کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط تعجیل خدمت سربازی چگونه است ؟

شرایط تعجیل خدمت سربازی

تعجیل خدمت سربازی یکی از مواردی است که شرایط و ضوابط خاصی دارد . پیش از اینکه به قوانین و مقررات مربوط به آن بپردازیم ، سعی میکنیم تعریفی درباره آن ارائه دهیم وبه این سوال که تعجیل در سربازی به چه معناست پاسخ دهیم . در اکثر مواقع مشمولان خدمت سربازی ، به دنبال راه هایی برای به تاخیر انداختن خدمت سربازی، و یا حتی معافیت سربازی هستند . اما تعجیل خدمت سربازی کاملا برعکس این موارد است ، و افراد با ثبت درخواست تعجیل ، سعی دارند زودتر ای زمان مقرر به خدمت سربازی اعزام شوند . مشمولان بعد از اینکه دفترچه ی اعزام به خدمت خود را تکمیل و ارسال کردند ، برگه سبز را که زمان اعزام را مشخص میکند دریافت میکنند . چنانچه مشمول تمایل داشته باشد زودتر از آن موعد به خدمت بروند باید درخواست تعجیل خدمت سربازی خود را به ثبت برسانند .

تعجیل خدمت سربازی

اما برای بهره مندی این قانون ، شرایطی وجود دارد . که تنها افراد دارای آن شرایط میتوانند برای تعجیل خدمت سربازی اقدام کنند . یکی از این شرایط مهم ، نداشتن غیبت از زمان رسیدن به سن مشمولیت میباشد . لذا افرادی که غیبت داشته باشند ، نمیتوانند از این قانون برای اعزام زودتر به خدمت سربازی استفاده کنند . علاوه براین برای تعجیل درخدمت چندین شرط دیگر نیز وجود دارد .  اگر شما عزیزان نیز ، میخواهید برا تعجیل در خدمت اقدام کنید اما از مقررات مربوط به آن اطلاع ندارید ، به شما توصیه میکنیم این متن را به دقت مطالعه نمایید . زیرا در ادامه اطلاعات کاملی از شرایط و روش و همچنین چگونگی ثبت درخواست برای تعجیل سربازی مطرح میگردد . که پاسخگوی بسیاری از سوالات شما میباشد .


بیشتر بخوانید: نحوه دریافت کد سخا چگونه است ؟


شرایط تعجیل خدمت سربازی

شرایط تعجیل خدمت سربازی از مهم ترین اطلاعاتی است که افراد مشمول باید از آن آگاهی داشته باشند . گاهی افرادی علاقه مند هستند که زودتر از موعد مقرر شده در برگه سبز خود به خدمت سربازی بروند . برای این منظور باید واجد یک سری شرایط باشند . همانطور که در پاراگراف قبل گفته شد ؛ از جمله ی مهم ترین شرایط تعجیل خدمت سربازی نداشتن غیبت از خدمت سربازی میباشد . بر اساس این مورد افراد دارای غیبت ، نمیتوانند از این قانون بهره مند شوند و به درخواست آن ها رسیدگی نخواهد شد . یکی دیگر از شرایط تعجیل خدمت سربازی که مشمولان باید در نظر بگیرند این است که درخواست آن ها تنها یک بار بررسی میشود . همچنین نکته ی مهم این است که ارائه و ثبت درخواست به معنای تایید درخواست نمیباشد . لذا مشمولان برای نتیجه درخواست خود باید به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند .

زمان اقدام برای ارائه ی درخواست تعجیل نیز یکی از شرایط تعجیل خدمت سربازی میباشد . که طبق قانون افراد باید چهل روز قبل از زمان اعزام خود برای این کار اقدام کنند . که لازمه ی اقدام برای دریافت تعجیل در سربازی ، مراجعه به مراکز خدمات الکترونیک انتظامی یا همان دفاتر پلیس +۱۰ میباشد . البته برای تعجیل خدمت سربازی به موارد بسیاری بستگی دارد . از جمله ی این موارد میتوان به ظرفیت ها و تعداد سربازان مورد نیاز سازمان نظام وظیفه اشاره کرد . که در صورت عدم نیاز به سرباز در آن تاریخ با درخواست تعجیل سربازی موافقت به عمل نخواهد آمد .

چگونگی تعجیل سربازی


بیشتر بخوانید: مشاوره خدمت سربازی


روش تعجیل خدمت سربازی

روش تعجیل خدمت سربازی از جمله مواردی است که برای بسیاری مشمولان سوال برانگیز است . سازمان نظام وظیفه برای این موضوع نیز قوانین و مقرراتی را تنظیم کرده است . که در اختیار علاقه مندان قرار داده است . به دلیل اهمیت این موضوع ما نیز به پاسخ این سوال میپردازیم که ؛ زمانی که فردی تصمیم میگیرد که زودتر از زمان تعیین شده به خدمت وظیفه ی سربازی برود باید چگونه عمل کند ؟ همانطور که میدانید اولین اقدام برای رفتن به خدمت سربازی پر کردن دفترچه خدمت سربازی و ثبت اطلاعات در سازمان نظام وظیفه میباشد .س از این مراحل زمان اعزام به خدمت مشمول از طریق برگ سبز در اختیارش قرار میگیرد . حال فردی که میخواهد زود تر از تاریخ مندرج در برگ سبز به سربازی برود باید ، به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کند .

