشاوره امریه سربازی با ارائه رهنمودهای لازم به همه دانش آموختگان مقاطع تحصیلی مختلف می تواند کمک شایانی در این زمینه داشته باشد . بنابراین ، توصیه می کنیم که بوسیله تماس با مرکز مشاوره آویژه دانش از راهنمایی های لازم برخوردار شوید .

شرایط اخذ امریه برای دانشجویان

شرایط دریافت امریه سربازی برای دانشجویان : 

  • تسویه کردن با دانشگاه مربوطه 
  • تحویل مدارک تسویه دانشگاه به سازمان نظام وظیفه
  • تحویل تائیدیه عدم بدهکاری دانشگاه به سازمان نظام وظیفه
  • رجوع به کارگزینی سازمان های دولتی جهت تائید برای پذیرفته شدن به عنوان امریه

اخبار امریه سربازی را برای اطلاعات بیشتر دنبال کنید

اطلاعیه های امریه سربازی از سوی سازمان وظیفه کشور و بعد ارگان های امریه گیر اعلام خواهد شد. سازمان وظیفه طی این اطلاعیه ها، آخرین تغییرات امریه در هر سال را منتشر میکند. بعد از اینکه میزان سهمیه هر ارگان برای جذب سرباز امریه مشخص شود، این ارگان ها اقدام به انتشار فراخوان هایی میکنند و از واجدین شرایط برای ثبت نام دعوت به عمل میاورند. نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که در زمان دریافت امریه باید تحت نظر ستادهای کل اقدامات لازم را انجام دهید. مثلا اخذ امریه از پتروشیمی ها تحت نظارت وزارت نفت میباشد. البته متقاضیان امریه سربازی استان ها و شهر ها باید به ادارات محل زندگی خود مراجعه کنند.

سوالات متداول

آیا کسانی که در حال خدمت میباشند؛ میتوانند از انتقالی استفاده کنند؟

بله، با اینکه انتقالی هنگامی که دوره آموزشی تمام شده است و وارد دوره دوم خدمت شده اند سخت است اما می توانند با داشتن برخی شرایط، انتقالی دریافت کنند.

در دوره های آموزشی حقوق و بیمه فرد بر عهده چه نهادی می باشد؟

در دوره آموزشی سرباز زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح میباشد. حقوق و بیمه این افراد در این دوره بر عهده سازمان مربوطه میباشد.

در امریه از واژه پروپوزال استفاده میشود نشانگر چه میباشد؟

منظور این می باشد که در پروپوزال باید مشخص شود فرد چه مسئولیتی دارد و از کار های خود گزارش تهیه کند و تحویل مسئول بدهد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره امریه خدمت سربازی به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه مشاوره امریه سربازی و چگونگی دریافت امریه نظام وظیفه

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

در این مقاله بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.