کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

معافیت تک فرزندی در سربازی وجود دارد ؟

مزایای معافیت تک فرزندی در سربازی

معافیت تک فرزندی در سربازی یکی از جنجالی ترین مواردی میباشد که توجه افراد بسیاری را به خود جلب میکند . تمام افراد ذکوری که به سن هجده سالگی میرسند ، باید به خدمت سربازی اعزام شوند . که  تمام مشمولان خدمت وظیفه ی عمومی در تلاش هستند که به طریق مختلف معافیت سربازی و یا حتی تخفیف در خدمت سربازی دریافت کنند . یکی از را ه هایی که مشمولان خدمت سربازی میتوانند برای معافیت خدمت سربازی از آن استفاده کنند ، همین شرایط مربوط به معافیت تک فرزندی در سربازی میباشد . حال اینکه معافیت تک فرزندی در سربازی تحت چه شرایطی میتواند برای معافیت مورد استفاده قرار گیرد سوال مطرح شده برای مشمولان میباشد . علاوه براین سوالات بسیار دیگری نیز ممکن است برای افراد مشمول پیش آید . که توصیه ی ما برای رسیدن به پاسخ درست این سوالات و ابهامات به وجود آمده استفاده از مشاوره معافیت نظام وظیفه میباشد.

شما میتوانید با تماس گرفتن با مشاوران با تجربه و خبره ی مرکز مشاوره آویژه از دانش و تجربیات آن ها در حوزه ی قوانین مربوط به نظام وظیفه عمومی بهره مند شوید . همچنین با مراجعه به سایت این سازمان اطلاعات مفیدی کسب نمایید . در این متن نیز سعی شده است مهم ترین مطالب مربوط به معافیت تک فرزندی در خدمت سربازی برای شما عزیزان مطرح شود . لذا شما را به مطالعه ی دقیق این متن دعوت میکنیم .


بیشتر بخوانید: مشاوره نظام وظیفه


مزایای معافیت تک فرزندی در سربازی

مزایای معافیت تک فرزندی در سربازی از مواردی است که برای مشمولان خدمت سربازی اهمیت زیادی دارد. ابتدا باید به ذکر این نکته ی مهم بپردازیم که ، افرادی که از معافیت های سربازی استفاده میکنند ، ممکن است در برخی مراکز و ادارات استخدام نشوند . چرا که در اکثر موارد معافیت ها به دلیل مشکلات پزشکی میباشد ، و لذا ممکن است افراد از انجام فعالیت های اداری منع شوند . به همین دلیل افرادی که معافیت پزشکی کسب میکنند نمیتواند در اکثر مشاغل و حرفه ها ، استخدام شوند .  اما درباره ی معافیت تک فرزندی ، اینگونه نیست و اوضاع فرق میکند . از جمله مزایای تک فرزندی در سربازی میتوان به همین مورد اشاره کرد . مشمولانی که به دلیل تک فرزندی از خدمت وظیفه ی عمومی معاف میشوند ، ممنوعیتی برای اشتغال در سازمان ها و ادارات و همچنین فرصت های شغلی دیگر ندارند .

معافیت تک فرزندی در سربازی


بیشتر بخوانید: معافیت پزشکی سربازی چگونه است


معافیت تک فرزندی در سربازی

معافیت تک فرزندی در سربازی یکی از انواع رایج اخذ معافیت برای مشمولان خدمت وظیفه ی عمومی میباشد . درواقع معافیت تک فرزندی در سربازی یکی از زیرمجموعه های معافیت به دلیل کفالت میباشد . در این نوع از معافیت ، افراد مشمول خدمت سربازی ، به دلیل عهده دار بودن وظایف سرپرستی خانواده ، از انجام خدمت سربازی معاف میشوند . به طور کلی اگر خدمت وظیفه عمومی در زندگی خانوادگی و همچنین سلامت افراد اختلال ایجاد کند ، میتواند باعث معافیت شود . اما این موارد باید با قوانین و مقررات مربوطه همخوانی داشته باشند . معافیت تک فرزندی در سربازی نیز شرایط خاص خود را دارد . یک فرد تنها به دلیل تک فرزند بودن از خدمت معاف نمیشود . معافیت تک فرزندی در سربازی تنها به افرادی تعلق میگیرد که ، از زمان مشمولیت ، غیبت نکرده باشد یا در صورت غیبت ، بتواند دلیل موجه ارائه دهد .


بیشتر بخوانید: مشاوره معافیت کفالت


چگونگی معافیت تک فرزندی در سربازی

چگونگی معافیت تک فرزندی در سربازی از مهم ترین موارد پیش روی افراد متقاضی برای اخذ معافیت مربوطه میباشد . یکی از نکاتی که درباره ی چگونگی معافیت تک فرزندی در سربازی باید به آن اشاره کنیم ؛ نداشتن غیبت از خدمت سربازی از زمان مشمولیت میباشد . البته اگر مشمولان بتوانند دلایل موجه برای غیبت خود ارائه دهند ، میتوان از غیبت چشم پوشی کرد . از دیگر نکات مربوط به چگونگی معافیت تک فرزندی در سربازی میتوان به این مورد اشاره نمود که ، پدر مشمولان خدمت سربازی باید سن بالای هفتاد سال داشته باشند . زیرا در این صورت ممکن است پدر خانواده نتواند از پس تامین معاش خانواده برآید . به همین دلیل حضور فرزند پسر در خانواده الزامی میباشد . البته برای افرادی که پدرشان زیر هفتاد سال باشد اما توانایی انجام کار را نداشته باشند نیز ، میتوان به معافیت مربوط به تک فرزندی در سربازی امیدوار بود .