این است که مشمولان با در دست داشتن کارت ملی و همچنین برگه ی اعزام به خدمت برای تکمیل فرم تعجیل به این مراکز مراجعه کنند . همانطور که قبلا گفته شد ، ثبت این درخواست به معنای تایید درخواست تعجیل مشمولان نمیباشد . بلکه مشمولان برای اطلاع یافتن از نتیجه ی در خواست خود باید یک هفته صبر کنند . نکته ی دیگر درباره ی روش تعجیل خدمت سربازی این است که ؛ در صورت پذیرش درخواست تعجیل مشمولان ، اعزام آن ها باید در سال اعزام قرار گیرد . با توجه به موارد گفته شده ، افرادی که تمام شرایط لازم را داشته باشند ، میتوانند از قانون مربوط به تعجیل خدمت سربازی استفاده کنند .


بیشتر بخوانید: مشاوره کسری خدمت سربازی


چگونگی تعجیل سربازی

چگونگی تعجیل سربازی از مواردی است که برخی مشمولان علاقه مند به کسب اطلاعات درباره آن میباشند . چنانچه فرد مشمولی بخواهد زمان رفتن به خدمت سربازی خود را جلو بیاندازد . میتواند از قوانین مربوط به تعجیل سربازی استفاده کند . در این مورد افراد باید درخواست خود را در سایت سازمان وظیفه ی کشور به ثبت برسانند . به منظور این کار مدارک مختلفی مورد نیاز است . از جمله این مدارک میتوان به کارت ملی ، شناسنامه ، برگه اعزام به خدمت و … اشاره کرد . مشمولان باید این مدارک را به دفاتر پلیس +۱۰ ارائه دهند . تا درخواستشان برای جلو افتادن زمان اعزام به خدمت سربازی پیگیری شود . نکته ی دیگر درباره چگونگی تعجیل سربازی ، زمان اعلام نتیجه ی آن میباشد . که متقاضی میتواند یک هفته بعد از ثبت درخواست برای دریافت نتیجه ی آن اقدام کند .

لازم به ذکر است که تنها افرادی میتوانند برای تعجیل و جلو افتادن خدمت سربازی درخواست دهند که ؛ از سربازی غیبت نکرده باشند .

چگونگی تعجیل سربازی


بیشتر بخوانید: مشاوره تلفنی نظام وظیفه


مهلت زمان تعجیل خدمت سربازی

مهلت زمان تعجیل خدمت سربازی نیز یکی دیگر از موضوعات بحث برانگیز جلو انداختن تاریخ خدمت سربازی میباشد . اینکه افراد تا چه زمانی میتوانند درخواست خود را برای تعجیل در سربازی اعلام کنند و همچنین زمان لازم برای دریافت نتیجه از موضوعات مهم این حوزه میباشد . بر اساس شرایط اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه کشور مشمولانی که تمایل دارند ، زمان اعزام به خدمت خود را جلو تر بیندازند ، میبایست چهل روز قبل از تاریخ اعزام خود درخواستشان را ثبت نمایند . نکته ی مهم درباره ی مهلت زمان تعجیل خدمت سربازی این است که ؛ پس از ثبت درخواست توسط مشمول ، یک هفته طول میکشد که این درخواست بررسی شود و نتیجه ی نهایی اعلام گردد . به همین دلیل مشمولان از یک هفته بعد از ارائه ی درخواست میتوانند نتیجه را دریافت کنند . و در صورت موافقت خود را برای اعزام آماده کنند .


بیشتر بخوانید: قوانین سربازی در ایران چگونه است


سوالات متداول

آیا امکان جلو انداختن خدمت هست ؟

بله ، در صورتی که افراد مشمول مایل باشند زودتر از موعد مقرر و تعیین شده در برگه اعزام ، به خدمت سربازی بروند ، میتوانند از قانون تعجیل سربازی استفاده کنند . و درخواست خود را ارئه دهند .

شرایط و ضوابط مربوط به جلو انداختن خدمت چیست ؟

از مهم ترین شرایطی که افراد برای جلو انداختن خدمت باید داشته باشند این است که فرد نباید غیبت کرده باشد . همچنین درخواست خود را در سازمان نظام وظیفه ثبت کرده باشد .

روش جلو انداختن خدمت سربازی چگونه است ؟

مشمولانی که تمایل دارند زود تر از تاریخ اعزامشان به خدمت سربازی اعزام شوند ، با در دست داشتن مدارک لازم و مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ میتوانند درخواست خود را ثبت کنند و بعد از یک هفته نتیجه را دریافت کنند .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع : مشاوره خدمت سربازی

 

برای مشاوره در زمینه شرایط تعجیل خدمت سربازی چگونه است ؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.