کانال تلگرام اخبار نظام وظیفه آویژه

برای اطلاع از آخرین اخبار نظام وظیفه، معافیت، امریه، کسری خدمت، خروج از کشور و ... کلیک کنید!

شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت چگونه است؟

شرایط بخشش غیبت

شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت از جمله تسهیلاتی است که نظام وظیفه برای جوانان قرار داده است. هر فردی که به سن ۱۸ سالگی میرسد مشمول خدمت سربازی میشود و سربازی به شکل یک کابوس برایش میشود که ذهن او را آزار میدهد. افراد مشمول در صورتی که دیر برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند، غایب محسوب میشوند و از برخی تسهیلات چون: عدم استخدامی در موسسات، عدم دریافت گواهی نامه، عدم ثبت شرکت و غیره در جامعه محروم میشوند.

طبق قانون نظام وظیفه افراد مشمولی که به موقع مدارک مربوط برای اعزام به خدمت را ارسال نکنند و سر موعود تاریخ اعزام در محل حاضر نشوند غایب به حساب می آیند. شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت نیز از طرف سازمان نظام وظیفه اعلام شد. تا افراد غایب بنا به این شرایط قسمتی از اضافه خدمت آنان بخشیده شود. متقاضیانی که مدت غیبت اولیه آنها ۳ ماه میباشد، ۳ ماه اضافه خدمت میخورند. اگر مدت غیبت بیشتر از ۳ ماه شود، ۶ ماه اضافه خدمت به آنان تعلق میگیرد و در صورتی که مدت غیبت اولیه آنان بیشتر از یک سال شود علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، سرباز فراری نیز محسوب میشوند و با آنها برخورد میشود.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه اعلام کرد: مشمولین غایبی که تا الان برای خدمت سربازی تکلیف خود را روشن نکرده اند با محدودیت هایی چون: این افراد نمیتوانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه اقدام کنند، نمیتوانند معافیت کفالت دریافت کنند، از کشور نمیتوانند خارج شوند و غیره رو به رو میشوند. به همین دلیل بهتر است به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و وضعیت اعزام به سربازی خود را روشن کنید.


بیشتر بخوانید: پروژه کسری خدمت سربازی


همچنین درمورد شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت گفت: افراد مشمول غایبی که به خدمت سربازی اعزام میشوند اگر در طول خدمت حسن اخلاق، نشان دادن شجاعت و از خودگذشتگی، شرکت در مناطق جنگی و بد آب و هوا و غیره توسط فرماندهان مورد تایید باشد از اضافه خدمت آنها دو سوم بخشیده میشود. برخی از مشمولان درباره بخشش غیبت سربازی سوالی دارند که چرا اضافه خدمت به طور کامل بخشیده نمی شود؟ به دلیل آنکه برخی از افراد قانون را رعایت میکنند و برخی نمیکنند و باعث بی نظمی میشود. عده ای از مشمولان باعث می شوند که بی قانونی در جامعه به وجود آید بنابراین بخشیدن کل اضافه خدمت وجود ندارد و امکان پذیر نمی باشد.

یکی از روش های کسب آگاهی در مورد شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت بهره گیری از اطلاعات حوزه نظام وظیفه است. استفاده از شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت برای افرادی است که به هر دلیلی در یافتن راه حل در موضوع نظام وظیفه به مشکل برخورده اند. در بیشتر اوقات مشکلات آنقدر دشوار و لاعلاج نیست؛ شاید در بیشتر مواقع این مسائل قابل درک باشند و با کمی صبر و تامل بتوان راهکارهای خوی برای آن تعبیه کرد. در حل مشکلات در حوزه نظام وظیفه مرکز مشاوره آویژه بیشتر به ظرفیت های درونی افراد تکیه می کند تا راه حل های خارج از حیطه کنترل مراجعان پیدا کند. ما معتقدیم اینگونه می توان بهترین راهکارها را برای شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت مطرح کرد.

از طرفی موضوعات حیطه نظام وظیفه زمانی بهتر می توانند در کمترین زمان حل و فصل گردند که با نگاهی بی طرفانه کالبدشکافی و بررسی شوند. البته ما در مرکز مشاوره آویژه معتقدیم هیچکس به اندازه شما به مشکلات خودتان در حیطه نظام وظیفه آگاه نیست. بدین لحاظ اکثر تمرکز مرکز مشاوره آویژه و مطالب آن روی حیطه آگاهی بخشی و توانمندسازی خود شماست.

نظام وظیفه

خدمات مشاوره نظام وظیفه  آویژه:

کسری خدمت: در صورت داشتن یکسری شرایط می توانید از کسری خدمت استفاده نمایید. کسری خدمت سربازی شامل:

  • کسری فرزندان ایثارگران و رزمندگان
  • کسری خدمت جبهه پدر
  • کسری خدمت در مناطق بد آب و هوا
  • کسری بسیج
  • کسری خدمت نخبگان
  • کسری خدمت متاهلین
  • پروژه های کسری خدمت می باشد.