از دیگر موارد مربوط به نحوه ی بهره مندی از معافیت از خدمت سربازی برای مشمولان تک فرزند میتوان به مواردی همچون ؛ فوت پدر خانواده اشاره کرد . که در این مورد نیز وظیفه ی تامین معاش خانواده بر عهده ی فرزند پسر میباشد لذا از خدمت وظیفه ی اجباری معاف خواهد گردید . علاوه بر این مشمولانی که پدر و مادرشان از همدیگر طلاق گرفته باشند و سی ماه از تاریخ طلاقشان گذشته باشد ، نیز جز مواردی هستند که میتوانند از معافیت مربوط به مشمولان تک فرزند استفاده نمایند . همچنین مشمولان تک فرزندی که دارای سه خواهر باشند و یا از مددجویان کمیته امداد امام خمینی و یا سازمان یهزیستی باشند ، میتوانند از این نوع معافیت استفاده کنند . افرادی که دارای یکی از این شرایط باشند  متوانند با ارائه مدارک معتبر ، از معافیت کفالت یا همان معافیت مشمولان تک فرزند استفاده نمایند .


بیشتر بخوانید: شرایط معافیت سربازی چگونه است


قانون معافیت تک فرزندی در سربازی

قانون معافیت تک فرزندی در سربازی یکی از مهم ترین قوانین مربوط به معافیت میباشد . چرا که هر ساله تعداد زیادی از مشمولان با به کار گیری این قانون ، از خدمت وظیفه ی عمومی معاف میشوند . سوالات و ابهامات زیادی درباره بندها و تبصره های این قانون مطرح است که در این متن سعی شده به تفضیل مطرح شوند .  در واقع قانون معافیت تک فرزندی در سربازی برای آن دسته از افرادی است که ، عدم حضورشان در خانواده ، باعث ورود آسیب های جدی شود . و درواقع افرادی که وظیفه ی تامین معیشت و نگهداری از اعضای خانواده را برعهده دارند ، میتوانند از این قانون استفاده کنند . بنابراین اخذ معافیت به دلیل تک فرزندی در سربازی ، اجرایی نمیباشد . علاوه بر تک فرزند بودن ، داشتن شرایط قید شده در قانون نظام وظیفه عمومی ، برای اخذ معافیت الزامی میباشد .

از جمله این شرایط سرپرستی و تامین زندگی مادر و خواهران میباشد . که در نبود فرزند پسر زندگیشان دچار اختلال جدی شود . علاوه بر این موارد قانون معافیت تک فرزندی تنها شامل کسانی میباشد که غیبت نداشته باشند . اما افرادی که بتوانند برای غیبت خود دلایل قانع کننده و موجه بیاورند ، میتوانند برای دریافت معافیت اقدام کنند . این قانون درباره ی افرادی که پدر و مادرشان طلاق گرفته اند ، تنها در صورتی صدق میکند که مادر فاقد شوهر باشد  و مسئولیت زندگش مادر بر عهده ی فرزند پسر باشد . از دیگر نکات مربوط به اخذ معافیت تک فرزندی میتوان به این مورد اشاره کرد که گاهی افرادی که یک برادر دیگر دارند ، میتوانند از این نوع معافیت استفاده کنند . تنها در صورتی که برادرشان کمتر از هجده سال سن داشته باشد و یا اینکه ناتوانی برادر ، ثابت شود .

قانون معافیت تک فرزندی در سربازی


بیشتر بخوانید: معافیت بیماری های عفونی چگونه ممکن است


سوالات متداول

معافیت تک فرزندی چگونه است ؟

 افرادی که تنها فرزند ذکور خانواده باشند و مسئولیت تامین معاش خانواده را برعهده داشته باشند ، میتوانند از معافیت تک فرزندی استفاده کنند . در واقع چون نبود این افراد در خانواده باعث اختلال میشود .

قانون تک فرزندی برای سربازی چیست ؟

این قانون برای افراد مشمولی میباشد که تنها فرزند پسر خانواده هستند و حضور آن ها در خانواده ضروری میباشد ، میتوانند باز دوره ی خدمت وظیفه ی سربازی معاف شوند .

مزایای تک فرزندی هنگام خدمت چیست ؟

مشمولان تک فرزندی که به خدمت سربازی اعزام میشوند ، از برخی مزایا برخوردار میشوند که از آن جمله انجام خدمت وظیفه ی  سربازی در استان محل زندگی خود میباشد .

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  شرایط معافیت تک فرزندی چیست ؟

 

برای مشاوره در زمینه معافیت تک فرزندی در سربازی وجود دارد ؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.