کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

میزان کسری خدمت سربازان دارای فرزند

میزان-کسری-خدمت-سربازان-دارای-فرزند

کسری خدمت سربازان دارای فرزند چگونه است؟ شاید این و خیلی از سوالات این مدلی ذهن شما مشمولان را مشغول کرده است، ما سعی داریم تا در این مقاله شما را با پاسخ این سوال آشنا کنیم. خدمت سربازی برای همه جوانان ذکور به صورت یک معضل است و برای فرار از سربازی به دنبال راهکار می گردند. به همین منظور سعی دارند تا از معافیت سربازی بهره ببرند. مشمولان با دریافت هر یک از معافیت ها دیگر لزومی به خدمت ۲ ساله ندارند. اما غیر از معافیت ها تسهیلات دیگری چون کسری خدمت سربازی وجود دارد که فرد مشمول با دریافت کسری خدمت از مدت سربازی وی کاسته میشود. حتی در بعضی مواقع منجر به معافیت میشود.

علاوه بر این ها راه دیگری برای سربازی آسان وجود دارد و آن خدمت کردن به صورت امریه است. که فرد می تواند با استفاده از مدرک خود سربازی را سپری کرده و سابقه ای برای آینده فراهم آورد.

کسری خدمت انواع مختلفی دارد:

  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت ایثارگران
  • کسری خدمت بسیج
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت فرزند
  • و غیره

که ما در اینجا فقط می خواهیم به کسری خدمت سربازان دارای فرزند بپردازیم. به هر حال ممکن است همه افراد در مورد کسری خدمت فرزندان هیچ اطلاعی نداشته باشند. اگر می خواهید از یک منبع آگاه سوالاتی را که در ذهن دارید بپرسید پیشنهاد می کنیم از مشاوره نظام وظیفه آویژه کمک بگیرید.

مشمولان با عقب انداختن خدمت سربازی و فرار از آن وارد غیبت شده و از برخی تسهیلات اجتماعی در جامعه محروم می شوند. تسهیلاتی چون:

  • دریافت گواهی نامه
  • استخدام شدن در موسسات دولتی
  • ثبت شرکت
  • دریافت وام
  • و غیره.

کسری خدمت سوالات زیادی را به همراه دارد و از جمله مباحثی است که در نظام وظیفه مطرح شده است. شاید شما هم سوالاتی در این باره داشته باشید که می توانید پاسخ سوالات خود را در این مرکز جویا شوید. در اینجا نیز به یکی از کسری های خدمت سربازی پرداخته ایم، تا مطالب مفیدی را در اختیارتان گذاشته باشیم.


بیشتر بخوانید:  شرایط دریافت کسری بسیج سربازی چیست؟


میزان کسری خدمت سربازان دارای فرزند چگونه است؟

میزان کسری خدمت سربازان دارای فرزند از مهم ترین موارد در کسری خدمت فرزندان به حساب می آید. مشمولان می خواهند بدانند که به ازای هر فرزند چقدر کسری خدمت دریافت می کنند؟ باید گفت: به ازای هر فرزند ۳ ماه کسری خدمت به افراد مشمول تعلق می گیرد و داشتن غیبت مانع آن نمی شود. با دریافت کسری خدمت، خدمت سربازی برای مشمولان آسان می شود چرا که مدت سربازی کوتاه تر می شود. میزان کسری خدمت سربازان دارای فرزند اینگونه بود که شرح دادیم. بنابراین افراد غایب و غیر غایب می توانند به ازای هر فرزند ۳ ماه کسری خدمت بگیرند. به طور مثال: برای مشمولانی که دارای ۳ فرزند هستند، ۹ ماه کسری خدمت لحاظ می کنند.

افرادی که دارای زن و فرزند هستند به دلیل طولانی بودن مدت خدمت با مشکلاتی مواجه می شوند. که با داشتن شرایط کسری خدمت فرزند می توانند از آن استفاده کرده و مدت کمتری را خدمت کنند. مشمولانی که چه فرزند داشته باشند و نداشته باشند در هفته ۳ روز می توانند مرخصی بگیرند.

میزان کسری خدمت سربازان دارای فرزند چگونه است؟


بیشتر بخوانید: سن مشمولیت خدمت سربازی چه زمانی است؟


اخذ کسری خدمت سربازان دارای فرزند چگونه است؟

اخذ کسری خدمت سربازان دارای فرزند از مهم ترین عوامل برای دریافت آن است که بتوانیم از مدت خدمت کم کنیم. بنابراین باید اطلاع کافی در مورد اخذ کسری خدمت سربازان دارای فرزند داشته باشید. برای اخذ کسری خدمت فرزند باید مدارک مربوط به فرزند را به پلیس +۱۰ ارائه دهید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در این باره از مشاورین این مرکز کمک بگیرید. رفتن به سربازی برای همه جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است. مشمولین به دلیل تلف شدن ۲ سال از عمر خود از معافیت ها استفاده کرده و در برخی موارد هم از کسری خدمت برای کم کردن مدت سربازی استفاده می کنند و در نتیجه به جای خدمت ۲۱ ماهه می توانند ۱۸ الی ۱۹ ماه خدمت کنند.


