کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

معافیت سربازی ۴ برادری وجود دارد؟

معافیت سربازی ۴ برادری

معافیت سربازی ۴ برادری چیست ؟

 چگونه معافیت کفالت سربازی بگیریم؟ معافیت کفالت برادر چه شرایطی دارد؟

سوالات زیادی در ارتباط با معافیت سربازی ۴ برادری وجود دارد . اما در این جا این سوال بیشتر مطرح خواهد بود که این نوع معافیت چیست ؟ شاید نام این نوع معافیت را هنوز خیلی از شما نشنیده باشید . زیرا قوانین و ترفند های سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بسیار گسترده است . هر ساله نیز این قوانین گسترده تر شده و مشمولین را بیشتر از قبل گیج می کند . زیرا انواع مزایا و تسهیلات زیادی امروزه در اختیار جوانان قرار می گیرد تا بتوانند دوره ی خدمت سربازی را آسان تر بگذرانند .

قانون معافیت سربازی ۴ برادری

جوانان پس از وارد شدن به سن مشمولیت دغدغه ی ۲ سال خدمت وظیفه را خواهند داشت . زیرا قرار است این مدت را در پادگان های نظامی با انجام دادن کارهای نظامی و سخت بگذرانند . دوری از خانواده نیز یکی دیگر از مشکلات بزرگ آن هاست . برخی تصمیم می گیرند ادامه تحصیل داده و از این طریق خدمت سربازی را تا چند سالی نادیده می گیرند . اما برخی که قصد ادامه تحصیل ندارند چه خواهند کرد ؟ ما به این جوانان نوید می دهیم که با داشتن برخی شرایط ساده نیز می توانید خدمت سربازی را ساده تر کنید .

این مزایا می تواند شامل گرفتن انواع کسری های خدمت سربازی ، معافیت سربازی و امریه های خدمت نظام وظیفه باشد . ما در این مفاله در مورد انواع معافیت ها به ویژه معافیت سربازی ۴ برادری صحبت خواهیم کرد . قبل از آن انواع معافیت های سربازی را با هم مرور می کنیم .

انواع معافیت های سربازی

  • معافیت پزشکی
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت بسیجیان
  • معافیت تک فرزندی
  • معافیت غایبان سربازی
  • معافیت نخبگان
  • معافیت سربازان فراری
  • معافیت کفالت
  • معافیت سربازی ۴ برادری
  • معافیت بخشودگی
  • مراحل معافیت بهزیستی ماده ۶

شرایط معافیت سربازی ۴ برادری

شرایط معافیت سربازی ۴ برادری از شروطی است که مشمولین قبل از اقدام برای این نوع معافیت باید از آن اطلاع پیدا کنند . زیرا هر ساله در این قوانین تغییراتی رخ می دهد . معافیت خدمت سربازی راهی است که به جوانان کمک می کند تا بدون رفتن به خدمت ضرورت کارت معافیت خود را تحویل بگیرند . انواع معافیت ها را در بالا خواندیم . برای بدست آوردن هر کدام از این معافیت ها مشمولین باید شرایط عمومی و اختصاصی آن ها را داشته باشند .

معافیت سربازی

عمومی ترین شرایط معافیت سربازی ۴ برادری

  • نداشتن غیبت سربازی یکی از مهم ترین شروط برای استفاده از انواع معافیت هاست .
  • داشتن سه برادر برای مشمولین متقاضی معافیت یکی دیگر از شرایط معافیت سربازی ۴ برادری می باشد .
  • سه برادر دیگر مشمول باید دوران ۲ ساله ی خدمت خود را گذرانده باشند و کارت پایان خدمت دریافت کرده باشند .
  • مشمول باید پس از وارد شدن به سن مشمولیت برای گرفتن این نوع معافیت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی اقدام کند .
  • هیچ یک از برادران مشمول نباید از خدمت سربازی معاف شده باشند . کارت پایان خدمت برای سه برادر دیگر الزامی است .
  • در صورت غیبت ، مشمولین باید دلیل موجهی برای آن داشته باشند . در غیر اینصورت استفاده از شرایط معافیت سربازی ۴ برادری برایشان غیر ممکن خواهد بود .

برای اطلاع از سایر شرایط عمومی و اختصاصی معافیت ها به ویژه معافیت ۴ برادری می توانید از مشاوره نظام وظیفه راهنمایی های لازم را دریافت کنید . مرکز مشاوره آویژه در زمینه خدمت سربازی و مسائل نظام وظیفه مشمولین را راهنمایی خواهد کرد .

چگونگی معافیت سربازی ۴ برادری

چگونگی معافیت سربازی ۴ برادری که در سال های گذشته قابل اجرا بود با توجه به شرایط مشمولین صورت می پذیرفت . برای این کار مشمولین باید دارای ۳ برادر بزرگ تر از خود بودند . این قانون تا سال ها قابل اجرا بود . متاسفانه سازمان نظام وظیفه زمانی که با کاهش تعداد سرباز در پادگان ها مواجه شد نسبت به قوانین سخت گیرانه تر عمل کرد . به همین منظور این معافیت تا سال گذشته به صورت اجرایی در نیامد . اما گفته می شود که این قانون قابلیت تغییر داشته و مشمولین باید منتظر خبرهای تازه تر بمانند .