مشمولان خدمت سربازی می توانند با داشتن شرایط از انواع کسری خدمت استفاده کنند.

انواع معافیت های سربازی: معافیت های نظام وظیفه شامل:

  • معافیت تحصیلی
  • معافیت پزشکی
  • معافیت کفالت
  • معافیت ایثارگری
  • معافیت موقت
  • معافیت دائم
  • معاف از رزم
  • و غیره می باشد.

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

  • نحوه دریافت امریه:

افراد مشمولی که می خواهند برای دریافت امریه خدمت سربازی اقدام نمایند؛ باید از مراحل و شرایط آن کاملا اطلاع داشته باشند تا بتوانند از این فرصت استفاده نمایند. برای دریافت امریه سربازی باید رشته تحصیلی تان با سازمانی که می خواهید امریه بگیرید، متناسب باشد. مقطع تحصیلی فرد بسته به سازمان مورد نظر از دیپلم تا دکتری را شامل می شود. از جمله مواردی که در گرفتن امریه بسیار مهم است، نداشتن غیبت می باشد.

  • اعزام به خدمت:

هر فرد ذکور ایرانی وقتی به سن ۱۸ سالگی تمام می رسد، مشمول قانون خدمت وظیفه قرار می گیرد. فرد در این موقعیت باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. فرد مشمول باید اقدام به دریافت دفترچه خدمت وظیفه از دفاتر خدماتی نماید. همچنین درخواست خود را در سامانه انجام دهد. بعضی از مشولین نیز به جای اعزام به خدمت از انواع معافیت ها و کسری های خدمت سربازی استفاده می نمایند.

  • قوانین نظام وظیفه خدمت سربازی:

طبق قانون سن مشمولیت بین ۱۸ تا ۵۰ سالگی است ولی باز هم در برخی شرایط ممکن است بر حسب ضرورت به ۶۰ سالگی هم برسد. مطابق قوانین نظام وظیفه، مدت خدمت مشمولین در مناطق عادی و نظامی ۲۱ ماه است و برای مشمولینی که در سازمان ها و ارگان های غیرنظامی خدمت می کنند، ۲۴ است. از آنجا که قوانین وظیفه عمومی دائماً در حال تغییر و تحول است، افراد باید از قوانین بروز و تغییر یافته اطلاع داشته باشند. تا شاید بتوانند از امتیازات مربوط به گرفتن انواع معافیت های سربازی، کسری خدمت، امریه و غیره استفاده کنند.

  • خروج از کشور:

افرادی که به سن مشمولیت نرسیده اند برای خروج از کشور مشکلی ندارند و نیاز به گرفتن مجوزی نمی باشد؛ اما فردی که به سن مشمولیت رسیده است حداکثر ۱ سال بعد از ترک تحصیل، اخراج یا فراغت از تحصیل باید خود را به وظیفه عمومی معرفی نماید. دانش آموزان یا دانشجویانی که معافیت سربازی دارند در خروج از کشور از سوی وظیفه عمومی هیچگونه ممنوعیتی ندارند. مشمولان جهت سفرهای زیارتی، علمی، غیرزیارتی، کاری، مطالعاتی، ورزشی، ماموریتی و … باید جهت خروج از کشور از وثیقه استفاده نمایند.

  • مشمولین خدمت:

افرادی مشمولی که به سن اعزام به خدمت رسیده اند یا برای خدمت سربازی اعزام می شوند یا اینکه مشمول غیبت می شوند. گاهی مشمولین بر اثر ناآگاهی وارد دوره غیبت می شوند؛ بنابراین اطلاع از قوانین اعزام به خدمت خیلی ضروری می باشد. گاهی اوقات با وجود اینکه فرد وارد دوره غیبت می شود اما می تواند با استفاده از شرایطی از غیبت موجه استفاده نماید.

  • توجیه غیبت:

در شرایطی مثل: داشتن بیماری، حوادثی که باعث صدمات جسمی و روانی فرد مشمول شده و مانع اعزام به خدمت او شده است، بستری شدن در بیمارستان بر اثر بیماری، فوت کردن یکی از اعضای درجه یک خانواده مشمول، مشکلات اداری ایجاد شده در دفترچه اعزام به خدمت فرد. اینها میتواند موجب توجیه غیبت مشمول شود. برخی مشمولین هم درخواست تمدید و یا تعجیل خدمت را دارند که بر اساس ارائه مدارک این اقدام یکبار برای فرد انجام می شود. اگر غیبت موجه نباشد، فرار از خدمت محسوب می شود.

 

برای مشاوره در زمینه شرایط بخشش غیبت اولیه سربازان حین خدمت چگونه است؟

از مشاورین مشاوره نظام وظیفه آویژه از طریق تلفن ثابت

در سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با ۹۰۹۹۰۷۱۹۸۵ تماس بگیرید

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتی ایام تعطیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.