بیشتر بخوانید: کسری خدمت ایثارگران شامل چه کسانی میشود ؟


استعلام کسری خدمت سربازی چیست؟

استعلام کسری خدمت سربازی یکی از دغدغه های جوانان برای طی کردن ۲۱ ماه دوره سربازی است. که سعی دارند با دریافت کسری های خدمت از مدت خدمت کم کنند. برای استعلام کسری خدمت سربازی با مشاوره آویژه تماس برقرار کنید.

استعلام کسری خدمت سربازی چیست؟


بیشتر بخوانید: کسری خدمت سربازان متاهل


کسری خدمت سربازی به ازای هر فرزند چگونه است؟

کسری خدمت سربازی به ازای هر فرزند یکی از انواع کسری های خدمت است که فرد میتواند با داشتن شرایط آن مدت خدمت سربازی خود را کاهش دهد و از بارزترین کسری های خدمت به حساب می آید که هر ساله تعداد زیادی از مشمولین با دریافت آن از مدت خدمت سربازی خود کم می کنند.سوالات بسیاری در این باره ذهن مشمولان را درگیر میکند که با داشتن فرزند چند ماه از خدمت آن ها کم می شود؟ همانطور که در بالا نیز گفته شد در این کسری خدمت، به ازای هر فرزند ۳ ماه از مدت سربازی کاسته می شود.

مشمولان با ازدواج کردن و بچه دار شدند دغدغه و مسئولیت بیشتری دارند برای همین است که سازمان نظام وظیفه تسهیلاتی به نام کسری خدمت سربازی به ازای هر فرزند را قرار داده است. که مشمولان هر چه بیشتر فرزند داشته باشند بیشتر از مدت سربازی آنها کاسته می شود.


بیشتر بخوانید:  مشاوره خدمت سربازی


کسری خدمت سربازان متاهل چگونه است؟

کسری خدمت سربازان متاهل برای مشمولان متاهل از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. برخی از افراد به دلیل آنکه ۲ سال از عمر خود را در خدمت سربازی هدر ندهند به دنبال آنند که از معافیت های سربازی استفاده کنند. عده ای هم چون شرایط معافیت را ندارند سعی دارند که با دریافت کسری های خدمت از مدت سربازی بکاهند. کسری خدمت متاهلی به چه کسانی تعلق می گیرد؟  آیا کسری خدمت سربازان متاهل واقعیت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع فقط پیشنهاد شده است که برای مشمولان متاهل ۳ ماه کسری خدمت تعلق بگیرد. اما هنوز هیچ قانونی آن را تصویب نکرده است.

کسری های خدمت همواره برای آن است که کمی از دغدغه افراد مشمول کاسته شود. به خصوص کسانی که متاهل می باشند. افراد متاهل بیشتر می توانند به مرخصی بروند و همچنین حقوق افراد متاهل بیشتر از سایر سربازان است.

سوالات متداول

شرایط خدمت سربازان متاهل چگونه است؟

به سربازان متاهل به ازای هر فرزند کسری خدمت تعلق میگیرد، مشمول می تواند سربازی اش را در همان شهری که همسر قرار دارد بگذراند و فرد متاهل راحت تر می تواند مرخصی بگیرد.

انواع کسری خدمت سربازی شامل چه مواردی است؟

افرادی که در مناطق محروم خدمت می کنند با توجه به این که در کدام منطقه سرباز هستند از ۲ تا ۳ ماه از مدت سربازی آن ها کم می شود. برای فرزندان شهدا و ایثارگر نیز به ازای هر درصد جانبازی، ۱۲ روز کسری خدمت تعلق می گیرد. کسری خدمت سربازان دارای فرزند، کسانی که ازدواج کرده اند برای آنکه از مدت سربازی آن ها کم شود تصمیم به بچه دار شدن می کنند، که به ازای هر فرزند ۳ ماه از خدمت آنها کاسته می شود. کسری خدمت بسیج که این افراد می توانند با ارائه کارت فعالی بسیج از ۲ تا ۶ ماه کسری خدمت دریافت کنند.

شرایط لازم برای دریافت کسری خدمت چه می باشد؟

شرایط برای دریافت کسری خدمت هر ساله توسط سازمان نظام وظیفه اعلام می شود. البته شرایط برای انواع کسری های خدمت متفاوت است. از مهم ترین شرایط برای انواع کسری های خدمت نداشتن غیبت است. که فرد در صورت داشتن غیبت با توجیه کردن آن می تواند از کسری خدمت استفاده کند.

آیا داشتن غیبت مانع استفاده از کسری خدمت فرزندان می باشد؟

خیر؛ داشتن غیبت مانع دریافت کسری خدمت نمی باشد، حتی با وجود داشتن غیبت در صورتی که متقاضی غیبت خود را توجیه کند کسری خدمت به وی تعلق می گیرد.

خدمات تلفنی و آنلاین مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره نظام وظیفه آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره نظام وظیفه تلفنی و آنلاین به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :  Children and young people’s services

 

برای مشاوره در زمینه میزان کسری خدمت سربازان دارای فرزند

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.