از طرف دیگر تعدد انواع معافیت ها به مشمولین کمک می کند تا از این امکانات استفاده کنند . زیرا معافیت های کفالت به غیر از معافیت ۴ برادری انواع دیگری را نیز در بر می گیرد .

انواع معافیت های کفالت خدمت سربازی

  • معافیت سربازی کفالت پدر بیمار و نیازمند
  • معافیت  کفالت پدر مسن بالای ۷۰ سال
  • معافیت کفالت سربازی خواهر
  • معافیت سربازی کفالت برادر کوچک
  • معافیت سربازی کفالت فرزند
  • معافیت سربازی کفالت همسر معلول
  • معافیت سربازی کفالت ۴ برادری
  • معافیت کفالت سربازی برادر بزرگ
  • معافیت کفالت مادربزرگ پدری و مادری
  • معافیت کفالت سربازی پدربزرگ

قانون معافیت سربازی ۴ برادری

قانون معافیت سربازی ۴ برادری همانطور که در بالا توضیح داده شد در این سال ها با تغییراتی همراه بوده است . اما امید است که مسئولان نظام وظیفه در مورد این قوانین تجدید نظر کرده و اصلاحاتی در آن پدید آورند . این قوانین هنگام تصویب به صورت زیر به مشمولین ابلاغ شده است .

قوانین معافیت خدمت سربازی ۴ برادری :

  1. داشتن ۳ برادر بزرگ تر از خود
  2. نداشتن غیبت غیر موجه
  3. داشتن کارت پایان خدمت برای ۳ برادر دیگر
  4. رسیدن به سن مشمولیت
  5. و سایر قوانین دیگر

سربازی

اخبار معافیت سربازی ۴ برادری

اخبار معافیت سربازی ۴ برادری از سال ۸۸ بسیار پر سر و صدا شد . به طوری که تعداد سربازان در پادگان ها زیاد شده و هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کرد . از این رو سازمان نظام وظیفه با همکاری سازمان نیروهای مسلح تصمیم گرفتند تا با وضع قوانین جدید این مشکلات را کم کرده و هزینه ها را کاهش دهند . از این رو از سال ۸۸ قانون مرتبط با چگونگی معافیت سربازی ۴ برادری تصویب شد . در این قانون مشمولین با داشتن شرایط می توانستند از معافیت بهره مند شوند .

این قانون به صورتی بود که مشمولین پسری که فرزند چهارم خانواده و دارای ۳ برادر دیگر بودند می توانستند از معافیت برخوردار شوند . این اخبار و قوانین تا سال ۹۱ قانونی تلقی می شد و قابل اجرا بود .اما پس از آن به دلیل حجم زیاد معافیت های گوناگون و کاهش سرباز تصمیمات این سازمان تغییر کرده و این نوع معافیت منسوخ شناخته شد .

اما در سال های جاری خبرها حاکی است که سازمان نظام وظیفه در این قوانین تغییراتی را نیز اعمال خواهد کرد . برای اطلاع از آخرین اخبار در این رابطه می توانید با مشاورین ما در مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید .

سوالات متداول

آیا معافیت ۴ برادری وجود دارد؟

این قانون معافیت برای افرادی که دارای ۴ برادر هستند از سال ۸۸ قابل اجرا شناخته شد . اگرچه هر ساله این قوانین تغییر می کند . اما مشمولین می توانستند برای این نوع معافیت از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ اقدام کرده و درخواست خود را به ثبت برسانند . از سال ۹۱ این قانون قابلیت اجرایی شدن نداشته است . باید منتظر بمانیم تا سازمان نظام وظیفه برای این قانون تبصره هایی قرار دهد .

قانون معافیت فرزند چهارم چگونه است؟

در این قانون گفته شده است که ۳ برادر دیگر مشمول متقاضی معافیت باید دوران خدمت خود را به طور کامل گذرانده باشند و کارت پایان خدمت دریافت کنند . مشمولین برای اقدام جهت این نوع معافیت باید به قوانین نظام وظیفه رجوع کرده و اطلاعات کامل را بدست آورند .

شرایط برخورداری از قانون معافیت فرزند چهارم چیست؟

مشمولینی که قصد دارند از انواع معافیت ها به ویژه معافیت ۴ برادری استفاده کنند باید از شرایط این معافیت بهره مند باشند . مهم ترین این شرایط داشتن سه برادر می باشد که به مشمولین اجازه می دهد تا درخواست معافیت خود را در سیستم ثبت کرده و درخواستشان از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

هدف مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات خدمت سربازی و افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

 

برای مشاوره در زمینه معافیت سربازی ۴ برادری وجود دارد؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.